Tyan Thunder DOA?

Pagina: 1
Acties:

• -SimJoc-
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ik had een vraag mbt mijn nieuwe setup.
Ik ben bezig met een nieuw systeem samen te stellen, maar het wil niet.

Er gebeurt helemaal niets, de fan's draaien maar geen beeld. Ik krijg ook geen error piepjes.

Wat heb ik al geprobeerd:
+ bios reset
+ andere video kaart, pci en pci-x
+ geheugen op andere plaats
+ een cpu en twee cpu's geprobeerd

Heeft iemand suggestie's? Is mijn bord dood en heb ik een andere nodig?

Spec's:
+ Tyan Thunder i7525
+ Dual xeon 3.4
+ 4gig samsung ram
+ 432W chenbro voeding

Ik hoop dat ik genoeg info heb gegeven.

• -SimJoc-
  • Niet online
Ik heb net ook met een andere voeding getest, maar dit mocht ook niet baten. Ook heb ik nog een andere video-kaart geprobeerd, maar dit had ook geen effect.
Heeft iemand nog suggesties?

• RoadKill21
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

RoadKill21

Mn naam is niet Haas, maar Han

Bios reset, ander geheugen, jumper op het moederbord verkeerd?

Cherish your memories, but don't live in the past. Always outdated specs

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Misschien stomme vraag maar 8-pins EPS connector aangesloten?

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
power button?

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Klinkt niet goed. Maar voordat je het bord afschrijft sleutel 'm eerst eens geheel uit de kast en probeer 'm op een niet geleidende ondergrond. Misschien dat het bord en de kast ergens contact maken waar het niet de bedoeling is.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• -SimJoc-
  • Niet online
Bedankt voor alle reply's:

- Powerbutton heb ik er af gehaald en start m op met een schroevendraaier, dus contact met de pinnetjes maken.
- Bios reset heb ik ook al geprobeerd, dit werkt want als ik het bios reset dan staat automatic power on aan zeg maar.
- eps connector is aangesloten

Ik heb hem ook al uit de kast gehaald en op een antistatische ondergrond getest, ook geen effect

Kan er iets zijn met de koeler op de cpu dat deze verplicht contact moet hebben? Ik heb nu de koeler er los (wel aangedrukt + pasta) op liggen, omdat de backplane er nog niet is. Maar dit zou niet moeten uitmaken, toch?

• -SimJoc-
  • Niet online
Wat mij nog het meest verbaast is dat er geen error piepjes komen. Ook als ik er niets op zet, of met alleen geheugen/cpu krijg ik geen piepjes.

• -SimJoc-
  • Niet online
ik had nog een vraag voordat het moederbord weg gaat,

hoe groot is de kans dat mijn geheugen of cpu stuk is? Ik kan dit namelijk niet op een ander bord testen en ik heb ook geen kennisen met een xeon bord. Ik heb het zelf nog nooit mee gemaakt dat een cpu of mem stuk is.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

-SimJoc- schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 11:52:
Ik heb hem ook al uit de kast gehaald en op een antistatische ondergrond getest, ook geen effect
Antistatische zakken geleiden elektriciteit. Je had het beter op een houten/plastic ondergrond kunnen testen :)

• -SimJoc-
  • Niet online
BalusC schreef op maandag 03 juli 2006 @ 00:11:
[...]
Antistatische zakken geleiden elektriciteit. Je had het beter op een houten/plastic ondergrond kunnen testen :)
Heb ik ook geprobeerd, met een houten ondergrond

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
BalusC schreef op maandag 03 juli 2006 @ 00:11:
[...]
De meeste antistatische zakken hebben nog een laagje plastic rond het laagje metaal zodat ze niet geleiden. Ik heb eigenlijk nog geen enkel zakje tegengekomen dat wel geleid. Als je twijfelt kan je natuurlijk altijd de multimeter op het zakje zetten :)

• OcGuru
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 21:00

OcGuru

Giulietta Qv

Als je geen piepjes hoort is er idd een grote kans dat het moederbord defect is. Want meestal hoor je wel piepjes als er iets fout is.

Je kan nog wel eens een andere voeding proberen..

Bl44t

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 28-04 11:46

PcDealer

HP ftw \o/

Geen piepjes: uiteraard met speaker goed verbonden... :z

[ Voor 58% gewijzigd door PcDealer op 03-07-2006 14:33 ]

LinkedIn WoT Cash Converter

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:23
Denk dat het onderhand al lang tijd is om contact op te nemen met de winkel waar je het bord gekocht hebt. Je hebt nu wel genoeg geprobeerd, laat 'm daar testen en evt. ruilen :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• -SimJoc-
  • Niet online
Abbadon schreef op maandag 03 juli 2006 @ 15:39:
Denk dat het onderhand al lang tijd is om contact op te nemen met de winkel waar je het bord gekocht hebt. Je hebt nu wel genoeg geprobeerd, laat 'm daar testen en evt. ruilen :)
Ik ga woensdag terug naar de leverancier, deze zal gaan testen hoe en wat. Ik laat het nog wel even weten hoe het afloopt.

• -SimJoc-
  • Niet online
Bios moet geupdated worden, kan ik nu alleen niet omdat ik geen processor heb om hem te updaten

• -SimJoc-
  • Niet online
Ik weet niet of het een probleem is om mijn topic weer omhoog te halen?

Ik ben inmiddels bij de leverancier geweest en we hebben contact gehad met Tyan. Het blijkt dus dat er nog geen ondersteuning voor min CPU's was. Met een nieuwe bios versie zou dit verholpen moeten zijn.
Het updaten zelf ging niet, maar gelukkig zou er een bios chip worden opgestuurd.

Thuis kreeg ik netjes een nieuwe bios chip, maar helaas helemaal niets. Ik heb de hele procedure nogmaals geprobeerd, maar weer geen enkel verschil.

Ik weet niet of iemand nog suggesties heeft maar ik denk dat ik moet kijken voor een ander moederbord.

Verwijderd

Hoi SimJoC,

Bah, wat naar. Weet je zeker dat alle jumpertjes goed staan, dat was met mijn Thunder namelijk het probleem (CMOS jumper stond op enabled, zie tyan / amd opteron server wil niet starten).
Alleen denk ik niet dat dit jouw probleem is, aangezien bij mij de fans nogeneens gingen draaien als ik de psu aanzette...
Maar ik denk, vermeld het toch maar eventjes... Succes!

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

Probeer eens met 1 geheugenmodule. Welke i7525 is het?

[ Voor 51% gewijzigd door PcDealer op 23-08-2006 09:30 ]

• -SimJoc-
  • Niet online
Het gaat om deze: http://www.tyan.com/products/html/thunderi7525.html

Ik heb de CMOS al gecleared en ik weet zeker dat deze goed staat. Ik heb het ook al met een geheugen module geprobeerd, ook in verschillende sloten.

• PcDealer

PcDealer

HP ftw \o/

-SimJoc- schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:02:
Het gaat om deze: http://www.tyan.com/products/html/thunderi7525.html

Ik heb de CMOS al gecleared en ik weet zeker dat deze goed staat. Ik heb het ook al met een geheugen module geprobeerd, ook in verschillende sloten.
Voeding staat niet bij de recommended pws. Ik weet dat het bij mijn Thunder K7 nogal nauw kwam.

• -SimJoc-
  • Niet online
PcDealer schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:17:
[...]

Voeding staat niet bij de recommended pws. Ik weet dat het bij mijn Thunder K7 nogal nauw kwam.
Klopt, maar ik heb hem ook getest met de realpower voeding die wel in het lijstje staat... :|

Verwijderd

tja, wat nog een optie zou zijn, misschien, is om een cpu erin te proppen die wél door je bios wordt ondersteund. en als het mobo dan wel opstart, kan je daarna je bios flashen om die geschikt te maken voor je huidige cpu (ervan uitgaand dat de opgestuurde bios-chip niet deugt).

maar ja, dan moet je wel net iemand kennen die zo vriendelijk is om zijn Xeon eventjes uit te lenen...

misschien is het wel het beste om dit mobo definitief als DOA aan te merken (een collega van me had dat ook bij zijn Tyan, en als ik de fora erop nalees, was hij zeer zeker niet de enige), en deze om te ruilen bij Tyan.

nadeel is echter wel, dat je dan zo twee maanden verder bent :'(

• Shuriken
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 27-05 11:55

Shuriken

Life is all about priorities

Ik heb al twee keer een moederbord omgeruild bij Tyan. Beide keren had ik binnen twee weken een vervangend exemplaar.

I rather have a bottle in front of me, then a frontal lobotomie

Pagina: 1