Ik heb vaak een discussie met iemand over de kwaliteit van kopie audio cd-r discs.
Ik denk dat hij het alleen hoort omdat hij denk dat hij het kan horen.
Hij zegt dat hij het zelfs kan horen als het op 1 speed is gekopieerd op een standalone recorder (met goed kabels).
Maar iets dat ik eigenlijk wel wilde weten is het volgende.
Is de kwaliteit tussen 4 speed en 8 speed duidelijk te horen?
Ik heb namelijk een nieuwe pc gekocht, en daar zit een sony brander in die als laagste 8 speed is.
Mijn oude pioneer was als laagste 4 speed.
De media die ik gebruik (platinum 4 tot 52 speed) werkt perfect op beide, maar voordat ik mijn oude pioneer over ga zetten, wilde ik wel weten of er daadwerkelijk verschil in 4 en 8 speed zit.
De techniek hoort immers vooruit te gaan.
En ook al is het een kopie, ik wil toch wel het beste eruit halen.
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.
PS:
Ik weet dat het hier een pc audio kwestie betreft, maar het leek mij beter om het in de A/V, HiFi groep te gooien, want als ik dit inde pc groep gooi, dan krijg je vaak doorverwijzingen naar allerlei testrapporten die mij niets zeggen.
Onder jullie zijn vast gebruikers met ervaring in deze kwestie.
Ik denk dat hij het alleen hoort omdat hij denk dat hij het kan horen.
Hij zegt dat hij het zelfs kan horen als het op 1 speed is gekopieerd op een standalone recorder (met goed kabels).
Maar iets dat ik eigenlijk wel wilde weten is het volgende.
Is de kwaliteit tussen 4 speed en 8 speed duidelijk te horen?
Ik heb namelijk een nieuwe pc gekocht, en daar zit een sony brander in die als laagste 8 speed is.
Mijn oude pioneer was als laagste 4 speed.
De media die ik gebruik (platinum 4 tot 52 speed) werkt perfect op beide, maar voordat ik mijn oude pioneer over ga zetten, wilde ik wel weten of er daadwerkelijk verschil in 4 en 8 speed zit.
De techniek hoort immers vooruit te gaan.
En ook al is het een kopie, ik wil toch wel het beste eruit halen.
Hopelijk kunnen jullie mij hiermee helpen.
PS:
Ik weet dat het hier een pc audio kwestie betreft, maar het leek mij beter om het in de A/V, HiFi groep te gooien, want als ik dit inde pc groep gooi, dan krijg je vaak doorverwijzingen naar allerlei testrapporten die mij niets zeggen.
Onder jullie zijn vast gebruikers met ervaring in deze kwestie.