Uitbreiden RAM hp pavilion w5070.nl

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

• dexter07051982
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07-2025
Hallo,

Ik heb thuis een hp pavilion w5070.nl staan en wil hiervan graag het geheugen uitbreiden. Nu heb ik van een aantal mensen in mijn omgeving gehoord dat het soms zo is dat er altijd 2 (of meer) van dezelfde modules in moeten zitten voor een goede werking. Heeft iemand er bij deze pc toevallig ervaring mee? Ik wil namelijk graag 1GB extra geheugen plaatsen. Moet ik dan 2X 512 MB kopen. Of kan ik ook gebruik maken van 1X 1GB geheugen?

Daarnaast wil ik graag weten of het merk nog uit maakt? was van plan om de iets duurdere van de norot te kopen (goedkoopste in de buurt).

Alvast bedankt voor alle antwoorden!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:32
Even je moederbord controleren, als die namelijk Dual Channel ondersteunt is het aan te raden om 2 (of 4) keer dezelfde reepjes erin te stoppen, zodat je de snelheidswinst van Dual Channel behoudt.

The devil is in the details.

• Rigi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 30-11-2018
Het antwoord op die vraag ligt in je mobo. Kijk even naar de slots waar je je ram instopt. als ze twee verschillende kleuren hebben ( bv 2 groene en twee paarse) dan is het inderdaad handiger om 2x512 te kopen en die erbij te prikken. anders maakt het niet echt uit en is het misschien handiger om 1x1024 te kopen zodat je nog vrije slots overhoudt

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 00:21

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Hoe dit uit te zoeken staat gewoon in de FAQ:

PMG FAQ - Hoeveel en welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord prikken

Begin dat eens door te lezen, desnoods met RAM FAQ erbij :z

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.