2 computers 1 set speakers

Pagina: 1
Acties:
  • 3.005 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19-01 20:26
Hallo,

Ik zou graag 1 set speakters aansluiten op mijn 2 PC's. Ik zoek hiervoor dus een switch waarmee ik kan schakelen tussen de 2 computers. Liefst ook nog met een derde stand dat geluid van beide computers overkomen.

Bijvoorbeeld: http://electronicsusa.com/mk7.html
Dit heb ik gevonden. Maar is er meer verkrijgbaar en ook in Nederland?

Ik heb reeds een KVM (zonder audio-support).

Wie heeft tips voor mij en weet een switch van een goede kwaliteit ?

Alvast bedankt!!

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:11

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

zijn die speakers 5.1 of 7.1 of misschien wel mono...dat maakt natuurlijk wel uit. Wat je net liet zien is een simpele stereo switch. Volgens mij prima zelf te maken en scheelt weer geld.

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
Oh, ja natuurlijk dat vergeet ik te vermelden.

2.1 (dus 2 speakers met een subwoofer (vanuit 1 jack).

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 114270

computer 1 line out --> computer 2 line in --> computer 2 line out --> speakerset :?

verder kan dit natuurlijk met elke versterker/voorversterker/whatever

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 114270 op 23-06-2006 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
Simpel 2-kanaals mengpaneeltje kopen lijkt me veel makkelijker.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
niet beide computers staan altijd aan.

simpel mengpaneeltje de oplossing? Tips hiervoor? Geen andere (kleine) oplossingen mogelijk?

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:30
Ik denk dat het daarmee niet mogelijk is om beide computers tegelijk te laten horen.

Roomba E5 te koop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JustSomeone
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:21
dat hoefde dus ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
Verdient wel mijn voorkeur om ook beide kanalen tegelijk af te kunnen spelen.

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Dan ben je gebonden aan een simpel mengpaneel denk ik :) Gewoon een 2 kanaals mengpaneel met crossfader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
Weet iemand goede (zo klein mogelijk)?

Heb je links voor me?

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 09-05 07:28
Zoiets dan? Deze lijkt me wel klein genoeg en is niet belachelijk duur, minder dan 50 euro.
Edit: Of een smalle

[ Voor 22% gewijzigd door 5mebibyte op 23-06-2006 11:52 ]

verdwaalde ict'er op elektro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-05 17:57

Oof

Is anders geen idee om er voor minder dan 50 euro een speakerset bij te kopen. of een goede headset.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
Oof schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 11:53:
Is anders geen idee om er voor minder dan 50 euro een speakerset bij te kopen. of een goede headset.
Dat kan ook, je hebt toch wat ruimte nodig voor een paneel. Als je nu een echte stereo versterker had zou ik het kunnen begrijpen maar een simpel pc boxen setjes kost misschien 2 tientjes. Deze heb ik ook nog gevonden bij conrad, moet je ff zoeken 301589 - 89.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Merijn70
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10-2024
Ff voor je gekeken bij Conrad:

Merk Hama
4-WEG AUDIO-SCKAKELBOX
Bestnr.: 350048 - 89

Prijs slechts 19,95 EUR

4 ingangen 3,5 mm Jackplug
Afb. kan afwijken
Aansluitingen achterkant
Het 4-voudige audio-omschakelpaneel maakt de aansluiting van maximaal vier hoofdtelefoons, actieve luidsprekerboxen of microfoons mogelijk.

Uitvoering:1 x ingang (3,5 mm Jackplug) die ook als uitgang gebruikt kan worden
4 x uitgang (3,5 mm Jackplug)
Geschikt voor stereo.
Technische spec.:
Afm. 160 x 100 x 45 mm.
Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.

http://www1.nl2.conrad.co...x_results=10&cachedetail=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
bedankt.

Ik wil graag één nieuwe (goede) speakerset. Vandaar dat ik deze dan vanaf beide pc's wil aansturen.

2 losse boxjes aan beide kanten van de pc (incl snoeren) ben ik een beetje zat.

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
Merijn70 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:00:
Ff voor je gekeken bij Conrad:

...
Dat is een omschakelbox, TS zei in een van z'n post dit: "Verdient wel mijn voorkeur om ook beide kanalen tegelijk af te kunnen spelen." Dus dan heb je niks aan dit apparaat omdat je omschakelt.
p.s. geef het maar op om linkjes te geven van Conrad die werken 9 van 10 niet goed door coockies, gewoon product nummer geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
Als ik de handleiding goed interpreteer lijkt het er gewoon op dat je alle kanalen tegelijk aan kan zetten.

Dus bijv.

pc1 stereo-jack --> 2x mono jack --> input 1 en input 2
pc2 stereo-jack --> 2x mono jack --> input 3 en input 4

||
\/

Output is boxenset met versterker

Als je nu alle volumes opendraait heb je volgens mij wat ik graag wil.

Toch??

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
sorry. Dat was mijn interpretatie van 301589 - 89

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:05
Je wilt toch een nieuwe speakerset kopen zeg je ?
Koop er 1 met analoog en digtaal(coax) aansluiting
kun je beide pc's op de speakerset aansluiten, mits je een spdif uitgang hebt op 1 van de 2 pc's .. en als je dan t geluid van beide pcs wilt horen .. daar heb je die doorlus voor .. dus:
code:
1
2
3
4
5
6
   Speakerset
     /     \
 1  ^      ^  2
   |        |
  PC1  -->  PC2
        3

1: Alleen PC1 Geluid
2: Alleen PC2 Geluid
3+2: Geluid van beide

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakashi
  • Laatst online: 29-04 13:30

kakashi

respect my authoritah

ik heb ook zo een sort mengpaneel nodig maar dan voor 5.1 is dat mogelijk???
en ja ze moeten ook alebij aan kunnen staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156002

Logitech Z-5500

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjhgvr
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 10:05
http://gathering.tweakers...obleem&where=GoT#hitstart
Misschien ff handig om m te wijzen op wat daar mis mee is..

oisd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
DapinododiadeaL schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:34:
daar heb je die doorlus voor .. dus:
code:
1
2
3
4
5
6
   Speakerset
     /     \
 1  ^      ^  2
   |        |
  PC1  -->  PC2
        3

1: Alleen PC1 Geluid
2: Alleen PC2 Geluid
3+2: Geluid van beide
Wat bedoel je precies met "die doorlus" ?

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
Ik dacht er ook aan, drie stero ingangen en optisch coaxiaal. Ik heb hem zelf staan en heb er nog nooit problemen mee gehad. Hij doet het bij mij netzo goed als ieder ander merk. En als je dan compleet wilt zijn moet je er bij zeggen dan logitech heeft aangekondigd het product te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kakashi
  • Laatst online: 29-04 13:30

kakashi

respect my authoritah

daar zat ik ook aan te denken maar daat zijn nu 2 problemen

1. hij is behoorlijk duur(ik verdien niet veel(dan moet ik 3 manden wachten tot dat ik hem kan kopen)

2. me ouders vinden denk het geluid niet al te vet(veels te veel herie >:) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
kakashi schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:49:
[...]

daar zat ik ook aan te denken maar daat zijn nu 2 problemen

1. hij is behoorlijk duur(ik verdien niet veel(dan moet ik 3 manden wachten tot dat ik hem kan kopen)

2. me ouders vinden denk het geluid niet al te vet(veels te veel herie >:) )
In een groot huis valt de herrie wel mee >:) Nou oke hij staat nooit hard, op ongeveer 1/20 van wat ie kan. Das al hard zat En koop z'n ding zo rond kerstmis is ie met een beetje hulp van jou ouders goedkoper. Kijk eens naar andere alternatieven zag creative laast met een stuk goedkopere thx set.

Edit: En dit is een stuk goedkopere THX set, minder vermogen maar je komt toch nooit ver.
Heeft deze geen twee aansluitingen zo lijkt het wel, een pc en een die eigenlijk voor de tv/HiFi set is.

[ Voor 24% gewijzigd door 5mebibyte op 23-06-2006 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShawnL
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 13-02-2024
misschien dat dit een goedkope oplossing is...
Afbeeldingslocatie: http://www.new-line.nl/webshop/cat/ac012.jpg
http://www.new-line.nl/webshop/view.asp?i=13201

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Met deze oplossing kun je dus niet "switchen" tussen de 2 PC's. Beide zullen het signaal doorgeven.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78792

ik heb bij een neef een soortgelijke oplossing gemaakt door een meerpolige wisselschakelaar te kopen, en deze te solderen.
in mijn geval zo'n kleine "cockpit" schakelaar, staat best leuk in zijn gangkast, maar ook op het front van een kast kan het leuk staan.
zijn te koop in meerdere soorten, maten en kleuren, kost minder dan 5 euro als je zelf kunt solderen.
bij elke fatsoenlijke electronica-onderdelenshop te koop.

Als je alleen wilt kunnen wisselen tussen 2 pc's ben je maar 1 wisselschakelaar nodig(meerpolig, zoveel als dat je draden hebt.)

Als je beide in wilt kunnen schakelen, ben je 2 gewone (meerpolige) schakelaars nodig.
(weet ik niet zeker wat er gebeurt als de ene pc het signaal van de andere op zijn uitgang krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
Anoniem: 78792 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 18:31:
ik heb bij een neef een soortgelijke oplossing gemaakt door een meerpolige wisselschakelaar te kopen, en deze te solderen.
in mijn geval zo'n kleine "cockpit" schakelaar, staat best leuk in zijn gangkast, maar ook op het front van een kast kan het leuk staan.
zijn te koop in meerdere soorten, maten en kleuren, kost minder dan 5 euro als je zelf kunt solderen.
bij elke fatsoenlijke electronica-onderdelenshop te koop.

Als je alleen wilt kunnen wisselen tussen 2 pc's ben je maar 1 wisselschakelaar nodig(meerpolig, zoveel als dat je draden hebt.)

Als je beide in wilt kunnen schakelen, ben je 2 gewone (meerpolige) schakelaars nodig.
(weet ik niet zeker wat er gebeurt als de ene pc het signaal van de andere op zijn uitgang krijgt)
In principe kan het wel zo schakelen, alleen zit je nog met de massa zo, die zou ik eigenlijk niet zo aan elkaar knopen, al is het om het idee aardlus. Je zult alleen een plop krijgen met opschakelen of een ander ongewenst geluid. Als een uitgang een andere uitgang krijgt zullen de IC's niet leuk vinden er dus een kans als dit lang genoeg duurt dat je geluidskaart de geeft geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
zoomer schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 12:21:
Als ik de handleiding goed interpreteer lijkt het er gewoon op dat je alle kanalen tegelijk aan kan zetten.

Dus bijv.

pc1 stereo-jack --> 2x mono jack --> input 1 en input 2
pc2 stereo-jack --> 2x mono jack --> input 3 en input 4

||
\/

Output is boxenset met versterker

Als je nu alle volumes opendraait heb je volgens mij wat ik graag wil.

Toch??
Zou het goed gaan met deze? Het gaat dus om 301589 - 89 van conrad.

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5mebibyte
zoomer schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 09:12:
[...]

Zou het goed gaan met deze? Het gaat dus om 301589 - 89 van conrad.
Ik durf het niet met zekerhei te bevestiginge, maar dit maak ik op uit de handleiding: "• Regel met de volumeregelaars VOLUME1 t/m VOLUME4 de volumeverhouding van de afzonderlijke kanalen tot elkaar." dus volgens mij kun je meerdere volumes regelen. Alleen of je stereo ook goede / echte stereo blijft weet ik niet.

• zoomer
Na even het probleem te hebben gelaten voor wat het is begin ik me opnieuw te ergeren aan al die boxjes op mijn bureau.

Ik wil dus 1 pc-speakerset (heeft dus ingebouwde versterker) aansluiten op 2 pc's.

De oplossing heb ik nog niet gevonden.
Anoniem: 114270 schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 10:32:
computer 1 line out --> computer 2 line in --> computer 2 line out --> speakerset :?
Geen oplossing want dan moeten altijd beide pc's aanstaan wanneer ik wil luisteren naar één van de twee.
Ook geprobeerd nu maar als ik het ene kanaal laat spelen en ik plug de ander erbij valt de eerste weg. Alsof de tweede een sterker signaal geeft.

Vr. gr. Zoomer

Anoniem: 14829

Wanneer je naar beide PC's tegelijkertijd wilt luisteren (waarom?) kom je niet onder een mengtafel-achtige oplossing uit, denk ik. Dan kun je het geluidsniveau van de beide PC's op elkaar afstemmen en beinvloeden de ingangsgevoeligheden van beide bronnen elkaar niet (of op z'n minst minder), iets wat met zo'n splittertje niet kan.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 14829 op 10-08-2006 22:41 ]

Anoniem: 91469

een beetje pc heeft toch een line-in (blauwe ingang) lijkt me. ram gewoon een gelijkwaardige jackplug van de output van 1 pc naar die line-in van de ander, en op die pc kan je de line-in output aan en uit zetten (gewoon in windows).
scheelt je weer een euro's toch lijkt me

Preatorian:
Geen oplossing want dan moeten altijd beide pc's aanstaan wanneer ik wil luisteren naar één van de twee.

• zoomer
Anoniem: 14829 schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 22:36:
Wanneer je naar beide PC's tegelijkertijd wilt luisteren (waarom?) kom je niet onder een mengtafel-achtige oplossing uit, denk ik. Dan kun je het geluidsniveau van de beide PC's op elkaar afstemmen en beinvloeden de ingangsgevoeligheden van beide bronnen elkaar niet (of op z'n minst minder), iets wat met zo'n splittertje niet kan.
1) Dank voor je antwoord. Als ik niet naar beide pc's tegelijk wil luisteren is er dan nog een andere goede oplossing?

2) Een mengtafel achtige oplossing is die er (een goeie) voor weinig geld (<25euro)?

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Dit ding kost je 2 tientjes en doet eigenlijk precies wat je wilt. Enige dat je ult moeten doen, is even 2 3,5 mm jacks pakken, waarvan je de min-pool even (kroonsteentje ofzo) in 2en split en de andere uiteinden in de links en rechts laat gaan. En dat doe je ook voor de uitgangen, maar dan met een contra-plug. Moet je misschien wel wat solderen, maar da's op zich niet zo lastig.
Ding is eigenlijk gemaakt voor luidsprekers, maar moet gewone onversterkte signalen ook makkelijk door kunnen geven imho :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoomer schreef op donderdag 10 augustus 2006 @ 23:04:
Als ik niet naar beide pc's tegelijk wil luisteren is er dan nog een andere goede oplossing?
Zeker weten!
Ik gebruik een Aura VA100 versterker, 2 Kef Q8 speakers en een JBL subwoofer, allemaal "voor weinig" tweedehands gekocht. Die versterker (5 centimeter hoog) doet 't prima als voet onder m'n TFT scherm, en ik kan dan heel gemakkelijk schakelen tussen de 4 PC's die aangesloten zijn.

En het geluid is vele malen beter dan ik ooit bij een PC speakerset ben tegengekomen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
dank voor de tip!!

Bedoel je dat ik de jack-plugs eraf moet knippen? Wellicht kan je het iets verduidelijken middels een tekeningetje?

Ik zal m'n preciese situatie nog even uitleggen. Kijken of het dan nog aansluit:

computerkamer: 2 pc's - 1 set goeie boxen met versterker in subwoofer. Verder heb ik nog een snoer lopen naar de versterker in de woonkamer om de muziek van m'n pc in de woonkamer af te spelen (volgens mij had ik dat nog niet genoemd?).
De mooiste oplossing zou zijn als ik dat alles middels een kastje kon verdelen en kiezen. Waarbij de versterker in de woonkamer gelijk kan spelen met de boxen bij de pc.

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v132/zoomer/div/box.gif

DIT ZOU DE IDEALE SITUATIE ZIJN.

Als ik nu met zo'n jack-splittertje 2-->1 werk heb ik een gigantische ondertoon (bas) in m'n geluid van m'n versterker (woonkamer) zitten. Erg irritant. Daar wil ik ook graag vanaf.

[ Voor 21% gewijzigd door zoomer op 12-08-2006 13:20 ]

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
zou je het uit kunnen leggen hoe ik bovenstaand plaatje met dat apparaat kan realiseren?

Of is er iemand anders met een oplossing om bovenstaand plaatje te realiseren (zonder grote versterker ertussen)?

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12:52

Spacecowboy

XBL: Biggmans

Overigens staat het zo ongeveer in elke gebruikshandleiding van een beetje luidsprekerbox, dat je hem nooit op 2 geluidsbronnen tegelijk moet aansluiten.

Hierdoor kan je rare spanningspieken krijgen in of de boxen, of in de apparatuur, en dit is nou niet erg bevordelijk....

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
Spacecowboy schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 11:08:
Overigens staat het zo ongeveer in elke gebruikshandleiding van een beetje luidsprekerbox, dat je hem nooit op 2 geluidsbronnen tegelijk moet aansluiten.

Hierdoor kan je rare spanningspieken krijgen in of de boxen, of in de apparatuur, en dit is nou niet erg bevordelijk....
Daarom ben ik dus op zoek naar een oplossing die ik ertussen kan plaatsen. Zie plaatje:

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Logischerwijs is het dus niet realiseerbaar om beide PC's tegelijk op één speakerset af te laten spelen (ivm met evt. spanning dus.

Wat er dan dus rest is inderdaad die schakelbox bij Conrad; maar dan zit je wel met het feit dat je gewoon maar een speakerset kan gebruiken. Eigenlijk als volgt dan dus:

code:
1
2
3
4
PC1 -----
          \
           -- [schakel unit] -------> [luidsprekers]
PC2 -----/

Als je dit niet wil, moet je denk ik toch richting een mengpaneel gaan denken.

Mag ik je overigens een tip geven? Koop niet al te duur een goeie 2e hands versterker (Denon ofzo, voldoet prima), en een paar knappe speakers, en je bent helemaal klaar.

Ik zat namelijk met hetzelfde gehannes, maar heb alles nu gewoon aangesloten op een versterker. Gewoon old-skool stereo, met nog een actieve sub er aan. Dat geluid red geen enkele speakerset...

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
Ik heb onlangs een nette PC-speakerset aangeschaft dus een versterker met losse boxen is geen optie. Tenzij je de pc-speakerset (2.1 subwoofer met 2 boxjes). daar ook op aan kan sluiten.

Wat is een KLEIN mengpaneel waarmee bovenstaande situatie te realiseren is?

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160821

Ist niet makkelijker om een KVM switch met USB te gebruiken en een USB geluidskaart kastje. USB is icm met een KVM switch meestal wel trager in spellen dan een PS/2 exemplaar !

Volgens mij is het niet zo lastig om te voorkomen dat Windows gaat mekkeren omdat het niet kan mekkeren, maar als je beide computers niet tegelijk gebruikt, ist sowieso geen issue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
Zie bovenin de discussie. Ik heb een kvm zonder geluid. Dat is het hele eieren eten.

Wat bedoel je met een usb-geluidskastje?

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spacecowboy

Spacecowboy

Ik denk dat onderstaand mengpaneel wel een heel end aan je wensen kan voldoen (zoek even bij conrad.nl):
VIVANCO MENGPANEEL MX360SE ZIL
Bestnr.: 301075 - 89

Prijs slechts 88,00 EUR
stuk(s)
Eindelijk in een nieuw jasje! 2-kanaals mengpaneel van een groot merk voor een uiterst voordelig prijsje. 2 kanalen • 4 ingangen (2 x phono, 2 x line) • Start-/ mute-functie per kanaal • Microfooningang met 2-bands equalizer en talkover • Regelbare hoofdtelefoonuitgang (Cue) • LED-VU-meter.
Met Nederlandstalige gebruiksaanwijzing.

4 ingangen
2-bands equalizer
Enige waar je nu nog mee zit, is dat de meeste (alle) mengpanelen een 2.0 uitgang hebben..

HENG HENG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
[b]Spacecowboy schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 02:42:
Enige waar je nu nog mee zit, is dat de meeste (alle) mengpanelen een 2.0 uitgang hebben..
De uitgang line-out van de geluidskaart is toch eigenlijk ook 2.0? De subwoofer (.1) is niet apart aangesloten op de pc. Bij een stereo installatie wellicht wel maar de hele 2.1 set wordt op de PC aangesloten met een jack-plug.

Ik hoef dus geen surround sound.

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winand
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-05 16:21
[afbeelding]

DIT ZOU DE IDEALE SITUATIE ZIJN.
Gewoon een mixertje:

http://www.feedback.nl/?id=55&b=XX502

Deze kost nu 49 euro. Het oude model (zilverkleurig) hebben ze nu voor 35 euro.
de tape-out kun je ook naar je hifi-versterker sturen, voila, alles wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160821

zoomer schreef op maandag 14 augustus 2006 @ 21:39:
Zie bovenin de discussie. Ik heb een kvm zonder geluid. Dat is het hele eieren eten.

Wat bedoel je met een usb-geluidskastje?
Ik bedoel een externe geluidskaart die je via USB kunt aansluiten:

Een kvm switch kan geen 5.1 schakelen, maar wel USB !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
winand schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 10:29:
Gewoon een mixertje:
http://www.feedback.nl/?id=55&b=XX502
Deze kost nu 49 euro. Het oude model (zilverkleurig) hebben ze nu voor 35 euro.
de tape-out kun je ook naar je hifi-versterker sturen, voila, alles wat jij wilt.
WOW! Geweldig. Dank je wel voor de tip!! Zijn er ergens rondom-foto's te vinden (mag ook van het oude model).

Ik zie bovenop metalen ingangen, klopt dat, dus geen tulp of jack-ingang?

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
ik heb via de site van de leverancier al documentatie gevonden.

Ik kom steeds dichter bij de oplossing. Dank daarvoor!

Ik heb als ik het goed begrijp een aantal verloopstekkers nodig naar koptelefoon 6.3mm klinkerstekkers. Hoe is dit het beste zonder toevoeging van ruis, bass of verlies toe te passen?

Waar heb je het oude model in de verkoop zien staan? Ik zie 'm zo niet staan op die site. Heb je daar ook nog een link voor me? Wat is het typenummer?

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
wat is het typenummer van het oude model en waar staat ie in de aanbieding? Ik zie 'm nergens.

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
Zou dit ook een oplossing zijn??

3-KANAALAUDIO/VIDEO-CONTROLLER
Bestnr.: 350713 - 89

Afbeeldingslocatie: http://www1.nl2.conrad.com/m/3000_3999/3500/3520/3521/352160_LB_00_FB.EPS.jpg 350713-89

Parallel output, betekend dat dat het geluid tegelijkertijd afgespeeld kan worden op 2 bronnen? Dus mijn versterker en PC-speakerset?

[ Voor 6% gewijzigd door zoomer op 22-08-2006 12:31 ]

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigpapa
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-05 22:15
Ikgeloof dat jullie dit zoeken.

http://www.muizenshop.nl/0/178/

Het heet Speedlink sonic media switch.

• zoomer
zoomer schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 12:30:
Zou dit ook een oplossing zijn??

3-KANAALAUDIO/VIDEO-CONTROLLER
Bestnr.: 350713 - 89

Parallel output, betekend dat dat het geluid tegelijkertijd afgespeeld kan worden op 2 bronnen? Dus mijn versterker en PC-speakerset?
Geachte heer/mevrouw,

Hartelijk dank voor uw reactie.

Het spijt ons u te moeten mededelen dat wij het gewenste artikel niet in
ons assortiment hebben. Helaas kunnen wij u ook geen alternatief aanbieden.

Wij hopen dat uw volgende bezoek aan ons wel tot het gewenste resultaat zal
leiden.

Met vriendelijke groet,

Customer Contact Center
Conrad Electronic Benelux
bigpapa schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 09:53:
Ikgeloof dat jullie dit zoeken.

http://www.muizenshop.nl/0/178/

Het heet Speedlink sonic media switch.
Ik heb een mail naar Speedlink gestuurd:

Haben sie vielleicht ein productblatt für mich von den SL-8789
Speedlink Sonic media Switch.

Ich wollte gerne wissen ob diesen Switch ist wass ich suche.

Ich hab zwei PC's, ein Speedlink 2.1 Gravity und ein Verstarker/Hifi-System.

Sound von PC1 oder PC2 muss gleichzeitig abgespield worden auf
PC-speakers und Hifi-system. Ich wolte dan switchen zwischen PC1 und
PC2.

Also:
PC1 line out --> Switch line in 1 --> Switch line out 1 --> PC-speakers
PC1 line out --> Switch line in 1 --> Switch line out 2 --> Hifi-systeem

und

PC2 line out --> Switch line in 2 --> Switch line out 1 --> PC-speakers
PC2 line out --> Switch line in 2 --> Switch line out 2 --> Hifi-systeem

switch zwischen PC1 und PC2

Mit freundlichen grüss,

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
Nog steeds geen goede oplossing gevonden. Elke fraaie oplossing kost boven de 30 euro :|

Nogmaals dit zoek ik:

Topictitle klopt dus eigenlijk niet (meer).

[ Voor 44% gewijzigd door zoomer op 29-08-2006 14:49 . Reden: plaatje bijgevoegd ]

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
Nog iemand een idee?

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:58

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Ja,

Ik heb enkele jaren terug ook meerdere systemen aangesloten gehad op 1 stereoset met speakers.

Je kunt vanaf beide pc`s gewoon een minijack met bijbehorend snoer aansluiten, deze samenvoegen; en op het uiteinde hiervan twee tulpstekkers (of hetgeen op jouw installatie zit) zetten.

Voltageverschil is geen probleem. Het voltage is al geregeld vanaf het moment dat de stekker uit de pc komt. Vanaf dit moment valt het binnen de marges van audio-overdracht in zo`n tulp/minijack snoertje :)

Kortom: Schaar pakken en wat snoertjes samenplakken ;)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
Bedankt voor je reactie. Het werkt wellicht wel naar 1 speakerset. Maar zie hierboven, ik wil graag van 2 pc's naar 2 sets (een pc-speakerset en een versterker) waarbij het geluid naar beide sets tegelijk gaat en ik een keuzeoptie heb tussen PC1 en PC2. Dat laatste is gewenst maar niet noodzakelijk.

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geen idee waarom je het geluid naar beide sets tegelijk wilt sturen (lijkt me funest voor je stereobeeld), maar toch...
Ik gebruik gewoon een leuke stereo versterker als basis (in mijn geval een Aura VA100 Evolution). Die heeft 5 lijningangen, dus je kunt er 5 PC's op aansluiten, of 2 PC's en 3 andere dingen.
En op de tape monitor uitgang zou je je 2.1 PC-speakersetje kunnen aansluiten. Bij mij hangt daar een JBL subwoofer aan, want de Kef Q8i speakertjes die ik gebruik gaan niet lager dan 120Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
M'n versterker staat in een andere kamer dan de pc's. Bij de PC's staat een erg goede stereo PC-speakerset met subwoofer.

Heel vaak zet ik muziek op dat mijn medebewoner ook graag hoort in de woonkamer.

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Ook dan kun je met knippen en plakken een geschikte oplossing maken. Het audio-signaal over zo`n kabeltje is sterk genoeg om gesplitst te worden naar meerdere sets :) Wil je het geluid uitschakelen naar een van de sets (bv woonkamer), dan kun je altijd nog zelf een schakelaartje ertussen planten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
En dat levert een betere geluidskwaliteit dan wanneer ik met een splittertje werk?

Vr. gr. Zoomer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight

Michael Knight

KITT, I need you buddy!

Zolang het goed afgeschermd is, zal de kwaliteit hetzelfde zijn. Stukje elektrotape is dus voldoende :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de_harde_kern
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 20:12
wat je nodig hebt: 2X verlengkabel jack plugjes, jacksplitter, kabel met 2 vrouwtjes jacks. Dan ben je voor 10 euro klaar, ga gewoon naar de plaatselijke electronicazaak, daar hebben ze dat waarschijnlijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elektronicanet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-05 08:49

Elektronicanet

Leds do it!

@ de harde kern:
waarschijnlijk werkt dat wel, maar het is niet echt een goede oplossing, en dat komt de audio kwaliteit en S/N ratio zeker niet ten goede. Als je bijvoorbeeld 1 van de 2 pc's uit hebt staan, is de kans groot dat het signaal wordt verstoort door die geluidskaart (eigen ervaring).

Is het geen idee, om je KVM te vervangen door deze:
http://www.pixmania.nl/nl...o-switch-kvm-2-pc-tk.html :)

Op Ebay is trouwens ook veel te vinden met "Audio switch":Desnoods houd je de KVM switch die je nu al hebt, en koop je zo'n goedkope erbij (als de beeldkwaliteit slechter is bijv.). Je hebt dan namelijk wel een 3,5 mm jackplug switch, wat je bij die andere 2 helaas niet hebt - je zult hier converter stekkertjes voor moeten gebruiken.

[ Voor 107% gewijzigd door Elektronicanet op 03-09-2006 23:58 ]

Nederlander in België

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoomer
Bedankt voor de reacties. Helaas heb ik dan nog steeds maar 1 line out en moet ik toch met zo'n splittertje gaan werken...

Vr. gr. Zoomer

Pagina: 1