Om meer zekerheid te krijgen en collega's op kantoor en thuis optimale snelheden te bieden heb ik een plan opgesteld om twee verbindingen in te zetten op mijn werk.
verbinding 1: aDSL connectie
verbinding 2: sDSL connectie
Het netwerk is opgebouwd via een centrale hub die in een patch kast alle computers met elkaar verbind.
De centrale ontwikkel server staat ook aangesloten op deze hub.
Op dit moment werken alle collega's thuis of op kantoor via de aDSL verbinding. De VPN verbinding werkt echter zeer traag waardoor die praktisch niet te doen is.
Daarom hebben we gekozen voor een extra sDSL verbinding.
We wilden het aDSL modem de DHCP laten uitvoeren, en de sDSL modem de DHCP uitzetten.
Bij de ontwikkel server wilden we vervolgens de primary gateway instellen op de sDSL modem en de secondary op de aDSL modem.
Alle overige computers krijgen van de aDSL modem een ip adres en zullen als primary gateway uiteraard de aDSL modem krijgen.
Het eerste probleem bij het invoeren is dat de de huidige hub in de patch kast maar 1 uplink heeft waarop de aDSL modem zit. Op het moment dat ik de sDSL modem (met dhcp off, nat aan) aan de hub hang valt internet op alle pc's uit.
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Kunnen we dit werkend maken?
Alternatief zou eventueel zijn om een extra netwerkkaart in de ontwikkelserver te hangen welke direct op de sDSL modem komt?
Ik hoop dat iemand wat nuttige tips kan geven.
verbinding 1: aDSL connectie
verbinding 2: sDSL connectie
Het netwerk is opgebouwd via een centrale hub die in een patch kast alle computers met elkaar verbind.
De centrale ontwikkel server staat ook aangesloten op deze hub.
Op dit moment werken alle collega's thuis of op kantoor via de aDSL verbinding. De VPN verbinding werkt echter zeer traag waardoor die praktisch niet te doen is.
Daarom hebben we gekozen voor een extra sDSL verbinding.
We wilden het aDSL modem de DHCP laten uitvoeren, en de sDSL modem de DHCP uitzetten.
Bij de ontwikkel server wilden we vervolgens de primary gateway instellen op de sDSL modem en de secondary op de aDSL modem.
Alle overige computers krijgen van de aDSL modem een ip adres en zullen als primary gateway uiteraard de aDSL modem krijgen.
Het eerste probleem bij het invoeren is dat de de huidige hub in de patch kast maar 1 uplink heeft waarop de aDSL modem zit. Op het moment dat ik de sDSL modem (met dhcp off, nat aan) aan de hub hang valt internet op alle pc's uit.
Heeft iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Kunnen we dit werkend maken?
Alternatief zou eventueel zijn om een extra netwerkkaart in de ontwikkelserver te hangen welke direct op de sDSL modem komt?
Ik hoop dat iemand wat nuttige tips kan geven.
-=[Een wijs man zei eens: als een tweaker heb ik zo mijn TCP-IP connecties. Deze uitspraak staat tot op de dag van vandaag © mr._Anderson]=-=[ AMD64 overclock en registratie site: AMDGeeks.net