![]() |
Welkom bij de twaalfde foto-opdracht. De FG-crew is op de achtergrond al bezig met de voorbereidingen van de fotocontests, maar ondertussen kunnen we natuurlijk prima plaats bieden aan weekopdrachten teneinde mensen hun fotografische kunde te laten ontwikkelen/zien en een uitdaging te bieden: en vergeet daarbij het plezier natuurlijk niet ![]() |
Wat is de bedoeling precies? |
Foto's posten in dit topic, die gebaseerd zijn op het thema ![]() ![]() |
Thema deze week? |
Deze week is het thema Geluid in beeld |
Regels? |
Er zijn een aantal simpele regels om het hele gebeuren leuk te houden:
|
Winnaars? |
Er zijn geen winnaars, geen verliezers, geen punten, geen jury ![]() ![]() Veel succes en plezier aan iedereen die meedoet! ![]() De vorige weekopdrachten: Foto-opdracht week 15 - Streetlife Foto-opdracht week 16 - Contact/interactie Foto-opdracht week 17 - Actie! Foto-opdracht week 18 - closeup/macro Foto-opdracht week 19 - Landschap Foto-opdracht week 20 - Geel Foto-opdracht week 21 - Portret Foto-opdracht week 22 - Duotone Foto-opdracht week 23 - Zomerzin Foto-opdracht week 24 - Minimalisme Foto-opdracht week 25 - Detail |
Oeh, bij de vorige onderwerpen had ik steeds zoiets: Tja, leuk, maar erg simpel... Dit klinkt als een zwaar interessant en leuk uit te werken onderwerp 
* Osiris gaat de komende week nadenken wat ie van 't weekend gaat fotograferen
(al wordt 't zo dan wel minder speciaal en spontaan, maar creativiteit kan ook uit de geest van een kunstenaar komen als idee en uitwerking ipv puur spontaniteit IMO
)

* Osiris gaat de komende week nadenken wat ie van 't weekend gaat fotograferen

http://www.smsmonster.nl/files/geluidinbeeld.jpg
Zo dan
In het vervolg graag resizen naar max. 600px breed!
Zo dan

In het vervolg graag resizen naar max. 600px breed!
[Voor 40% gewijzigd door Zoefff op 26-06-2006 08:44]
Het was natuurlijk te verwachten dat er zoiets zou komen, en het is je goed recht, maar wat meer zorg aan compositie + nabewerking had naar mijn inzien de foto tenminste nog een beetje showcasewaardigheid kunnen bezorgen. Daarom vind ik jou foto dan ook niet geslaagd, je beeldt het onderwerp inderdaad uit maar daar blijft het dan bij. Jammer want met een beetje meer moeite had dit best wel iets kunnen worden denk ik.
No worries m8
Ik hoop dat deze foto nog geen serieuze deelname is, zal ook wel niet met 10 minuten bedenkttijd + uitwerktijd na het posten van het nieuwe onderwerp 
Het idee is wel aardig, maar inderdaad, het is wel een ontzettend snapshot...

Het idee is wel aardig, maar inderdaad, het is wel een ontzettend snapshot...
Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
Ik denk dat ik eens ga proberen wat kerkklokken die luiden op de foto te zetten....
But then again, I could be wrong..
Hm daar zat ik ook al te denken, alleen nadeel is dat ze nogal hoog hangen en ik geen flinke zoom hebPinky schreef op maandag 26 juni 2006 @ 10:42:
Ik denk dat ik eens ga proberen wat kerkklokken die luiden op de foto te zetten....

Dus succes

Anoniem: 161687
Heb net geprobeerd rijstkorrels van een speaker af te laten springen maar dat gaat met mijn speaker en met buren niet echt lukken..:D
Ik greeg net een idee die ik niet kan uitvoeren. Ik was net aan experimenteren met een bakje water en een tonegenerator. Helaas moet ik voor een mooie constante rimpel in het water de frequentie op 44,5Hz zetten maar de amplitude van de golf moet natuurlijk goed zichtbaar zijn wat resulteert in een enorm kabaal die niet prettig kan zijn voor mijn buren. Ik stap dan ook maar af van dit idee omdat die voor mij onmogelijk uit te voeren valt zonder overlast te veroorzaken. 
Edit:
Hetzelfde idee maar zonder het bakje water. Wat ik erbij voel is dat ik het wel op de plaat heb gezet. Het liefst zou ik een grotere ampliture hebben gezien maar ook daarbij stuitte ik op de nodige problemen.

Ik heb het resultaat flink bewerkt om de nadruk te leggen op de beweging en daarna de kleur eruit gehaald omdat deze niet mooi was. De techniek die ik hierbij heb gebruikt valt te vergelijken met crossprocessing.
Edit2:
Ik was vergeten de info over de foto zelf te geven.
Diafragma: F22
Focallength: 18mm
Sluiter: 1/3
ISO: 100

Edit:
Hetzelfde idee maar zonder het bakje water. Wat ik erbij voel is dat ik het wel op de plaat heb gezet. Het liefst zou ik een grotere ampliture hebben gezien maar ook daarbij stuitte ik op de nodige problemen.

Ik heb het resultaat flink bewerkt om de nadruk te leggen op de beweging en daarna de kleur eruit gehaald omdat deze niet mooi was. De techniek die ik hierbij heb gebruikt valt te vergelijken met crossprocessing.

Edit2:
Ik was vergeten de info over de foto zelf te geven.
Diafragma: F22
Focallength: 18mm
Sluiter: 1/3
ISO: 100
[Voor 43% gewijzigd door bazs2000 op 26-06-2006 12:56]
ik vind je foto een aantrekkingskracht hebben, heb er even naar zitten kijken maar ik ben er niet achter hoe je nu die beweging probeert uit te beelden??bazs2000 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:12:
Edit:
[afbeelding]
[Voor 24% gewijzigd door DeoDupke op 26-06-2006 12:39]
No worries m8
Kijk goed naar de conus die onscherp lijkt doordat deze op een langere sluitertijd is genomen. 

Lol, dat was ook het eerste wat in mij opkwambazs2000 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 11:12:
Ik greeg net een idee die ik niet kan uitvoeren. Ik was net aan experimenteren met een bakje water en een tonegenerator. Helaas moet ik voor een mooie constante rimpel in het water de frequentie op 44,5Hz zetten maar de amplitude van de golf moet natuurlijk goed zichtbaar zijn wat resulteert in een enorm kabaal die niet prettig kan zijn voor mijn buren. Ik stap dan ook maar af van dit idee omdat die voor mij onmogelijk uit te voeren valt zonder overlast te veroorzaken.

Anoniem: 30200
Tja, ik heb hier wel wat aan muziekinstrument staan, maar hoe maak je geluid zichtbaar op de foto.
Echt herrie gaan maken is ook niet echt een goede optie, aangezien ik in een flat zit, maar ja, overdag zijn de meeste mensen toch aan het werk.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een (bijna) geluidsloze oplossing, namelijk m.b.v. een basgitaar.
Met dit als resultaat:
Echt herrie gaan maken is ook niet echt een goede optie, aangezien ik in een flat zit, maar ja, overdag zijn de meeste mensen toch aan het werk.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor een (bijna) geluidsloze oplossing, namelijk m.b.v. een basgitaar.
Met dit als resultaat:

Anoniem: 72220
Anoniem: 30200 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:16:
Tja, ik heb hier wel wat aan muziekinstrument staan, maar hoe maak je geluid zichtbaar op de foto.
Met dit als resultaat:
[afbeelding]

alleen vind ik de stofjes een beetje jammer, en dat de achtergrond niet helemaal wit is; links boven is het grijs...
maar verder een hele nette foto

stof vind ik ook jammer, maar de pest is, je haalt het eraf, draait je om en het zit er weer op. Witte bovenin, is het plafond, maar kan ook van de lens zijn. De foto is genomen met een Nikon Coolpix 885, oud beestje. Heb de foto nog na moeten bewerken in verband met dode pixelsAnoniem: 72220 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:26:
[...]
wow, erg netjes!
alleen vind ik de stofjes een beetje jammer, en dat de achtergrond niet helemaal wit is; links boven is het grijs...
maar verder een hele nette foto

Anoniem: 116671
Geïnspireerd door Whoppa, en het feit dat ik vorige week geen inspiratie had:
Geschoten met Canon 20D; 50mm f/1.8 1/80 sec.
Mooie foto, het idee zit er goed in! Dat op die toetsen, is dat onscherp of is dat de spiegeling? Ik kan het niet echt goed zien.Anoniem: 116671 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:03:
[afbeelding]
De focus ligt heel mooi op de ingedrukte toets. dat is een perfecte eye-catcher! Deze foto is wel degelijk scherm. Te zien aan de krasjes op de ingedrukte toets.XNightmare schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:07:
[...]
Mooie foto, het idee zit er goed in! Dat op die toetsen, is dat onscherp of is dat de spiegeling? Ik kan het niet echt goed zien.
Mooie foto, mooi contrastverschil en goede scherpte/diepte,
En ik zou de pianotoetsen even schoon maken. 

RvO_6: Ook mooi en creatief gedaan
Dookiy: Ik zou inderdaad even die toetsen oppoetsen, dat maakt je foto helemaal af
Whoppa: Jouw foto vind ik tot op dit moment de mooiste, met die stofjes weg zit je gegarandeerd bij de besten deze week
bazs2000: Zijn dat 2 beugels ofzo, die over je sub lopen? Ik weet nog niet zo wat ik van je foto vind, niet slecht, maar ik mis de beweging nog een beetje omdat de conus niet heel duidelijk vaag is
Dookiy: Ik zou inderdaad even die toetsen oppoetsen, dat maakt je foto helemaal af
Whoppa: Jouw foto vind ik tot op dit moment de mooiste, met die stofjes weg zit je gegarandeerd bij de besten deze week

bazs2000: Zijn dat 2 beugels ofzo, die over je sub lopen? Ik weet nog niet zo wat ik van je foto vind, niet slecht, maar ik mis de beweging nog een beetje omdat de conus niet heel duidelijk vaag is

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards
RvO_6: leuke foto maar hij mist een beetje sfeer, misschien trek je de aandacht wat meer naar het hamertje als je de buitenkanten wat donkerder maakt oid. 

Kon je niet een akkoord laten indrukken? Dan wordt het ook muziek, nu is het nog geluidRvO_6 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:01:
Mijn uitwerking: De klankkast van een piano.
[afbeelding]

Hier valt weinig op aan te merken behalve datgeen wat al is gezegd.Anoniem: 30200 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:16:
Met dit als resultaat:
[afbeelding]

Jammer van die vette vlek, ook is jouw witbalans niet helemaal lekker lijkt wel, ik weet ook wel dat de toetsen van een piano/vleugel/keyboard nooit echt wit zijn maar als je het op de gevoelige plaat wilt zetten en de toetsen zijn het enige dat je op de plaat zet, dan is een lichte bewerking van kleur wel op zijn plaats. De foto zal er zeker wat frisser van worden.Anoniem: 116671 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 16:03:
[afbeelding]

Oei, een foutje? Het onderwerp is "Geluid in beeld" en het hamertje raakt de snaren nog niet. Misschien wat muggezifterig maar ik zou deze misschien nog overdoen omdat je nu nog net niet in het onderwerp van dit topic zit. Verders vind ik hem wel erg leuk.RvO_6 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:01:
Mijn uitwerking: De klankkast van een piano.
[afbeelding]

_______
Ik zit een beetje in over mijn foto, ik wil de bewerking en positie evenals het voorwerp niet veranderen maar moet ik de foto over doen maar dan met wat meer beweging? Ik ben bang dat de conus dan echt onscherp gaat overkomen en ik wil niet dat dit de foto zal verpesten.
Klopt, dat zijn twee beugels, ik heb er vanmiddag over na zitten denken deze eraf te halen maar nu had ik één, iets om op scherp te stellen en twee, het geeft wat meer diepte.Grrrrrene schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:42:
Trouwens, de mensen die hebben gezegd nog niet te weten wat ze ervan moeten denken maken mij wel een beetje blij. Ik wilde een ongewone foto en dat is dus gelukt.

Bestaat jouw muziek alleen uit akkoorden dan?MBV schreef op maandag 26 juni 2006 @ 21:35:
[...]
Kon je niet een akkoord laten indrukken? Dan wordt het ook muziek, nu is het nog geluid

Na dit gemierenneuk, nu mijn uiterst originele inzending

Helaas kon ik de wijzers van de VU-meters niet duidelijker op de foto krijgen, terwijl ik een sluitertijd heb gebruikt van 2,5 seconde. Verder is het ook jammer van de reflecties op het plastic maar dat krijg je al gauw met doorzichtige spullen. Overall vind ik het wel een leuke plaat

Anoniem: 116671
Bedankt voor de commentaren! Ben inderdaad nadat ik hier heb gepost nog verder bezig geweest met de foto (witbalans, contrast, z/w) en er komen wat andere, soms mooiere platen uit. Maar voor deze week laat ik het hierbij, WIP's zijn tenslotte niet toegestaan.
Het zijn trouwens plastic toetsen van een keyboard, en die krassen zitten er gewoon in. Voordat ik hem aan de muur ga hangen, gaan ze er nog uit geshopt worden.
Ook even wat opmerkingen bij de andere posters:
@Bazs2000: Sterk idee, alleen jammer dat de beweging niet echt naar voren komt. Misschien kan je
overwegen om een flits te gebruiken? Op die manier krijg je wel de beweging van een lange sluitertijd, maar ook de bevriezing van de conus, waardoor het onderwerp wat strakker wordt.
@Whoppa: Nice! Echt een mooie foto, commentaar is al door anderen gegeven.
@RvO_6: Goed concept! Ik zou het iets nauwer kaderen en misschien een ander moment van aanslag kiezen waardoor er nog iets meer spanning in de foto komt.
@JER00N: Misschien juist een kortere sluitertijd proberen aangezien je dan de naaldbeweging bevriest? Nu schiet hij 2,5 seconde heen een weer waardoor hij op geen enkel punt scherp is.

Het zijn trouwens plastic toetsen van een keyboard, en die krassen zitten er gewoon in. Voordat ik hem aan de muur ga hangen, gaan ze er nog uit geshopt worden.

Ook even wat opmerkingen bij de andere posters:
@Bazs2000: Sterk idee, alleen jammer dat de beweging niet echt naar voren komt. Misschien kan je
overwegen om een flits te gebruiken? Op die manier krijg je wel de beweging van een lange sluitertijd, maar ook de bevriezing van de conus, waardoor het onderwerp wat strakker wordt.
@Whoppa: Nice! Echt een mooie foto, commentaar is al door anderen gegeven.
@RvO_6: Goed concept! Ik zou het iets nauwer kaderen en misschien een ander moment van aanslag kiezen waardoor er nog iets meer spanning in de foto komt.
@JER00N: Misschien juist een kortere sluitertijd proberen aangezien je dan de naaldbeweging bevriest? Nu schiet hij 2,5 seconde heen een weer waardoor hij op geen enkel punt scherp is.
[Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 116671 op 26-06-2006 22:26]
[img]C:\Documents and Settings\SMD\Bureaublad\panel.jpg[/img]
maakt zelf geen geluid maar wel ermee te maken
Misschien even ergens hosten is wel net zo makkelijk, zo zien we er zo weinig van.soheilmd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:33:
[[url=C:\Documents and Settings\SMD\Bureaublad\panel.jpg]afbeelding[/url]]
Nee ik wil juist dat je de naald ziet bewegen, daarom gebruikte ik de langere sluitertijd.Anoniem: 116671 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:24:
soheilmd schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:33:
[[url=C:\Documents and Settings\SMD\Bureaublad\panel.jpg]afbeelding[/url]]
offtopic:
ICT Netwerkbeheer heb je als beroep? In Musselkanaal? Bij welk bedrijf dan?
Kom, dat is verder compleet irrelevant voor dit topic. Iedereen kan zich vergissen. @ soheilmd, je moet de afbeelding wel uploaden naar een (gratis) webhost, op deze manier gaat het natuurlijk niet werkenpEeDy16 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:34:
[...]
offtopic:

Mooie foto van die Technics versterker JER00N (heb dat ding ook zelf gehad). Helaas is de naald te wazig. Dat je er beweging in wil hebben vind ik een goed idee, maar naar mijn idee zit er zoveel beweging in dat de naald nogal wegvalt.
@ soheilmd: probeer even de foto op wat publiekelijk toegankelijk webspace te zetten. Hiervoor kan je bijvoorbeeld www.imageshack.us gebruiken (gratis).
@ soheilmd: probeer even de foto op wat publiekelijk toegankelijk webspace te zetten. Hiervoor kan je bijvoorbeeld www.imageshack.us gebruiken (gratis).
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Ten Thousand fists in the air! \o
Inderdaad, een rear-sync flits oid had ook nog een scherp stukje naald overgelaten.Just_I schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 16:43:
Mooie foto van die Technics versterker JER00N (heb dat ding ook zelf gehad). Helaas is de naald te wazig. Dat je er beweging in wil hebben vind ik een goed idee, maar naar mijn idee zit er zoveel beweging in dat de naald nogal wegvalt.
Ja, dat is misschien wel een goed idee, alleen ik ben (nog) niet zo into photoshop. Kan je me misschien uitleggen hoe je een bepaald vlak donkerder kunt maken. Ik heb al wat dingen geprobeert, maar het leek nergens op.JER00N schreef op maandag 26 juni 2006 @ 18:05:
RvO_6: leuke foto maar hij mist een beetje sfeer, misschien trek je de aandacht wat meer naar het hamertje als je de buitenkanten wat donkerder maakt oid.
hmm, ja, de foto is inderdaad nét niet op het juiste moment genomen. Ik zal kijken of ik deze week nog tijd (zin) heb om de piano weer open te brekenbazs2000 schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:06:
Oei, een foutje? Het onderwerp is "Geluid in beeld" en het hamertje raakt de snaren nog niet. Misschien wat muggezifterig maar ik zou deze misschien nog overdoen omdat je nu nog net niet in het onderwerp van dit topic zit. Verders vind ik hem wel erg leuk.

Hier is mijn inzending
.
ik had em eerst wel even kunnen afstoffen. Maarja misschien doe ik dat nog
Ik hoop dat het wat gevonden wordt.

ik had em eerst wel even kunnen afstoffen. Maarja misschien doe ik dat nog
Ik hoop dat het wat gevonden wordt.
Hij staat aan 
anders zou de naald natuurlijk niet middenop zitten.
De plaat is trouwes van Pink Floyd (voor de geïnteresseerde)

In dat geval zou het mooier zijn om wat beweging in de plaat te zien, nu lijkt het gewoon statisch. Ik heb overigens ook een klein beetje het idee dat je jpg compressie niet echt geweldig is (zie label o.a.), maar dat kan ook door het resizen misschien gekomen zijn.Anoniem: 154972 schreef op dinsdag 27 juni 2006 @ 23:34:
Hij staat aan
\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o
Iets kortere sluitertijd of flitsen. Reflecties haal je weg met een polarisatiefilter.JER00N schreef op maandag 26 juni 2006 @ 22:18:
Helaas kon ik de wijzers van de VU-meters niet duidelijker op de foto krijgen, terwijl ik een sluitertijd heb gebruikt van 2,5 seconde. Verder is het ook jammer van de reflecties op het plastic maar dat krijg je al gauw met doorzichtige spullen. Overall vind ik het wel een leuke plaat
@ just_i
ja dat komt door het resizen. Ik heb nog geen fotoshop dus heb het met paint gedaan.
En misschien ga ik vanmiddag even proberen om de plaat wat draaiender te maken, stof ik dat ding
gelijk ff af
ja dat komt door het resizen. Ik heb nog geen fotoshop dus heb het met paint gedaan.
En misschien ga ik vanmiddag even proberen om de plaat wat draaiender te maken, stof ik dat ding
gelijk ff af

Zit er bij je camera geen fotobewerkingsprogramma dan? Paint is namelijk totaal niet geschikt om foto's te bewerken, naar mijn idee alleen goed geschikt voot het maken van pixelart.Anoniem: 154972 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 11:35:
@ just_i
En misschien ga ik vanmiddag even proberen om de plaat wat draaiender te maken, stof ik dat ding gelijk ff af
Probeer anders ees het gratis alternatief voor Photoshop: The Gimp. Dat programma is veel beter dan Paint in reszien etc. en zeker voor fotobewerking in het algemeen.
pak dan picasa, als je nog nooit PS/PSP hebt gebruikt is The Gimp absoluut niet te begrijpen. Zeker op Windows is de UI ook erg irritant
Gelukkig hebben ze daar The Gimpshop voor bedacht. The Gimp, met een photoshop interfaceMBV schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:05:
pak dan picasa, als je nog nooit PS/PSP hebt gebruikt is The Gimp absoluut niet te begrijpen. Zeker op Windows is de UI ook erg irritant

Intel C2Q 9450@3.3 | Gigabyte P35-DS4 | Sapphire R280x | 4x 2GiB PC6400 Kingston DDR2 | 1x Intel 320SSD 240GB | 2x Spinpoint F1 320GiB
Geluid in beeld:

(Ik wilde eigenlijk een marktkoopman op een leuke manier op de foto zetten, maar er was er geen een die flink zijn mond open deed... en omdat nou te vragen...
)
(Ik wilde eigenlijk een marktkoopman op een leuke manier op de foto zetten, maar er was er geen een die flink zijn mond open deed... en omdat nou te vragen...

Picasa is een fotobeheerprogramma, geen bewerkingsprog zoals PS/PSP (of course: er zijn enkele basisdingen te doen met Picasa).MBV schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 17:05:
Als gratis alternatief zou ik als bewerking aanraden paint.net (met lagen) of photofiltre.com (wat duidelijker)
Om snel te kijken en nog wat basic bewerkingen te doen (ook in batch) moet je een viewer hebben met de naam die Fastman zal aanspreken: Faststone (beter dan Iview in mijn ogen; oa sneller met Raw)
[edit]Verder graag weer ontopic. Heb het maar hier geplaatst hopend dat Fastman het nog zou lezen. Vandaar.
[Voor 32% gewijzigd door Eusebius op 28-06-2006 21:46]
==
hoi
Ik heb er een mooie, maar op mijn werk mag er niet gefotografeerd worden en een dslr valt een beetje op 
Zien of ik het niet zou kunnen nabootsen

Zien of ik het niet zou kunnen nabootsen
[Voor 18% gewijzigd door jvvv op 28-06-2006 22:19]
Toch wordt het door veel mensen zo gebruikt. Basisdingen als resize, auto-contrast etc zit er wel op, en veel meer gebruiken de meeste mensen toch nietEusebius schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 21:42:
[...]
Picasa is een fotobeheerprogramma, geen bewerkingsprog zoals PS/PSP (of course: er zijn enkele basisdingen te doen met Picasa).

Origineel, ook nog een mogelijkheid. Zie je nou de andere zijde van de pagina wazig, of is het een reflectie? Ik denk het eerste, maar zomaar ff nieuwsgierig.Laukui schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 18:34:
Geluid in beeld:
[afbeelding]
(Ik wilde eigenlijk een marktkoopman op een leuke manier op de foto zetten, maar er was er geen een die flink zijn mond open deed... en omdat nou te vragen...)
van wie is dat stuk trouwens? en welk stuk is het? ziet er wel geinig uit.
Ik speel de 3 maten die leesbaar zijn, en volgens mij herken ik hem. Heeft mijn vader heel vaak gespeeld, maar heb geen idee hoe die heet. Heel sterke afwisselingen tussen snel en langzaam, als ik de goede voor me heb.Anoniem: 30200 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:30:
[...]
Origineel, ook nog een mogelijkheid. Zie je nou de andere zijde van de pagina wazig, of is het een reflectie? Ik denk het eerste, maar zomaar ff nieuwsgierig.
Ik zal van het weekend eens proberen dat concept van de bewegende pianohamers in beeld te brengen op mijn manier, pa achter de piano dumpen enzo. Hmm, misschien kan ik wel van iemand een flitser met stroboscoop-functie lenen

Bedankt voor je commentaar. Nu je het zegt zie ik ook dat er door het papier heengekeken kan worden, waardoor je de achterkant ook zietAnoniem: 30200 schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:30:
[...]
Origineel, ook nog een mogelijkheid. Zie je nou de andere zijde van de pagina wazig, of is het een reflectie? Ik denk het eerste, maar zomaar ff nieuwsgierig.

De naam van het stuk kan ik niet weer vinden, maar het komt uit een boekje genaamd: Clementi (met daaronder: Sonatinen), Edition Peters (Presto, staat boven aan de pagina van de bladzijde). Geen idee wat is, maar het ligt bij ons bij de piano

Ik ben zelf niet zo muzikaal

@MBV: Ik ben benieuwd naar je foto straks...
[Voor 3% gewijzigd door Laurens op 29-06-2006 11:49]
Een aantal van de foto's vind ik erg mooi gemaakt. Wat ik alleen jammer vind is dat alle foto's ontzettend voor de hand liggend zijn. Misschien is het voor de mensen die nog een foto in moeten zenden en hun idee'en al voorbij hebben zien komen leuk om eens na te denken over iets waar je niet direct bij aan geluid denkt, maar wanneer je er even beter naar kijkt toch met geluid te maken heeft.
voorbeeld:
Een verzameling bierflesjes. Deze flesjes lijken gewoon willekeurig te staan, maar wanneer je beter kijkt zie je dat elk flesje meer of minder vol zit.
Misschien is die ook nog erg voor de hand liggend, maar het zou misschien leuk zijn om het onderwerp wat meer kunstzinnig aan te pakken.
Bij deze nu ook mijn inzending.
Silence Eludes

voorbeeld:
Een verzameling bierflesjes. Deze flesjes lijken gewoon willekeurig te staan, maar wanneer je beter kijkt zie je dat elk flesje meer of minder vol zit.
Misschien is die ook nog erg voor de hand liggend, maar het zou misschien leuk zijn om het onderwerp wat meer kunstzinnig aan te pakken.
Bij deze nu ook mijn inzending.
Silence Eludes

[Voor 10% gewijzigd door MagicTempest op 30-06-2006 20:06]
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Mijn commentaar tot nu toe:
@bazs2000: Niet slecht. Denk wel dat je met de nabewerking iets te ver bent doorgeschoten. O.a. door de ruis en het streperige in de niet bewegende delen raak je het effect in het bewegende deel een beetje kwijt.
@Whoppa: mooi, wel vaak gezien.
@dookiy: Goed dat je geen vinger ziet. Doet me denken aan die piano's uit horrorfilms die uit zichzelf spelen.
@RvO_6: Goed uitgevoerd, beetje krap wel. 90 graden draaien en je hebt een vleugel
@JER00N: Al het commentaar is wel gegeven denk ik. Wijzertjes mogen idd beter in beeld.
@fastman: sorry, ik vind het een bende: vol met stof, rare strepen en een ontzettende lelijke flitspit.
@Laukui: mooi. Dof is fijn.
@MagicTempest: Erg orgineel en voor mij één van de betere. Uitvoering mag wel beter: wat frissere plaat misschien en niets is echt scherp.
En mijn inzending:
Moet ik toch even kwijt dat dit voor mij de moeilijkste opdracht tot nu toe was.
@bazs2000: Niet slecht. Denk wel dat je met de nabewerking iets te ver bent doorgeschoten. O.a. door de ruis en het streperige in de niet bewegende delen raak je het effect in het bewegende deel een beetje kwijt.
@Whoppa: mooi, wel vaak gezien.
@dookiy: Goed dat je geen vinger ziet. Doet me denken aan die piano's uit horrorfilms die uit zichzelf spelen.
@RvO_6: Goed uitgevoerd, beetje krap wel. 90 graden draaien en je hebt een vleugel

@JER00N: Al het commentaar is wel gegeven denk ik. Wijzertjes mogen idd beter in beeld.
@fastman: sorry, ik vind het een bende: vol met stof, rare strepen en een ontzettende lelijke flitspit.
@Laukui: mooi. Dof is fijn.
@MagicTempest: Erg orgineel en voor mij één van de betere. Uitvoering mag wel beter: wat frissere plaat misschien en niets is echt scherp.
En mijn inzending:
Moet ik toch even kwijt dat dit voor mij de moeilijkste opdracht tot nu toe was.
Wow, erg gave plaat djengizz
. Vooral ook de reflectie van de in het raampje maakt de foto nog meer waard.

Goede foto zeg! Zie hem zo in abri- formaat op de stations hangen! Super compo... vooral die reflectie in het raam maakt het helemaal af.
Ik zal je commentaar op mijn foto meenemen naar de volgende foto's. Het is erg moelijk om in de buitenlucht een vel papier wit te fotograferen.
Ik zal je commentaar op mijn foto meenemen naar de volgende foto's. Het is erg moelijk om in de buitenlucht een vel papier wit te fotograferen.
With sufficient thrust pigs fly just fine. However, this is not necessarily a good idea. It is hard to be sure where they are going to land, and it could be dangerous sitting under them as they fly overhead. rfc 1925
Ik heb nog wel een idee, maar ik weet alleen niet hoe ik t moet uitvoeren 

Ég er eins ánægður og ég get orðið.
Hoezo doe je dat in de buitenlucht (aangezien je toch flitst)? Zo'n soort shot is prima binnen te doen omdat je alle tijd hebt en de belichting dan prima kan regelen. Zoek eens op hoe je op je camera de witbalans kan instellen en probeer eerst het papier wit te krijgen zonder de dopjes en beweging. Leg vervolgens één van de dopjes op het papier om je focus in te stellen en ga dan pas aan de slag.MagicTempest schreef op zaterdag 01 juli 2006 @ 20:09:
Normaal zou ik een extra lichtbron gebruiken om de zware flitsschaduw te verminderen maar in het geval van jouw foto heeft de flitsschaduw zeker toegevoegde waarde omdat het het gevoel van beweging versterkt.
Ik denk dat als je het papier wit krijgt de foto er al heel wat frisser uitziet.
Natuurlijk kun je in je nabewerking wel één en ander rechttrekken maar hoe beter je foto is genomen hoe beter die uit de nabewerking komt

als je die bewerking liever niet ziet, roept u maar
Anoniem: 180355
Mijn inzending:
Na wat foto's bekeken te hebben, wilde ik het thema 'Geluid in beeld' over een andere boeg gooien. Een schoolbord van de buurjongen geleend en daar met mijn nagels over gekrast. Niet echt een aangenaam geluid, maar geluid is het wél. Ik heb expres het bord niet schoongeveegd, maar de krabbels laten staan om duidelijker te krijgen dat het een schoolbord is.
Sluitertijd: 1 s
Diafragma: F/10
Gevoeligheid: ISO 80
Commentaar is welkom!
Mijn favoriet tot nu toe is djengizz' inzending, gewoon een nette foto en originele invulling van de opdracht.
Na wat foto's bekeken te hebben, wilde ik het thema 'Geluid in beeld' over een andere boeg gooien. Een schoolbord van de buurjongen geleend en daar met mijn nagels over gekrast. Niet echt een aangenaam geluid, maar geluid is het wél. Ik heb expres het bord niet schoongeveegd, maar de krabbels laten staan om duidelijker te krijgen dat het een schoolbord is.
Sluitertijd: 1 s
Diafragma: F/10
Gevoeligheid: ISO 80
Commentaar is welkom!
Mijn favoriet tot nu toe is djengizz' inzending, gewoon een nette foto en originele invulling van de opdracht.
Mooie invulling
Uitvoering kan je nog wat aan verbeteren:
1. De hand komt nu wat onnatuurlijk van opzij, maakt 't ook een niet zo mooie compo
2. Met het krijt had je de foto kunnen versterken (al heb je 't wel goed gedaan door iets op 't bord te hebben staan). Bijvoorbeeld dat de lijnen de beweging van de hand hadden gevolgd/ Lijnen als geluidsgolven/pakkende tekst, etc.
3. Beweging van de hand is goed, maar hij had op 't einde ook echt scherp moeten zijn, en dat is helaas nu niet zo
@djengizz: Prachtige plaat!
alleen het geluid in beeld wordt niet echt goed duidelijk

Uitvoering kan je nog wat aan verbeteren:
1. De hand komt nu wat onnatuurlijk van opzij, maakt 't ook een niet zo mooie compo
2. Met het krijt had je de foto kunnen versterken (al heb je 't wel goed gedaan door iets op 't bord te hebben staan). Bijvoorbeeld dat de lijnen de beweging van de hand hadden gevolgd/ Lijnen als geluidsgolven/pakkende tekst, etc.
3. Beweging van de hand is goed, maar hij had op 't einde ook echt scherp moeten zijn, en dat is helaas nu niet zo
@djengizz: Prachtige plaat!

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58
Ik kon er niet uitkomen deze week, moeilijke opdracht hoor.
Zo te zien hebben de meeste mensen "Muziek in beeld" uitgebeeld, wat natuurlijk voor de hand ligt, maar daarom een beetje saai.
Ik vind de uitzonderingen dan ook de mooisten, dus die van
- MagicTempest: Leuk idee, uitvoering had wel wat beter gekund. Eigenlijk zou je een grotere scherptediepte moeten hebben en een kortere sluitertijd. Ik denk dat je deze beter buiten had kunnen nemen. (Als je dat natuurlijk niet gedaan hebt.
- Djengizz: Leuke plaat, op zich misschien wel de mooiste foto van de week, maar het geluid straalt er niet echt vanaf.
- Henkert: Erg originele invulling van de opdracht, ik hoor het bijna knarsen, goed gedaan.
Zo te zien hebben de meeste mensen "Muziek in beeld" uitgebeeld, wat natuurlijk voor de hand ligt, maar daarom een beetje saai.
Ik vind de uitzonderingen dan ook de mooisten, dus die van
- MagicTempest: Leuk idee, uitvoering had wel wat beter gekund. Eigenlijk zou je een grotere scherptediepte moeten hebben en een kortere sluitertijd. Ik denk dat je deze beter buiten had kunnen nemen. (Als je dat natuurlijk niet gedaan hebt.
- Djengizz: Leuke plaat, op zich misschien wel de mooiste foto van de week, maar het geluid straalt er niet echt vanaf.
- Henkert: Erg originele invulling van de opdracht, ik hoor het bijna knarsen, goed gedaan.
Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt
@Henkert: prima invulling v/d opdracht.
Ik had er ook nog één met de hand aan de fluit en wat bollere wangen van het blazen maar hierbij vond ik het jammer dat je de fluit niet meer zag. Ook heb ik nog naar een crop gekeken om meer nadruk op het fluiten te leggen maar dat werd niets.
Over doen was ook niet echt een optie aangezien hierna de trein + conducteur vertrok
inquestos schreef op zondag 02 juli 2006 @ 17:39:
...alleen het geluid in beeld wordt niet echt goed duidelijk
Wel mee eens.The Cheese schreef op zondag 02 juli 2006 @ 18:50:
...maar het geluid straalt er niet echt vanaf.
Ik had er ook nog één met de hand aan de fluit en wat bollere wangen van het blazen maar hierbij vond ik het jammer dat je de fluit niet meer zag. Ook heb ik nog naar een crop gekeken om meer nadruk op het fluiten te leggen maar dat werd niets.
Over doen was ook niet echt een optie aangezien hierna de trein + conducteur vertrok

Lastige weekopdracht. geluid in beeld. Daarom heb ik ook niet meegedaan (en omdat ik tentamens had). Wat ik wel als idee had (maar niet heb gerealiseerd): een klein kind bij een grote geluidsbron (bv boxen, of een motor) plaatsen en dan het kind met handen op de oren in de camera laten kijken. Liefst huilend 

==
hoi
Mijn idee was om een stel fotograferende japanners op de foto te zetten die een foto aan het maken waren van het Strauß-Denkmal hier in het park
(http://de.wikipedia.org/w...nn-strauss-stadtpark.jpg); daar staan elke dag hordes toeristen. Heb alleen de kans niet gekregen er naar toe te gaan
.

Pagina: 1
Let op:
Vier opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
Vier opmerkingen voordat je een reactie plaatst:
- Geen archieffoto's! Waarbij een foto (dus) als archieffoto word bestempeld als hij gemaakt is vóór de startdatum van de huidige weekopdracht.
- Wees kritisch op jezelf! Zorg dat je foto's "showcasewaardig" zijn; bij twijfel gewoon niet posten...
- Opmerkingen over het huidige onderwerp? Top! Maar dan wel in het FGS feedback topic.
- Bericht verdwenen? Dan zal dat vast met 1 van de bovenstaande opmerkingen te maken hebben...