[Azureus +WinXP] BSOD bij gebruik van Azureus

Pagina: 1
Acties:

• Dethroned
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-11-2025
Ik heb nu ook een probleem met Azureus, een heel vreemd probleem wel te verstaan. Tot afgelopen maandag heb ik redelijk kunnen gebruik maken van Azureus. Af en toe reboot mijn systeem en geeft een melding van iets als "bad pool header" geloof ik.

Dinsdag was mijn systeem en ook Azureus belachelijk traag, haalde 20 kb/sec over 30 bestanden, focus leggen op 1 bestand ging niet veel beter. Haalde ook max 20 kb/sec met 1 bestand. Hij gaf aan dat er NAT was blocked en dat de DHT was firewalled, dus ik ging maar ff klooien met mijn router om wat snelheid te promoten. Werkte excellent, maar er is nu één groot nadeel.

Ik heb inmiddels 4x getimed, jawel 4x achterelkaar krijg ik een BSOD met de melding van " Driver IRQL Not Less or Equal" en niet direct.... nee. Op exact 9 minuten.
Toen ik Azureus daarna maar even niet ging gebruiken heb ik er geen last van (ben nu tenslotte gewoon op GoT een berichtje aan het tikken).

Hoe kan het nou zijn dat Azureus, precies na 9 minuten nou juist die error kan veroorzaken en hoe kan ik dit oplossen ?

I got a problem-solver and its name is revolver

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Specs? Wat heb je zelf al geprobeerd? Al opnieuw geïnstalleerd? Verder klinkt het als een hardware probleem, draai eens memtest om te kijken of je geheugen goed is.

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Ik zou even je config-file backuppen, Azureus eraf gooien, dan eerst je JAVA-environment updaten (via www.sun.com en niet via Azureus.sourceforge) en daarna de nieuwste client installeren en het vinkje aanzetten Check for updates at startup.

*edit*
Nvidia-netwerkkaart? Zo ja, ActiveArmor eraf gooien en waar nodig ff je chipset-driver updaten naar de laatste versie (of alleen je netwerkkaart-drivers eruit extracten).

[ Voor 28% gewijzigd door MAX3400 op 06-04-2006 17:18 ]

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 27-05 12:09

DeTeraarist

#Boots2Asses

"Driver IRQL Not Less or Equal"
Deze foutmelding duidt er 95% van de tijd op dat er drivers in conflict zijn met de hardware of dat er hardware defect is[wat dus weer tot conflicten kan lijden met de drivers].
Dussuh, check de hardware en de drivers zou ik zeggen.
En omdat Azureus voornamelijk gebruik maakt van je netwerkkaart, zou ik daar mee beginnen.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Dethroned
Specs
AMD 64 3000+
Asus A8N SLI (deluxe)
4x 512 Adata PC 3200 (hetzelfde type)
Onboard Nvidia (ingeschakeld) en Marvell (uitgeschakeld) netwerkkaart
Sis Raid controller onboard en daarop
2x36 GB raptors in Raid 0
1x250 GB Maxtor IDE (uiteraard op mobo)
PNY Quadro FX3400
Tagan 580W voeding
Verder heb ik alles eruit gehaald, want ik had ook nog een
Areca Raid controller erin zitten en een Ati Theater 500 pro
O en ik heb een Nec 3520 DVD-RW

Wat is Active Armor en waar vind ik dat ?

Nog even een toevoeging.
Wat ik zelf inmiddels gedaan heb, is 2 geheugenbankjes eruit gedaan, overige hw eruit gehaald en voor de zekerheid gecheckt op alternatieven voor de reboot, maar zolang Azureus niet loopt heb ik geen reboot (op korte termijn)

[ Voor 21% gewijzigd door Dethroned op 06-04-2006 18:58 ]

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

Dethroned schreef op donderdag 06 april 2006 @ 18:56:
Wat is Active Armor en waar vind ik dat ?

Nog even een toevoeging.
Wat ik zelf inmiddels gedaan heb, is 2 geheugenbankjes eruit gedaan, overige hw eruit gehaald en voor de zekerheid gecheckt op alternatieven voor de reboot, maar zolang Azureus niet loopt heb ik geen reboot (op korte termijn)
Als je gebruik het gemaakt van de Asus CD voor het installeren van je moederbord-drivers onder Windows, heb je uitermate waarschijnlijk ActiveArmor automatisch meegeinstalleerd. Deze is te vinden in je Software-lijst en kan je handmatig deinstalleren.

En daarna kan je bij NVidia de laatste NForce-drivers pakken, deze openen met WinRAR en alleen de map met de driver extracten en dan je netwerkkaart daarmee updaten.

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

• Dethroned
Ik heb inmiddels mijn biosupdate gedraaid en de laatste marvell netwerkdrivers geinstalleerd.... nu nog even actief proberen

Pagina: 1