Harde schijf probleem

Pagina: 1
Acties:

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
De harde schijf een 40 gb maxtor is kapot, als ik de pc nu wil op starten herkent de pc de harde schijf wel . Al klopt de naam niet meer is nu maxtor ares C64K VAM51JJZ maargoed hij herkent de schijf nog een beetje.

Maar de bootsector is beschadigd dus opstarten in windows is geen optie , dus de harde schijf in een andere pc gehangen . De pc herkent de schijf redelijk , maar windows helaas niet ook niet onder schijfbeheer, dus even de hdd in een soort usb external hdd case gehangen , en via de usb aangesloten , maar helaas werkt nog niet.

Dus toen dmv van maxtor powermax 4 geprobeert dit gaf de volgende melding : invalid response, helaas werkte ook niet . En toen nog even met Hddclone geprobeert , helaas de schijf word niet herkent door het programma . Maar door de bios nog wel

Dus de vraag is : zijn er nog andere bootable programma's waarmee een soort van kloon kunt maken, of in ieder geval data af kunt halen

En ja ik heb google,tweakers enz al afgezocht

[ Voor 4% gewijzigd door marc181982 op 29-06-2006 12:53 ]

Verwijderd

Nieuwe schijf kopen, windows installeren.

na installatie oude schijf erbij hangen als slave , alles overkopieren wat er te kopieren valt naar de nieuwe schijf.

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-02 18:15

Metzie

Nyaano !

Als je gewoon in de FAQ bovenin dit forum had gekeken had je dit gedeelte gevonden.
Hoe krijg ik verloren gegane data terug?

Daar staan links naar programma's waarmee je mogelijk je data kan redden.
Verwijderd schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 11:57:
Krijg je ook geen toegang tot de schijf als je hem als tweede disk in een andere systeem hangt?
wrkoppen, als je eerst eens leest voordat je op reply drukt, dan had je geweten dat hij de harddisk al in een ander systeem aangesloten heeft. |:(

[ Voor 96% gewijzigd door Metzie op 29-06-2006 12:02 ]

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Verwijderd

Krijg je ook geen toegang tot de schijf als je hem als tweede disk in een andere systeem hangt?

• marc181982
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-01 12:56
Nou metzie het probleem is ik al die programma's al uit geprobeerd. Ook de hele faq doorgelezen , heb zelfs een gezocht naar een andere printplaat voor de schijf , helaas hebben we hetzelfde type niet meer liggen :|