dyslectie (in mijn geval eigenlijk dysorthografie)

Pagina: 1
Acties:
  • 942 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 14:39

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Oké ik ben dyslecties in mijn geval dus eigenlijk dysorthografie (klik voor meer info wat het is),
Maar dat betekent niet dat ik dom ben!

Ik kom op tweakers nu al een paar jaartjes, en vind het een van de betere nieuwssites.

Maar een ding waar ik me echt soms echt boos om kan maken is, om sommige reacties op mijn reacties.
Ik ben iemand met een eigen mening, en denk meestal na over dingen voor dat ik wat zeg.
maar word vaak naar beneden gemodereerd omdat mijn zin's opbouw en/of spelling niet goed is.
Ook krijg ik vaak reacties in de trend van begrijp je niet hoe je dat moet schijven of ben je dom of zo.

Ik doe al mijn best door bv als ik een reactie plaats, de reactie link in een nieuw venster te openen, in plaats van het gewone reactie schermpje te gebruiken, zo dat ik de spel check van Google bar kan gebruiken.

En het is echt geen luiheid, als ik een reactie plaats kost me dat zeker 2 tot 3 keer zo land als iemand zonder mijn "handicap".
Als ik wat schijf en het zijn bv 3 a 4 regels, en ik gooi er spelling controle er over, en hij vind geen fouten ik echt iets, van wow geen fouten!

http://tweakers.net/productsurvey/survey/2690
Ik heb hier zeker 2 uur in gestoken, en wat zijn de eerste reacties? opmerkingen over spelfouten.
Vooral reacties zo als de derde maaken me kwaad.

Een een eerdere postdislectie
En hier op de FP word door de een hoop van de redactie dyslectie ook af gedaan als luiheid.
voorbeeld:
Wouter Tinus schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:26:
Inderdaad, dyslectisch zijn betekent helemaal niet dat je niet kunt spellen, alleen dat je er (soms een beetje, soms veel) meer moeite voor moet doen dan anderen. Het is imo dus geen geldig excuus om taalkundig wrak van een post neer te gaan zetten (fonetisch geschreven, zonder interpunctie, enz.). Spelfouten maakt iedereen, en als iemand er wat meer maakt dan anderen dan maakt het ook echt niet uit, maar zodra een reactie op een letterbrij begint te lijken dan gaat de hele inhoud als het ware achter de decoder, en dan is het dus ook terecht dat hij geen hoge score krijgt. Dingen als hoofdletters en punten vergeten heeft geen klap met dyslectie te maken.
JA komma's, punten en hoofdleters zijn iets wat je best kan doen maar de rest niet en zeker als je geen spelcheck bij de hand hebt.

nieuws: 'Intel gaat Pentium D 950-prijzen halveren'
Dit is een ander voorbeeld, dit is toch geen woorden brij of onduidelijk geschreven, en ja er zitten fouten in.
Maar zijn reactie word wel beloond met een grappig, en als je de ene helft van de rest van de reacties lees dan dan word je er toch ook niet vrolijk van.
En krijg je zo iets van waarom post ik hier nog wat, gelukkig waaren er ook positieve reacties

Maar waar het op neer komt, dyslectie sucks als je het hebt.
Ik ben niet iemand die meteen er mee uitscheid en bij de zakken neer gaat zitten.
Maar denk dat er ook zat zijn die dat wel doen terwijl ze best wel wat te zeggen hebben.

Wat ik wil vraagen is kunnen jullie nog eens na denken over een voorstel die ik eerder heb gedaan.
Een een eerdere postdislectie
player-x schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:54:
Zou het mogenlijk zijn om in de bovenste regel aan te geven dat iemand dyslectie heeft.

Bijvoorbeeld van:
Gepost door player-x - vrijdag 19 november 2004 - 11:00 Score: 0 (Interessant)

Naar:
Gepost door player-x - vrijdag 19 november 2004 - 11:00 Score: 0 (Interessant)(dislectie)

Of nog beter dat het naast de mod box komt te staan
Het mooiste zou zijn, als het aanklikbaar zou zijn, met een schermpje met wat uitleg wat het is, en met een link naar bv:
http://www.woordblind.nl
http://www.obalo.nl/dysorthografie.htm

Gaarne zou ik willen weeten wat jullie er van denken, maar kom alsjeblieft niet met dingen zo als luiheid, excuus voor makelijk type, ect.ect.
Want als ik lui zou zijn zou ik er niet zo veel werk in steeken. (deze post koste me bv ongeveer 3 uur)
Want ik denk dat er best wel wat mensen zijn die niet posten omdat ze afgeschrikt worden van al die opmerkingen.
Het zal het niet kompleet voorkomen, maar het helpt wel, en geef in iedergeval een gevoel van begrip op.

Vriendelijke groet Michael

[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

De eerste vraag terug (omdat het TMF-domeinen bestrijkt):

Hoe moet een user jouw post beoordelen? Het is toch onmogelijk voor mensen om te zien of het expres fout geschreven is, dom geschreven of geschreven door iemand met een 'handicap'?

Dan wordt de tekst beoordeeld zoals de tekst er staat, niets meer en niets minder en dat is IMHO wel zo eerlijk.
Maar dan nog, lees en stijlfoutjes kan ik makkelijk overheen gaan als er een werkelijk originele gedachtengang achter hangt, maar die ben ik vooralsnog niet tegengekomen. De andere vraag terug is dus of je niet je 'handicap' de schuld geeft voor de discrepantie van het beeld van hoe je denkt dat je bent en het beeld dat je posten oproepen?

En ja, met een voorbeeld in de hand kan ik hooguit zeggen dat je iets meer werk moet doen voor dezelfde kwaliteit.... dat noemen ze dus 'handicap'. Maar ik ben wel met je eens dat het de middel-maat users zijn die louter op de vorm en niet de inhoud reageren. Misschien dat als je echt veel werk in een post hebt zitten en deze alleen vanwege de vorm naar beneden gaat, je op TMF een linkje ernaar post in het grote mismoderatiestopic..... we kijken in principe alleen naar de ideeen, spelfoutjes zijn niet je van het, maar tot een bepaalde grens uiteraard.

[ Voor 30% gewijzigd door Delerium op 23-06-2006 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
Ecteinascidin schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:08:
De eerste vraag terug (omdat het TMF-domeinen bestrijkt):

Hoe moet een user jouw post beoordelen? Het is toch onmogelijk voor mensen om te zien of het expres fout geschreven is, dom geschreven of geschreven door iemand met een 'handicap'?
Daar vraag ik ook niet om, ik vraag dat ik en voor de andere met hetzelfde probleem net zo iets kan hebben als ik wat ik in mijn signatuur heb hier op GOT.
Gewoon dat er word aangegeven dat ik een probleem met taal heb.
Zo dat mensen wat begrip voor mijn/hun taal foutjes kunnen hebben.
Dan wordt de tekst beoordeeld zoals de tekst er staat, niets meer en niets minder en dat is IMHO wel zo eerlijk.
Maar dan nog, lees en stijlfoutjes kan ik makkelijk overheen gaan als er een werkelijk originele gedachtengang achter hangt, maar die ben ik vooralsnog niet tegengekomen.
Hey, ik denk ook niet dat, dat aan jou of mij is, dat is voor ieder op zich wat hij denkt.
Maar er zijn een hoop taal puristen op de FP, en die moderen niet alleen op inhoud.
Zou een "waarschuwing" dat deze tweaker heeft taal problemen heeft, kwaad doen?, het kan op zijn minst begrip op brengen.
En misschien zelfs een paar leeren wat het is.
De andere vraag terug is dus of je niet je 'handicap' de schuld geeft voor de discrepantie van het beeld van hoe je denkt dat je bent en het beeld dat je posten oproepen?
Ik hoop het niet, maar dat is natuurlijk aan andere, ik zou zeggen doe een zoekopdracht en lees mijn laaste berichten en oordeel zelf.
En ja, met een voorbeeld in de hand kan ik hooguit zeggen dat je iets meer werk moet doen voor dezelfde kwaliteit.... dat noemen ze dus 'handicap'. Maar ik ben wel met je eens dat het de middel-maat users zijn die louter op de vorm en niet de inhoud reageren. Misschien dat als je echt veel werk in een post hebt zitten en deze alleen vanwege de vorm naar beneden gaat, je op TMF een linkje ernaar post in het grote mismoderatiestopic..... we kijken in principe alleen naar de ideeen, spelfoutjes zijn niet je van het, maar tot een bepaalde grens uiteraard.
Wat zijn de problemen van zo een waarschuwing te hebben.
ik zie alleen maar voordeelen:
1: jullie hoeven minder power mod's te doen.
2: de poster heeft meer eer van zijn werk (daar doet hij het toch voor)
3: misschien/hopenlijk kweekt het meer begrip voor een onzichtbare handicap, als mensen zo een popup kunnen lezen wat het is en met links naar meer info. (want het is niet dat we een arm missen of zo)

Want een handicap is het toch echt wel, als ik naar me zelf kijk.
Ik ben een voorman in de offshore, en twee jaar geleden had ik een functionerings gesprek, daar werd me gezecht dat ze hadden besproken om mij supervisor te maken, maar ze het helaas niet konden doen van wegen mijn schijf problemen met rapporten schijven.

Ik probeer hier niet zielig te doen alleen uit te legen wat het is om het te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Longbeard
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-09 21:18

Longbeard

Back in Black, hobby beëindigd

Zoals /me Ect al zegt, is dit meer iets voor /TMF

FA > TMF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Ecteinascidin schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 00:08:
Maar dan nog, lees en stijlfoutjes kan ik makkelijk overheen gaan als er een werkelijk originele gedachtengang achter hangt, maar die ben ik vooralsnog niet tegengekomen. De andere vraag terug is dus of je niet je 'handicap' de schuld geeft voor de discrepantie van het beeld van hoe je denkt dat je bent en het beeld dat je posten oproepen?

Ik kan me niet voorstellen dat iemand die geestelijk is blijven hangen in het BreezAh taaltje een zo uitgebreide review zou schrijven. Zeker omdat er weinig consistentie in de fouten zit zou je al gauw doen vermoeden dat er meer aan de hand is.
Meer werk doen om hetzelfde resultaat te behalen zal gewoon niet altijd lukken met een handicap. Je moet tijd en resultaat tegen elkaar afwegen. Als de TS hier 2 uur over heeft gedaan vind ik de inzet al enorm _/-\o_
Zo zal een gehandicapte sporter nooit hetzelfde resultaat halen als een niet gehandicapte sporter terwijl de 1e er mischien wel veel meer moeite in stopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

player-x schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 01:08:
Zou een "waarschuwing" dat deze tweaker heeft taal problemen heeft, kwaad doen?, het kan op zijn minst begrip op brengen.
Het is in mijn ogen toch wel een negatief stempel dat je opgedrukt wordt. Eentje waar men zou kunnen denken "Ow, dat is een taalkundig wrak, laat ik die maar niet lezen".
Anderzijds is aan je tekst hier en zeker ook die productsurvey te zien dat je er best wat moeite voor gedaan hebt en dan is het zeker vervelend dat de eerste reacties standaard over je spelling gaan. Ik denk niet dat dat soort reacties zomaar verdwijnen, je loopt best kans dat er dan vaak bijna net zoiets onder komt:
"Ik zie dat je dyslectisch bent, ik heb even je spelfouten gefixed:
- ..."

Heb je dat op GoT een stuk minder nu? Dus minder gezeik over je spelling sinds je in je signature hebt staan dat je dyslectisch bent?
Wat zijn de problemen van zo een waarschuwing te hebben.
ik zie alleen maar voordeelen:
1: jullie hoeven minder power mod's te doen.
2: de poster heeft meer eer van zijn werk (daar doet hij het toch voor)
3: misschien/hopenlijk kweekt het meer begrip voor een onzichtbare handicap, als mensen zo een popup kunnen lezen wat het is en met links naar meer info. (want het is niet dat we een arm missen of zo)
Ik zie er ook wel nadelen in :)
Stel iemand is maar licht dyslectisch, moet hij dan toch dat stempel gaan dragen? Want zodra zo'n label er is vinden de spellingsfanaten misschien wel dat ie ook altijd gebruikt moet worden voor iedereen met moeite met spellen hebt en als dat niet gebeurt men dan extra afstraffend mag reageren...
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.

Als het alleen begripskwekend werkt en op die manier in ieder geval de vervelend geschreven opmerkingen over je spelling wegneemt zou het natuurlijk goed werken. Een ander nadeel is dat er meerdere redenen zijn om slechter dan gemiddeld te spellen, ik kan er zo al een paar noemen:
- Dyslectisch zijn, ongeacht de opleiding/intelligentie of afkomst,
- Lager opgeleid zijn,
- Minder intelligent zijn,
- Nederlands niet als moedertaal hebben.

En alleen van de laatste vindt iemand het waarschijnlijk niet echt erg dat er standaard een labeltje boven zijn naam komt dat ie slechter spelt omdat ie uit het buitenland komt. Bij dyslexie kan je stelle dat het een noodzakelijk kwaad is, maar wat moeten we met die andere twee?

Daarnaast is het eigenlijk toch een vorm van symptoombestrijding. Het probleem is tenslotte dat er hier mensen zijn die vooral naar de vorm, ipv de inhoud kijken en zonder scrupules een slecht schrijvende auteur afkatten. Niet dat jij en anderen slechter spellen dan gemiddeld, ondanks dat je er waarschijnlijk veel meer moeite voor doet dan gemiddeld.

Wouter's stukje slaat vziw trouwens toch meer op het echt slecht geschreven materiaal, een g met een ch of een ei met een ij omwisselen is nog geen fonetisch schrijven. Ik kan zo gauw uit mijn hoofd geen voorbeelden aanhalen (hoewel deze wel een redelijk voorbeeld is), maar ik heb diverse voorbeelden gezien die aanzienlijk slechter leesbaar zijn dan jouw werk hier (wat namelijk best goed te lezen is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12:59
TrailBlazer schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:03:
[..]
Zo zal een gehandicapte sporter nooit hetzelfde resultaat halen als een niet gehandicapte sporter terwijl de 1e er mischien wel veel meer moeite in stopt
Met deze opmerking sla je de plank nogal mis, er zijn namelijk genoeg handi-sporters die dezelfde of betere resultaten halen dan hun valide collega's, helaas weten weinig mensen hiervan omdat events als de paralympics compleet worden genegeerd door de nederlandse televisie.

@TS, deze discussie heb je toch al een keer gevoerd ? (zie dislectie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Comp_Lex
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 26-09 22:42
Het is in mijn ogen toch wel een negatief stempel dat je opgedrukt wordt. Eentje waar men zou kunnen denken "Ow, dat is een taalkundig wrak, laat ik die maar niet lezen".
Ik denk dat dat gewoon een risico is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 18:10

botoo

💀 too old to die young

Een 'dyslectisch' stempeltje lijkt mij ongewenst, waar ongetwijfeld weer oneigenlijk gebruik van gemaakt zal worden. De eerste de beste BrEeZaH schrijver zal het graag misbruiken om z'n eigen luiheid te maskeren.

Verder is het best wel sim-pel, de boodschap die je overbrengt moet begrepen worden door je lezers, als dat niet lukt dan is je moeite - helaas - voor niets geweest. Het is voor een lezer niet van belang waarom iets onbegrijpelijk (en ik chargeer nu wel natuurlijk) is, het gaat de lezer om de inhoud. Grammaticale azijnpissers kunnen rekenen op negatieve scores en soms op een sturend mailtje (vanuit de crew), maar dan moet dat wel gemeld worden want de FP-crew ziet zeker niet alles (en ervaar dat niet als klikken of zeuren, ik zie liever te vaak mismoderaties dan dat ze door de vingers glippen).

Je reacties op je survey heb ik iig bijgemod en de grootste azijnpisser heeft wat ie verdient :Y).

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• player-x

player-x

Disruptive by design

Topicstarter
ACM schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 08:24:
pppffff. sorry hoor, maar denk dat, dat wel een hele simpele gedachte gang is,
En "als" dat al zou gebeuren, prima want zulke simpele zieltjes hoeven mijn berichten niet te lezen.
Misschien bot maar zo denk ik er over.
Anderzijds is aan je tekst hier en zeker ook die productsurvey te zien dat je er best wat moeite voor gedaan hebt en dan is het zeker vervelend dat de eerste reacties standaard over je spelling gaan. Ik denk niet dat dat soort reacties zomaar verdwijnen, je loopt best kans dat er dan vaak bijna net zoiets onder komt:
"Ik zie dat je dyslectisch bent, ik heb even je spelfouten gefixed:
Zou in de popup kunnen staan dat, dat het niet hoeft.
Maar is in iedergeval heel wat minder irritant dan voor "idioot" te worden uit gemaakt.
Heb je dat op GoT een stuk minder nu? Dus minder gezeik over je spelling sinds je in je signature hebt staan dat je dyslectisch bent?
Kort en bondig, JA heb op GoT geloof ik een keer zo een opmerking gehad.
En toen ik zei dat ik een taal probleem had, zei hij sorry dat hij het niet had gezien.
Ik zie er ook wel nadelen in :)
Stel iemand is maar licht dyslectisch, moet hij dan toch dat stempel gaan dragen? Want zodra zo'n label er is vinden de spellingsfanaten misschien wel dat ie ook altijd gebruikt moet worden voor iedereen met moeite met spellen hebt en als dat niet gebeurt men dan extra afstraffend mag reageren...
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of dat ook daadwerkelijk gaat gebeuren.
Persoonlijk betwijfel ik dat, maar het zou kunnen.
Als het alleen begripskwekend werkt en op die manier in ieder geval de vervelend geschreven opmerkingen over je spelling wegneemt zou het natuurlijk goed werken. Een ander nadeel is dat er meerdere redenen zijn om slechter dan gemiddeld te spellen, ik kan er zo al een paar noemen:
- Dyslectisch zijn, ongeacht de opleiding/intelligentie of afkomst,
- Lager opgeleid zijn,
- Minder intelligent zijn,
- Nederlands niet als moedertaal hebben.
1 daar hebben we het nu over
2 betwijfel of die op een site met een zo hoog technisch gehalte komen en zo ja nog minder kans dat ze ook posten.
3 zie 2
4 daar zou ook net zo iets voor gedaan kunnen worden
En alleen van de laatste vindt iemand het waarschijnlijk niet echt erg dat er standaard een labeltje boven zijn naam komt dat ie slechter spelt omdat ie uit het buitenland komt. Bij dyslexie kan je stelle dat het een noodzakelijk kwaad is, maar wat moeten we met die andere twee?
Tja ik weet het niet, maar om er met een makelijk antwoord af te komen,
Rome is ook niet in een dag gebouwd
Daarnaast is het eigenlijk toch een vorm van symptoombestrijding. Het probleem is tenslotte dat er hier mensen zijn die vooral naar de vorm, ipv de inhoud kijken en zonder scrupules een slecht schrijvende auteur afkatten. Niet dat jij en anderen slechter spellen dan gemiddeld, ondanks dat je er waarschijnlijk veel meer moeite voor doet dan gemiddeld.
Om het anders te zeggen, als je op straat loopt, en je ziet een paar gasten iemand in een rolstoel pesten, dan zeg je daar toch wat van.
Ik zeg er in iedergeval iets van, als iemand op zijn zwakke punten word gepakt,
Denk dat ze het hier op de FP ook zullen doen, als ze zien dat iemand op zijn zwakke punt word aangevallen.
Mitch schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 09:17:
@TS, deze discussie heb je toch al een keer gevoerd ? (zie dislectie)
Ja en, dat geef ik toch ook zelf aan, maar als je het ergens niet mee eens ben, kan je dat toch best nog wel een keer over hebben, of niet?
botoo schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 13:27:
Een 'dyslectisch' stempeltje lijkt mij ongewenst, waar ongetwijfeld weer oneigenlijk gebruik van gemaakt zal worden. De eerste de beste BrEeZaH schrijver zal het graag misbruiken om z'n eigen luiheid te maskeren.
Botoo ben je nu echt serieus, je gaat toch niet zegen dat je een taal probleem hebt, om dat je te lui bent om goed te schijven.
En als die er wel zijn dan zijn ze ook vast te lui om het aan te zetten.
En als je echt denkt dat het wel gebeurd dan kan je het ook aan een admin overlaten om het aan te zeten..
Verder is het best wel sim-pel, de boodschap die je overbrengt moet begrepen worden door je lezers, als dat niet lukt dan is je moeite - helaas - voor niets geweest. Het is voor een lezer niet van belang waarom iets onbegrijpelijk (en ik chargeer nu wel natuurlijk) is, het gaat de lezer om de inhoud..
Hmmm kom op zeg, ik weet zeker dat mijn post's best wel leesbaar zijn, ook al zijn ziten er soms wat schoonheidsfoutjes in.
het gaat alleen bij sommige lezers juist niet alleen om de inhoud.
Grammaticale azijnpissers kunnen rekenen op negatieve scores en soms op een sturend mailtje (vanuit de crew), maar dan moet dat wel gemeld worden want de FP-crew ziet zeker niet alles (en ervaar dat niet als klikken of zeuren, ik zie liever te vaak mismoderaties dan dat ze door de vingers glippen).
Ik denk op mijn beurt voorkomen is beter dan genezen, misschien helpt het, misschien niet.
Maar wat ik denk zelf van wel, en heb die ervaring ook op GoT en ander forums waar ik het heb kunnen aan gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ach ik zou me gewoon niet op laten naaien door die zeurpieten. je hebt je best gedaan, Wat willen ze er nog meer van verwachten.

Ik heb persoonlijk erg genoten van de volgende tekst:

MAAAAAAR !!!!!
De muis pointer is gewoon crap, dacht eerst dat ik een defect toetsen bord had, en was al van plan om het terug te sturen.

Tot dat ik op het net andere artikelen had gelezen, die precies hetzelfde probleem beschreven
Er zit gewoon geen gevoel in, gaat van langzaam in een keer over naar snel met niks er tussen, werkt soms gewoon helemaal niet!
Het beste is hij te beschrijven als of je een hengel hebt van 5m en je daar mee een knop op je scherm moet aan klikken, hij gaat wel ergens naar toe, maar waar weet je nog niet precies.

Domweg GENIAAL!! Ik kan zowat zelf voelen wat je bedoelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 16:30

Gamo

Research Before You Buy

Kun je er misschien een pic in verwerken? Verder bedank ik je voor de review, en ik wil best de woorden ff aanpassen zodat het beter klopt, want het is zèker een bruikbare review :)

doet precies waar
opties die je wilt hebben
niet mee rijden
hij ligt lekker
heb gegeven hij
kijk nog even verder

verder nog grammatica foutjes, maar daar ga ik en niemand anders moeilijk over doen :D Ik vond het zowiezo al goed leesbaar, geen klachten!

Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmigaWolf
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 14-10-2021
Erg laat maar ik weet waar je over praat, ik heb precies het zelfde als u.

Ook mensen die mij dom noemen of zeggen dat ik weer naar school moet of zo iets doms.

Maar ga door zo als jij wil, en laat die domme mensen maar stom kletsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Begin ik met volle aandacht te lezen om er vervolgens achter te komen dat het reacties zijn uit 2006 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door pcgek op 25-01-2015 09:52 ]

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Dyslectie of niet, een topic kicken uit 2006 stellen we niet op prijs ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.

Let op:
[html][norml][/norml][/html]