Toon posts:

Harde schijf volledig wissen + opnieuw partitioneren

Pagina: 1
Acties:
  • 156 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Naar aanleiding van dit topic, ben ik nu van plan om mijn tweede harde schijf in zijn geheel te wissen, en dan opnieuw partities in te stellen. Nu ben ik niet zo heel technisch daarin, dus ik vroeg mij af welk programma ik daar beter voor kon gebruiken: FDISK of Portable Partition Magic?

Ik weet dat er een FAQ is van FDISK maar ik kon zo snel even niet vinden hoe het met Partition Magic moest. Zou iemand mij dit kunnen uitleggen?

Het gaat hier om een tweede harde schijf, een Seagate 160 ST316002 3AS, mocht dat nog belangrijk zijn.

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Kan je in Partition Magic niet gewoon rechtermuisknop » Formatteren doen op de partitie/ hardeschijf in kwestie? Anders misschien even de handleiding (F1 meestal) lezen :)

The devil is in the details.

• BARO
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-11-2025
Als je een de pc opstart vanaf een CD van het gewenste besturingssysteem krijg je een overzicht van alle partities, voordat je gevraagd wordt het OS te installeren. Hier kun je alle partities verwijderen en opnieuw indelen, waarna je het OS (Windows in jouw geval) installeert op de eerste (bovenste) partitie die je hebt aangemaakt.

Als je dit niet wilt: kijk in de helpfunctie van Partition Magic.

[ Voor 10% gewijzigd door BARO op 20-06-2006 17:23 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

OM FAQ / Beleid » Hoe kan ik een harddisk wissen? en Hoe/waarmee kan ik mijn schijf indelen?

FAQ-gevalletje, dicht dus.

[ Voor 22% gewijzigd door BalusC op 20-06-2006 17:30 ]

Dit topic is gesloten.