Toon posts:

[XP] Installatieprobleem Winxp*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil winx opnieuwe op mijn laptop installeren, maar nu krijg ik elke keer een foutmelding en dat ik chkdsk /f moet uitvoeren. Nou dacht ik, ik installeer Win98 en ga vanuit daar installeren. Zelfde probleem en soms vindt hij mijn cd-rom station niet eens.....

Weet iemand hier een oplossing voor?

offtopic: vorige ging verkeerd :S

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Het is wel de bedoeling dat je zelf wat onderzoek doet voor je een topic opent, zoals je in de Algemene gedragsregels (Netiquette) kan lezen, daar zie ik erg weinig van terug. Dus: wat heb je allemaal al geprobeerd?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• MaZo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Op welke manier probeer je Windows XP te installeren? Via het booten van de CD om deze vervolgens te installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Heb het geprobeerd via de cd-rom en in Win98 zelf via cd-rom... heb er nl. geen diskettestation inzitten dus het wil niet via bootdiskettes.

Voor dit probleem had ik dat windows bleef hangen bij het opstarten. Kan het een harddisk probleem wezen?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 16:13 ]

• Sjoerd
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Even quoten

"Chkdsk

Hiermee controleert u het bestandssysteem en de metagegevens van het bestandssysteem op fouten en geeft u een statusrapport weer van de bevindingen. Met de opdracht chkdsk zonder parameters geeft u de status weer van de schijf in het huidige station. Er worden geen fouten hersteld. Als u fouten wilt herstellen, moet u de parameter /f toevoegen."

Wat gebeurd er wanneer je dus chkdsk uitvoerd? Normaal gezien weet je dan snel genoeg of er iets mis is met je hardeschijf, of als er niets belangrijks opstaat de drastische methode een format c:

Modelbouw - Alles over modelbouw, van RC tot diorama

Verwijderd

Topicstarter
edit:

Chkdsk C: uitgevoerd, dan komt er dit te staan

Dit station is niet met CHKDSK gecontroleerd. U moet schijfcontrole gebruiken om dit station te controleren.

opsomming met wat gegevens qua grootte etc.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 16:20 ]

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Hoe voer je chkdsk uit? Ik hoop via het opstarten van cd, dan de recovery console en chkdsk /f ?

Waar loopt je installatie eigenlijk vast?

Verwijderd

Topicstarter
heb momenteel win98 erop staan, dan doe ik start uitvoeren chkdsk.

Als ik de winxp cd erin doe en heb boot vanaf cd gaat hij eerst allemaal gegevens laden, omdat het moment dat hij de schijf wil controleren krijg ik de foutmelding

edit:

ik kom dus niet in het 'welcome' scherm, dus ik kan geen opties kiezen

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2006 16:28 ]

• stefan001
Chkdsk kan niet onder w98, onder w98 is dat namelijk scandisk B). Scandisk kan je wel doen, maar ik zou dus gewoon de procedure die ik in mijn vorige post noemde gebruiken om chkdsk te draaien ;).

Overigens denk ik dat je schijf een serieus probleem heeft als de setup al vastloopt bij het controleren van je schijf, misschien een mbr probleem oid, een snelle low level format kan dat oplossen (zo zou ik dat iig doen, lekker grof&effectief >:) ).

Verwijderd

Topicstarter
stefan001 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:30:

Overigens denk ik dat je schijf een serieus probleem heeft als de setup al vastloopt bij het controleren van je schijf, misschien een mbr probleem oid, een snelle low level format kan dat oplossen (zo zou ik dat iig doen, lekker grof&effectief >:) ).
en hoe doe ik dat?

Dit is trouwens de foutmelding die ik krijg:

Stop: 0x0000007b (0xf99d8524, 0xc00000034)

• stefan001
Ik zou eerst hier eens kijken voordat je verder vraagt.

• MaZo
  • Niet online
Heb je SMART (Self-Monitoring Analysis and Reporting Technology) HDD aan staan?

Indien je een beetje technisch bent: haal alle PCI-kaarten er uit die niet benodigd zijn voor de installatie, en probeer eens wat te wisselen met het geheugen indien je meer dan één reep er in hebt zitten.

Verwijderd

Topicstarter
MaZo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:39:
Heb je SMART (Self-Monitoring Analysis and Reporting Technology) HDD aan staan?

Indien je een beetje technisch bent: haal alle PCI-kaarten er uit die niet benodigd zijn voor de installatie, en probeer eens wat te wisselen met het geheugen indien je meer dan één reep er in hebt zitten.
het is mijn laptop, en dus ga ik liever niet met het geheugen kloten

• stefan001
MaZo schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:39:
Nofi, maar ik denk niet dat dat veel zin heeft O-) .

Verwijderd

Topicstarter
heb mijn harde schijf gescand met HDD Regenerator...

Kreeg een melding van Uncoverable sector.. dat zal waarschijnlijk ook het probleem zijn bij de installatie van windows..

Weet iemand nog een programma waarmee ik het kan proberen te fixen?
Anders zit er nix anders op dan een nieuwe harde schijf aan te schaffen

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Lees de Opslagmedia & I/O Controllers FAQ hier gewoon even over, dinando :)

• MaZo
  • Niet online
stefan001 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:54:
[...]

Nofi, maar ik denk niet dat dat veel zin heeft O-) .
Oeps, ik las over "laptop" heen. :)
Pagina: 1