Toon posts:

[XP] Twee partities samenvoegen

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Mijn tweede harde schijf (een SATA) bevatte een partitie voor Linux. Nu heb ik deze partitie verwijderd (inlcusief de Swap partitie) en er twee nieuwe schijven van gemaakt. Nu ziet de indeling van mijn tweede schijf er dus zo uit:
1: 35,9 GB NTFS (voormalige Linux Schijf)
2: 1,55 GB FAT32 (voormallige Linux Swap)
3: 56,1 GB NTFS
4: 55.3 GB NTFS
Maar nu wilde ik dus met Partition Magic de eerste twee gaan samenvoegen, maar het wilde niet helemaal lukken. Toen ik met PartitionInfo wilde gaan kijken kreeg ik allerlei errors over Geometry en nog meer dingen, deze errors stonden er in ieder geval boven:
Error #105: Partition didn't begin on head boundary.
ucBeginHead expected to be 0 or 1, not 3.
Error #105: Partition didn't begin on head boundary.
ucBeginHead expected to be 0 or 1, not 2.
Toen heb ik een beetje op het forum gezoch en ik zag een andere thread waarin werd aangeraden om TestDisk te gebruiken om de schijf te analyseren, en toen ik dat gedaan had leek er op het eerste gezicht niks aan de hand, maar toen ik op save drukte zag ik de volgende indeling:

Afbeeldingslocatie: http://i5.tinypic.com/14ijr6f.jpg

Hier verschijnt het eerste deel van de harde schijf nog steeds als Linux dus... Of zie ik het nou fout? Alhoewel ik die voormalige schijf heb geformateerd als NTFS en ik hem ook kan zien in Mijn Computer wordt die hier herkend als Linux. Dus ik dacht dat dit misschien de fout was die Partition Magic zag. Maar kan ik er wat aan doen, ZONDER de hele harde schijf te formatteren??

Verwijderd

PartitionMagic?

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
Je kunt ze allemaal gewoon in Windows zien neem ik aan? Dan ff chkdsk /r draaien. Als dat niet werkt kun je met de herstelconsole op XP cd nog fixmbr en fixboot proberen, dat zou zeker genoeg moeten zijn.

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:20:
Je kunt ze allemaal gewoon in Windows zien neem ik aan? Dan ff chkdsk /r draaien. Als dat niet werkt kun je met de herstelconsole op XP cd nog fixmbr en fixboot proberen, dat zou zeker genoeg moeten zijn.
Maar hoe selecteer ik de gehele tweede harde schijf in CHKDSK? Of hoef ik dan alleen de eerste partitie van de tweede schijf te doen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Verwijderd schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 12:26:
[...]
Maar hoe selecteer ik de gehele tweede harde schijf in CHKDSK? Of hoef ik dan alleen de eerste partitie van de tweede schijf te doen?
CHKDSK werkt per volume/partitie. Tik in een command box even het volgende in "chkdsk /?".

[ Voor 70% gewijzigd door _Dune_ op 15-06-2006 12:40 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hm, vage kwestie, dat die Linux bootrecord er nog in zit. Probeer inderdaad eens fixmbr :)

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm, ik heb CHKDSK gedaan op die ene partitie die aangegeven wordt als Linux, maar er gebeurde iets vreemds. Hij deed alle checks heel snel behalve de vrije ruimte check, en toen deze klaar was sloot deze automatisch de command console af. - edit -

Is er trouwens een manier om met TestDisk proberen te herstellen? Ik zag dat er een optie 'write' stond (in de screenshot), maar wat hield dat in?

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 13:43 ]

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:12:
Hm, vage kwestie, dat die Linux bootrecord er nog in zit. Probeer inderdaad eens fixmbr :)
Nope, gedaan en niets uitgehaald. Er staat nog steeds dat het een Linux partitie is, en hij geeft nog steeds al die errors bij PartitionMagic. Iemand anders een idee over hoe ik het kan verhelpen zodat ik de voormalige Linux dingen kan samenvoegen tot een gezonder partitie ?

- Edit - Toen ik trouwens MAP deed in Windows Recovery Console, werd mijn tweede harde schijf (de SATA dus) niet herkend, misschien ligt daar ook een probleem?

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2006 13:46 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:22
Ik raad je dan aan om eerst eens een goede backup te maken en die het liefst branden en anders op de andere schijf zetten. Dan de hele schijf formatteren (met partition magic), zodat je géén partities meer hebt. Daarna één partitie maken en daar die backup op terugzetten en je kunt zo verder.
Pagina: 1