2/meerdere pc's op één ingang van een versterker ???

Pagina: 1
Acties:
  • 363 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Is het mogelijk om met een (eventueel zelf te solderen) kabeltje, 2 of meer audio-uitgangen van de pc
met één ingang (aux) van een versterker te verbinden, zodat bv. op een LAN, iederen het geluid kan horen ?!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
pc1 op versterker, pc2 weer op line-in van PC1?

dan heb je meerdere pcs op 1 versterker ;)
Anders zul je iets van een simpel mengpaneeltje erop moeten aansluiten.

Simpel de rommel parallel drukken kan, maar wordt niet aangeraden. (als 1 geluid speelt komt dat dus op de uitgang van de andere terecht, en je krijgt impedantieverschillen)

• Borizz
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 05-12 20:32
Je wilt het geluid dus mixen van meerdere pc's? Daar heb je een mengpaneel voor nodig..
Het is denk ik ook niet handig bij een lanparty als al het geluid van verschillende computers over 1 speakerset gaat, dan krijg je hele rare geluiden denk ik.

If I can't fix it, it ain't broken.

• mekkieboek
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20-12 16:53
Ja dat kan kan. Je moet ze dan niet direct parallel aansluiten maar via een weerstand. Dit ivm mogelijke impedantie verschillen vd PC uitgangen.

PC1  ------[[[[]]]]-------\
            10 kΩ          \
                            >--|------   ingang versteker.
            10 kΩ          / |
PC2  ------[[[[]]]]-------/  |
                             |
                             |
                             #
                             #   10  kΩ
                             #
                             #
                             |
                            ===

Bovenstaand schema geldt dus alleen voor de signaaldraden. De massadraden (met afscheming) kun je gewoon doorverbinden. En uiteraard twee keer uitvoeren, voor linker en rechtersignaal.

Het werkt het best met laagohmige uitgangen, dwz waar je meteen een speaker of hoofdteletoon op kan aansluiten op de PC uitgang. Dan heb je niet zoveel brom. Overigens wel afgeschermde kabels gebruiken maar dat zijn de meeste al.

Edit: afhankelijk vd ingangsimpedantie van je versterker moet je ook een afsluitweerstand toevoegen tussen het knooppunt en de massadraden.

Al met al toch een boel gepruts :X :/ . Ik sluit me aan bij de eerdere el cheapo suggestie van line-out PC1 op line-in PC2 en mixer van PC2 gebruiken.

[ Voor 30% gewijzigd door mekkieboek op 18-06-2006 21:16 ]

|       |       |   ·  |     |  ·  |    |  · |    | · |   |   | : |  |  |·| |·| |·| |·|

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-12 12:45

Caveman

whahoehaha

Afbeeldingslocatie: http://www.electronicaonline.nl/Stekkers%20en%20Konnektors_bestanden/AC-012.jpg

Gewoon ff proberen, bij mij werkt het iig prima...

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01:36

lier

MikroTik nerd

Cavie schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:07:
[afbeelding]

Gewoon ff proberen, bij mij werkt het iig prima...
Mooi plaatje, maar wat moet de TS hiermee ?

Er wordt hem (juist) verteld dat het beter is om niet de twee computers direct aan elkaar te knopen.
Daarnaast ken ik niet veel versterkers met jack input...

Eerst het probleem, dan de oplossing

• Invisible_man
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 23:57
Dit split-blokje in één van de geluidskaarten stoppen en dan één kabel naar de andere pc en één naar de versterker. Overigens blijft dit een niet zo nette oplossing.

Conrad heeft hier echter een kastje voor (bestel no. 350716 - 89), zoek die maar eens op www.conrad.nl

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12 18:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Invisible_man schreef op maandag 19 juni 2006 @ 09:28:
Dit split-blokje in één van de geluidskaarten stoppen en dan één kabel naar de andere pc en één naar de versterker. Overigens blijft dit een niet zo nette oplossing.
Dat moet je nooit doen. Je hebt kans dat je het een en ander aan het slopen bent!

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Caveman
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-12 12:45

Caveman

whahoehaha

Sorry hoor, ik weet dat het niet zo'n nette oplossing is, maar wel een hele makkelijke en snelle... Maar dat er iets kapot gaat..dacht het niet, de line uitgangen van geluidskaarten zijn compleet kortsluitvast.. dus 2 op 1 ingang kunnen ze makkelijk hebben, sterker nog ik heb zelf 3 van die blokjes (had namelijk 4 ingangen nodig) en dat werkt al jaren prima.

I don't need to "Get a Life." I'm a Gamer. I 've lots of Lives !

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Dus de 2e pc hang ik aan de ingang van de geluidskaart van de 1e pc,
maar hoe wordt dat dan vermengd met de uitvoer van de 1e pc ???
Er is vermoedelijk software voor nodig ... ? En hoe zit het dan met de processorbelasting ( is niet cht een probleem, tes ik wel ff zelf als het zover is ;) )

Verwijderd

Goedkope mixer kopen?

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-12 18:06

voodooless

Sound is no voodoo!

Cavie schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:37: de line uitgangen van geluidskaarten zijn compleet kortsluitvast..
Alles kan kapot, al helemaal die brakke geluidskaarten van tegenwoordig. Bovendien is de oplossing zinloos omdat het 0.0 anders is dan direct de zooi aan elkaar te knopen. Je verlegt alleen het probleem

Neem gewoon de oplossing van miekkekoep. Ben je voor een paar cent klaar, en werkt zeker goed.

[ Voor 19% gewijzigd door voodooless op 21-06-2006 14:00 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

Verwijderd

Je kan natuurlijk ook jouw line-uit doorlussen naar de line-in van de 2e pc.
De 2e pc dan op je versterker aansluiten en volgens mij ben je dan ook klaar.

De 2e pc zal dan zijn eigen geluid laten horen + wat er via de line-in binnen komt.
Dit is de meest makkelijke manier en de versterker kan er niet defect door raken.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2006 15:28 ]

Pagina: 1