Vandaag heb ik het volgende in elkaar proberen te zetten:
[list]• Moederbord: Asus A8N-E
• Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+
• CPU-koeler: Zalman CNPS 7000B-AlCu
• Geheugen: 2x Dane-Elec 1024 MB DDR400
• Voeding: Zalman 460 Watt
• Kast: Antec Performance One P180Rest van de hardware doet er niet zoveel toe (en/of is nog niet eens aangesloten). Voeding zit in de kast, moederbord zit aangesloten aan voeding, processor zit goed in de socket (kan er niet eens fout in, volgens mij), koeler zit goed op de processor, geheugen zit in de goede sleuf.
Wanneer ik de pc aanzet gaan de powerled en de HD-led aan (alhoewel de HD led maar 1 seconde aan blijft en daarna uit blijft) en ook de casefans, CPU-koeler, videokaart-koeler en voedingfan gaan draaien. Het lampje op het moederbord gaat ook branden. Maar daar blijft het dan ook bij. Geen beeld, geen piepjes dat het systeem doorstart, niks.
Een puntje van kritiek hier is, dat de kast geen kabeltje heeft om een speaker aan te sluiten op het moederbord (of ik moet er ernstig overheen kijken). Dus al geeft het moederbord een foutmelding, aangezien ik 'm niet hoor heb ik er niks aan.
De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
[list=1]• Geheugen op andere plekken
• Eén geheugenreep tegelijk
• 2 HD's aansluiten
• 1 HD aansluiten
• Geen HD aansluiten
• Clear CMOS (door middel van jumper)
• VGA » DVI convertor getest op andere computer (werkt gewoon)
Maar ik zit zonder ideëen
Overigens is de mogelijkheid er niet om met oudere onderdelen te testen wat het probleem is, omdat m'n oude systeem gebruik maakt van SDR geheugen, AGP-videokaart en een Intel (P3) processor.
[list]• Moederbord: Asus A8N-E
• Processor: AMD Athlon 64 X2 3800+
• CPU-koeler: Zalman CNPS 7000B-AlCu
• Geheugen: 2x Dane-Elec 1024 MB DDR400
• Voeding: Zalman 460 Watt
• Kast: Antec Performance One P180Rest van de hardware doet er niet zoveel toe (en/of is nog niet eens aangesloten). Voeding zit in de kast, moederbord zit aangesloten aan voeding, processor zit goed in de socket (kan er niet eens fout in, volgens mij), koeler zit goed op de processor, geheugen zit in de goede sleuf.
Wanneer ik de pc aanzet gaan de powerled en de HD-led aan (alhoewel de HD led maar 1 seconde aan blijft en daarna uit blijft) en ook de casefans, CPU-koeler, videokaart-koeler en voedingfan gaan draaien. Het lampje op het moederbord gaat ook branden. Maar daar blijft het dan ook bij. Geen beeld, geen piepjes dat het systeem doorstart, niks.
Een puntje van kritiek hier is, dat de kast geen kabeltje heeft om een speaker aan te sluiten op het moederbord (of ik moet er ernstig overheen kijken). Dus al geeft het moederbord een foutmelding, aangezien ik 'm niet hoor heb ik er niks aan.
De volgende dingen heb ik al geprobeerd:
[list=1]• Geheugen op andere plekken
• Eén geheugenreep tegelijk
• 2 HD's aansluiten
• 1 HD aansluiten
• Geen HD aansluiten
• Clear CMOS (door middel van jumper)
• VGA » DVI convertor getest op andere computer (werkt gewoon)
Maar ik zit zonder ideëen
The devil is in the details.