K8S-LA, echt mijn mobo?

Pagina: 1
Acties:

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 19:27
Ik heb een HP T790.nl waarvan ik de bios graag heb geupdate. Op de HP website met driver info geeft hij nog een erg oude versie weer die mij mij problemen geeft. Nu ben ik dus aan het zoeken naar een driver voor de Asus K8S-LA, maar op de Asus site geeft hij alleen een K8S-MX aan.

Nu ben ik aan het twijfelen, is de Asus K8S-LA echt de mobo die er in zit, ik denk dat dat wel zo is omdat Everest het ook zegt. Kan ik nu gewoon de bios van de K8S-MX installeren? Of moet ik blijven wachten tot HP met een update komt?

Alvast bedankt. :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OEM fabrikanten maken gebruik van customized moederborden. Ik zou deze BIOS flash niet wagen.

Waarom wil je de BIOS trouwens updaten? Wellicht zijn er andere oplossingen :)

• .Tom
BalusC schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 07:23:
OEM fabrikanten maken gebruik van customized moederborden. Ik zou deze BIOS flash niet wagen.

Waarom wil je de BIOS trouwens updaten? Wellicht zijn er andere oplossingen :)
Ik heb vaak last van een BSOD, ook wil hij soms de HD's niet vinden bij het opstarten. Als ik dan een reboot doe vind hij hem weer wel, maar het is erg irritant om telkens te moeten rebooten.

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Als hij eerder uitstekend werkte en je niks hebt veranderd, dan ligt het 100% niet aan de BIOS. Neem de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens door.

Overigens, ga eens na of je nog garantie hebt, voordat je aan de hardware gaat prutsen ;)

• .Tom
Ik heb hem helemaal doorgenomen, ik heb een Cheap-ass spul voeding een 320W voeding die er standaard al in zat. Ik denk dat dat kan duiden op de HD's die niet doorstarten, maar kan het ook duiden op de BSOD's? Soms kan de PC de hele nacht door draaien, maar soms heeft ie weer een BSOD. Als ik gewoon de hele dag aan het werk ben er op (nou, ja, werk, 'k heb vakantie :+) dan heeft hij verder geen problemen en BSOD's.

Garantie? Pff zou 'k dat nog hebben, heb al zo veel vervanger in dat ding. (Graka, Geluidskaart, coolers, hd's, dvd brander).

[ Voor 16% gewijzigd door .Tom op 28-06-2006 07:46 ]

• BalusC
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OEM bakken hebben vaak voedingen zie precies zijn uitgebalanceerd in overeenstemming met de hardware dat erin zit. Wanneer je upgrades of uitbreidingen doet die meer stroom consumeren, dan vraag je in feite teveel van de voeding. Ga in het vervolg voor een zelfbouw systeem ;)

• .Tom
BalusC schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 08:05:
OEM bakken hebben vaak voedingen zie precies zijn uitgebalanceerd in overeenstemming met de hardware dat erin zit. Wanneer je upgrades of uitbreidingen doet die meer stroom consumeren, dan vraag je in feite teveel van de voeding. Ga in het vervolg voor een zelfbouw systeem ;)
Dat was ik ook zeker van plan, maar dit ding is al een tijd geleden aangekocht toen ik nog noob was (is iedereen toch geweest :>). Dus de voeding is het probleem denk je? Anders ga ik straks even een nieuwe kopen en heb inbouwen :).

• .Tom
Ok, ik had het net wel weer, direct een foto genomen.
Volgens de BSOD guide:
0x000000D1 DRIVER_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

Microsoft heeft hier geen aparte HOWTO voor geschreven. Vaak (enkele uitzonderingen daargelaten) is deze STOP foutmelding echter veroorzaakt door foutieve drivers.

MS KB artikelen die met 0x000000D1 te maken hebben:
317326 - 260956 - 294442 - 247421 - 266221 - 276545 - 810980 - 269279 - 319870 - 314908 - 237468 - 315409 - 316208 - 812484
Zoals je ziet zijn dit er nogal wat. Ik raad je aan om ook even in de MS Knowledge Base te zoeken als je problemen niet opgelost zijn, en een van bovenstaande links biedt geen oplossing voor je probleem. Het kan zijn dat er wel een MS KB artikel voor jouw probleem is, maar deze hierboven (nog) niet opgenomen is.

Kijk ook even in de WOS FAQ indien je een Alcatel modem hebt.

Ik heb Windows XP SP1

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d5867a6a24f92a93514ba315e4e535e7/thumb.jpg

[ Voor 67% gewijzigd door .Tom op 28-06-2006 09:43 ]

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Misschien een rare vraag, maar als je BSOD veroorzaakt wordt door foutieve drivers, wat doe je dan in je BIOS?

[ Voor 1% gewijzigd door Rigi op 28-06-2006 09:48 . Reden: typo ]

Verwijderd

Ik heb zelf een HP-pavilion T190.nl, De bios kan je niet updaten met een andere dan die van HP zelf :?
Klote maar het is niet anders |:(

Echter de drives van b.v. nforce, audio en zo kan je wel die van de leverancier van die component pakken. Ik doe dit zelf ook. Dan zit je ten minste ook niet met al die rotzooi progjes als backweb die hp er op denkt te moeten zetten. :(

Hij loopt nu zelf beter ben ik van mening. (minder errors in m'n logs)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 09:56 ]

• .Tom
Rigi schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:47:
Misschien een rare vraag, maar als je BSOD veroorzaakt wordt door foutieve drivers, wat doe je dan in je BIOS?
Wat bedoel je?
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 09:53:
Ik heb zelf een HP-pavilion T190.nl, De bios kan je niet updaten met een andere dan die van HP zelf :?
Klote maar het is niet anders |:(

Echter de drives van b.v. nforce, audio en zo kan je wel die van de leverancier van die component pakken. Ik doe dit zelf ook. Dan zit je ten minste ook niet met al die rotzooi progjes als backweb die hp er op denkt te moeten zetten. :(

Hij loopt nu zelf beter ben ik van mening. (minder errors in m'n logs)
Ja, dat doe ik zelf ook, de bios kan je idd alleen updaten door die van HP :r

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-03 23:10
Toevallig ook last van gehad, daarom heb ik me ghost er terug over gezet (nieuwe install), installeer je windows eens op nieuw deze foutcode geeft aan http://support.microsoft.com/?kbid=810980. Heb je een webcam aangesloten? Probeer deze eens eruit te trekken en kijk dan eens of hij nog vast loopt.

[ Voor 21% gewijzigd door Moffin op 28-06-2006 10:02 ]

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

• .Tom
Moffin schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:02:
Toevallig ook last van gehad, daarom heb ik me ghost er terug over gezet (nieuwe install), installeer je windows eens op nieuw deze foutcode geeft aan http://support.microsoft.com/?kbid=810980. Heb je een webcam aangesloten? Probeer deze eens eruit te trekken en kijk dan eens of hij nog vast loopt.
Nope, geen webcam. En in dat artikel staat iets van Logitech MouseWare, maar ik heb SetPoint.

Verwijderd

Waarom installeer je SP2 niet?

Verder kan je met: http://www.cpuid.com/cpuz.php
Precies uitvinden welk moederbord je hebt.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 10:08 ]

• .Tom
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:05:
Waarom installeer je SP2 niet?

Verder kan je met: http://www.cpuid.com/cpuz.php
Precies uitvinden welk moederbord je hebt.
SP2 kan ik installeren ja, is het dan verholpen denk je?

Ik weet welk moederbord ik heb.

Verwijderd

Ik zeg niet dat het verholpen is als je SP 2 installeerd, maar omdat er dan zoveel systeembestanden vervangen worden, is dat bij mensen vaak iets wat ik wel het proberen waard vind.

• .Tom
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 10:16:
Ik zeg niet dat het verholpen is als je SP 2 installeerd, maar omdat er dan zoveel systeembestanden vervangen worden, is dat bij mensen vaak iets wat ik wel het proberen waard vind.
Ok, ik ga vandaag een nieuwe voeding kopen (die is toch wat te licht) en een nieuwe install van Windows doen. Het gaat niet XP SP2 worden, maar 2K SP4, die werkte voorheen toch beter.

Iedereen bedankt. :)

• .Tom
Ok, probleem is inmiddels opgelost, nieuwe voeding (cooler master 430W) gekocht wat erg goed werkt en een nieuwe install van Windows 2000 SP4. Maar wat nu het echte probleem was het conflict tussen Java en nVidia wat ik opgelost heb door: [Azureus +WinXP] BSOD bij gebruik van Azureus. :)
Pagina: 1