Toon posts:

is dit game systeem goed??

Pagina: 1
Acties:
  • 36 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een lijstje gemaakt om http://www.sallandautomatisering.nl
maar ik weet niet of dit goed bij elkaar past of goed genoeg is voor de games zoals
- counterstrike source
- gta san andreas
- farcry

Ik heb een systeem nodig
voor
- spellen
- school
- dvd kijken
- office

Mijn budget is rond de 700 - 750

AeroCool AeroEngine II Zwart, Geen Voeding, 2 € 65,55 € 65,55

Asus Voeding Atlas A-55GA 550 Watt ActivePFC, Zilver, Geen, 20- En 24-pins € 72,34 € 72,34

AMD CPU AM2 Athlon 64 3800+ 2.4 GHz, 1000 MHz, Boxed € 119,33 € 119,33

Asus Moederbord M2N-SLI Deluxe € 120,17 € 120,17

PQI DDR2 Turbo Dual Channel 1024 MB, PC5300, 667 MHz, 4 € 80,67 € 80,67

Maxtor DiamondMax 10 RoHS Compliant 300 GB, 7200 Rpm, 16 MB, Serial ATA II/300 € 74,79 € 74,79

Asus VGA GeForce EN7600GT/2DHT 256 MB € 147,90 € 147,90

Totaalbedrag producten ex BTW 19% € 532,85

Te Betalen € 819,04

Bron : http://www.sallandautomatisering.nl

wat vinden jullie wat beter moet of anders moet of wat overbodig is

alvast bedankt groeten roy :)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 03:37 ]

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 20:40

Mojo

The Power Within

Err.. ik denk dat er al genoeg topics op slot zijn gegaan om te weten dat dit dus niet de bedoeling is..

Hmm, nu je het zegt.. videokaart.. zorg dat die in ieder geval in orde is :)

Zoiets werkt prima ja.. :)

[ Voor 47% gewijzigd door Mojo op 30-06-2006 03:41 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Verwijderd

Ik denk dat je niet echt ver komt zonder 3D-kaart :p

edit: tenzij er een 3D-chip op het moederbord zit, dat weet ik niet, maar in dat geval zal hij niet bepaald krachtig zijn.

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2006 03:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mojo schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 03:31:
Err.. ik denk dat er al genoeg topics op slot zijn gegaan om te weten dat dit dus niet de bedoeling is..

En ja zoiets werkt wel ja!
ja dacht je dat ik dit voor de fun doe
ik heb echt hulp nodig
daarom vraag ik aan jullie of dit systeem werkt met mijn doeleinden

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 03:34:
Ik denk dat je niet echt ver komt zonder 3D-kaart :p

edit: tenzij er een 3D-chip op het moederbord zit, dat weet ik niet, maar in dat geval zal hij niet bepaald krachtig zijn.
heb er een videokaart bijgezet

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
het is hier geen helpdesk, dan moet je salland zelf bellen. google en de search zijn je grote vriend. er zijn hele grote topics met mensen die vragen of hun systeem klopt, loop die eerst even door voor je zelf n nieuw maakt.

-edit-
owjah... lees de 2e sticky van boven...

[ Voor 17% gewijzigd door Mr Alfabet op 30-06-2006 03:41 ]

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 19-10-2025

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 03:34:
[...]

ja dacht je dat ik dit voor de fun doe
ik heb echt hulp nodig
daarom vraag ik aan jullie of dit systeem werkt met mijn doeleinden
Voor jouw lijkt het me beter om gewoon een normale winkel binnen te gaan en met goed overleg een systeem samen te stellen. Wat je ook kan doen is een vriend 50 euro toeschuiven om een systeempje samen te stellen en in elkaar te zetten.

Ik heb namelijk niet echt het idee dat je zo een systeem zelf kan bouwen...

• Mr Alfabet
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16-11-2025
Technicality schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 03:42:
[...]
Voor jouw lijkt het me beter om gewoon een normale winkel binnen te gaan en met goed overleg een systeem samen te stellen. Wat je ook kan doen is een vriend 50 euro toeschuiven om een systeempje samen te stellen en in elkaar te zetten.

amen

Verwijderd

Topicstarter
Technicality schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 03:42:
[...]

ja een vriend is gister hier geweest we hebben een celeron d samengesteld maar kwam op dit forum erachter dat het niet goed werkt met spellen
dus nu ben ik hulpeloos

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 03:43:
[...]

ja een vriend is gister hier geweest we hebben een celeron d samengesteld maar kwam op dit forum erachter dat het niet goed werkt met spellen
dus nu ben ik hulpeloos
Winkel? Vriend die er meer verstand van heeft?

Verwijderd

Topicstarter
Technicality schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 03:44:
[...]
Winkel? Vriend die er meer verstand van heeft?
sallandautomatisering.nl
ja hij zet zelf ook pc,sinelkaar
maar lijkt net alsof die me een pc die niet goed werkt wil laten bestellen
daarom vraag ik de hulp van jullie

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 03:46:
[...]

sallandautomatisering.nl
ja hij zet zelf ook pc,sinelkaar
maar lijkt net alsof die me een pc die niet goed werkt wil laten bestellen
daarom vraag ik de hulp van jullie
Ik bedoel eigenlijk een echte winkel, zo'n ding met muren een een deur en mensen die je kunnen adviseren.

Verwijderd

Topicstarter
Technicality schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 03:49:
[...]

Ik bedoel eigenlijk een echte winkel, zo'n ding met muren een een deur en mensen die je kunnen adviseren.
ja ik bestel zowiezo op internet
in een winkel vragen ze altijd meer geld

• Technicality

Technicality

Vliegt rechtsom...

Verwijderd schreef op vrijdag 30 juni 2006 @ 03:51:
[...]

ja ik bestel zowiezo op internet
in een winkel vragen ze altijd meer geld
Dat is dus omdat ze een deel doen wat jij ook kan, mits je er tijd in steekt (om te bepalen wat jij nodigt heb). Dat jij niet wilt betalen om die tijd niet kwijt te zijn is jouw probleem. Je verwacht van ons toch niet de service van een computerzaak?

Verwijderd

Topicstarter
een zeker niet maar jullie kunnen toch wel vertellen hoe en wat jij zou veranderen aan dat lijstje

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17:31

Thandor

SilverStreak

Beste Roykuuh,

Allereerst dien je je even te realiseren waarom de voorgaande topics dicht gegaan zijn. Als ik kijk naar is dit systeem goed? en jouw topic erbij pak dan kom ik tot de gevolgtrekking dat je deze nog steeds niet aandachtig hebt bekeken.

Ik mis zo bv. een onderbouwing van de onderdelen. In het topic dat je jongstleden geopend hebt ( is dit systeem goed? ) heb ik een aantal links geplaatst die jouw op weg zouden moeten helpen.
Daaronder valt ook de volgende link:
Tweakers.net Best Buy Guide: editie mei 2006.

Daarin zie ik een basissysteem staan met als budget €750,-.
Ofwel, het budget dat jij te besteden hebt. Daar staat een volledig (i.t.t. het 'systeem' dat jij vermeldt) systeem samengesteld met bijbehorende onderbouwing. Uiteraard is het niet verplicht om dit systeem te kopen, er kunnen namelijk wijzigingen doorgevoerd worden.
Pak nu eens dat basissysteem als basis voor jouw PC. Er zit een leuke processor in. 1 GB DDR2-SDRAM. Zoals je a.d.v. benchmarks kunt lezen is de videokaart die erbij zit geen enorme krachtpatser.

Die videokaart kun je, indien je wilt gamen, beter vervangen voor een sneller exemplaar. Bekijk hiervoor wederom benchmarks. In het topic dat ik onlangs gesloten heb had ik vemeldt dat je o.a. bij de Tom's Hardware VGA Charts kon kijken.
Die lijst met benchmarks is een goede start bij het selecteren van een nieuwe videokaart :)

Al met al kun je zo voor elk onderdeel wel bekijken of het interessant is voor jouw. Wijk in den beginne niet teveel af van het basissysteem zodat je niet in de knup raakt en straks een veelvoud aan onderdelen selecteert welke niet compatible zijn met elkaar.

Om algemeen verder te gaan: Ga eens na of de door jouw geselecteerde onderdelen een complete PC kunnen vormen. Heb je gedacht aan randapparatuur of software?
Hierbij kun je het beste terugvallen op de systemen die vermeldt staan in de Tweakers.net Best Buy editie. Loop de onderdelen die daar opgesteld staan af en bekijk of jij die (al dan niet vergelijkbare onderdelen) ook gekozen hebt.

Verder krijg ik niet bepaald het idee dat je in staat bent om een modaal systeem zelf op te bouwen. Althans, niet zonder risico's. Het lijkt mij daarom ook verstandig om je eerst te verdiepen in de materie alvorens je daadwerkelijk aan de slag gaat.
Bekijk daarvoor eens de PMG FAQ waarin een aantal interessante zaken staan voor jouw. Waaronder:
Hoe bouw ik een PC? / Hoe bouw ik een Athlon PC?
Hoe installeer ik een CPU en heatsink? (filmpjes!).
Verder staan er meerdere onderwerpen in die FAQ waarvan ik denk dat je deze door moet lezen.
Als het goed is moet menig daarvan wel voor zich spreken.

Neem uiteraard ook de CSL FAQ - Wat past bij elkaar? goed door.

Denk je dit niet te kunnen of neemt het teveel tijd in beslag om alles goed te snappen dan adviseer ik jouw om het systeem simpelweg kant en klaar te kopen. Dan heb je een draaiend systeem zonder dat je eigenhandig een systeem moet samenstellen en/of bouwen waarbij je tegen problemen kunt lopen.

Dit topic gaat dus ook op slot. Neem naast deze sluitmessage (eigenlijk moet je ze allemaal goed doornemen) zeker die van de vorige nog eens goed door: Thandor in "is dit systeem goed?".
Ik schrijf sluitmessages niet voor niets.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.