Oké ik ben dyslecties in mijn geval dus eigenlijk dysorthografie (klik voor meer info wat het is),
Maar dat betekent niet dat ik dom ben!
Ik kom op tweakers nu al een paar jaartjes, en vind het een van de betere nieuwssites.
Maar een ding waar ik me echt soms echt boos om kan maken is, om sommige reacties op mijn reacties.
Ik ben iemand met een eigen mening, en denk meestal na over dingen voor dat ik wat zeg.
maar word vaak naar beneden gemodereerd omdat mijn zin's opbouw en/of spelling niet goed is.
Ook krijg ik vaak reacties in de trend van begrijp je niet hoe je dat moet schijven of ben je dom of zo.
Ik doe al mijn best door bv als ik een reactie plaats, de reactie link in een nieuw venster te openen, in plaats van het gewone reactie schermpje te gebruiken, zo dat ik de spel check van Google bar kan gebruiken.
En het is echt geen luiheid, als ik een reactie plaats kost me dat zeker 2 tot 3 keer zo land als iemand zonder mijn "handicap".
Als ik wat schijf en het zijn bv 3 a 4 regels, en ik gooi er spelling controle er over, en hij vind geen fouten ik echt iets, van wow geen fouten!
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2690
Ik heb hier zeker 2 uur in gestoken, en wat zijn de eerste reacties? opmerkingen over spelfouten.
Vooral reacties zo als de derde maaken me kwaad.
Een een eerdere postdislectie
En hier op de FP word door de een hoop van de redactie dyslectie ook af gedaan als luiheid.
voorbeeld:
nieuws: 'Intel gaat Pentium D 950-prijzen halveren'
Dit is een ander voorbeeld, dit is toch geen woorden brij of onduidelijk geschreven, en ja er zitten fouten in.
Maar zijn reactie word wel beloond met een grappig, en als je de ene helft van de rest van de reacties lees dan dan word je er toch ook niet vrolijk van.
En krijg je zo iets van waarom post ik hier nog wat, gelukkig waaren er ook positieve reacties
Maar waar het op neer komt, dyslectie sucks als je het hebt.
Ik ben niet iemand die meteen er mee uitscheid en bij de zakken neer gaat zitten.
Maar denk dat er ook zat zijn die dat wel doen terwijl ze best wel wat te zeggen hebben.
Wat ik wil vraagen is kunnen jullie nog eens na denken over een voorstel die ik eerder heb gedaan.
http://www.woordblind.nl
http://www.obalo.nl/dysorthografie.htm
Gaarne zou ik willen weeten wat jullie er van denken, maar kom alsjeblieft niet met dingen zo als luiheid, excuus voor makelijk type, ect.ect.
Want als ik lui zou zijn zou ik er niet zo veel werk in steeken. (deze post koste me bv ongeveer 3 uur)
Want ik denk dat er best wel wat mensen zijn die niet posten omdat ze afgeschrikt worden van al die opmerkingen.
Het zal het niet kompleet voorkomen, maar het helpt wel, en geef in iedergeval een gevoel van begrip op.
Vriendelijke groet Michael
Maar dat betekent niet dat ik dom ben!
Ik kom op tweakers nu al een paar jaartjes, en vind het een van de betere nieuwssites.
Maar een ding waar ik me echt soms echt boos om kan maken is, om sommige reacties op mijn reacties.
Ik ben iemand met een eigen mening, en denk meestal na over dingen voor dat ik wat zeg.
maar word vaak naar beneden gemodereerd omdat mijn zin's opbouw en/of spelling niet goed is.
Ook krijg ik vaak reacties in de trend van begrijp je niet hoe je dat moet schijven of ben je dom of zo.
Ik doe al mijn best door bv als ik een reactie plaats, de reactie link in een nieuw venster te openen, in plaats van het gewone reactie schermpje te gebruiken, zo dat ik de spel check van Google bar kan gebruiken.
En het is echt geen luiheid, als ik een reactie plaats kost me dat zeker 2 tot 3 keer zo land als iemand zonder mijn "handicap".
Als ik wat schijf en het zijn bv 3 a 4 regels, en ik gooi er spelling controle er over, en hij vind geen fouten ik echt iets, van wow geen fouten!
http://tweakers.net/productsurvey/survey/2690
Ik heb hier zeker 2 uur in gestoken, en wat zijn de eerste reacties? opmerkingen over spelfouten.
Vooral reacties zo als de derde maaken me kwaad.
En hier op de FP word door de een hoop van de redactie dyslectie ook af gedaan als luiheid.
voorbeeld:
JA komma's, punten en hoofdleters zijn iets wat je best kan doen maar de rest niet en zeker als je geen spelcheck bij de hand hebt.Wouter Tinus schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 23:26:
Inderdaad, dyslectisch zijn betekent helemaal niet dat je niet kunt spellen, alleen dat je er (soms een beetje, soms veel) meer moeite voor moet doen dan anderen. Het is imo dus geen geldig excuus om taalkundig wrak van een post neer te gaan zetten (fonetisch geschreven, zonder interpunctie, enz.). Spelfouten maakt iedereen, en als iemand er wat meer maakt dan anderen dan maakt het ook echt niet uit, maar zodra een reactie op een letterbrij begint te lijken dan gaat de hele inhoud als het ware achter de decoder, en dan is het dus ook terecht dat hij geen hoge score krijgt. Dingen als hoofdletters en punten vergeten heeft geen klap met dyslectie te maken.
nieuws: 'Intel gaat Pentium D 950-prijzen halveren'
Dit is een ander voorbeeld, dit is toch geen woorden brij of onduidelijk geschreven, en ja er zitten fouten in.
Maar zijn reactie word wel beloond met een grappig, en als je de ene helft van de rest van de reacties lees dan dan word je er toch ook niet vrolijk van.
En krijg je zo iets van waarom post ik hier nog wat, gelukkig waaren er ook positieve reacties
Maar waar het op neer komt, dyslectie sucks als je het hebt.
Ik ben niet iemand die meteen er mee uitscheid en bij de zakken neer gaat zitten.
Maar denk dat er ook zat zijn die dat wel doen terwijl ze best wel wat te zeggen hebben.
Wat ik wil vraagen is kunnen jullie nog eens na denken over een voorstel die ik eerder heb gedaan.
Het mooiste zou zijn, als het aanklikbaar zou zijn, met een schermpje met wat uitleg wat het is, en met een link naar bv:player-x schreef op vrijdag 19 november 2004 @ 17:54:
Zou het mogenlijk zijn om in de bovenste regel aan te geven dat iemand dyslectie heeft.
Bijvoorbeeld van:
Gepost door player-x - vrijdag 19 november 2004 - 11:00 Score: 0 (Interessant)
Naar:
Gepost door player-x - vrijdag 19 november 2004 - 11:00 Score: 0 (Interessant)(dislectie)
Of nog beter dat het naast de mod box komt te staan
http://www.woordblind.nl
http://www.obalo.nl/dysorthografie.htm
Gaarne zou ik willen weeten wat jullie er van denken, maar kom alsjeblieft niet met dingen zo als luiheid, excuus voor makelijk type, ect.ect.
Want als ik lui zou zijn zou ik er niet zo veel werk in steeken. (deze post koste me bv ongeveer 3 uur)
Want ik denk dat er best wel wat mensen zijn die niet posten omdat ze afgeschrikt worden van al die opmerkingen.
Het zal het niet kompleet voorkomen, maar het helpt wel, en geef in iedergeval een gevoel van begrip op.
Vriendelijke groet Michael
[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?