[AVR-635] Prijsverschil Europa/USA

Pagina: 1
Acties:
  • 211 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:03

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Ik heb mijn zinnen (al een tijdje geleden) gezet op de Harman-Kardon AVR-635, vanwege het vermogen, en vanwege de veelheid aan digitale en beeld in/uitgangen, die ook nog eens vrij te verdelen zijn. Een must voor de echte HT'erd.

Nu kost dit apparaat in NL het goedkoopst 953 euro, klik.

Ik ben niet vies van een beetje over de grens shoppen, maar in Duitsland win ik niet zo veel, het goedkoopste is daar 907 euro, maar dan moet ie nog verscheept worden.

Maar tot mijn grote verbazing kost hetzelfde apparaat in de USA $549. Klik. Natuurlijk ook ex tax, verzendkosten en invoerrechten, maar dan nog, met de huidige dollar een enorm verschil.

Het heeft alleen niet zo veel zin een Amerikaanse uitvoering hierheen te laten komen, omdat die 110 volt en NTSC zijn. Maar dat kan het prijsverschil toch niet verklaren? Wie wel?!

Nederlands is makkelijker als je denkt

Verwijderd

Hogere belasting in Europa, misschien wordt hij dichter in de buurt van Amerika gebouwd en wij worden (in NL helemaal) een beetje half opgelicht met de prijzen van electronica.

En het 110 volt probleem is door een adapter van een paar tientjes wel op te lossen ;)
Verder ondersteunen de meeste tv's ook wel NTSC.
Het kan het dus waard zijn even te berekenen hoeveel je kwijt bent voor hij hier werkend staat. ;)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:08:
Hogere belasting in Europa, misschien wordt hij dichter in de buurt van Amerika gebouwd en wij worden (in NL helemaal) een beetje half opgelicht met de prijzen van electronica.

En het 110 volt probleem is door een adapter van een paar tientjes wel op te lossen ;)
Verder ondersteunen de meeste tv's ook wel NTSC.
Het kan het dus waard zijn even te berekenen hoeveel je kwijt bent voor hij hier werkend staat. ;)
Ja, bij Conrad had ik al een omvormer gevonden van 240 naar 110, das inderdaad het probleem niet, maar zo'n beetje alles wat we hier hebben is native PAL (dvd speler, videorecorder, decoders) en al die dingen moeten op dat apparaat worden aangesloten. Ik heb niet zo veel interesse om de mooie PAL resolutie te down graden tot NTSC. Als ik mijn HTPC via TV out op de beamer zet heb ik ook een veel slechter beeld op NTSC...

Waarom is dat apparaat overigens gelimiteerd tot 1 systeem? Het enige dat ie toch doet is video doorvoeren? Of gooit ie er OSD overheen, en snapt ie dan geen PAL?

Zijn er geen landen dichter in de buurt van de USA waar ze PAL gebruiken?

Verwijderd

Australie gebruikt PAL maar ik vrees dat de verzendkosten dan een beetje roet in het eten gooien ;)
Weet je trouwens zeker dat die HK alleen NTSC doet? Mijn Denon doet volgens mij allebei, maar ik weet niet zeker.

Hier heb je trouwens een lijst met landen die PAL en NTSC gebruiken.
http://www.video-conversion.com/formats.htm

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 21:07 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:04:
Australie gebruikt PAL maar ik vrees dat de verzendkosten dan een beetje roet in het eten gooien ;)
Gaan we nakijken ;)
Weet je trouwens zeker dat die HK alleen NTSC doet? Mijn Denon doet volgens mij allebei, maar ik weet niet zeker.
Het staat op de site van HK.com, maar ik zal morgen wel eens met de NL importeur bellen. Ik kan het me namelijk eigenlijk ook niet voorstellen...
Hier heb je trouwens een lijst met landen die PAL en NTSC gebruiken.
http://www.video-conversion.com/formats.htm
Thanks!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:00
Afgezien van de prijzen: Ik vind dat HK met dit ding erg weinig levert voor het geld. Vergelijk dit met de Denon's en Yamaha's in deze prijsklasse en qua specs blijft er weinig van de HK over. Het geluid is natuurlijk erg subjectief maar uit ervaring kan ik vertellen dat dat Denon en Yamaha minimaal zo goed zijn in stereo en beter in surround, en zeker in de prijsklasse tegen de 1000 euro aan.

Dus shop nog eens rond zou ik zeggen :) Een ex-demo Denon 3805 moet ook voor rond de 800 euro te vinden zijn en dan heb je een heel wat mooier machientje :)

[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 29-06-2006 00:06 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• BreeeZe
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-02 09:57

BreeeZe

Devt

SeatRider schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 21:02:
Het heeft alleen niet zo veel zin een Amerikaanse uitvoering hierheen te laten komen, omdat die 110 volt en NTSC zijn. Maar dat kan het prijsverschil toch niet verklaren? Wie wel?!

Volgens de gebruiksaanwijzing (zie een na laatste pagina) is hij PAL + NTSC :
https://www.hci-services....s%20Manual/AVR635_ENG.pdf

Edit: nevermind... dat is dus de europese manual 8)7
Het is al laat he :P

[ Voor 9% gewijzigd door BreeeZe op 29-06-2006 02:26 ]

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
BreeeZe schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 02:23:
[...]

Volgens de gebruiksaanwijzing (zie een na laatste pagina) is hij PAL + NTSC :
https://www.hci-services....s%20Manual/AVR635_ENG.pdf

Edit: nevermind... dat is dus de europese manual 8)7
Het is al laat he :P
Mja,maar je hebt wel een punt. Waarom zou de AVR635 in de USA alleen NTSC zijn, en in de rest van de wereld PAL/NTSC? Het ligt voor de hand gewoon dezelfde hardware te gebruiken, tenzij ze echt moeite willen doen het model in de thuismarkt goedkoper te kunnen aanbieden, en hem daar dus "limiteren" tot NTSC...
Dr. Strangelove schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 00:03:
Afgezien van de prijzen: Ik vind dat HK met dit ding erg weinig levert voor het geld. Vergelijk dit met de Denon's en Yamaha's in deze prijsklasse en qua specs blijft er weinig van de HK over. Het geluid is natuurlijk erg subjectief maar uit ervaring kan ik vertellen dat dat Denon en Yamaha minimaal zo goed zijn in stereo en beter in surround, en zeker in de prijsklasse tegen de 1000 euro aan.

Dus shop nog eens rond zou ik zeggen :) Een ex-demo Denon 3805 moet ook voor rond de 800 euro te vinden zijn en dan heb je een heel wat mooier machientje :)
Ik vind Denon niet zo mooi er uitzien :). Yamaha wel, maar eentje met vergelijkbare spexx heb je volgens mij niet voor 900 euro. Van de voorloper van de AVR635 (de AVR7000) werd gezegd dat er in die prijsklasse absoluut niets beters was te vinden, voornamelijk de zware voeding en daardoor het hoge vermogen maakten toen indruk. Ik zou echter gaan voor de aansluitmogelijkheden van de AVR635. Hij wordt namelijk ingezet voor HT, en ik wil er vier videobronnen op kunnen aansluiten, 3x SP/DIF en 2x video uit (beamer/TV).

Edit: Bedankt voor de tip! Ik dacht dat Yamaha echt duurder zou zijn. Ik ben ernstig onder de indruk van het merk. Ik ga me maar eens meer concentreren op de RX-V1600!

[ Voor 8% gewijzigd door SeatRider op 01-07-2006 11:50 ]

Verwijderd

Even mierenneuken, maar de opvolger van de AVR-7000 is volgens mij de AVR-7300, en dat is toch echt een nog iets andere klasse (Ringkern trafo en dergelijken, topmodel).
De Yamaha is wat beter in zijn videogedeelte dan de HK, maar heeft een heel andere klankkleur. Zou dus even gaan luisteren voordat je een keuze maakt ;)

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 02 juli 2006 @ 13:44:
Even mierenneuken, maar de opvolger van de AVR-7000 is volgens mij de AVR-7300, en dat is toch echt een nog iets andere klasse (Ringkern trafo en dergelijken, topmodel).
De Yamaha is wat beter in zijn videogedeelte dan de HK, maar heeft een heel andere klankkleur. Zou dus even gaan luisteren voordat je een keuze maakt ;)
Je hebt absoluut gelijk. En het videogedeelte is van groot belang, daar dit apparaat de schakel tussen al mijn videodevices gaat worden.

Ik ken Yamaha, een vriend van me heeft er eentje, is idd topspul. De keuze lijkt nu te gaan tussen de Yamaha RX-V1600 (E815) en de Denon AVR-2807 (E849). Gevoelsmatig zou ik gaan voor de Yamaha (mooier), maar de bij de Denon staat HDMI 1080p, de Yamaha HDMI 1.1. Aangezien ik weer een jaartje of 5 a 6 wil doen met het apparaat wil ik graag goed beslagen ten ijs gaan. Is HDMI 1.1 compatible met 1080p?

Nu kom ik ook nog apparaten van Pioneer tegen die zich op papier laten meten met de specs van bovengenoemde apparaten, maar bijna de helft goedkoper zijn; zoals de VSX-1016. Ook THX, ook bi-wiring, ook HDMI (E600). Dit apparaat heeft een voeding van 450 watt

Volgende week even langs Correct, luisteren en aanraken is wel handig voor je op idealo.de de goedkoopste webshop uitzoekt >:) .

Verder iemand nog suggesties?

Even mezelf corrigeren: Ik vond overigens Onkyo niet mooi, Denon wel.

Verwijderd

Vergelijk tussen Denon AVR-2807, Onkyo TX-SR803E en Pioneer VSX-AX4AVi-S.
Kun je even de plus- en minpunten vergelijken.

http://www.areadvd.de/hardware/2006/avrm_1.shtml

• SeatRider

SeatRider

Hips don't lie

Topicstarter
Hier verder graag :)

Pagina: 1