Toon posts:

P4SD

Pagina: 1
Acties:
  • 1.086 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een oud model P4SD mainboard ,P4SD zonder -LA of andere toevoeging !
De drivers voor dit bordje heb ik niet gevonden ,maar met extra pci kaarten werkt het(onder xp )
mijn vraag is wat voor geheugen kan er in ?er zit 128MB UNB PC2100 CL2 in
Ik heb 2x 512MB, DDR400, 64Mx64, Non-ECC, 184 DIMM, unbuffered, CAS2.5, 32Mx8 DRAMs
geprobeerd maar dat werkt niet !
peter

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Wat werkt er dan niet? Krijg je dan totaal geen beeld?

-Probeer eens een ander merk geheugen.
-Probeer verschillende DIMM sloten. Bijvoorbeeld de DIMM's in één kleur slot stoppen of juist niet.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Flip
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:02

Flip

^^

Staat er een merk op het moederbord? Dit zou je zoektocht een stuk kunnen vermakkelijken.
Meestal is DDR400 compatible, maar aangezien dit een vrij oud mobo is, word t wsl. niet teruggeklokt naar PC2100/DDR266. Het verstandigste is dat je gewoon PC2100/ddr266 geheugen neemt.
Misschien is het wel incompatible aangezien het single/double sided geheugen is?

Edit: Hm, ik google een beetje, en ik lees hier dat het een HP OEM mobo is.
Topic @ Tweakers.
In dat topic zie je, dat het een springdale chipset heeft, dus een i865PE chipset. Dus deze zou DDR400 moeten ondersteunen.
ik denk dan misschien dat het met double/single sides geheugen te maken heeft.
het is een Asus P4SD mobo, misschien dat je op de site van asus/hp kan vinden of er een bios update bscikbaar is, want misschien wat problemen verhelpt?

Verwijderd

Topicstarter
zonder pci kaarten werkt het geluid en netwerk niet en het beeld alleen lage resolutie
het is geen P4SD-LA ! en de driver voor de "LA" werken niet
met pc3200 geheugen krijg ik geen beeld , niets ,niet op andere plaats en ook niet met mijn 128mb en een van 512mb !
waar vind ik het type chipset ?
Bij asus vind ik niets over dit (te ) oude bordje
peter

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 26-05 19:35
P4SDX ?
http://support.asus.com/d...ame=P4SDX&SLanguage=en-us
P4SDR-VM ?
http://support.asus.com/d...=P4SDR-VM&SLanguage=en-us
Probeer die SIS drivers eens?

[ Voor 47% gewijzigd door sjhgvr op 24-06-2006 07:33 ]

oisd.nl

Verwijderd

Topicstarter
het lijkt er niet op ,heel ander bordje en andere types chippies
gr peter

• Nulnulnix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-09-2025

Nulnulnix

BOFH

Verwijderd schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 23:05:
er zit 128MB UNB PC2100 CL2 in
peter
Je geeft hier dus al het antwoord op je vraag.

Voor wat betreft je Moederbord en drivers:
Met Everest (http://www.lavalys.com) kun je achterhalen welke chipset en welk type moederbord je exact jebt. Daarmee wordt het makkelijker om drivers te vinden! (Je vindt er overigens veel meer info mee).
Je kunt ook eens naar Driver Genius zoeken. Altijd handig om drivers mee te backuppen en na herinstallatie in 1 keer te restoren....! Met dit programma kun je ook je drivers updaten!!!

We have just one world, but we live in different ones...

Verwijderd

Topicstarter
"eigen antwoord is goud waard" !
maar ik heb die 128 mb er zelf in geprobeerd , en hoop nu dat er toch meer in kan ?
als ik de chip set vind kan ik dan daar uit afleiden wat voor geheugen er in kan ?

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Je weet toch welk type moederbord je hebt? Dan kan je toch gewoon met Google naar de manual zoeken... Of bij Asus, als ik het type aanduiding zo zie, heb je gewoon een Asus plank... ;)

Je hebt nu PC2100 geheugen zeg je, dat is DDR geheugen... DDR400 (PC3200) zou er in principe in moeten kunnen werken, mocht het niet werken, kan je een BIOS update...

[ Voor 33% gewijzigd door CH4OS op 24-06-2006 09:44 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
ga eerst eens naar deze link, klik op 865G chipset drivers en selecteer je OS. Download en installeer dan vervolgens de INF_AUTOL (zoiets). Download en draai ook everest en plaats hier eens de exacte specs. NIET een uitdraai van everest maar zo:

CPU:
RAM:
Moederbord:
VGA:
HDD:

wat heb je eigenlijk zelf al geprobeerd eigenlijk?

en hou alsjeblieft op met groeten :X

[ Voor 38% gewijzigd door -ErikE- op 24-06-2006 09:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
GJ-tje ,het is een P4SD ,geen VX of LA ,en daar vind ik niets van ! dus ook geen bios update ,
de vraag is dus is alle DDR het zelfde en waarin zit het verschil?

p43000 ik heb de driver van de LA en een paar andere geprobeerd enzo
binnenkort de gevraagde data
sorry voor het groeten ,ben nieuw hier en onervaren dus 8)7

Verwijderd

Topicstarter
Property Value
Chipset Model: 82865G/PE/P, 82848P DRAM Controller / Host-Hub Interface

Property Value
CPU Name: Intel(R) Pentium(R) 4 CPU 2.53GHz

Property Value
Manufacturer: Hewlett-Packard
Model : 085Ch

Name: Current Display Controller Configuration

Property Value
Disk C: 6310 MB Available, 16417 MB Total, 6310 MB Free
opgenomen met SIW want everest is geen freeware en de trial is beperkt
volgens intel is het een 82865G graphics controller maar op de chip staat FW82801EB dit nummer heb ik nergens terug gevonden !

• -ErikE-
de 865g chip zit onder dat grote koelblok onder je CPU. Ik zou gewoon de HP site af gaan zoeken en het model waar het bord uitkomt uitzoeken. Dan kan je gewoon de drivers downloaden.

Verwijderd

Topicstarter
heb ik algedaan maar geen een bord is het zelfde als de mijne en die er wat op lijkt heb ik geprobeerd en werkt niet

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 10:47:
GJ-tje ,het is een P4SD ,geen VX of LA ,en daar vind ik niets van ! dus ook geen bios update ,
de vraag is dus is alle DDR het zelfde en waarin zit het verschil?
Nee, niet al het DDR geheugen is hetzelfde, denk bijvoorbeeld aan CAS-latency en dergelijke en natuurlijk de snelheid (aantal MHz) ;)
En vanzelfsprekend natuurlijk de gebruikte chips op het geheugen zelf... :)

• -ErikE-
Verwijderd schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 13:15:
heb ik algedaan maar geen een bord is het zelfde als de mijne en die er wat op lijkt heb ik geprobeerd en werkt niet
Je moet VEEL duidelijker zijn, dit is een zwaar vage zin. Wees specifieker, wat heb je probeerd, wat is hetzelfde, wat gebeurd er als je het installeerd. Heb je de Intel site al gebruikt?

Je zou denken dat mensen die 60 jaar oud zijn wel eens van interpunctie hebben gehoord!

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

Als PC400 niet werkt is er een reden voor:
High Density chips werken NIET op Asus bordjes.

TS heeft m.i. zeer waarschijnlijk de HD Chippies.

En idd als je weet welke chipset het Mobo heeft, dan is het makkelijk na te gaan welke geheugen chips en hoeveel er op kan!

• CH4OS
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Nulnulnix schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 14:24:
Als PC400 niet werkt is er een reden voor:
High Density chips werken NIET op Asus bordjes.

TS heeft m.i. zeer waarschijnlijk de HD Chippies.

En idd als je weet welke chipset het Mobo heeft, dan is het makkelijk na te gaan welke geheugen chips en hoeveel er op kan!
Hij weet toch al welke geheugen chips er op kunnen? :? Hij heeft immers PC2100 geheugen in zijn mobo zitten... :? Mocht de PC400 niet werken, dan kan het ook zijn dat je DRAM DDR (Rambus) hebt... En die werkt natuurlijk niet op een SDR-DDR bordje... :) Past ook niet overigens... ;)

En zoals eerder gepost, heeft hij een Intel 865 chipset... :) Dus dan zit je geloof ik aan 2 - 4GB maximaal... :)

[ Voor 41% gewijzigd door CH4OS op 24-06-2006 15:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
PC3200 ( Backward Compatible with PC3200 , PC3000, PC2700 , PC2400, PC2100, PC1600
Type: 184 Pin DDR SDRAM , CAS 2.5 (Works All DDR systems)
Registered/Unbuffered: Unbuffered Non-Parity, Non-ECC Non-Registered
Chip Configuration: Each Module 64x64(Made With 32x8 Low-Density Dram

Dit heb ik gekocht .

En waarom werkt dat niet ?

Drivers : intel driver ,bij installatie geeft hij aan dat de driver niet voor dit bord is .
en de drivers van P4SD-LA blijven bij installatie hangen.

Ik had al een punt gezet achter het groeten. :)

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:24

PD2JK

ouwe meuk is leuk

En waarom werkt dat niet ?
Omdat het moederbord het reepje geheugen niet leuk vind. Het kan zijn dat de chipset de SPD niet goed kan uitlezen en er daarom maar mee ophoudt en beschadigen voorkomt...

Het is gewoon een kwestie van verschillende merken geheugen proberen.

Toen waren beige computers heel gewoon.

• Nulnulnix

Nulnulnix

BOFH

GJ-tje schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 15:10:
[...]
Hij weet toch al welke geheugen chips er op kunnen? :? Hij heeft immers PC2100 geheugen in zijn mobo zitten... :? Mocht de PC400 niet werken, dan kan het ook zijn dat je DRAM DDR (Rambus) hebt... En die werkt natuurlijk niet op een SDR-DDR bordje... :) Past ook niet overigens... ;)

En zoals eerder gepost, heeft hij een Intel 865 chipset... :) Dus dan zit je geloof ik aan 2 - 4GB maximaal... :)
TS geeft aan dat PC400 niet werkt. Daarom die extra info?
PC333 en lager zijn Low Densitty chippies. Gelet op de chipset heeft TS geen Rambus.

Waarom PC400 niet werkt? Het fijne weet ik er niet van, maar ik kwam het onlangs tegen op internet. Blijkbaar is de architectuur dusdanig anders dan van de "gewone" chips en heeft Asus dit niet geïmplementeerd.

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar zitten !
Wat ben ik wijzer geworden :
Mijn mobo is onbekend en drivers zijn hier ook onbekend .
Waarom 512Mb niet werkt is niet te zeggen of :"mobo vind het niet leuk"
Ik ben niet 3 uur met eenhamer bezig geweest om er rambusgeheugen in tekrijgen
Of een ander merk wel werkt is "te proberen"
Je mag niet groeten en 60 jaar zijn ,of er duikt een komma neuker op.

ps Beste informatie van Nulnulnix !

Verwijderd

als je had gekeken bij de algemene voorwaarden is het gewenst dat er van te voren het een en ander wordt uitgezocht.
als u niet tevreden bent met de hulp die u wordt geboden... tsjah dan kan ik er ook niets meer aan doen.
in ieder geval is het zo dat geen enkel reepje geheugen exact hetzelfde is, ook kan het geheugen op het ene moederbord wel doen en op het andere niet, dit heeft gewoon met de compatibiliteit te maken, wat trouwens ook iets is dat u zelf had kunnen uitzoeken, voor de geheugen problemen/verschillende soorten geheugen kan ik u verwijzen naar de geheugen FAQ: RAM FAQ... u geeft zelf ook al aan dat het waarschijnlijk een moederbord is uit een HP... in dat geval heeft u ook een recoverydisc ontvangen met daarop een "voorgeinstalleerde" windows met bijbehorende drivers voor uw moederbord.

ik hoop dat ik u hiermee ook wat verder kan helpen.

ps. de laatste reactie kan ook wel wat vriendelijker.

Verwijderd

De P4SD zonder verdere toevoegingen is een HP OEM board dat wordt gebruikt in de d330/d338/d530/d538 modellen, zo wel de desktops als de minitowers. Alle drivers zijn verkrijgbaar bij HP.

http://h18007.www1.hp.com...dt/us/locate/63_5766.html

geheugenspecs:
http://h18000.www1.hp.com...cs/12222_na/12222_na.HTML

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 19:23 ]

Pagina: 1