[graka] 4 bits

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

• Frontysco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:25
Helleuw,

Mijn buurjongetje zit met een probleem waar ikook niet uit kom. Hij een zogenoemde simpele geforceje/ati kaart (rare combo i know maar op de doos stond ati geforce 9250) dit draaide leuk maar hij had hem alweer verkocht en had een nieuwe, een geforce 5500, deze kwam met geinstalleerde drivers niet boven de 4bits kleuren. Okee dit kan, ik de ati verwijder tool gepakt maar dit mocht niet baten. Zelfs een schone windows had geen effect. Naar veel gekloot ben ik er achter gekomen dat hij bots met de IRQ's maar ik heb geen idee hoe dit werkt. Onder tussen hebben we 4 verschillende nieuwe graka's geprobeerd maar allemaal tevergeefs. Zodra hij er een oude 32 mb grake inschuift is het wel prima :? het gaat om een PIII 500 MHZ :O. zou deze niet meer aan kunnen als 32 (of 64mb)? grake?

bij voorbate danke uiteraard :) en een lollie voor de oplossing :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Wat voor moederbord heeft 'ie, en welke IRQ's botsen?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-07 17:52
Check je bios of PlugAndPlay OS wel op enabled staat.. zo nee veranderen.

Systeem Specs

• Werkbouwtuig
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
Toevallig niet iets met incompitabileit van AGP sloten, aangezien het een oude pc is met een vrij nieuwe AGP kaart.

Hoe zit het met de compatibiliteit met AGP kaarten?

[ Voor 13% gewijzigd door Werkbouwtuig op 29-06-2006 16:01 ]

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Zoek eens in het bios van die pc de optie "reset plug and play configuration data" (of iets waarop dit lijkt, want dit is niet in ieder bios gelijk) op. Dit zet je dan op enabled, waardoor die IRQ's opnieuw worden toegewezen aan alle apparaten. Misschien is het dan wel verholpen. Ook kun je proberen om het bios te resetten.

• P5ycho
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:06
En ACPI enablen mocht dit uit staan.

12x 280Wp ZO, 9x 280Wp + 8x 465Wp ZW, Zubadan SHW80YAA 8kW, Zehnder Q450 ERV

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

1e vraag: is het nou een ATI (en dus een Radeon) kaart of een Geforce (en dus nVidia) kaart :?
Want dikke kans dat je anders gewoon met de verkeerde drivers zit te kloten. Dus kijk daar eerst maar eens naar. En dan drivercleaner downen, oude drivers weghalen en de juiste installeren :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:26

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

* Welkom in V&B : lees dit eerst aub ! *

en

GoT Huisregels

Met zo weinig en onduidelijke informatie kunnen we met de beste wil in de wereld niet helpen. Zet eerst voor jezelf even alles erg goed op een rijtje - waarschijnlijk kom je er dan al uit, zo niet mag je hier een topic openen, maar pas als je volledige specs hebt, de relevante BIOS instellingen noemt en evt driverversies ook vermeldt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.