Toon posts:

Goedkope game-PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nog maar eens een topic voor een goedkope Game-PC. Ik heb (in vergelijking met andere topics) voor een eerder afwijkende setup gekozen, dus zou ik graag horen wat jullie ervan vinden (is niet voor een vriend).

- Bedoeling van het systeem: Gamen en totaal niets anders.
- Budget: Maximaal 1000€ (op €tje zal het wel niet steken, maar dat is het maximum)
- Gevraagd: gamesysteem incl. scherm; toetsenbord, muis en boxen zijn niet over gesproken (dus vermoed dat ze er niet bij moeten zitten)
- DVDbrander en floppy worden overgenomen van oude pc, HD misschien ook (hangt er vanaf hoe groot die is)

Config:

Case: Tybotech Darkline 8029-B35 23€
Om het direct te zeggen, ik verwacht er niet veel van. PC gaat echter nooit naar lanparty's, staat altijd in een hoekje in de kamer en er zit geen deurtje aan (dus geen probleem voor schijfjes in en uit te halen). Kwaliteit maakt dus niet zoveel uit (ik heb ermee geschud, en ze rammelt niet echt/valt niet uiteen. Zolang je er van blijft en er geen gewicht op legt een goede case. (heb zelf een tybotech die met gemak de kwaliteit van een dubbel zo dure antec evenaart).

Voeding: Coolermaster ExtremePower 380w 39€
Voedingslijnen gecheckt, ze kan evenveel geven of een Antec SmartPower 400w. Lijkt me voldoende voor dit systeem. Of ze stil of niet maakt niet uit. Verder wordt er niet al te veel gevraagd. Als je op 100w voor de cpu + 135w voor de GPU rekent (hier op got vond ik ergens een schema'tje waar op stond dat een x1900xtx 135w trekt tijdens een bench), dan zou ik nog 145w over hebben voor de rest. Lijkt me dus genoeg (cpu trekt geen 100w, x1900xt zal wel minder verbruiken dan een xtx die een overklokte versie is)

Moederbord: Gigabyte K8N SLI 89€ Asrock 939Dual-SATA2 66€
Waarom geen asus? in het goedkope segment hebben die zo vreselijk leuke northbridgeherrieschoppers. Deze Gigabyte heeft die ook, maar ik kom er geen klachten over tegen, dus ik vermoed dat ze stiller zijn. Verder was dit het goedkoopste niet Asusbord dat die winkel heeft met een NForce4 chipset (cpu+ram+mobo koop ik altijd samen in zelfde winkel) Motivatie voor/overtuiging ernaar de asrock volgt in het topic

CPU: Athlon 64 3800+ 145€
Gaming = Athlon64 (voor het moment toch nog). Ik kies hier bewust NIET voor de dualcore, want die heeft in games momenteel nog niet echt veel voordeel. Prijs is echter veel hoger, dus ben ik maar voor de bijna snelste single core gegaan.

Geheugen: 4*512 Spectek 144€ 2*1024 OCZ 179€
Hier zit ik een beetje vast. Om aan mijn budget te raken, zou ik ipc. 4*512mb Spectek moeten steken. Ten eerste vind ik nergens Spectek geheugen, en wordt dit niet in dualchannel kits verkocht. Ik stel me er dus beetje vragen over of 4 latjes van een onbekend (en achterlijk goedkoop) merk wel samen gaan willen draaien in dualchannel, zeker omdat de a64 memcontroller niet altijd vlekkeloos draait met 4 latjes ram.
Een andere optie is voor 2gigabyte dualchannel OCZ geheugen gaan (dus 2*1024), dat komt 35€ duurder uit (en zou ik zelf dus zeker steken), maar dan ga ik over mijn budget. Echter voor het vermijden van problemen, zou ik hiervoor kiezen.
De 2 keuze's liggen enorm ver uiteen, goedkoopste vh goedkoopste tov OC-merk geheugen, maar mijn verkoper staat vast, en het zijn deze keuze's die ik bij hem krijg. (ik kan ook twinmoss krijgen, maar dat kost evenveel voor OCZ met dezelfde timings, dus dan steek je OCZ)
EDIT: zal dus de 2*1 gig OCZ worden

VGA: MSI RX1900XT VT2D 512mb DDR3 359€
Ongeveer het beste wat er op de markt is qua videokaart, een 7950 was gewoon NIET haalbaar. Verder wou ik niet naar een 7900GTX gaan, omdat dat stock overklokte kaarten zijn waarvan ik toch redelijk frequent hitteproblemen ed gelezen heb. 1900XTX valt gewoon buiten budget.
(na veel benchmarks lezen heb ik bijna overal gezien dat deze beter is dan een 7900GT, ook gekeken naar de combinatie van deze kaart tov 2*7600GT, maar daar kwam deze weer iets beter uit, mede omdat ik dan zwaardere voeding moest steken)

Harde schijf: Hitachi Deskstar 80GB 8Mb 7200rpm 40€
80 gigabyte is genoeg voor je OS en al je spelletjes. Ik heb er een IDE ingezet, omdat die 10€ goedkoper is en de prestaties van IDE tov Sata schelen toch zoveel niet. Deze kan misschien wegvallen indien de schijf die hij nu heeft groot genoeg is. Dit werkt beetje nadelig op de laadtijden, maar of dat zoveel verschil ga hebben betwijfel ik.

LCD: Mirai 17" 8ms 169€
Gewoon een 17" LCD genomen, reviews van andere Mirai LCD's in de productsurvey zijn positief, dus ik gok er gewoon op dat ook dit scherm dezelfde kwaliteit zal hebben.

Grootste twijfel zit hem bij de Harde schijf en het geheugen.
80 gig sata en 4*512 spectek
80 gig ide en 2*1024 OCZ en eventueel nog ergens 40€ proberen afknibbelen.

Waar zou ik eventueel nog wat kunnen besparen, want ik zit juist over mijn budget.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 17:58 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 27-01 18:54

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Bespaar op je videokaart en niet te weinig ook. Geen idee wat voor smerige resoluties je wilde gaan draaien maar denk eraan dat je 17" TFT niet zoveel aankan. Met een X1800 of een 7900GT kom je even ver op die resoluties.

*edit*
Kan je niet een single mobo kopen ipv SLI of heb je geld teveel en zet je er volgende maand nog een VGA-kaart bij?

Ow, en voor je HDD; ik zou SATA nemen. En je geheugen: 2x 1024MB want er is een kansje dat 4x 512MB op andere timings gaat lopen.

[ Voor 38% gewijzigd door MAX3400 op 30-06-2006 13:10 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 05-02 10:10

Beugelfles

I love rusty spoons

Wellicht is het een idee om i.p.v. die 4*512 gewoon 1*1024 te nemen met een C.L. Dan kan je later makkelijker upgraden naar 2*1024 als het budget het toelaat.

Je bent je Dual-Channel dan wel kwijt voor even maar na de upgraden zit je wel lekker met 2*1024

Volgens mij heb je voor 5 euro meer een net bord van Asus
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GHEA14&
http://www.alternate.nl/h...etails.html?artno=GHEA06&

Maar dan heb je een actief gekoelde northbridge, ik heb er bij een A8N-E overigens geen problemen mee.

Wellicht kan je ergens de combi Coolermaster centurion 5 + coolermaster extreme power op de kop tikken voor schappelijke prijs. Is een erg mooie kast imho en ik heb hem regelmatig langs zien komen i.c.m. deze voeding. Dacht voor rond de 75 euro

[ Voor 57% gewijzigd door Beugelfles op 30-06-2006 13:13 ]

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Verwijderd

Ik zou gaan voor deze config, i.c.m. een X1800XT van GSMHut.nl (250 euro)

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 06:37
80 gig voor games :s voor 5 euro meer kun je al 160 gig en 250 gigabyte kost nog maar 75 euro. Ik heb hier ook 80 giga en die staat vol(ook voornamelijk games en wat muziek) Een spel neemt al vlug 2 gigabyte in. Als je zoals ik ook nog een leegaard bent en dus al je dvd's er ook opzet, zit je al vlug aan 5 giga per spel(en dat komt alsmaar meer.) reken uit: 80 giga - 16 giga(voor fragmentatie) = 64 - 10 giga aan OS, progjes, en eventueel nog wat kleine meuk, zit je nog maar aan 54 giga. Dit betekent dat je amper 10 games erop kan zetten.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
het is de bedoeling dat die op 1280*1024 gaat draaien met alles maximaal, en dat die de spellen die binnen 2 jaar uitkomen nog steeds op 1280*1024 kan draaien met kwaliteitsniveau op middle ofzo.

Verder zou je kunnen zeggen van nu een 7900GT ofzo, geld opzij leggen en dan later een andere videokaart erin, maar het is de bedoeling dat minstens 2 jaar NIET geupgrade wordt, en dat die pc het toch zo lang haalt om de spellen goed te kunnen spelen. Een 7900GT kost ook direct 299€; dus voor die 60€ meer heb je toch wat hogere mem & coresnelheid, 256mb videogeheugen méér op de kaart, en 48 ipv 36 pixelshaders.

Verder geeft deze kaart in deze (reviews: Testlog april/mei 2006: Videokaarten & harde schijven) review toch beduidend betere cijfers dan de x1900xt; de prestatie's liggen daar gelijk 50 tot 80% hoger, dus voor een meerprijs van 20% vind ik dat mooi.

• Alexo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2025

Alexo

groots met een zachte o

Ipv die crappy kast met losse voeding & peperdure kaart, kan je beter een Antec Sonata II-kast incl. voeding nemen met een x1800xt

🖥️ i5 3550/GTX960/16GB 📱Xiaomi Mi Mix 2S 128GB

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
MAX3400 schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:04:
Bespaar op je videokaart en niet te weinig ook. Geen idee wat voor smerige resoluties je wilde gaan draaien maar denk eraan dat je 17" TFT niet zoveel aankan. Met een X1800 of een 7900GT kom je even ver op die resoluties.

*edit*
Kan je niet een single mobo kopen ipv SLI of heb je geld teveel en zet je er volgende maand nog een VGA-kaart bij?

Ow, en voor je HDD; ik zou SATA nemen. En je geheugen: 2x 1024MB want er is een kansje dat 4x 512MB op andere timings gaat lopen.
SLI is inmiddels haast net zo duur als zonder SLI, maar verder mee eens.
HDD zou ik ook voor Sata gaan. Qua snelheid maakt het dan weinig uit, maar die smalle kabels zijn toch een stuk prettiger in je kast, dan de brede ide-kabel. (prijs is vrijwel gelijk)
Geheugen heb je ook gelijk in: 2x1024 nemen.

Over de videokaart ben ik het niet met je eens. Dat je nu alles wel kan spelen met een 7900GT klopt ism een 17i-scherm. Dat kan zelfs nog makkelijk met een 7800gt.
Maar een betere videokaart zorgt er wel voor dat je langer spellen op hoge resolutie kan spelen.
De TS kan daar dus nog wel een beetje bezuinigen zodat hij beter geheugen kan kopen, maar teveel bezuinigen daarop zou ik ook niet verstandig vinden.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Quacka
Alexo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:21:
Ipv die crappy kast met losse voeding & peperdure kaart, kan je beter een Antec Sonata II-kast incl. voeding nemen met een x1800xt
Crappy kast maakt in principe niet uit. Wel moet TS goed opletten wat betreft koeling: Is er in de gekozen kast een goede luchtcirculatie mogelijk? Dat zou de enige reden zijn om die duurdere sonata II te overwegen, nou ja behalve dat het er ook een beetje leuker uit ziet.

in een GAME-pc behoort een videokaart het duurste onderdeel te zijn...

Verwijderd

Topicstarter
@MAX3400: Qua moederbord, voor dezelfde prijs kan ik inderdaad de Asus A8N-E, maar gezien daar zo'n fannetje op zit waar veel mensen geluidshinder van ondervinden, en van die Gigabyte kom ik daar geen problemen mee tegen, overweeg ik meer die 2de. Gezien mijn probleem-Asusbord (kan altijd gebeuren), maar waarop ze mij totaal GEEN ondersteuning geven (buiten standaardmailtjes die minstens 3km naast de vraag antwoorden), zou ik gewoon die Gigabyte kiezen. Misschien is er daar meer ondersteuning als het fout zou lopen.

@Grolschbeugel: Wat betreft die Centurion, ik had eerst een Aopen op het oog, maar in de winkel heb ik een Centurion in mijn handen gehad, evenals zo'n Tybotech. Qua kwaliteit zit er niet direct een verschil in, die centurion is ietsje steviger maar ik vind het zijn 30€ meerprijs niet waard. Verder staat die case gewoon ergens weg, het zwaarste wat erop terecht komt is een Swiffer. Die zal het probleem dus niet geven. Verder is er in die case gewoon plaats voor een 80mm fan voor en achterin, en de videokaart blaast vanzelf naar buiten.

@Skelleniels: ik heb juist even gekeken naar de meerprijs voor 160 gigabyte, maar die is gewoon té groot. Er komt 30€ bij als ik die 80 IDE omruil voor een 160 Sata. Verder gaan Sata en IDE even rap, dus als je 10€ erop kan uitsparen vind ik dat mooi. En wat betreft die kabels, dat maakt niet uit. Je steekt je pc 1 keer samen, dus dat is 1x 2 minuten kwijt. 10€/2 minuten is mooi. Airflow die erdoor gestoord wordt is niet erg, zit nl maar 1 (mss 2) HD's in dat systeem.

edit: gezien de eensgezindheid over het geheugen, daar zal dus de 2*1gig OCZ in gaan

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 13:40 ]

Verwijderd

Heb je mijn config al gezien? Met 1000 euro budget kun je er nog net een 7900GT in kwijt, als je deze liever wilt i.t.t. X1800XT..

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb jouw config inderdaad gezien, maar ik zit met mijn principe om alles
1) Bij 1 winkel te halen
2) Sowieso geen online-winkels (dan liever een minder systeem, maar geen online gedoe)
3) Bij één van mijn gekende winkels waar ik ook goede service krijg (ben daar toch redelijk goede klant)...

De prijzen waar ik koop zijn dus ook beduidend duurder (scherm vb. 20€, geheugen 30€, cpu 3€ voor een 3800 ipv een 4000...), en daardoor raak ik er ook niet meer binnen dat budget.

Ik weet ook niet waar het misverstand zit dat ik een x1800xt zou willen steken, ik zou voor een x1900xt gaan (een 7900GT kan er sowieso juist binnen het budget mooi in), die case ben ik nog wat naar aan het kijken, misschien dat ik toch ergens een betere case+deftige voeding kan nemen. In ieder geval heb ik dan liever een volledige crapcase met een goede voeding, dan een goede AOpen met een Aopen 350W die wel héél nipt gaat zijn voor dit systeem.

edit: ga wel even kijken naar dat asrock moederbord dat je aangereikt hebt, heb ook een vriend die echt tevreden is van zijn asrock gerief.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 15:57 ]

• Quacka
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 13:39:
@MAX3400: Qua moederbord, voor dezelfde prijs kan ik inderdaad de Asus A8N-E, maar gezien daar zo'n fannetje op zit waar veel mensen geluidshinder van ondervinden, en van die Gigabyte kom ik daar geen problemen mee tegen, overweeg ik meer die 2de. Gezien mijn probleem-Asusbord (kan altijd gebeuren), maar waarop ze mij totaal GEEN ondersteuning geven (buiten standaardmailtjes die minstens 3km naast de vraag antwoorden), zou ik gewoon die Gigabyte kiezen. Misschien is er daar meer ondersteuning als het fout zou lopen.
je zegt eerder dit:
Voedingslijnen gecheckt, ze kan evenveel geven of een Antec SmartPower 400w. Lijkt me voldoende voor dit systeem. Of ze stil of niet maakt niet uit.
Dat is dan dus totale nonsens. Je voeding en videokaart gaan dus echt veel meer geluid maken, dan die kleine mini-fan op je moederbord. Dus of je moet ook gaan kijken naar het geluid van de andere fans, of anders maakt die fan op je moederbord ook niet uit.

• MAX3400

MAX3400

Quacka schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:26:
Dat is dan dus totale nonsens. Je voeding en videokaart gaan dus echt veel meer geluid maken, dan die kleine mini-fan op je moederbord. Dus of je moet ook gaan kijken naar het geluid van de andere fans, of anders maakt die fan op je moederbord ook niet uit.
Niet om het een of ander, maar op mijn A8N-SLI Deluxe maakt mijn NB-fan echt wel meer/hoorbaarder geluid dan mijn boxed 3800+ of 7800GTX. Het zal misschien persoonsafhankelijk zijn, maar een lagere brom van een Arctic Silencer vind ik minder hard/storend dan een hoger geluid van mijn NB.

Verwijderd

Topicstarter
Quacka schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:26:
Kan tegenstrijdig klinken, maar de fan's in die voeding zijn 80mm fans aan 12v, die maken lawaai maar dat is zeker niet storend.
Die videokaart maakt met de koeler zeer veel lawaai standaard, maar ik heb ook een ati en daarbij kan ik softwarematig de kaart zijn koeler op 20% laten draaien tijdens het surfen en gewoon werken, waardoor die ook niet storend is. Dan nog valt dat mee.

Dat northbridge fannetje draait aan 5a6000 toeren, waardoor het dus véél meer lawaai zal maken (en een veel hogere frequentie, wat uiteraard stukken irritanter is).

Verder is het vooral het 2de argument dat mij overtuigd heeft, dat geluid is simpel op te lossen met een koelblokje als het hem zou irriteren, dat is het probleem niet echt.

• _fool
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-02 18:54

_fool

Helemaal zo gek nog niet

Wel ff opletten dat er op de NB voldoende ruimte is voor een koelblokje (zeg: Zalman NBJ47) icm zo'n grote videokaart. Hier heb ik een Asus A8N-E met NBJ47 + 6600GT, en dat past maar net, en volgens mij is die x1900XT een stukje groter.

Overigens zou ik zelf een eenvoudiger videokaart kopen (7600GT/x1800GTO), en over een jaar upgraden. De ontwikkelingen gaan momenteel zo snel dat je ook met een superkaart echt geen twee jaar vooruit kan (wordt toch nagelbijten tegen de tijd dat BioShock uitkomt).

Maar dat zijn mijn twee centen :)

[ Voor 73% gewijzigd door _fool op 30-06-2006 17:15 ]

specs

• Quacka
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 16:57:
[...]

Kan tegenstrijdig klinken, maar de fan's in die voeding zijn 80mm fans aan 12v, die maken lawaai maar dat is zeker niet storend.
Je zegt zelf dat je niet op geluidproductie hebt gelet. Kennelijk heb je dat dus wel gedaan en kennelijk maakt dat dus wel uit.
Sorry, maar als je dingen gaat zeggen die niet kloppen, hoe kunnen mensen je dan nog helpen?

Daarbij heb ik zelf gekozen voor een stille nexus-voeding en zelf die valt nog te horen en harder dan dat moederbord-fannetje.
Die videokaart maakt met de koeler zeer veel lawaai standaard, maar ik heb ook een ati en daarbij kan ik softwarematig de kaart zijn koeler op 20% laten draaien tijdens het surfen en gewoon werken, waardoor die ook niet storend is. Dan nog valt dat mee.
Och ik heb een 7800GT en die schijnt dat ook te kunnen, behalve de versie die ik heb.. Dus ik hoop dat dit bij ati ook niet zo is, dat er versies zijn waar het niet werkt.
Dat northbridge fannetje draait aan 5a6000 toeren, waardoor het dus véél meer lawaai zal maken (en een veel hogere frequentie, wat uiteraard stukken irritanter is).
Ik heb echt nog nooit dat fannetje gehoord, heb zelf ook een asus-moederbord. Dus volgens mij is het echt onzin en werkt het pas als je alles een stuk stiller hebt (bijv met stille koeler op videokaart zoals max hierboven zegt). Of je moet pech hebben met een fan die een beetje aanloopt ofzo, dat kan natuurlijk ook.[/quote]
Verder is het vooral het 2de argument dat mij overtuigd heeft, dat geluid is simpel op te lossen met een koelblokje als het hem zou irriteren, dat is het probleem niet echt.
duh voor zo'n beetje elke fan is wel een oplossing te vinden, desnoods met waterkoeling.
Hoe dan ook zal het mij verbazen als je echt die fan gaat horen.
Dat je als je je systeem stiller maakt hem wel gaat horen begrijp ik.

• MAX3400

MAX3400

Mijn oplossing: fan van NB er gewoon af halen... Werkt zonder problemen en lekker stil! :Y)

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:19
3800+ inruilen voor een 4000 + beter overclockbaar en 1MB cache plus dat hij stock al sneller is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 15:56:
Ik heb jouw config inderdaad gezien, maar ik zit met mijn principe om alles
1) Bij 1 winkel te halen
2) Sowieso geen online-winkels (dan liever een minder systeem, maar geen online gedoe)
3) Bij één van mijn gekende winkels waar ik ook goede service krijg (ben daar toch redelijk goede klant)...

De prijzen waar ik koop zijn dus ook beduidend duurder (scherm vb. 20€, geheugen 30€, cpu 3€ voor een 3800 ipv een 4000...), en daardoor raak ik er ook niet meer binnen dat budget.

Ik weet ook niet waar het misverstand zit dat ik een x1800xt zou willen steken, ik zou voor een x1900xt gaan (een 7900GT kan er sowieso juist binnen het budget mooi in), die case ben ik nog wat naar aan het kijken, misschien dat ik toch ergens een betere case+deftige voeding kan nemen. In ieder geval heb ik dan liever een volledige crapcase met een goede voeding, dan een goede AOpen met een Aopen 350W die wel héél nipt gaat zijn voor dit systeem.

edit: ga wel even kijken naar dat asrock moederbord dat je aangereikt hebt, heb ook een vriend die echt tevreden is van zijn asrock gerief.
Ik snap niet echt waarom je alles bij één winkel wil bestellen, maar je kunt hier in TCA even kijken naar OC resultaten.. Schijnt een érg goed, érg goedkoop OC bord te zijn!

Verwijderd

Topicstarter
Quacka schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 17:23:
[...]

Je zegt zelf dat je niet op geluidproductie hebt gelet. Kennelijk heb je dat dus wel gedaan en kennelijk maakt dat dus wel uit.
Sorry, maar als je dingen gaat zeggen die niet kloppen, hoe kunnen mensen je dan nog helpen?
Ik denk dat het daar meer het verschil zit tussen wat ik en jij onder stil zijn verstaan. Mss even verduidelijken. Met niet kijken naar stilte bedoel ik dat het niet maakt of het nu coolermaster of papst fan's zijn, er zit een verschil op maar er zit een te groot prijsverschil op om dat te rechtvaardigen. Je hebt nu eenmaal gewoon fan's die onaanvaardbaar veel lawaai maken (ik heb hier een ACryan 120mm fan die ik nog steeds hoor als mijn stereoketen op de helft van zijn vermogen speelt, dat is onaanvaardbaar). Als zo'n koelertje maar evenveel lawaai maakt als een standaard videokaart, zou dat idd kunnen blijven hebben.

Maakt op zich niet veel uit, ik heb besloten om er toch een Asrock in te zetten. Wat ik in dat topic lees komt volledig overeen met wat ik van die vriend gehoord heb, dus dat zal wel goed zitten (en het is nog eens goedkoper ook)

@STIMPYYY: een 4000+ drijft de prijs gewoon te hoog op, dat zou direct 210€ zijn voor die cpu. Koop ik dus gewoonweg niet.

@Daniël: Ik wil alles uit die winkel hebben omdat ik daar vaak koop (2a3 pc's per jaar), en ook een zéér goede service krijg. Bij een defect dat in garantie moet krijg ik daar tenminste een vervangend gelijkwaardig onderdeel mee om die paar dagen mee te overbruggen. Heb daar een asus moederbord gehad dat defect was en door asus zelf nagekeken ging worden, ging 2 weken duren. Ik heb er direct een splinternieuwe cpu en nieuw moederbord meegekregen (ze hadden toen enkel 533fsb mobo's liggen en mijn cpu was een 800prescott en wou er niet op draaien) zonder dat ik daar ook maar 1€ voor heb moeten betalen, terwijl zij achteraf wel dat gerief in 2dehands (en een beetje goedkoper) verkopen. Zo'n service krijg je nergens, en laten we zeggen, ik ben van de oude stempel (zeker voor mijn gerief). Als het voor vrienden is heb ik liever dat ik er zeker van ben dat als er iets misloopt je wél service krijgt, dan dat je vrienden moet teleurstellen.
Bij een zelfstandige ga je sowieso niet om te zeggen ik koop bij jou een moederbord en een wat ram, bij een andere achter een cpu, je neemt gewoon het totaalpakket.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 17:58 ]

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-02 06:37
Bij perfect-systems kan ik 160 giga krijgen voor 60 euro...Waar kun jij dan een 80 giga HD krijgen voor 30? De goedkoopste die ik vind is 43 euro. Wat is 15 euro nu op 1000 euro... 1.5 procent meer en je hebt dubbel zoveel opslag. 200 giga heb je al voor 69 euro. Beter nu al voldoende opslagruimte dan later nog eens 60 euro te moeten neertellen mocht je toch te weinig ruimte hebben. En dan kom je ineens 45 euro duurder uit in plaats van 15.

http://specs.tweak.to/16567

Verwijderd

Topicstarter
Hitachi Deskstar 80GB 8Mb 7200rpm 40€
Hitachi Deskstar 160GB 8Mb 7200rpm 60€
Maxtor 200GB 8Mb 7200rpm 67€

Ik ben dus voor die schijf van 80gigabyte gegaan, zeker aangezien degene voor wie de pc is nu een schijfje van 30gigabyte zitten heeft en daar mee toe kwam.

Pc is trouwens besteld met de configuratie uit de TS, nu juist wachten tot alle stukken toegekomen zijn.
Pagina: 1