Het Nokia 6280 & 6288 Topic Deel 3

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 18.314 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:22

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Vandaag bij Vodafone geweest om te kijken voor een nieuwe telefoon, waar ze dus ook de 6280 hadden. Daarna lieten ze die 6288 zien (iets mooier), maar vertelde daarbij dat hij 'zoveel beter' was dan de 'oude' 6280. Maar ik vind verder in de TS geen overige informatie wat nu de 6288 precies verschilt met de 6280, buiten dat het een iets stevigere buitenkant heeft (lijkt mij).

En nu lees ik toch aardig wat DoA's en overleden/kapotte toestellen, ik ben een redelijk 'ruige' gebruiker, deze telefoon wordt dan toch geen aanrader voor mij?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:52
Verwijderd schreef op donderdag 01 februari 2007 @ 10:09:
Blijkbaar heb ik wel heel veel geluk gehad met mijn 6280. Ik heb nog geen enkel van de problemen gehad die hier beschreven worden, en ik heb hem al 3 maanden.
-Alle games werken, nieuwe games en tools installeren gaat ook perfect.
-Mp3 speler werkt ook naar wens, nog nooit gecrashed of stilgevallen.
-Ik heb nog nooit een crash gehad, wat blijkbaar veel voorvalt.
-Filmpjes spelen goed af, enkel natuurlijk spijtig dat je niet vooruit of achteruit kan skippen.
-Slider heeft niet te veel speling.
-Camera werkt ook mooi.
Kortom, ik heb nog niet echt iets gevonden aan de gsm waar ik niet tevrede over ben. Zo zie je maar, een 6280 zonder problemen, het bestaat daadwerkelijk wel! :P

Ik heb hem btw gekocht met firmware 03.81 en heb laat dat voorlopig maar zo. Wie weet duiken er met een firmware-update fouten op ;)
Zelfde bij mij, alleen firmware 3.60. Vindt het geen slechte foon, jammer dat ie mijn 2 gb memory card niet optimaal ondersteund

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-09 12:30

Ginz

Trek Superfly 5 powered

SinergyX schreef op vrijdag 02 februari 2007 @ 15:39:
Vandaag bij Vodafone geweest om te kijken voor een nieuwe telefoon, waar ze dus ook de 6280 hadden. Daarna lieten ze die 6288 zien (iets mooier), maar vertelde daarbij dat hij 'zoveel beter' was dan de 'oude' 6280. Maar ik vind verder in de TS geen overige informatie wat nu de 6288 precies verschilt met de 6280, buiten dat het een iets stevigere buitenkant heeft (lijkt mij).

En nu lees ik toch aardig wat DoA's en overleden/kapotte toestellen, ik ben een redelijk 'ruige' gebruiker, deze telefoon wordt dan toch geen aanrader voor mij?
De Nokia 6288 is zeker een betere versie dan de 6280...

Laad je je niet verleiden tot een Vodafone 6288 met een Vodafone SIM-lock en Vodafone branded firmware die er niet uitziet met lelijke pictogrammen?

'Ruige' gebruiker? --> Nokia 5500

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag na 6 weken mijn Nokia 6288 weer retour gekregen... Er zit alleen nog net zoveel speling in het mechanisme als daarvoor. Ik ben er dus over aan het denken om hem wederom terug te sturen. Ik zou alleen willen weten van andere Nokia 6288 bezitters of jullie ook speling hebben. Misschien stel ik me wel aan... Ik vergelijk hem nml met de Samsung E900 die komt echt heel stevig over, goed strak. Deze niet... Hoe is dat bij jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
Is er eigenlijk al een programma die ervoor zorgt dat zodra ik de telefoondicht schuif hij automatisch gelijk op blokkeren gaat ?
Dat ik dus niet op blokkeren hoef te drukken ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macmouse
  • Laatst online: 03-09 19:15
Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:19:
Ik heb vandaag na 6 weken mijn Nokia 6288 weer retour gekregen... Er zit alleen nog net zoveel speling in het mechanisme als daarvoor. Ik ben er dus over aan het denken om hem wederom terug te sturen. Ik zou alleen willen weten van andere Nokia 6288 bezitters of jullie ook speling hebben. Misschien stel ik me wel aan... Ik vergelijk hem nml met de Samsung E900 die komt echt heel stevig over, goed strak. Deze niet... Hoe is dat bij jullie?
Beetje, maar stoor me er niet aan,,,
het blijft een gebruiksvoorwerp, en zo ziet die van mij er nu ook uit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 17:09

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Verwijderd schreef op dinsdag 06 februari 2007 @ 20:19:
Bij de winkel waar ik hem kocht en waar een goede kennis mij hielp zeiden ze dat er: Ja, altijd speling in zit (iets met de bouw van het mechanisme dat niet zonder speling kon) en Nee, dat je 'm daarom normaal gesproken niet onder garantie kunt laten op sturen. Het feit dat jij 'm opgestuurd hebt zou kunnen indien er meer dan normaal aan speling in zit. Daarnaast vermoed ik zelf, heb de 6288 en mijn broertje de E900, dat de schuif-mechanica anders in elkaar zit. Overigens ben ik blij met mijn keuze voor toch de 6288 en niet de E900!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:47
In het lijstje van telefoons die je zelf kan updaten staat wel de nokia 6288 maar niet de 6280.

zie deze link: http://www.nokia.com/A4176089

Als je nou met je 6280 selecteerd dat je de 6288 hebt, kan je dan gewoon zelf je software updaten of zijn er wel wezenlijke verschillen waarom dit niet zou werken?

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Qosmic schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:06:
In het lijstje van telefoons die je zelf kan updaten staat wel de nokia 6288 maar niet de 6280.

Als je nou met je 6280 selecteerd dat je de 6288 hebt, kan je dan gewoon zelf je software updaten of zijn er wel wezenlijke verschillen waarom dit niet zou werken?
Ik denk dat het wel kan zonder problemen maar een van de grootste redenen waarom de 6280 is vervangen voor de 6288 is een software probleem. Dus het lijkt me dat de geleverde software bij de 6288 beter is dan de 6280.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coreantes schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 16:15:
[...]

Bij de winkel waar ik hem kocht en waar een goede kennis mij hielp zeiden ze dat er: Ja, altijd speling in zit (iets met de bouw van het mechanisme dat niet zonder speling kon) en Nee, dat je 'm daarom normaal gesproken niet onder garantie kunt laten op sturen. Het feit dat jij 'm opgestuurd hebt zou kunnen indien er meer dan normaal aan speling in zit. Daarnaast vermoed ik zelf, heb de 6288 en mijn broertje de E900, dat de schuif-mechanica anders in elkaar zit. Overigens ben ik blij met mijn keuze voor toch de 6288 en niet de E900!
Het apparaat opzich is idd veel beter dan de E900, met name in het gebruik is hij veel handiger. Maar toch stoor ik me aan het feit dat je geen stevig apparaat in je handen hebt, dat is bij de E900 zeker wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IHaSO
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23-02 16:07
Dat viel me ook op, er zit relatief veel speling op het schuifmechanisme van de 6288 t.o.v. de D900 (in dit geval). Toen zag ik die D900 naast m'n 6288, toen dacht ik wel even van: *slik* waar ben ik aan begonnen?
Maarja, ik heb wel troost in het feit dat de software van Nokia een stuk beter schijnt te zijn dan die van Samsung.
Het stoort me ook wel enigzins trouwens dat de telefoon niet meteen geblokkeerd wordt als je 'm dichtschuift. Heb hiervoor een Siemens SL75 gehad, en bij die telefoon was dat wel het geval.
Ook leuke feature van die SL75 is dat je de flitser aan kan zetten als zaklamp, dat is helaas ook niet mogelijk met de 6288 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sieking
  • Laatst online: 05-12-2023

Sieking

Freelance ITer

Qosmic schreef op maandag 12 februari 2007 @ 19:06:

Ik heb het even geprobeerd met mijn 6280, de nokia software herkent 'm gewoon als de 6288 en dat de meest recente software (5.92) erop zit.

If you can't take the heat, get burried!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_Str
  • Laatst online: 16-07-2021
Ik heb gisteren getracht de Nokia6288 aan te schaffen bij een T-mobile abbinnnement, maar kreeg te horen dat de 6288 door Nokia (tijdelijk) van de markt is gehaald vanwege een software bug. Er is geen idee wanneer de herstelde versie wordt geintroduceerd. Beetje jammer, want dat maakt mn vertrouwen in het toestel niet heel veel positiever.

Vind de 6288 een erg goed uitziende telefoon en voelt ook degelijk aan (Van wat ik er in de winkel van heb kunnen zien na 1 maal vasthouden). Als alternatieven heb ik de Nokia N73 en Ericsson K500i.
N73 reageerd merkbaar trager in zijn menu dan de 6288 en K500i, maar heeft als smartphone uitgebreidere mogelijkheden. K500i reageerd erg vlot en ziet er qua menu gelikt uit (Al mag dat verder niet zo heel veel uitmaken) . Echter heb ik geen ervaring met robuustheid wat ericsson betreft. En tsja, wat betreft de 6288... Kun en moet je er nu nog op vertrouwen dat het ooit goed komt met dit model!?!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IHaSO schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 20:07:
Dat viel me ook op, er zit relatief veel speling op het schuifmechanisme van de 6288 t.o.v. de D900 (in dit geval). Toen zag ik die D900 naast m'n 6288, toen dacht ik wel even van: *slik* waar ben ik aan begonnen?
Maarja, ik heb wel troost in het feit dat de software van Nokia een stuk beter schijnt te zijn dan die van Samsung.
Het stoort me ook wel enigzins trouwens dat de telefoon niet meteen geblokkeerd wordt als je 'm dichtschuift. Heb hiervoor een Siemens SL75 gehad, en bij die telefoon was dat wel het geval.
Ook leuke feature van die SL75 is dat je de flitser aan kan zetten als zaklamp, dat is helaas ook niet mogelijk met de 6288 :(
Dat het toetsenbord blokkeerd als je hem dichtschijft kan bij de Nokia ook. Dan moet je geloof ik bij telefoon instellingen 'automatische toetsenblokkering' aanzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Marcel_Str schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:25:
Ik heb gisteren getracht de Nokia6288 aan te schaffen bij een T-mobile abbinnnement, maar kreeg te horen dat de 6288 door Nokia (tijdelijk) van de markt is gehaald vanwege een software bug. Er is geen idee wanneer de herstelde versie wordt geintroduceerd. Beetje jammer, want dat maakt mn vertrouwen in het toestel niet heel veel positiever.

Vind de 6288 een erg goed uitziende telefoon en voelt ook degelijk aan (Van wat ik er in de winkel van heb kunnen zien na 1 maal vasthouden). Als alternatieven heb ik de Nokia N73 en Ericsson K500i.
N73 reageerd merkbaar trager in zijn menu dan de 6288 en K500i, maar heeft als smartphone uitgebreidere mogelijkheden. K500i reageerd erg vlot en ziet er qua menu gelikt uit (Al mag dat verder niet zo heel veel uitmaken) . Echter heb ik geen ervaring met robuustheid wat ericsson betreft. En tsja, wat betreft de 6288... Kun en moet je er nu nog op vertrouwen dat het ooit goed komt met dit model!?!?
Wat een rare reactie.....

Ze halen hem tijdelijk van de markt vanwege een bug die ze gevonden hebben en nu herstellen... en dat zorgt ervoor dat je er minder vertrouwen in hebt...?

bizar

overigens heb ik hem nu ruim een maand... en hij doet het al langer dan elke sony die ik tot nu toe gehad heb...

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-05-2022
Ik heb dit topic een beetje doorgelezen, en via google gezocht maar kom er tohc niet uit.

Mijn vraag is eigenlijk of ik met de bijgeleverde datakabel ook de accu op kan laden. Zijn daar geen programmatjes voor? Ik kan ze niet vinden namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IHaSO
Verwijderd schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 14:19:
[...]

Dat het toetsenbord blokkeerd als je hem dichtschijft kan bij de Nokia ook. Dan moet je geloof ik bij telefoon instellingen 'automatische toetsenblokkering' aanzetten.
Ja, dan gaat de toetsenblock na een door jou ingestelde tijd aan. Maar niet direct als je 'm dichtschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upbeat
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 11:37
Ik kan mijn 6280 niet updaten via NSU. :/
De telefoon wordt herkent als 6288 met 3.65 firmware, maar hij geeft aan dat er geen updates zijn :? terwijl er wel nieuwere firmware beschikbaar is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sahi_NL
  • Laatst online: 08-09 11:42
Marcel_Str schreef op vrijdag 23 februari 2007 @ 13:25:Als alternatieven heb ik de Nokia N73 en Ericsson K500i.
Beide alternatieven zijn beter als de 6280/6288.
De 6280's die ik gezien/gebruikt heb waren allemaal erg buggy:
- Vallen spontaan uit onder bellen (accu is/was nog ok)
- Scherm blijft hangen of wordt helemaal wit
- Onstabiele telefoon
- etc..

Persoonlijk heb ik erg goede ervaringen met Sony Ericssons (k750i/T68i),al is de N73 ook een erg leuk toestel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IHaSO
MauriX schreef op dinsdag 27 februari 2007 @ 13:30:
Ik heb dit topic een beetje doorgelezen, en via google gezocht maar kom er tohc niet uit.

Mijn vraag is eigenlijk of ik met de bijgeleverde datakabel ook de accu op kan laden. Zijn daar geen programmatjes voor? Ik kan ze niet vinden namelijk.
Lijkt me sterk dat dat kan, aangezien er een aparte aansluiting is voor het aansluiten van de lader. Bij telefoons als Siemens (enige merk wat ik eerder heb gehad (A)) is de aansluiting van de lader dezelfde als die van de datakabel. In zo'n geval kun je wss wel laden via de USB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb mijn nokia 6600 eindelijk een keer teveel laten vallen en hij heeft de geest gegeven. Ben dus nu aan het kijken voor een nieuwe gsm. Ik heb al altijd nokia gehad en heb dus wat zitten rondneuzen in die modellen en 6280 leek me één van de beste die nog betaalbaar is.
Wel beetje bang geworden na het lezen hoe buggy hij blijkbaar wel kan zijn. Is het echt zo erg en is het op te lossen met software update?

Ik vroeg me nu af welke toestellen er te vergelijken vallen met de 6280 van andere merken. Met ook een prijs tussen de 250 en 400 euro ofzo. Kan iemand me daar ff mee helpen ik weet namelijk enkel iets af van nokia. Hoeft zelfs niet perse dezelfde specificaties te hebben als de 6280 maar toch liever meer dan minder dan de 6280. Of miss is er wel een telefoon van nokia die ik over het hoofd heb gezien of die nog moet uitkomen vergelijkbaar met de 6280.

Deze dingen vind ik erg belangrijk: -2 cameras, één er van +2megapixels met 8x zoom ofzo
-deftige hoeveelheid telefoon geheugen en sd kaart
-zelfde grote scherm van 6280 of groter 262144 kleuren(of meer ofc)
-WCDMA, bluetooth, infrarood, UMTS
-mogelijkheid tot lange video opnames
-mogelijkheid om goed muziek of te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel_Str
  • Laatst online: 16-07-2021
@Avotar Een fabrikant neemt een toestel niet zomaar terug. Dat kost hem handen vol geld. Wanneer er een dergelijke bug in zit dat ervoor zorgt dat de (volledige) oplage terug moet naar de fabrikant, dan kun je er mijns inziens vanuit gaan dat het design te wensen overlaat. Dat dan met 1 terugname alle problemen zijn opgelost is veelal nihil. Het is een visitekaartje van een slecht ontworpen apparaat. Vandaar mijn wantrouwen. Helemaal gezien het feit dat de 6288 mijns inziens de opvolger is van de eveneens verre van bugvrije 6280. Hoe mooi de telefoon ook lijkt of hoe goedkoop deze ook mag zijn... Ik geloof er steeds minder in.

@Sahi.nl Dank voor je reactie. Ik ga dan toch kijken voor een van deze opties. De N73 heeft ook mijn interesse getrokken, maar deze telefoon heb ik in handen gehad en reageerd merkbaar traag bij het wandelen door het menu. Dit loopt tegen het hinderlijke aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IHaSO
@ Frederik:
Beetje late reactie, maar ik denk dat je dan prima uit de voeten kan met de 6288. Ik heb 'm nu twee maanden geloof ik...en hij is tot nu toe 1 keer zonder reden uitgevallen. Verder totaal geen problemen of bugs of iets dergelijks.
De grootste bug die ik kon vinden was dat ze Snake III hebben geïnstalleerd, wat een lomp spel zeg:D Werkt van geen kanten, veel te trage reactie, haha.
6288 heeft als voordelen tov de 6280: 512mb SD geheugen meegeleverd, betere accu (900 mAh tov 750 meen ik mij te herinneren) en betere software. Video's kun je zo lang maken als je wilt, en de kwaliteit ervan is (zeer) goed. Ook foto's zijn erg goed. dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
Vandaag me 6280 vanaf de zolder naar beneden laten stuiteren (het was bijna naar beneden werpen overigens). Ging overigens per ongelijk, liep iets te fanatiek de trap af maar me phone was nog een flink stuk fanatieker. Had eigenlijk verwacht dat het End-of-Life was toen ik allerlei onderdelen verspreid op de grond zag liggen (accu, scherm, schermframe, covers) maar na het in elkaar bouwen van alle onderdelen deed mijn phone het nog perfect. Zo gammel is dat ding dus niet :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vandaag mijn 6288 binnen gekregen, en uiteraard pas daarnà dit topic tegengekomen. Laten we maar hopen dat alles goed gaat.. Klein beetje speling in het schuifmechanisme (je hoort een klein tikje als je erop drukt in ingeklapte toestand) maar daar irriteer ik me (nog) niet aan.

Iemand die een site heeft met handige java applicaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb na reparatie vorige maand mijn 6280 terug gekregen met nieuwe firmware versie 5.92.
Toen vond ik op het net een beschrijving dat je de 6280 gewoon via Internet kunt updaten door eerste te kiezen voor de 6288. Dan krijg je Nokia Firmware updata software die de 6280 netjes herkent en ontdekt dat die versie 5.92 heeft en meldt dat er firmware versie 6.10 beschikbaar is.

Update werkt vervolgens perfect en ik heb nu dus Firmware versie 6.10 gedateerd 21-12-2006. Wie weet hier meer van?

Peter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:53:
Ik heb na reparatie vorige maand mijn 6280 terug gekregen met nieuwe firmware versie 5.92.
Toen vond ik op het net een beschrijving dat je de 6280 gewoon via Internet kunt updaten door eerste te kiezen voor de 6288. Dan krijg je Nokia Firmware updata software die de 6280 netjes herkent en ontdekt dat die versie 5.92 heeft en meldt dat er firmware versie 6.10 beschikbaar is.

Update werkt vervolgens perfect en ik heb nu dus Firmware versie 6.10 gedateerd 21-12-2006. Wie weet hier meer van?

Peter.
Ik niets, maar wil wel graag meer weten, wat was je kwijt na het updaten (hopelijk niets?)

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:53:

Peter.
Bij mij wilt dat update programma toch helemaal niet verder als hij de 6280 gevonden heeft. Bij mij is het niet mogelijk om onder de mom van een 6288 nieuwe firmware op mijn 6280 te krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MeNTaL_TO schreef op maandag 21 mei 2007 @ 19:31:
[...]

Ik niets, maar wil wel graag meer weten, wat was je kwijt na het updaten (hopelijk niets?)
Helemaal niets kwijt. Sowieso eerst een goede backup gemaakt natuurlijk. Alle "connectivity" settings bleven zelfs bewaard en ik kon meteen weer "wappen", MMS en e-mail ophalen.

Stond er zelf eigenlijk wel een beetje versteld van dat dit zo makkelijk was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Verwijderd schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 21:52:
[...]

Helemaal niets kwijt. Sowieso eerst een goede backup gemaakt natuurlijk. Alle "connectivity" settings bleven zelfs bewaard en ik kon meteen weer "wappen", MMS en e-mail ophalen.

Stond er zelf eigenlijk wel een beetje versteld van dat dit zo makkelijk was.
Ben er niet eens aan toegekomen, mijn 1,2 en 3 toetsen deden het al niet meer, en nu gaat mijn toestel helemaal niet meer aan (geen idee of nu alleen de aan- en uitknop defect is, of dat er meer is.) Kwalitatief een zeer teleurstellend toestel.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

MeNTaL_TO schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 22:05:
[...]

Ben er niet eens aan toegekomen, mijn 1,2 en 3 toetsen deden het al niet meer, en nu gaat mijn toestel helemaal niet meer aan (geen idee of nu alleen de aan- en uitknop defect is, of dat er meer is.) Kwalitatief een zeer teleurstellend toestel.
Dan heb je pech met je toestel...

De mijne is vorige week in de wc gevallen... en ja.. echt kopje onder... maar die doet het nog steeds perfect.. (op de camera na).

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

avotar schreef op vrijdag 25 mei 2007 @ 11:15:
[...]

Dan heb je pech met je toestel...

De mijne is vorige week in de wc gevallen... en ja.. echt kopje onder... maar die doet het nog steeds perfect.. (op de camera na).
Ga hem maandag even bij de T-mobilestore droppen om te kijken of er nog wat te maken valt (eerder of ze hem aan willen nemen voor garantie, met de 123 toetsen deden ze al erg lastig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Ik heb mijn 6280 gisteren laten maken in Rijssen (Nokia centre). Ik, eigenlijk de mensen die ik belde, ondervond(en) problemen met het geluid. Ik was slecht te verstaan, het leek alsof ik iets voor mijn mond had, en er was een stotterende verbinding.

De microfoon is vervangen, binnen garantie, en het leek opgelost. Totdat ik mijn moeder belde en ze weer klaagde over een slechte verbinding. De verbinding met haar is altijd het slechtst. Met anderen heb ik het niet. Ik vraag vaak of ik goed te verstaan ben. Meestal wel, maar v/d week was het drama daarom heb ik de mic laten vervangen.

Ik vermoed dan ook dat het in het netwerk zit. We hebben beide T-Mobile. Nou kwam ik erachter dat mijn telefoon op DUAL MODE stond qua netwerk. Ik heb 'm op GSM gezet omdat ik UMTS toch niet gebruik. Maakt dit verschil? In hoeverre zit daar verschil in? Ik neem toch aan dat beide netwerken even goed spraak signaal door moeten geven...

Iemand ideeën?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Iemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Beide netwerken kunnen prima spraak versturen. Umts heeft vaak echter een mindere dekking en het is mogelijk dat je toestel zelf gaat wisselen tijdens een gesprek tussen umts en gsm.

Als je umts niet gebruikt is het gsm netwerk de betere keus op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Zo dood als een pier dit topic. Maar toch even een kleine update van mijn kant.

Afgelopen week m'n 6280 langsgebracht bij Phonehouse, omdat hij regelmatig spontaan uiting terwijl hij in m'n zak zat. Volgende dag al gebeld dat er nieuwe firmware op was gezet (5.92).
Helemaal happy was ik ermee, menu van 5.92 is vele malen sneller en het browsen door de geheugenkaart gaat ook veel sneller. Bij muziek/geluiden afspelen zie je de voortgang, ook handig om snel te zien of een ringtone geschikt is.

Maar helaas ging er bij het laden van software iets fout. Ik wilde nog een spelletje eropzetten via de datakabel en plots ging hij uit. Bij het opstarten verschijnt het nokia logo en daarna knippert het scherm nog drie keer. Hierbij verschijnen hele mooie kleurtjes in het scherm.

Op internet gezocht en niet echt een antwoord kunnen vinden. Volgens sommigen is het interne geheugen dan te vol en kan de s40 software niet meer opstarten. En volgens andere is het een hardwarematig probleem.

In ieder geval heb ik 'm dus gelijk weer kunnen inleveren en is hij op weg naar Nokia zelf, ergens in het zuiden van Nederland.

Flink balen dus, maar ik blijf hoop houden dat hij het ooit nog naar behoren gaat doen. Nog even een jaartje moet hij het volhouden, dan ga ik voor zo'n nieuwe HTC met 3.2MP camera e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qosmic
  • Laatst online: 23:47
Ik kan mijn toestel niet updaten met de software van Nokia.
Heb een 6280, maar deze wordt niet herkend als 6288.

Hoe hebben jullie dit wel voor elkaar gekregen? Heb software 5.92 er nu op staan

Stop chasing the dream, you're already living it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

XeNoBiTe schreef op zondag 10 juni 2007 @ 20:10:
Zo dood als een pier dit topic. Maar toch even een kleine update van mijn kant.

Afgelopen week m'n 6280 langsgebracht bij Phonehouse, omdat hij regelmatig spontaan uiting terwijl hij in m'n zak zat. Volgende dag al gebeld dat er nieuwe firmware op was gezet (5.92).
Helemaal happy was ik ermee, menu van 5.92 is vele malen sneller en het browsen door de geheugenkaart gaat ook veel sneller. Bij muziek/geluiden afspelen zie je de voortgang, ook handig om snel te zien of een ringtone geschikt is.
Wat een slechte service daar....

4 april is er al een update voor jouw versie gekomen en 4 juni is 6.43 zelfs al uitgekomen... ze lopen dus gewoon 2 maanden achter met hun informatie.

Erg slecht van die Phonehouse... (Emmen? Amsterdam? Hoorn? Haarlem?)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Versie 6.43!! Dat is inderdaad heel erg triest van ze. Nu ben ik 'm dus extra lang kwijt, zodat Nokia er waarschijnlijk straks gewoon 6.43 op gaat zetten, terwijl zij dat ook hadden kunnen doen.

Laten we hopen dat het een menselijke fout is en dat ze 'm gewoon nog niet hebben, hoewel twee maanden natuurlijk wel absurd lang is.

Heb jij die nieuwe firmware toevallig al (6.43) of zit je inmiddels al aan een nieuwe (goede) phone?

Edit: Phonehouse Leiden

[ Voor 3% gewijzigd door XeNoBiTe op 11-06-2007 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Welke Phonehouse was het?

En elke NSP kan hem downloaden.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Aan je profile te zien heb jij er wel verstand van. Hoeland blijft een 6280 meestal weg voor dit soort mankementjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

XeNoBiTe schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 15:17:
Aan je profile te zien heb jij er wel verstand van. Hoeland blijft een 6280 meestal weg voor dit soort mankementjes?
Ah, mijn profiel moet ik meer weer eens is updaten :P

Maar, dat is geheel afhankelijk van het NSP en de drukte aldaar... De tijd voor alleen het updaten is ongeveer 10 minuten, alle overige werkzaamheden niet meegenomen.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Hopen dat meneer de postbode dan dus een beetje doorrijdt. Kan me niet voorstellen dat het een hardwarematige fout betreft. Zoals anderen al beweren denk ik ook dat het interne geheugen was volgelopen. Daardoor kon het s40 systeem niet meer inladen. Hopelijk is dat probleem in de 6.43 firmware opgelost. En hopelijk zetten ze die er dan ook op!!

PS. ben benieuwd wat je nieuwe beroep dan is :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

Heb de mijne gisteren weer terug gekregen van Nokia, brandnew met 6.10, nieuwe firmware lijkt wel iets langzamer, maar iig stabieler en een aantal handige nieuwe opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
MeNTaL_TO schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 17:47:
Heb de mijne gisteren weer terug gekregen van Nokia, brandnew met 6.10, nieuwe firmware lijkt wel iets langzamer, maar iig stabieler en een aantal handige nieuwe opties.
Wil je zeggen dat je een compleet nieuwe hebt gekregen? Of is hij als brandnew...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is er nieuw aan de nieuwe software 6.??. Dan ga ik ff langs het NSP op schiphol(kom er toch elke dag langs)
En heeft iemand een idee hoe je het geluid van je muziek nog harder krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO

MeNTaL_TO

The future is not set

XeNoBiTe schreef op dinsdag 12 juni 2007 @ 18:07:
[...]

Wil je zeggen dat je een compleet nieuwe hebt gekregen? Of is hij als brandnew...
Heb een compleet nieuwe gekregen of ze hebben hem helemaal stof en kras vrij gekregen, plastic zat nog op de schermpje iig. Wel mijn oude accu en achterkant van de telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
He, da's apart! Ik moest mijn accu, sim (uiteraard) en achterkantje van de telefoon weer meenemen naar huis, die hadden ze niet nodig. Maar ik heb 'm dan ook ingeleverd bij Phonehouse ipv T-Mobile shop, waar ik 'm oorspronkelijk gehaald heb. Eigenlijk hoop ik ook op een nieuwe phone, ik had een van de eerste 6280's en mijn gevoel zegt dat de laatste modellen een stukje stabieler zijn.

Wel netjes dat je een nieuwe hebt gekregen. Maar ook wel logisch, aangezien de 6280 voor €150,- te krijgen is. Qua kosten is het voor Nokia dan een stuk voordeliger om een nieuwe telefoon te geven, dan aan de oude allemaal dure reparaties te gaan uitvoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:36

Garyu

WW

Even een vraagje tussendoor:

Weet iemand of de interne browser van de Nokia 6280 en/of 6288 cookies ondersteunen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

Mijn exemplaar heeft weer nieuwe kuren, de camera werkt niet meer en geeft een "Operation failed" medling waarna de camera op standby gaat. Zoektochtje van 1 minuut levert op dat dit euvel ook erg vaak voorkomt.

Dus ik vraag maar weer eens: wat is er wel goed aan de 6280? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Reinier schreef op woensdag 04 juli 2007 @ 12:12:
Mijn exemplaar heeft weer nieuwe kuren, de camera werkt niet meer en geeft een "Operation failed" medling waarna de camera op standby gaat. Zoektochtje van 1 minuut levert op dat dit euvel ook erg vaak voorkomt.

Dus ik vraag maar weer eens: wat is er wel goed aan de 6280? :/
Hey... dat heeft ie van mij ook...

sinds hij kopje onder in de wc is gegaan.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XeNoBiTe
  • Niet online
Zo, net mijn telefoon terug van reparatie. Is ruim zes weken weggeweest en uiteindelijk bij Dynafix gerepareerd. er is een technisch mankement verholpen (had het white screen of death probleem).
Ook is er de nieuwste firmware opgezet 6.43, daar ben ik ook erg blij mee. Voorlopig doet hij het uitstekend en ben ik er weer helemaal blij mee. Ondanks de mankementen is het een mooi toestel met genoeg functies. Momenteel is er wat mij betreft niets op de markt dat veel meer biedt. Het wachten is voor mij op een mooie HTC met 3.2MP.

Ohja, met de 6.43 onthoudt de telefoon eindelijk woorden die je zelf toevoegt!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gremen
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-08 21:54
Pandemic schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:13:
.......ik haalde hem uit mijn broekzak en hij stond uit, ik probeer hem aan te zetten en ik krijg het blauw nokia logo te zien en meteen daarna doofd t schermpje uit. Dit elke keer opnieuw :s.
Dit lijk ik ook te hebben, Kreeg vanavond een smsje, pak me telefoon, wil het bericht lezen en op dat moment dooft me scherm. Nu heb ik dat elke keer als ik hem probeer te starten. Ik zie nog even nokia staan en dan niks meer.

Dit wordt weg brengen zeker? :(

[ Voor 4% gewijzigd door Gremen op 26-07-2007 02:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben nieuw op dit forum en kan meeklagen over de problemen met deze gsm :(

constante resets, als je smsje typt en je zit al zo ver... dan gaaty lekker uitvallen :P dan krijg ik zo'n zin om hem eens te laten vallen :D

ook camera error idd... komt omdat ie te vol zit volgens mij met smsjes :s
ochja, kheb het gehad met nokia :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 18:30
Hoe kan ik directories verwijderen ? ( bv "videoclips"). Wat heb ik daaraan als ik alles op mijn geheugenkaart opsla ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Faece schreef op zaterdag 04 augustus 2007 @ 17:11:
Hoe kan ik directories verwijderen ? ( bv "videoclips"). Wat heb ik daaraan als ik alles op mijn geheugenkaart opsla ...
gaat bij mij ook niet :s snap niet wrm maarja zal wel zijn reden hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ervaring met problemen camera? Als ik op het knopje v.d. camera druk duurt het even, waarna de melding 'bewerking mislukt' verschijnt, en de camera in standby modus schiet. Keuze maken voor video geeft ook een 'bewerking mislukt' melding.

Iemand advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:42

Reinier

\o/

Verwijderd schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 09:57:
Iemand ervaring met problemen camera? Als ik op het knopje v.d. camera druk duurt het even, waarna de melding 'bewerking mislukt' verschijnt, en de camera in standby modus schiet. Keuze maken voor video geeft ook een 'bewerking mislukt' melding.
Heb ik ook: Reinier in "Het Nokia 6280 & 6288 Topic Deel 3".
Iemand advies?
Ik heb toen wat zitten zoeken met Google en je ziet hier en daar tips om de cameramodule opnieuw te solderen. Heb ik nog niet gedaan, niet zo'n zin in ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Reinier schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:17:
[...]

[...]

Ik heb toen wat zitten zoeken met Google en je ziet hier en daar tips om de cameramodule opnieuw te solderen. Heb ik nog niet gedaan, niet zo'n zin in ook :)
Solderen?! Geen andere oplossingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-10-2024
heeft iemand al het volgende probleem gehad?

bij schieten de kleuren steeds door elkaar, en beeld dan ook. en het word ondertussen steeds erger want het beeld valt ook steeds weg. het beeld wordt dan gewoon zwart. Ik kan dan nog wel gewoon de telefoon bedienen maar dan geen beeld. Af en toe komt het beeld weer terug. soms knipperd het beeld een tijd van ligt naar donker. Alles flipt zegmaar :)

ik ga vanmiddag ff kijken of ze er een nieuwe software versie op kunnen zetten. Hopelijk is het dan weer goed. Hebben ze eigenlijk het display hard nodig met het flashen?

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jporter
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 07-03 16:50
Nee, mag niet, check: [PSGG] Policy

[ Voor 82% gewijzigd door Ginz op 21-08-2007 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
weet niet precies waar je woont. maar hier kan het *weg*.
en anders zit er bijna in elke stad wel een winkeltje die dat kan.

[ Voor 32% gewijzigd door Ginz op 21-08-2007 10:25 ]

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
ik ben vandaag naar de phone house gegaan met me telefoon. en ik heb nu software versie 6.43 en een nieuw display gekregen. was blijkbaar toch stuk. ik heb het toestel langer dan een jaar, maar alles was garantie. viel me weer alles mee. nu doet alles het weer goed. Het eerste wat ik zag dat beter was is dat als ik blauwetand ga zoeken dat er nu staat: apparaten zoeken. inplaats van die misvormde zin :)
naja iig weer super service.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Mensen ik zit met een probleem,

Ik heb van een collega een Vodafone branded 6280. Wanneer ik deze aanzet (met of zonder sim) vraagt het toestel om de beveiligingscode. De code 12345 uit de handleiding werkt niet. Is er een manier om toch in het toestel te komen en deze te resetten naar factory defaults ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou mensen, nog een probleem.

Mijn nokia 6288 is 4 weken opgestuurd geweest, omdat mijn displayverlichting het niet meer deed. Krijg ik mijn telefoon donderdag terug, blijkt dat ik de geheugenkaart niet meer op kan. Codes zoals 1234 en 0000 werken niet, ook zit er geen schuifje aan de geheugenkaart, zodat hij ook niet gelocked kan zijn. Heeft iemand ervaring met dit probleem en wat kan ik eraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:14
MVC schreef op zaterdag 11 augustus 2007 @ 11:42:
Mensen ik zit met een probleem,

Ik heb van een collega een Vodafone branded 6280. Wanneer ik deze aanzet (met of zonder sim) vraagt het toestel om de beveiligingscode. De code 12345 uit de handleiding werkt niet. Is er een manier om toch in het toestel te komen en deze te resetten naar factory defaults ?
Nee, dat is exact de rede dat het een beveiligingscode betreft.
Er zijn wel methodes, maar die zijn niet welkom op tweakers. Je zou met de aankoopbon het bij nokia service point kunnen proberen.

• MVC

MVC

PROnline schreef op zondag 12 augustus 2007 @ 14:50:
[...]

Nee, dat is exact de rede dat het een beveiligingscode betreft.
Er zijn wel methodes, maar die zijn niet welkom op tweakers. Je zou met de aankoopbon het bij nokia service point kunnen proberen.
Nokia gebeld en het verhaal uitgelegd, ja meneer u kunt hiervoor naar het Nokia Service Point gaan, zij kunnen een software update op uw toestel zetten en daarna is de beveiligingscode gereset. Aan de hand van de imei code is de medewerker van Nokia nagegaan of het toestel nog binnen garantie valt en dat is het geval, een software upgrade zou dus kostenloos zijn. Aangekomen bij het dichtsbijzijnde Nokia Service point schijnt het 35 euro te kosten 8)7 Denk dat ik deze maar in de prullenbak deponeer, 35 euro voor zo'n toestel vind ik iets teveel.

Verwijderd

MVC schreef op donderdag 16 augustus 2007 @ 22:49:
[...]

Nokia gebeld en het verhaal uitgelegd, ja meneer u kunt hiervoor naar het Nokia Service Point gaan, zij kunnen een software update op uw toestel zetten en daarna is de beveiligingscode gereset. Aan de hand van de imei code is de medewerker van Nokia nagegaan of het toestel nog binnen garantie valt en dat is het geval, een software upgrade zou dus kostenloos zijn. Aangekomen bij het dichtsbijzijnde Nokia Service point schijnt het 35 euro te kosten 8)7 Denk dat ik deze maar in de prullenbak deponeer, 35 euro voor zo'n toestel vind ik iets teveel.
Mag ik dan je telefoon overnemen voor 35 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Heeft iemand al enig idee of het op de een of andere manier al veilig is een fw 3.81 te upgraden? Ik lees nog steeds alleen maar verhalen van freezes en locks en mensen die hun telefoon weken kwijt zijn bij een Nokia Center. Dit is nou niet echt iets waar ik op zit te wachten namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _MB_
Thrackan schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 10:21:
Heeft iemand al enig idee of het op de een of andere manier al veilig is een fw 3.81 te upgraden? Ik lees nog steeds alleen maar verhalen van freezes en locks en mensen die hun telefoon weken kwijt zijn bij een Nokia Center. Dit is nou niet echt iets waar ik op zit te wachten namelijk...
die van mij is vorige week geupdate bij een nokia center. van 3.60 naar 6.43. best wel een zooi veranderingen, en werkt een stuk beter. geen opnieuw opstart ongein gehad enzo. betere mediaspeler. en was in een uurtje klaar, en dat was incl een nieuw scherm.

Canon Digital Ixus V2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
Ik krijg nu steeds een hoofdtelefoontje op mijn scherm, waardoor ik als iemand me belt die persoon niet hoord. Iemand een oplossing ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MauriX
Dat heb ik ook een tijdje gehad. Bij mij hielp het om de headset even een paar keer aan te sluiten. En dan niet voorzichtig zeg maar. Zal wel een sluiting in het circuitje zijn.

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hm, ik ga maar eens experimenteren met buiten de garantie vallende flashpraktijken zodra ik mijn nieuwe telefoontje binnen heb... Geen zin om naar een Nokia Center te gaan of meuk op te laten sturen.

Doet ie het niet? Kliko. Doet ie het wel? Mooi meegenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Art Elixer
  • Laatst online: 03-09 01:50
Mijn telefoon is inmiddels gisteren voor de 4e keer opgestuurd.
Problemen blijven: de eerste reparatie was in januari, daarna een in maart en in juli.
Na een maand op twee doken er steeds weer problemen op.
Een toestelswap is afgewezen door de Vodafone klantenservice, omdat er meer dan 3 maanden tussen de eerste en laatste reparatie zit. Flink balen. De klachten nu: Camera toets werkt niet, telefoon blijft dan hangen. Eerder: resetten, gesprekken zomaar beindigd, geen dataverbinding en zo kan ik nog wel even doorgaan: zon beetje alle klachten die genoemd zijn heb ik gehad. Ik word er goed moe van en wordt van t kastje naar de muur gestuurd. Iemand tips?

[ Voor 4% gewijzigd door Art Elixer op 24-08-2007 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwaremetalen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-04-2024
Mijn 6280 had ook een aantal kuren (o.a. uitvallen tijdens gesprekken) waarvan ik zelf die van het volle werkgeheugen kon oplossen door enkele honderden sms-jes te verwijderen. Eindelijk maar eens beslist om er nieuwe software op te laten zetten.
Op Schiphol laten doen bij het servicepunt.
Wat krijg ik terug? 6288 software, in het Engels. Da's niet handig als je veel sms't en geen T9 kunt gebruiken. Dus opnieuw laten doen. Bij de 2e update overleed mn telefoon. Scheisse dacht ik, nu moet ie opgestuurd. Rekening houdend met 4 weken was het binnen 9 werkdagen gefixt.
Van software versie 3.60 (de eerste geloof ik) naar versie 06.43 van 30-03-07.
Wat een feest! Hij werkt zoveel vlotter, met name als je door een aantal foto's wilt bladeren. Ik ben echt superblij. Ik heb te lang gewacht met deze actie te ondernemen, maar het was het wachten waard en nu zijn mijn problemen voorlopig wel opgelost (fingers crossed, jeweetnooit). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_MB_ schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:58:
[...]

die van mij is vorige week geupdate bij een nokia center. van 3.60 naar 6.43. best wel een zooi veranderingen, en werkt een stuk beter. geen opnieuw opstart ongein gehad enzo. betere mediaspeler. en was in een uurtje klaar, en dat was incl een nieuw scherm.
Bij welk Service centrum was dit? Heb tel. geinformeerd bij Service centre Den Haag, tijd daar 5 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
Heeft echt niemand een idee hoe ik systeemmappen bij mijn 6280 kan verwijderen, of desnoods onzichtbaar maken ? Ik sla alles op op mijn kaartje en zit dus met lege mappen op mijn gsm. Trekt op niks en wil die gewoon weg ...

• vriesdude
Heb mijn telefoon vorige week maandag weggebracht wegens een toetsenbord defect, heb gelijk aangegeven een nieuwe firmware te willen.

Vandaag me toetsel weer opgehaald, en heb firmware 6.43 gehad, zeker een hele verbetering, media speler is beter en kan nu ook Google Video's afspelen (helaas is de bitrate vaak te hoog waardoor de telefoon het niet kan bijhouden, maarja). Ook voelt de hele bediening zoals zwaremetalen al aangaf een heel stuk vlotter.

Al met al ben ik nog steeds tevreden over het toestel en de service !

edit: kom er eigenlijk net achter dat ik een nieuw toestel heb gekregen _/-\o_

[ Voor 7% gewijzigd door vriesdude op 21-09-2007 01:19 ]

/dev/null

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
kan iemand mij vertellen wat het kost om een 6280 buiten garantie (heb em ondertussen al bijna anderhalf jaar) te laten flashen bij een NSP?

Want heb nog steeds v3.6 firmware maar lees alleen maar goede berichten over v6.43 dus wil ik em daarnaar laten flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vince22
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 21:07
Vorige week vrijdag mijn 6280 met firmware 6.43 ook maar weer eens weggebracht. Voor mn vakantie eind juli laten updaten bij NSP in Deventer en leek een maand echt onwijs goed te gaan.. tot aan 2 weken geleden..
* Bij opstellen nieuwe mms spontaan rebooten
* Bij openen ontvangen sms blank scherm en terugkeren naar hoofdscherm
* uitvallen na ongeveer 24/25 secconden van ontvangen oproep
* bij openen camera "bewerking mislukt"
* Oplader werkt nie altijd, moet echt "fiddlen" met de stekker

Kortom, nog meer fouten dan voor ik hem wegbracht. Heb het opgegeven en vrijdag een E65 gekocht.. Maar als ik em nou gefixt terug krijg gaat mn vriendin de 6280 gebruiken.. hopen dat het nu wel goedgaat.....

Sowieso schrijf je zo! https://www.onzetaal.nl/taalloket/sowieso

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

was ik deze topic maar eerder tegengekomen voor ik die prul kocht :'(

• MVC

MVC

Beste forumleden :)

Ik heb hier een Nokia 6280 met een vreemd probleem. Zodra ik het toestel inschakel kan ik de bovenste toetsen gebruiken. Wanneer ik het toetsel uitschuif en de nummerieke toetsen gebruik, dan loopt het toetsel helemaal vast. Het toestel is dan nog wel via de aan/uit knop uit te schakelen.

Omdat ik dacht dat het hier om een softwarefout gaat, heb ik het toestel m.b.v. Phoenix voorzien van de meest recente firmware (6.88 uit m'n hoofd). Dit heeft het probleem helaas niet opgelost. Heeft iemand misschien enig idee wat hier het probleem kan zijn ?

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:56
Omdat ik steeds meer last kreeg van de softwarefoutjes, zoals onmogelijkheid om nieuwe woorden op te slaan tijdens smsen, traag bladeren door memory en SIM foutmeldingen (rejected, locked), heb ik vorige week mijn Vodafone branded Nokia 6280 maar ter upgrade aangeboden bij The Phonehouse in Utrecht. Want daar heb ik hem gekocht.
Inmiddels is het een week later en is de firmware upgrade gelukt. Er staat nu V 6.43 (30-03-07) op.

Ik heb eerst mijn backup terug gezet met Nokia PC Suite. De telefoon schrok zich rot en werd verschrikkelijk traag. Als de GUI eenmaal opgestart was (5 minuten) dan duurde het nog zo'n 10 minuten voordat ik kon SMSen en SMS mappen openen. Eerder kreeg ik de foutmelding "message storage memory not ready".
Na het verwijderen van ongeveer 2400 berichten lijkt de telefoon weer helemaal goed te werken, gelukkig :)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
MVC schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:02:
Beste forumleden :)

Ik heb hier een Nokia 6280 met een vreemd probleem. Zodra ik het toestel inschakel kan ik de bovenste toetsen gebruiken. Wanneer ik het toetsel uitschuif en de nummerieke toetsen gebruik, dan loopt het toetsel helemaal vast. Het toestel is dan nog wel via de aan/uit knop uit te schakelen.

Omdat ik dacht dat het hier om een softwarefout gaat, heb ik het toestel m.b.v. Phoenix voorzien van de meest recente firmware (6.88 uit m'n hoofd). Dit heeft het probleem helaas niet opgelost. Heeft iemand misschien enig idee wat hier het probleem kan zijn ?
Exact hetzelfde probleem als wat ik had

Ik heb hem ingeleverd bij de T-Mobile Shop hier en heb binnen 2 weken een nieuw (vervangend) toestel gekregen :9

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
heb mn telefoon trug van Gamitelecom waar ze de software update hebben uitgevoerd (nou ja, ze hebben em opgestuurd) Ben em anderhalve week kwijt geweest en heb em trug gekregen met v6.43.

Er zitten een paar functies meer bij (vlucht profiel ed.) maar wat t meest opvalt is dat t bladeren door foto's veel sneller gaat.

Hebben jullie trouwens ook dat bij t aan en uitzetten de telefoon heel even trilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
__REMCO__ schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:57:
Hebben jullie trouwens ook dat bij t aan en uitzetten de telefoon heel even trilt?
sinds 6.43 heb ik dat ook ja (wellicht ook al in eerdere firmware versies)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nou mijn 6280 heeft nu 6.43, nu gebruik ik hem alleen niet meer :D
Misschien toch eens mijn vriendin laten testen zodra de simlock eraf is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Telefoon is voor de 4e(!) keer gerepareerd en uiteraard geflasht naar de nieuwste sw versie (6.43). Na ruim een jaar in de doos te hebben gezeten was de slide een beetje stroef, ik had 2 handen nodig om het open te schuiven. Een beetje olie deed echter wonderen.

Ik vind het nog steeds een erg fijn telefoontje. Mijn 8600, e65 en 6110 doen even stofhappen :P ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Vince22 schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:03:
Vorige week vrijdag mijn 6280 met firmware 6.43 ook maar weer eens weggebracht. Voor mn vakantie eind juli laten updaten bij NSP in Deventer en leek een maand echt onwijs goed te gaan.. tot aan 2 weken geleden..
* Bij opstellen nieuwe mms spontaan rebooten
* Bij openen ontvangen sms blank scherm en terugkeren naar hoofdscherm
* uitvallen na ongeveer 24/25 secconden van ontvangen oproep
* bij openen camera "bewerking mislukt"
* Oplader werkt nie altijd, moet echt "fiddlen" met de stekker

Kortom, nog meer fouten dan voor ik hem wegbracht. Heb het opgegeven en vrijdag een E65 gekocht.. Maar als ik em nou gefixt terug krijg gaat mn vriendin de 6280 gebruiken.. hopen dat het nu wel goedgaat.....
Ik heb exact dezelfde problemen, met daarbij nog ie nu helemaal geen geluid meer geeft...
Hij is kopje ondergegaan in de wc.. daar stak ik het op.. maar ik begin nu te vermoeden dat het toch aan de software ligt..
Zou een software update dit verhelpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
Aantal vraagjes :

Kan ik de lichtsterkte van de display instellen ?
Heeft iemand een aangepast mp3 player want deze trekt op niks ...
Hoe kan ik bestandsmappen verwijderen (die door het os blijkbaar worden vastgehouden)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vanaf vorige week een nokia 6288 aangeschaft.
Vond het redelijk goede telefoon tot gisteren.
Nu vraagt hij om een beveiligingscode, dit is standaard 12345, heb dit verschillende malen geprobeerd en deze neemt hij niet aan.
Heb ook batterij er al uit gehaald maar vraagt steeds om beveiligingscode.
Is er een mogelijkheid om dit toestel te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:54:
Hallo,

Ik heb vanaf vorige week een nokia 6288 aangeschaft.
Vond het redelijk goede telefoon tot gisteren.
Nu vraagt hij om een beveiligingscode, dit is standaard 12345, heb dit verschillende malen geprobeerd en deze neemt hij niet aan.
Heb ook batterij er al uit gehaald maar vraagt steeds om beveiligingscode.
Is er een mogelijkheid om dit toestel te resetten?
mss 0000 of even je provider bellen... die zal je dat ook wel kunnen vertellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ik heb dat met mijn 6280 ook, af en toe vraagt hij ineens om de beveiligingscode. Ik heb toen de beveiligingscode opnieuw ingevoerd (menu > Instellingen > Beveiliging > Toegangcodes > Beveiligingscode wijzigen). Dat haalde de vraag niet weg, maar nu accepteerd hij wel mijn code (terwijl die voorheen ook al zo stond...). Als je dat niet doet, dan accepteerd hij geen enkele code, ook niet de standaard Nokia codes... Het lijkt haast alsof het bestandje met de codes corrupt geraakt is...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noodgedwongen moest ik weer gebruik maken van mijn 6280 (andere telefoon is stuk) na de telefoon bijna een jaar niet gebruikt te hebben. Op de een of andere manier werkt de menu knop niet meer.

Knop menu gaat automatisch naar sms in het hoofdscherm en in alle andere schermen doet de knop helemaal niets.

Iemand enig idee ?

firmware versie is 03.81

/edit ik ben er achter wat het probleem inhoud : drukken op de select/menu knop is gelijk aan links. Vaag ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb je hem laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem, mijn beeldscherm is kapot en hij doet het voorderest wel. Maar ik gebruik hem nu als mp3 speler, maar ik kan er geen nieuwe nummers op zetten. Omdat als ik de geheugen kaart er uit haal dan weet ik niet hoe ik hem terug moet instellen. Mijn vraag is kan je misschien opschrijven hoe je dat doet vanaf de mp3 speler. Ik heb nu een simpele telefoon tot mijn abbo afloopt.

Een mp3 speler wil ik niet kopen omdat ik een spciale headset heb van nokia met goed geluid.

Verwijderd

Reinier schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:17:
[...]

Heb ik ook: Reinier in "Het Nokia 6280 & 6288 Topic Deel 3".

[...]

Ik heb nu ook zelfde probleem, nadat hij een uur in de wasmachine heeft gezeten (nokia 5140i).
Sterke gsm btw! Hij gaat nog perfect, buiten de camera die niet uit standby wil gaan.

Kun je links geven naar die soldeer tip aub?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1me
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-04-2014

1me

Is er nog een Nokia 6280 actief? Ik ben aan mijn 4e begonnen. De 1e was 1e hands, en de opvolgers waren allen 2e hands. Van alle problemen die in deel 1/2/3 genoemd werden heb ik zo goed als geen last gehad. Wat ging er dan stuk? Sommige onderdelen gingen los: toetsenbordje, ring om centrale knop, klepje voor SD-kaartje brak af. Sommige functies vielen uit: wel gesprekken kunnen horen, maar zelf geen geluid kunnen overbrengen, uitvallend beeldscherm bij omhoogschuiven slider. Als je weet hoe intensief de telefoons behandeld/mishandeld zijn is het verwonderlijk dat ze zo lang mee gegaan zijn. Voorbeeld: kapot scherm door er een grasmaaier mee aan te duwen. Reparatie kostte 50 euro. Inmiddels repareer ik zelf met de reserveonderdelen van de oudere exemplaren (wie bewaart heeft wat).

Mijn conclusie van de 6280: een erg goede telefoon, niet zo degelijk als de 6310i die ik daarvoor had, maar wel met een mooi scherm, en een ongeëvenaard geluid onder de mobieltjes en smartphones uit de speakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1me schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:14:
Is er nog een Nokia 6280 actief? Ik ben aan mijn 4e begonnen. De 1e was 1e hands, en de opvolgers waren allen 2e hands. Van alle problemen die in deel 1/2/3 genoemd werden heb ik zo goed als geen last gehad. Wat ging er dan stuk? Sommige onderdelen gingen los: toetsenbordje, ring om centrale knop, klepje voor SD-kaartje brak af. Sommige functies vielen uit: wel gesprekken kunnen horen, maar zelf geen geluid kunnen overbrengen, uitvallend beeldscherm bij omhoogschuiven slider. Als je weet hoe intensief de telefoons behandeld/mishandeld zijn is het verwonderlijk dat ze zo lang mee gegaan zijn. Voorbeeld: kapot scherm door er een grasmaaier mee aan te duwen. Reparatie kostte 50 euro. Inmiddels repareer ik zelf met de reserveonderdelen van de oudere exemplaren (wie bewaart heeft wat).

Mijn conclusie van de 6280: een erg goede telefoon, niet zo degelijk als de 6310i die ik daarvoor had, maar wel met een mooi scherm, en een ongeëvenaard geluid onder de mobieltjes en smartphones uit de speakers. :)
wist niet dat ze nog bestonden lol. heb er zelf een gehad en veel plezier aan beleefd. ik gebruikte zelf altijd een opera browser, die werkt 10x beter dan de nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Prima telefoon! Voor die tijd een aardig scherm, UMTS, redelijke camera, veel opslag en een redelijk lage prijs.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste