Windows GUI eigenlijk helemaal niet zo handig

Pagina: 1
Acties:

• juanita
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-03 11:37
mijn stelling is dat de GUI zoals wij die nu kennen eigenlijk helemaal niet zo handig is. Het enthousiasme dat er was sinds Xerox en Apple kan anno 2006 toch niet meer gelden.

Ik ben zelf veel bezig met muziek productie en je ziet daar duidelijk een trend die zich afkeert van het windows concept. Het hebben van losse schermpjes is zeer onhandig en steeds meer bewegen de programma's zich richting een alles in een scherm concept waar nauwelijks plaats is voor windowtjes. Mijn persoonlijke mening is ook dat het drag & drop uitermate onhandig is niet in de laatste plaats omdat je wel eens per ongeluk een muis beweging maakt en dan maar moet zien na te gaan welke edit je precies hebt gedaan.

Voordelen zie ik wel. Op het scherm staat het aanbod van mogelijke acties waar je uit kan kiezen in tegenstelling tot bij comandprompts waar je maar een beetje moet "gissen en raden". Dus als ik een bestand wil verplaatsen ga ik gewoon naar het menu en klik op edit->verplaatsen. Een true/false mogelijkheid benutten is gewoon een klik en laat geen ruimte voor fouten zoals bij een textfile

Samengevat:
Voordelen:
- presenteert alle mogelijke handelingen die je kan doen.
- icoontjes

Nadelen:
- drijvende schermpjes
- drag & drop.

[ Voor 14% gewijzigd door juanita op 30-06-2006 13:52 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Ik vind de huidige gui ook best goed om mee te werken (uitgaande van de win2k gui, niet de teletubbie gui van XP). Ik vind zelfs dat het ideaal is om meerdere windows te hebben. En in dat window gewoon alle dingen bij elkaar en draggen en droppen van de ene naar de andere app is juist ook ideaal :)

[ Voor 26% gewijzigd door TERW_DAN op 30-06-2006 14:01 ]

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17-07 12:15
Er zijn nog genoeg handigheidjes die er in zouden kunnen maar het is nu zeker niet slecht, tijd voor innovatie dus. Misschien is die vista interface al wel een verbetering?

• Spivvi
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 08-07 11:33
Ik snap het doel niet helemaal van dit topic, maar echt alternatieven zijn er toch niet op moment.

Alle grafische omgevingen die ik ken werken met windows, het is misschien niet perfect maar ik denk wel het minst slecht op dit moment.

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Spivvi schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:08:
Ik snap het doel niet helemaal van dit topic, maar echt alternatieven zijn er toch niet op moment.

Alle grafische omgevingen die ik ken werken met windows, het is misschien niet perfect maar ik denk wel het minst slecht op dit moment.
Niet helemaal waar hoor : Er is een soort DE voor Linux die heel erg gericht is op besturing met een toetsenbord en die maakt van je scherm gewoon 4 vierkantjes waarin 4 programma's zitten bijvoorbeeld :)

Verder vind ik dit ook een beetje een vaag topic ...

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Dat er drag & drop functionaliteiten inzit, hoeft niet te zeggen dat je het ook MOET gaan gebruiken.
idem voor overig

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Pagina: 1