pc start spontaan op

Pagina: 1
Acties:
  • 294 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 01-10 22:54
ik heb een vraag mijn pzee gaat soms spontaan aan als ik er niet achter zit dit is heel erietand want dan staat dat ding weer aan midden in de nacht
ik heb al in de bios gekeeken
en hij hangt in een netwerk en wol saat uit hoor
wat kan ik er aan doen?

het is een amd 1200
met een a-open moederboard de AK33
512 MB ram
en een 3dfx v5 5500
dat is het dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 00:17
De stekker eruit trekken >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nealzie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07-2024
wat als dat niet helpt?
roflol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_wave
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-09 00:17
LOL :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23m3
  • Laatst online: 02-10 14:11

23m3

Time to change batteries!

Misschien heb je kaboutertjes in je huis? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Compubiter
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-08-2023

Compubiter

Think again

Zie je wel, er zijn dus wel mensen die hun PC uitzetten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yeadder
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
heb je ook het stekkertje van je wake on lan er uit gehaald want dit weas bij de oplossing nadt die pc een aantal keren midden in de nacht op starte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spine
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

spine

VISHUDDHI

ik denk dat het door je proc komt..
als je die eruit haalt.. doet ie dat niet meer...!

[BSDFreaks.nl] [www.Dark-Future.org] [Alizarin.nl]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23m3

23m3

Ik heb net even op internet gezocht en er staat dat het een beveiliging is tegen onderkoeling, als je PC te koud wordt kunnen er scheurtjes in het moederbord komen, vandaar dat ie zich aan zet om het warm te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
ja ik heb het stekertje van de wol er ook uit gehaald en nog doet hij het steets

en als het kaboutertjes zijn dan zal ik de power knop is eens onde stroomzetten >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0siris
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:24
volgens mij kun je dat opstarten regelen in het bios, moet je zelf eventjes kijken.

ach...in een volgend leven lach je er om!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Op dinsdag 01 januari 2002 18:33 schreef 23m3 het volgende:
Ik heb net even op internet gezocht en er staat dat het een beveiliging is tegen onderkoeling, als je PC te koud wordt kunnen er scheurtjes in het moederbord komen, vandaar dat ie zich aan zet om het warm te krijgen.
Hahah, dan wil ik wel dat je dat uit kunt zetten! Of anders een verwarmingsmod :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

tsjong wat serieuse reply's he! :(

volgens mij is ut de wake on lan o.i.d

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 23m3

23m3

Op dinsdag 01 januari 2002 18:37 schreef sdomburg het volgende:

[..]

Hahah, dan wil ik wel dat je dat uit kunt zetten! Of anders een verwarmingsmod :P
Sja.. zoek maar eens op GOT naar "PC stuk te koud" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noedelsupke
  • Laatst online: 18-07-2023
Op dinsdag 01 januari 2002 18:41 schreef Goten het volgende:
tsjong wat serieuse reply's he! :(

volgens mij is ut de wake on lan o.i.d
jah probeer eens wake on lan te disablen in de BIOS....dit hielp bij mij..........zit nu al een maand in t stopcontact zonder zichzelf aan te zetten

PIII 800@804 Mhz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdomburg
  • Laatst online: 03-09-2024
Ok, nu ff serieus. Ik denk dat het niet een instelling is als je zeker weet dat wol uitstaat. Ik denk eerder dat 't iets is van hond loopt langs de aanknop ofzow. Check eens of je powerknop niet stiekem beklemd zit op een of andere manier...

edit:
Stekker d'r uit is de makkelijkste oplossing...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
er kan geen hond langs lopen wand hij staat op het beuro en ik weet zeker dat de wol uit staat en ik zal ff chekken of de power knopvast zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Laatst online: 21:44

Dennahz

Life feels like hell should.

Op dinsdag 01 januari 2002 18:48 schreef gerhald het volgende:
er kan geen hond langs lopen wand hij staat op het beuro en ik weet zeker dat de wol uit staat en ik zal ff chekken of de power knopvast zit
misschien een idee als het niet opgelost word.. -->

zo'n stekkerdoos kopen met zo'n knoppie en daar je computer op aansluiten.. dan doe je het knopje uit en dan kan ie echt niet meer aanslaan :)

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IT'S ALIVE !!!!

(sorry :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Misschien in het bios een getimede boot ingesteld? (auto power-on)
Of modempje met in bios Wake-on-Ring die de boosdoeners zijn? (of een ander apparaatje aan je compoort)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
  • Laatst online: 29-09 10:41
Ik heb hetzelfde gehad met mijn EPOX moederbord. Bleek dat dit te komen door mijn KBPO (keyBoard Power On). Deze in het BIOS uit gezet en nooit meer last van gehad. Het schijnt dat de voeding dan een stroompje afgeeft naar het toetsenbord. Misschien heb je hier iets aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
er zit ook niks aan de com poorten en dat van de toetenbord is ook uit geschakeld en dat op starten op een bepaalde tijd is ook uit geschakeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
Wat voor netwerk kaart heb je eigenlijk? Als het een 3com is, is er een progje voor om de instellingen van de kaart te bekijken (3cfg o.i.d.??). Misschien dat daar iets in zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
nee er ziteen realtek RTl8139 in

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Op dinsdag 01 januari 2002 19:18 schreef gerhald het volgende:
er zit ook niks aan de com poorten en dat van de toetenbord is ook uit geschakeld en dat op starten op een bepaalde tijd is ook uit geschakeld
De eerste pc met een eigen willetje?

Geld waard man ;)

Maar errug weird... ik zou het niet weten...

Ehm... nog 1 idioot tipje...
Heb je misschien een mobiele telefoon vlak bij je pc liggen die misschien 's nachts sms'jes ontvangt.... (errug ver gezocht... maar... je mot toch wat verzinnen....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rendier2710
Ben bang dat het toch zo'n verdeeldoos met zo'n rode knop wordt zoals eerder gezegd. Heb ik ook en werkt heel erg fijn. Maar goed, dat was je vraag niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AC Resume Jumper geplaatst? Dat is dat -ie opstart zodra je de stroom erop zet. Als je een dip in het stroomnet hebt gehad kan -ie ook aanspringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
nee er licht ook geen mobile telefoon bij de pzee wand dat ding doe ik altijd uit als ik naar bed ga want je hebt van die vrindinnen die dan midden in de nacht bellen duzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 01-10 22:59

Illusion

(the art of)

hmm, heb je huisdieren? :?

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
ja ik heb huis dieren 1 hond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dinsdag 01 januari 2002 18:43 schreef ViperGTS het volgende:

[..]

jah probeer eens wake on lan te disablen in de BIOS....dit hielp bij mij..........zit nu al een maand in t stopcontact zonder zichzelf aan te zetten
een beetje blind he hij zegt toch dat hij de wol uit heeft staan en het stekkertje er af }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wheels_Chrome
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 23-03-2024

Wheels_Chrome

Vergeten = n vorm van vrijheid

Gaat 's nachts ook wel eens de telefoon? Niet zeker... Dan weet ik het ook niet. Wel? Heb je een ouderwetse modem aan je pc hangen? Of in de pc dan. Je hebt kans dat in je bios de functie wake on modem activity o.i.d. aan staat. Heb ik een keer gehad bij iemand die de pc uitdeed en na het boodschappen doen of wat dan ook thuis kwam, en dan stond plots de pc weer aan. Na lang zoeken was het dus de modem die dat deed.

AMD 1900+, ABIT KR7A, 1GB DDR, Matrox G550, Adaptec 2930U, Plextor 12/4/32 SCSI, Plextor 40 SCSI, Alienware DA-01-SLD, DigiDoc 5, iiyama 19", HP 17", Barracuda 60GB, IBM 40GB, Miro DV 500, 2x 3Com 10/100, Hercules Game Theater XP, HP DDS3 12/24,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij sommige moederborden kun je instellen waar je je computer mee aan kunt zetten,dit kan je muis zijn maar ook je toetsenbord,dat bekend dus dat je voeding dag en nacht stand by is. Het kan zijn dat er heel veel stof in je voeding zit dat er dingen met elkaar verbonden worden die niet moetten,dit geld natuurlijk ook voor je muis en toetsenbord. Kijk eerst even in je bios naar zoiets als "computer aanschakelen bij muis toets 1"of zoiets anders toch maar even in je voeding kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan het gewoon niet zijn dat de printplaat van je aan en uit knop korsluiting maakt?... dan toch maar zon stekkerdoos,

eb ik ook, me hub, monitor, pc en lavalamp :) erop, alles in 1x aan, en voor de zekerheid sergeprotect erop, scheelt weer voor de bliksem (als die ooit komt :P ), dus ja.. ff kijken voor kortsluiting lijkt me. Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, computer gewoon aan laten staan mischien gaat hij dan ook vanzelf uit waneer hij zin heeft,anders probeer het eens met een emmer water, dus als hij weer aanspringt gewoon effe emmertje leeg gooien over je mobo en klaar is kees :P
TIP: wel niet vergeten de volgende dag een nieuw compu te kopen en dan je reactie op GoT te posten (LOL)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scribble
  • Laatst online: 11-05 11:54
Op dinsdag 01 januari 2002 19:23 schreef wfvn het volgende:

[..]

De eerste pc met een eigen willetje?

Geld waard man ;)

Maar errug weird... ik zou het niet weten...

Ehm... nog 1 idioot tipje...
Heb je misschien een mobiele telefoon vlak bij je pc liggen die misschien 's nachts sms'jes ontvangt.... (errug ver gezocht... maar... je mot toch wat verzinnen....)
Jaja, en die mobiel geeft zeker een seintje naar de power knop ofzo.... En dan gaat hij aan!
Dit is wer heel ver gezocht, niet? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:07
de AK33 sucks!

't is vast een fout in je moederbord, want het hele moederbod is 1 groote fout!

niet dat ik je wil afkraken ofzow, maar het is gewoon de waarheid. Heb er 3 achterelkaar kapot gehad. nu de AK73 Pro A (met Athlon 1,2 GHz (12x100) en dat gaat PERFECT en je kan die lekker overclocken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als je de comp uit doet ff de knop van de voeding uitzetten

tadaa wat een oplossing geen geouwehoer gewoon simpel aanpakken :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rogier20
  • Laatst online: 27-11-2023
Nou ik heb het zelfde gehad!
Oplossing?? geen idee.
Maar ik ben er wel achter gekomen dat dit alleen gebeurde als windhoos 98 niet goed werd afgesloten.
dus mijn remedie.... als je compu crashed of wat dan ook.... niet uit laten...maar ff opnieuw opstarten en goed afsluiten.

verder week ook nie :?

mzzl
Quaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 21:49
Wat gebeurt er als je computer uit staat en je haalt de stekker er uit en doet hem er weer in? Start je PC dan gelijk op? Zo ja, dan moet je AC Power Resume uitzetten in je bios. (of misschien middels een jumper).

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
Op woensdag 02 januari 2002 14:05 schreef ecageman het volgende:
Wat gebeurt er als je computer uit staat en je haalt de stekker er uit en doet hem er weer in? Start je PC dan gelijk op? Zo ja, dan moet je AC Power Resume uitzetten in je bios. (of misschien middels een jumper).
nee dan start de pzee niet meteen op blijft gewoon uit staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ecageman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-07 21:49
Spoken?

Ik zou het echt niet meer weten. Misschien is een stekkerdoos met uit/aan knop je enige "redmiddel" als je geen extra uit/aan knop op je voeding hebt zitten.

AMD Athlon 2800+, MSI K7N2Delta-L, 1024MB PC3200, SB Audigy2, XFX GF4MX440, BenQ DVD+-RW, NEC 1300A DVD+-RW, 2x WD 120GB 8mb, 2x Maxtor 250GB, Chenbro Gaming Bomb, Tagan 480W, 17" Iiyama monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LG_Greenman
  • Laatst online: 07-01 20:24
Op dinsdag 01 januari 2002 18:31 schreef yeadder het volgende:
heb je ook het stekkertje van je wake on lan er uit gehaald want dit weas bij de oplossing nadt die pc een aantal keren midden in de nacht op starte
WOL werkt ook zonder dat er een kabeltje in zit, dus gewoon door de pci-bus, zet er eens een netwerkkaartje in zonder WOL of trek hem er fysiek uit.

HX45/300w/Epox 8KHA+/XP1800@1620/768mb@2x143mhz Apacer/17"@Asus V6600 GF1/17"@ S3trio64V/SB1024 Live player/Kingston 110TX/20gig@7200rpm Maxtor/40gig@5400rpm Maxtor/27gig@5400 WD/JustCool CPUcooler/2x120mm en 3x80mm casefans/Plextor 40x/DVDR4x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

Ik heb thuis voor alle twee de pc's een stekkerslof (zo'n geval waar je meerdere stekkers in kan steken) met een aan/uit schakelaar gekocht. Kan je alles in een keer aan of uit zetten. :z

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerhald
ik zal ff kijken naar dat wol en zo al ik thuis ben van de lan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 20:21

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Dip in de stroom en waarschijnlijk staat er in het BIOS dat de PC gelijk moet starten als er stroom toevoer is. voeding probleempje is ook een mogelijke oorzaak

het lijkt me sterk maar het zou kunnen

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Draai je XP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

gewoon stekker eruit halen en dat was het niet moeilijk doen en haal gewoon die stekker eruit

Greetz Hellgod :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-09 20:21

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Op donderdag 03 januari 2002 23:17 schreef battle_army het volgende:
gewoon stekker eruit halen en dat was het niet moeilijk doen en haal gewoon die stekker eruit

Greetz Hellgod :)
welkom op GoT

Ik zeg het maar even voordat een modje begint te mekkeren tegen je...Greetz etc. zijn niet gewenst onder de posts. Zie regelgeving maar even.

Veel plezier verder :)

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barreljan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-09 13:10

Barreljan

...Zoom-Zoom...

is mij ook een keer overkomen dit hele euvel. 's ochtends om rond 5:30 ging ie aan. Ik helemaal in de stress met een slaperig hoofd: "WTF! hoe kan da nou beuren? wat heb ik nou weer an me fiets hange? balleding!".

wat het was? geen idee. Nooit meer gehad dat ie zomaar opstartte.

zoek alles uit. Als je alle leuke Wake On ... opties in bios heb uitstaan desnoods eerst je lan-kabel eruit kijken of ie weer opstart na een tijd. Daarna eventueel modem en ga maar door. Als ie geen signaal krijgt via een apparaat gaat ie ook niet aan das makkelijk. (nee, nou klets ik uit mijn nek: 230V stekker eruit is het makkelijkste!)

Time Attacker met de Mazda 323F 2.5 V6 J-spec | PV output

Pagina: 1