Ik ben Hidde de Vries en 15 jaar oud. Ik houd me veel bezig met webdesign en webdevelopment. Een tijdje geleden bedacht ik dat ik daar misschien wel geld mee zou kunnen verdienen, en ik verbouwde mijn website tot een site om klanten te werven. Ik noem mezelf nu 'freelance' webdesigner.
Nu heb ik een paar klanten, maar hoe moeten die mij betalen?
Stel, ik spreek met een klant af dat ik voor 150 euro een website ontwerp. Kan de klant dit bedrag dan naar mijn rekening overmaken? Waarschijnlijk wel, maar wat moet ik dan nog doen? Moet ik ergens bijhouden hoeveel ik verdien? Moet ik belasting gaan betalen?
Veel websites op het internet over 'freelancers' zijn gericht op volwassenen, en niet op jongeren van 15 jaar. Er staat voor mijn leeftijd wel dat ik bijvoorbeeld een krantenwijk mag hebben (die heb ik ook). Dit topic hielp me ook niet echt.
Nu heb ik een paar klanten, maar hoe moeten die mij betalen?
Stel, ik spreek met een klant af dat ik voor 150 euro een website ontwerp. Kan de klant dit bedrag dan naar mijn rekening overmaken? Waarschijnlijk wel, maar wat moet ik dan nog doen? Moet ik ergens bijhouden hoeveel ik verdien? Moet ik belasting gaan betalen?
Veel websites op het internet over 'freelancers' zijn gericht op volwassenen, en niet op jongeren van 15 jaar. Er staat voor mijn leeftijd wel dat ik bijvoorbeeld een krantenwijk mag hebben (die heb ik ook). Dit topic hielp me ook niet echt.
[ Voor 11% gewijzigd door SmartDoDo op 30-06-2006 15:55 . Reden: Je site kunnen mensen toch wel vinden, zo in de tekst is het spamlike ;) ]