|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Verwijderd
Snelheden en overige prijzen ga ik geen uitspraak over doen
[ Voor 10% gewijzigd door IceStorm op 30-06-2006 16:11 ]
Zoiets zat ik ook al over te denken, maar er staat toch echt dat het nieuw is ??Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:09:
Ik vrees toch dat het refurbished drives zijn aangezien de garantie maar 1 jaar is i.p.v. de gebruikelijke 5 jaar.
Lijkt me zo relax om eindelijk SCSI in mijn systeem te hebben ...
OK dat wist ik niet.IceStorm schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:10:
Met SCSI4me is weinig mis, als ik het goed heb is er zelfs in een ver verleden een controller gekocht door Femme bij SCSI4ME voor een van de T.net servers. Ik twijfel of het 2e hands of overstock oid was.
Snelheden en overige prijzen ga ik geen uitspraak over doen
Geluid boeit me niet zo heel erg veel eerlijk gezegd.DEVoTi0N schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:18:
Een gelijkwaardige raptor is inderdaad wel ~€50 duurder. Je moet echter niet vergeten dat je voor een SCSI schijf natuurlijk ook een SCSI controller aan moet schaffen, welke ook redelijke prijzen hebben. Daarnaast is een raptor volgensmij een stuk stiller dan zo'n 15k rpm schijfje.e
Wat ik dus wel interessant vind is hoeveel ik kwijt zou zijn voor een controller die goed presteert en goede driver support heeft zoals dus bijvoorbeeld Areca
Ow ja : Je kan toch tegenwoordig SATA en SCSI door elkaar gebruiken als het om aansluitingen gaat ?? Dacht daar iets over gelezen te hebben niet zo heel erg lang geleden.
[ Voor 36% gewijzigd door nero355 op 30-06-2006 16:22 ]
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL
ehh, SCSI en S-ATA zijn 2 totaal verschillende interfaces. Dus dat kun je niet zomaar door elkaar gbruiken.nero355 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:18:
[...]
Ow ja : Je kan toch tegenwoordig SATA en SCSI door elkaar gebruiken als het om aansluitingen gaat ?? Dacht daar iets over gelezen te hebben niet zo heel erg lang geleden.
Klopt, alleen is dit alleen bij SAS (Serial Attached SCSI), daar kun je ook S-ATA op aansluitennero355 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:18:
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
Heet dat niet een SCA aansluiting ?!FastBunny schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:23:
Een kleine catch is de 80 pins aansluiting, Handig als je een hotswap rack hebt, maar anders moet je voor elke schijf een converter kopen van de 80 pins aansluiting naar een 68pins+12v aansluiting. Echter die zijn maar 14€ dus is maar een kleine catch
Als je 200 € of meer per HD minder betaalt dan is 14 € niet zoveel geld
Ow ja inderdaad dat kan alleen bij SAS. My mistake...FastBunny schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:25:
Klopt, alleen is dit alleen bij SAS (Serial Attached SCSI), daar kun je ook S-ATA op aansluiten
[ Voor 22% gewijzigd door nero355 op 30-06-2006 16:26 ]
Klopt, 80pins is een SCA aanluiting.nero355 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:25:
[...]
Heet dat niet een SCA aansluiting ?!
Als je 200 € of meer per HD minder betaalt dan is 14 € niet zoveel geld
[...]
Ow ja inderdaad dat kan alleen bij SAS. My mistake...
En voor een SAS controller zie bv de : Adaptec SAS-44300
FastBunny schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:28:
Klopt, 80pins is een SCA aanluiting.
En voor een SAS controller zie bv de : Adaptec SAS-44300
Die dingen komen zeker niet in een PCIe smaakje ??PCI-X 64 bit/133 MHz host interface
Mochten die schijven van SCSI4me een goede deal zijn dan heb ik gewoon een normale SCSI controller nodig trouwens.
Ik weet dat Adaptec de meest bekende is kwa controllers, maar als ik naar de Benchmarks kijk van bijvoorbeeld SATA RAID controllers dan hangen ze maar een beetje ertussen en is het elke keer Areca die wint.
Iemand die een leuke 2 of 4 poorts SCSI controller aan kan raden ??
Oops ... bedenk net dat SCSI "Daisy chain" is dus 1 poort is genoeg ... toch ??
[ Voor 6% gewijzigd door nero355 op 30-06-2006 16:34 ]
De MAS zijn fijne schijfjes, maar al wat ouder, de MAU/MAX is er al (zie sig
Hoge transfer speeds i.c.m. met RAID 0gladiool schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:39:
Wat wil je eigenlijk?
Tja ik heb nou 2x 7200 RPM van 250 GB in RAID 0 en nog 2x 7200 RPM 250 GB los als zeg maar handmatige mirror ervan die ik dan zelf "mirror" door erop te zetten wat ik niet graag kwijt wil.De MAS zijn fijne schijfjes, maar al wat ouder, de MAU/MAX is er al (zie sig![]()
) en zelfs die worden er door raptors (ADFD's) in workstation gebruik vaak uitgelopen, vooral in real-world toepassingen.
De eene RAID 0 bestaat uit Hitachi schijven en de andere 2 schijven zijn Samsungs die eigenlijk nog sneller zijn in RAID 0, maar hogere toegangstijden hebben dus heb maar gewoon alles gelaten "as is" .
Maar eigenlijk wil ik iets dat nog harder gaat. En toen ik dus die SCSI schijven zag toen was ik redelijk flink verbaasd over de prijs die erbij stond.
Het is alleen de SCA aansluiting, als je een convertor erbij koopt van 80->68 pins let er dan wel op dat ze LVD compatible zijn. Voor hetzelfde geld krijg je ze niet LVD en dan haal je de snelheid niet.
Schijven zijn trouwens ook netjes backwards compatible totaan scsi1 toe.
Mja eBay doe ik niet aan en heb familie in de USA dus in principe zou het goedkoop kunnen, maar ik denk dat ik het toch maar niet doe omdat het dus blijkbaar refurbished schijven zijn.riesg schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 00:33:
Belachelijk goedkoop is het niet zo hoor. Op ebay Duitsland komen die schijven ook wel voorbij voor die prijs. Verzenden is dan wat goedkoper dan vanuit de USA.
Het is alleen de SCA aansluiting, als je een convertor erbij koopt van 80->68 pins let er dan wel op dat ze LVD compatible zijn. Voor hetzelfde geld krijg je ze niet LVD en dan haal je de snelheid niet.
Schijven zijn trouwens ook netjes backwards compatible totaan scsi1 toe.
* nero355 hoopt stiekem dat een medetweaker deze actie ook had opgemerkt en besteld heeft ...
Neemt niet weg dat het geen beroerde schijf is. Als je ze kunt krijgen voor dat geld, gewoon doen. Hou wel rekening met dure SCA converters of cagings.
Paar dingen waardoor ik ze niet ga kopen :BalusC schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 16:23:
De SCA connector is imho de catch. Daarnaast ook de technologische leeftijd van ruim 3 jaar (dezelfde generatie als mijn Atlas 15K). Met name de SCA connector maakt het bijna onverkoopbaar aan de thuisgebruiker. Ook kan het hier om een overstock gaan.
Neemt niet weg dat het geen beroerde schijf is. Als je ze kunt krijgen voor dat geld, gewoon doen. Hou wel rekening met dure SCA converters of cagings.
Toch wel het belangrijkste : Ik heb dan nog een SCSI host controller nodig voor een drive die niet veel beter is kwa all round performance dan een Raptor die weliswaar duurder is, maar ik heb dan geen extra host controller nodig en dat scheelt geld.
En dan zit je dus nog met converters/andere accessoires die het allemaal nog duurder maken.
En als laatste : Schijven zijn al een tijdje gebruikt waarschijnlijk denk ik en mocht er iets zijn zie dan maar eens snel garantie te regelen...
Als het een Nederlandse winkel was geweest dan had ik misschien nog de gok genomen
* nero355 gaat gewoon voortaan af en toe op cheap SCSI jacht !!
[ Voor 3% gewijzigd door nero355 op 05-07-2006 13:55 ]
Waarschijnlijk niet refurbished maar restpartijen. Ze adverteren met "new bulk package" als conditie staat.nero355 schreef op dinsdag 04 juli 2006 @ 09:21:
[...]
Mja eBay doe ik niet aan en heb familie in de USA dus in principe zou het goedkoop kunnen, maar ik denk dat ik het toch maar niet doe omdat het dus blijkbaar refurbished schijven zijn.
* nero355 hoopt stiekem dat een medetweaker deze actie ook had opgemerkt en besteld heeft ...
[ Voor 4% gewijzigd door Diabolical op 05-07-2006 14:02 ]
"The internet has given a voice to the voiceless, but unfortunately it hasn't given a brain to the brainless."