CM kent het begrip 'CiP', Casemod in Progress, waarin iemand de complete bouw van een casemod beschrijft. Ik wil eens kijken of dat ook met elektronicaprojectjes werkt. Wat is de beste manier om zo'n test te runnen? Zelf eentje te starten natuurlijk
ILD-klok: wat is het?
ILD is een term die ik hier ooit eens op de flat opgepikt heb en het betekent basically 'Interesting Looking Device', iets waar je een tijd naar kan kijken maar wat verder niet noodzakelijk een zeker doel heeft. Het leuke aan deze ILD is dat je er, als je het truukje van weet, de tijd uit kan aflezen. Ik heb een voorbeeld in PHP geschreven wat de huidige tijd weergeeft. Druk op F5 als je andere manieren om de huidige tijd weer te geven wilt zien.
spoiler:
De hoeveelheid ledjes die aanzijn geven de tijd weer: de hoeveelheid gele het aantal uren (in 12-uurs-formaat; geen geel ledje aan = 12), de rode de tientallen minuten en de groene de eenheden minuten.
Bouw
Het idee was om het matrixje van 5x5 van leds te maken en aan te sturen door middel van Charlieplexing (pdf warning) aan te sturen en daar een AVR voor te gebruiken. De AVR word waarschijnlijk een ATTiny2313 omdat ik die in grote getale op voorraad heb en ik er veel ervaring mee heb. Verder is er nog een voeding voor nodig, wat waarschijnlijk een combo GSM-lader/7805 zal gaan worden.
Afwerking
Hiervoor staat nog niets in de planning; een rookglazen kastje is natuurlijk wel l33t maar kost waarschijnlijk meer dan de rest van het project bijelkaar. Ik denk dat ik dit onder de Twentsche afkorting KWW schuif
Updates
Updates komen in een aparte post terecht; ik zal hieronder linken naar die posts.
Update 1: Schema, ledarray gesoldeerd
Update 2: Avr-gcc geinstalleerd; eerste testje matrix.
Update 3: Nu in assembly, display-code, fade-routine, random number generator.
Update 4: random number generator-problemen.
Update 5:Individuele leds mappen
Update 6: N willekeurige leds laten branden
Update 7: We hebben een RTC, meer ILD
[ Voor 23% gewijzigd door Sprite_tm op 17-08-2006 21:24 ]
Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog