• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Beste forumleden :)

Ik heb hier een Nokia 6280 met een vreemd probleem. Zodra ik het toestel inschakel kan ik de bovenste toetsen gebruiken. Wanneer ik het toetsel uitschuif en de nummerieke toetsen gebruik, dan loopt het toetsel helemaal vast. Het toestel is dan nog wel via de aan/uit knop uit te schakelen.

Omdat ik dacht dat het hier om een softwarefout gaat, heb ik het toestel m.b.v. Phoenix voorzien van de meest recente firmware (6.88 uit m'n hoofd). Dit heeft het probleem helaas niet opgelost. Heeft iemand misschien enig idee wat hier het probleem kan zijn ?

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-09 21:56
Omdat ik steeds meer last kreeg van de softwarefoutjes, zoals onmogelijkheid om nieuwe woorden op te slaan tijdens smsen, traag bladeren door memory en SIM foutmeldingen (rejected, locked), heb ik vorige week mijn Vodafone branded Nokia 6280 maar ter upgrade aangeboden bij The Phonehouse in Utrecht. Want daar heb ik hem gekocht.
Inmiddels is het een week later en is de firmware upgrade gelukt. Er staat nu V 6.43 (30-03-07) op.

Ik heb eerst mijn backup terug gezet met Nokia PC Suite. De telefoon schrok zich rot en werd verschrikkelijk traag. Als de GUI eenmaal opgestart was (5 minuten) dan duurde het nog zo'n 10 minuten voordat ik kon SMSen en SMS mappen openen. Eerder kreeg ik de foutmelding "message storage memory not ready".
Na het verwijderen van ongeveer 2400 berichten lijkt de telefoon weer helemaal goed te werken, gelukkig :)

⌘ | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:52
MVC schreef op woensdag 26 september 2007 @ 15:02:
Beste forumleden :)

Ik heb hier een Nokia 6280 met een vreemd probleem. Zodra ik het toestel inschakel kan ik de bovenste toetsen gebruiken. Wanneer ik het toetsel uitschuif en de nummerieke toetsen gebruik, dan loopt het toetsel helemaal vast. Het toestel is dan nog wel via de aan/uit knop uit te schakelen.

Omdat ik dacht dat het hier om een softwarefout gaat, heb ik het toestel m.b.v. Phoenix voorzien van de meest recente firmware (6.88 uit m'n hoofd). Dit heeft het probleem helaas niet opgelost. Heeft iemand misschien enig idee wat hier het probleem kan zijn ?
Exact hetzelfde probleem als wat ik had

Ik heb hem ingeleverd bij de T-Mobile Shop hier en heb binnen 2 weken een nieuw (vervangend) toestel gekregen :9

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __REMCO__
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 26-06 10:15
heb mn telefoon trug van Gamitelecom waar ze de software update hebben uitgevoerd (nou ja, ze hebben em opgestuurd) Ben em anderhalve week kwijt geweest en heb em trug gekregen met v6.43.

Er zitten een paar functies meer bij (vlucht profiel ed.) maar wat t meest opvalt is dat t bladeren door foto's veel sneller gaat.

Hebben jullie trouwens ook dat bij t aan en uitzetten de telefoon heel even trilt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vriesdude
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-09 08:52
__REMCO__ schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 23:57:
Hebben jullie trouwens ook dat bij t aan en uitzetten de telefoon heel even trilt?
sinds 6.43 heb ik dat ook ja (wellicht ook al in eerdere firmware versies)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 23:57

Pathogen

Shoop Da Whoop

Nou mijn 6280 heeft nu 6.43, nu gebruik ik hem alleen niet meer :D
Misschien toch eens mijn vriendin laten testen zodra de simlock eraf is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Da.Rock
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Telefoon is voor de 4e(!) keer gerepareerd en uiteraard geflasht naar de nieuwste sw versie (6.43). Na ruim een jaar in de doos te hebben gezeten was de slide een beetje stroef, ik had 2 handen nodig om het open te schuiven. Een beetje olie deed echter wonderen.

Ik vind het nog steeds een erg fijn telefoontje. Mijn 8600, e65 en 6110 doen even stofhappen :P ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Vince22 schreef op maandag 24 september 2007 @ 14:03:
Vorige week vrijdag mijn 6280 met firmware 6.43 ook maar weer eens weggebracht. Voor mn vakantie eind juli laten updaten bij NSP in Deventer en leek een maand echt onwijs goed te gaan.. tot aan 2 weken geleden..
* Bij opstellen nieuwe mms spontaan rebooten
* Bij openen ontvangen sms blank scherm en terugkeren naar hoofdscherm
* uitvallen na ongeveer 24/25 secconden van ontvangen oproep
* bij openen camera "bewerking mislukt"
* Oplader werkt nie altijd, moet echt "fiddlen" met de stekker

Kortom, nog meer fouten dan voor ik hem wegbracht. Heb het opgegeven en vrijdag een E65 gekocht.. Maar als ik em nou gefixt terug krijg gaat mn vriendin de 6280 gebruiken.. hopen dat het nu wel goedgaat.....
Ik heb exact dezelfde problemen, met daarbij nog ie nu helemaal geen geluid meer geeft...
Hij is kopje ondergegaan in de wc.. daar stak ik het op.. maar ik begin nu te vermoeden dat het toch aan de software ligt..
Zou een software update dit verhelpen?

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faece
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 02-09 18:30
Aantal vraagjes :

Kan ik de lichtsterkte van de display instellen ?
Heeft iemand een aangepast mp3 player want deze trekt op niks ...
Hoe kan ik bestandsmappen verwijderen (die door het os blijkbaar worden vastgehouden)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik heb vanaf vorige week een nokia 6288 aangeschaft.
Vond het redelijk goede telefoon tot gisteren.
Nu vraagt hij om een beveiligingscode, dit is standaard 12345, heb dit verschillende malen geprobeerd en deze neemt hij niet aan.
Heb ook batterij er al uit gehaald maar vraagt steeds om beveiligingscode.
Is er een mogelijkheid om dit toestel te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 12-09 13:39

avotar

P0werd by Black Coffee

Verwijderd schreef op maandag 12 november 2007 @ 18:54:
Hallo,

Ik heb vanaf vorige week een nokia 6288 aangeschaft.
Vond het redelijk goede telefoon tot gisteren.
Nu vraagt hij om een beveiligingscode, dit is standaard 12345, heb dit verschillende malen geprobeerd en deze neemt hij niet aan.
Heb ook batterij er al uit gehaald maar vraagt steeds om beveiligingscode.
Is er een mogelijkheid om dit toestel te resetten?
mss 0000 of even je provider bellen... die zal je dat ook wel kunnen vertellen.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:55

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

ik heb dat met mijn 6280 ook, af en toe vraagt hij ineens om de beveiligingscode. Ik heb toen de beveiligingscode opnieuw ingevoerd (menu > Instellingen > Beveiliging > Toegangcodes > Beveiligingscode wijzigen). Dat haalde de vraag niet weg, maar nu accepteerd hij wel mijn code (terwijl die voorheen ook al zo stond...). Als je dat niet doet, dan accepteerd hij geen enkele code, ook niet de standaard Nokia codes... Het lijkt haast alsof het bestandje met de codes corrupt geraakt is...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Noodgedwongen moest ik weer gebruik maken van mijn 6280 (andere telefoon is stuk) na de telefoon bijna een jaar niet gebruikt te hebben. Op de een of andere manier werkt de menu knop niet meer.

Knop menu gaat automatisch naar sms in het hoofdscherm en in alle andere schermen doet de knop helemaal niets.

Iemand enig idee ?

firmware versie is 03.81

/edit ik ben er achter wat het probleem inhoud : drukken op de select/menu knop is gelijk aan links. Vaag ?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2008 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waar heb je hem laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit met een probleem, mijn beeldscherm is kapot en hij doet het voorderest wel. Maar ik gebruik hem nu als mp3 speler, maar ik kan er geen nieuwe nummers op zetten. Omdat als ik de geheugen kaart er uit haal dan weet ik niet hoe ik hem terug moet instellen. Mijn vraag is kan je misschien opschrijven hoe je dat doet vanaf de mp3 speler. Ik heb nu een simpele telefoon tot mijn abbo afloopt.

Een mp3 speler wil ik niet kopen omdat ik een spciale headset heb van nokia met goed geluid.

Verwijderd

Reinier schreef op maandag 06 augustus 2007 @ 10:17:
[...]

Heb ik ook: Reinier in "Het Nokia 6280 & 6288 Topic Deel 3".

[...]

Ik heb toen wat zitten zoeken met Google en je ziet hier en daar tips om de cameramodule opnieuw te solderen. Heb ik nog niet gedaan, niet zo'n zin in ook :)
Ik heb nu ook zelfde probleem, nadat hij een uur in de wasmachine heeft gezeten (nokia 5140i).
Sterke gsm btw! Hij gaat nog perfect, buiten de camera die niet uit standby wil gaan.

Kun je links geven naar die soldeer tip aub?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-09-2009 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1me
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 06-04-2014

1me

Is er nog een Nokia 6280 actief? Ik ben aan mijn 4e begonnen. De 1e was 1e hands, en de opvolgers waren allen 2e hands. Van alle problemen die in deel 1/2/3 genoemd werden heb ik zo goed als geen last gehad. Wat ging er dan stuk? Sommige onderdelen gingen los: toetsenbordje, ring om centrale knop, klepje voor SD-kaartje brak af. Sommige functies vielen uit: wel gesprekken kunnen horen, maar zelf geen geluid kunnen overbrengen, uitvallend beeldscherm bij omhoogschuiven slider. Als je weet hoe intensief de telefoons behandeld/mishandeld zijn is het verwonderlijk dat ze zo lang mee gegaan zijn. Voorbeeld: kapot scherm door er een grasmaaier mee aan te duwen. Reparatie kostte 50 euro. Inmiddels repareer ik zelf met de reserveonderdelen van de oudere exemplaren (wie bewaart heeft wat).

Mijn conclusie van de 6280: een erg goede telefoon, niet zo degelijk als de 6310i die ik daarvoor had, maar wel met een mooi scherm, en een ongeëvenaard geluid onder de mobieltjes en smartphones uit de speakers. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1me schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 22:14:
Is er nog een Nokia 6280 actief? Ik ben aan mijn 4e begonnen. De 1e was 1e hands, en de opvolgers waren allen 2e hands. Van alle problemen die in deel 1/2/3 genoemd werden heb ik zo goed als geen last gehad. Wat ging er dan stuk? Sommige onderdelen gingen los: toetsenbordje, ring om centrale knop, klepje voor SD-kaartje brak af. Sommige functies vielen uit: wel gesprekken kunnen horen, maar zelf geen geluid kunnen overbrengen, uitvallend beeldscherm bij omhoogschuiven slider. Als je weet hoe intensief de telefoons behandeld/mishandeld zijn is het verwonderlijk dat ze zo lang mee gegaan zijn. Voorbeeld: kapot scherm door er een grasmaaier mee aan te duwen. Reparatie kostte 50 euro. Inmiddels repareer ik zelf met de reserveonderdelen van de oudere exemplaren (wie bewaart heeft wat).

Mijn conclusie van de 6280: een erg goede telefoon, niet zo degelijk als de 6310i die ik daarvoor had, maar wel met een mooi scherm, en een ongeëvenaard geluid onder de mobieltjes en smartphones uit de speakers. :)
wist niet dat ze nog bestonden lol. heb er zelf een gehad en veel plezier aan beleefd. ik gebruikte zelf altijd een opera browser, die werkt 10x beter dan de nokia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willaaam
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 07-08 00:44
Prima telefoon! Voor die tijd een aardig scherm, UMTS, redelijke camera, veel opslag en een redelijk lage prijs.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste