Toon posts:

vragen over TV-kaarten

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil in mijn niewe pc een TV-kaart hebben in combinatie met een 19'' TFT om mijn normale tv te vervangen.
Maar is de kwaliteit van zo'n TV kaart erg zo goed als een echte tv (of beter)??
En welke kaart zal ik dan nemen?
Ik wil er ook teletekst bij.

ps: Kan je er eigenlijk ook een XBOX op aansluiten ?

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-07 19:28

TetsuoShima

low energy output

De kwaliteit van TV-kaarten voor pc's is naar mijn ervaring altijd lager of ongeveer gelijk aan die van TV's als je voor top-tv-kaarten gaat, low end tv-kaarten zijn altijd slechter. (dit is een algemene stelling, misschien zijn er uitzonderingen, maar die ken ik dan niet)

Verder duurt zappen bij tv-kaarten een eeuwigheid tov 'echte' tv's. Verder is de resolutie van 19" TFT schermen veel hoger dan gewone tv's, dus de fouten die aanwezig zijn in het beeld vallen nog eens extra op.

Niettemin is het toch handig een tv kaart in je pc, maar echte top kwaliteit moet je er niet van verwachten voor modellen onder de 150 euro, heb zelf nog nooit duurdere modellen vastgehad, dus daar weet ik dan ook niets van...

Een TV-kaart met 2 tuners is trouwens ook erg handig, maar wel duurder. Een TV-kaart met ingebouwde mpeg2 encoder spaart dan weer processortijd en heeft meestal een iet hogere kwaliteit en een iets snellere interface.

Haupage brengt enkele goede tv-kaarten op de markt, ik lees de laatste tijd veel reviews over ATI en nVidia tv-kaarten, maar dat is op engelstalige sites, dus ik weet niet of die hier ook te krijgen zijn...

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
OK bedankt!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:07

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ga jij eens heel snel hier kijken: Tv kaart(en) en de kwaliteit er van, Deel II

Omdat dit een zoekertje is maak ik hem even dicht. Dit topic staat zelfs gewoon in de listing bij Audio, Video & HiFi

[ Voor 29% gewijzigd door Ultraman op 25-06-2006 23:37 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.