Toon posts:

Wat kan er kapot zijn?

Pagina: 1
Acties:
  • 247 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Mijn PC doet de laatste tijd erg raar, ik heb echt het idee dat er iets kapot is! Als ik een image wil laden met daemon tools (en ook met alcohol 120%) krijg ik tijdens de installatie bijna altijd errors, soms kan de installatie helemaal niet gestart worden! Ik had farcry nog compleet geinstalleerd op de computer staan, dit werkte na formateren (ik hoopte dat dit iets zou helpen) niet meer, terwijl iemand het over netwerk kant en klaar kopieerden en op die pc werkte het wel! Net zoals bij de images, die bij andere mensen wel werken. Na het formateren had ik op mijn andere harde schijf Winamp nog staan; the installer you are trying to use is corrupted or incomplete........ Tijdens het opnieuw installeren van Windows XP Pro kwamer er zelfs errors! Daarna wilde de pc niet meer opstarten maar na ''repair windows'' werkte hij weer... Weten jullie wat er kapot kan zijn? Dit is mijn systeem;
Corsair 2x512MB PC3200@233 TwinX DDR SDRAM
Asus A-45GA 450W
Samsung 250GB (SP2504C, 7200RPM, 8MB, NCQ, SATA II)
Maxtor 160GB IDE
MD Athlon 64 X2 3800+ BOXED *Manchester-Core* (Socket 939)
XFX Nvidia 6800XT XxX 256MB DDR SDRAM (PCI-E)
MSI K8N SLI-FI
Pioneer DVD brander

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:52
Lijkt op defect geheugen. Test even met memtest86.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Deze problemen doen mij denken aan corrupt geheugen, of flinke problemen met je harde schijf. Ik zou je aanraden de FAQs hier en daar eens even na te lezen :) Beide problemen kun je voor testen namelijk. (memtest voor je geheugen bijvoorbeeld)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

I agree. Defect geheugen levert altijd leuke foutmeldingen op. Ook tijdens installaties e.d.

Check effe op de MS site voor de memory diagnostic tool. (link weet ik effe niet)
Duurt wel lang, maarjah, je moet wat he.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de snelle reacties, ik ga mijn geheugen eens testen.

• Jimster
Ik zie trouwens dat je je geheugen @ 233MHz draaien (466DDR)? Zet die eerst eens op standaard.

Verwijderd

Topicstarter
Volgens mij draait mijn geheugen niet op 233MHz, ik heb gewoon de bon van mijn pc er bijgepakt en de de ff de producten gekopieerd. Maar ik zal iig even kijken.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn geheugen test met memtest86 of de Microsoft memory diagnostic tool (zit er veel verschil in of maakt het niet uit welke ik gebruik?, kan ik heb dan tijdens het testen altijd nog stop zetten als ik het te lang vind duren, want dan zet ik hem gewoon een keer opnieuw aan als ik niet thuis ben. En hoelang duurt het ongeveer?

Mijn geheugen staat terouwns gewoon op 200MHz.

• Cloud
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02 22:50

Cloud

FP ProMod

Ex-moderatie mobster

Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:58:
Als ik mijn geheugen test met memtest86 of de Microsoft memory diagnostic tool (zit er veel verschil in of maakt het niet uit welke ik gebruik?, kan ik heb dan tijdens het testen altijd nog stop zetten als ik het te lang vind duren, want dan zet ik hem gewoon een keer opnieuw aan als ik niet thuis ben. En hoelang duurt het ongeveer?

Mijn geheugen staat terouwns gewoon op 200MHz.
Ik ken zelf alleen memtest86, die je moet opstarten d.m.v. een bootdiskette. Deze kun je altijd nog stopzetten hoor :) Afhankelijk van de hoeveelheid geheugen, en de snelheid ervan, duurt 1 pass (complete controle van je geheugen) ongeveer een 20 minuten ofzo. Het is wel aan te raden een stuk of wat passes te doen, om wat meer zekerheid te krijgen :)

Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana

Verwijderd

Topicstarter
Oké dan ga ik het nu even testen met memtest86 en dan doe ik het morgen nog een paar keer, ik hou jullie op de hoogte!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net 1 test gedaan; geen errors. Toen keek ik eens bij de instellingen van memtest86, onder memory sizing; bios -std stond aan, deze wijzigde ik in bios -all, en toen kwamen er al snel 1624 errors! Is mijn geheugen nou kapot of komt het door die instelling?

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Wss je geheugen kapot.

Anders zou je je HDD eens kunnen testen op bad sectors.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik denk niet dat het de harde schijf kan zijn, of ze zijn allebij kapot!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 16:47 ]

• krijgnuwat
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01-01 19:56
het lijkt erop dat je geheugen dood is, zou terug gaan naar de winkel en vertellen wat er naa de hand is een nieuw exemplaar vragen

Verwijderd

Topicstarter
Oké maar weten jullie wel zeker dat het niet door de instelling die ik had aangepast in memtest89 komt? Als dat niet zo is gaat het geheugen deze week nog RMA!

• Archimond
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 30-01 22:31

Archimond

Lopende Helpdesk

Laat memtest86 8-9 testen doen (ongeveer 10 uur duurt dat) dan weet je zeker dat het geheugen goed is.

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
laat ook eens prime95 draaien... De vorige keer toen m'n pctjevreemd deed bleek het de cpu te zijn te weinig vcore (gereset door biosupgrade en vergeten aan te passen 8)7 )

"If it works, don't fix it"

Verwijderd

Topicstarter
10 uur voor 9 testen? 1 test duurde bij mij 20 minuten dus dan lijkt 3 uur mij toch iets lochischer...
Maar ff on-topic, ik kan hem morgen best een paar uur laten testen maar als memtest86 na 1 test al aangeeft dat er 1624 errors zijn lijkt het mij logisch dat het kapot is, ik wil alleen even weten of het niet door de bios -all mode komt die ik bij memory sizing aan heb gezet, deze stond standaart namelijk op bios -std en toen werden er geen errors gevonden!
----
Ik ga nu even prime 95 draaien; ik snap alleen niet echt hoe het werkt!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2006 17:18 ]

• Jimster
Laat memtest draaien met de standaard waarden. Ik weet niet wat die BIOS-std instelling doet, maar draai eerst gewoon een paar uur zonder daaraan te komen.

• WeirdEye
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22-01 21:30

WeirdEye

Eindbaas

Memtest86 vind ik super makkelijk, ik heb hem op bootable cd staan, cd erin booten, laten lopen, krijg je errors dan is het je geheugen...anders is het wat anders, wat me sterkt lijkt...

• deleenheir
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 28-04-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:15:

Ik ga nu even prime 95 draaien; ik snap alleen niet echt hoe het werkt!
prime95 starten > options > Torture test > Inplace Large FFTs > ok

dan begint hij te testen als de cpu een fout geeft geeft hij dit aan... is alles ok dan zegt hij passed ofzo en dan begint een nieuwe test... laat hem zo enkele uurtjes lopen (kan je gewoon in de achtergrond laten gebeuren...

"If it works, don't fix it"

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Standaard is de prioriteit op laag gezet, als je betere stabiliteit wilt. Kan je prime95 op hoge prioriteit zetten of je kan een zware 3D spel minstens 2 uur intensief gaan spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb memtest86 4 uur aangelaten (op de standaart) en er waren 0 errors gevonden. De Bios-all mode staat hier beschreven alleen snap ik het niet echt;
Memory Sizing; The first option (BIOS-All) also uses the "e820" method to obtain a memory map. However, when this option is selected all of the reserved memory segments are tested, regardless of what their intended use is. The only exception is memory segments that begin above 3gb. Testing has shown that these segments are typically not safe to test. The BIOS-All option is more thorough but could be unstable with some motherboards.
Bron: http://www.memtest86.com/#commands

Ik ga nu prime95 aanzetten.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2006 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Prime95 vind geen errors...

Verwijderd

edit/ foutje /edit

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 juni 2006 @ 11:31:
Memory Sizing; The first option (BIOS-All) also uses the "e820" method to obtain a memory map. However, when this option is selected all of the reserved memory segments are tested, regardless of what their intended use is. The only exception is memory segments that begin above 3gb. Testing has shown that these segments are typically not safe to test. The BIOS-All option is more thorough but could be unstable with some motherboards.
Bron: http://www.memtest86.com/#commands
Weet echt niemand wat dit betekend want als ik weet dat errors in de bios-all mode ook betekenen dat het geheugen kapot is kan ik het temminste omruilen! (anders weet ik niet zeker of het geheugen wel kapot is...)

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Zoals daar staat is het niet helemaal veilig om te testen en sommige moederborden veroorzaken problemen mee.
Laat daarom memtest86 gewoon de normale 9 testen doen en dan weet je haast zeker dat het geheugen niet kapot is. Je kan ook nog daarna prime95 op hoge prioriteit laten werken voor 2 dagen.

Verwijderd

Topicstarter
Prime95 lang aangelaten en geen errors, dan zal het toch wel mijn geheugen zijn...

Verwijderd

Topicstarter
En er deed zich net weer een nieuwe error voor; Als ik een gesprek met iemand wou starten dan stond er dat het niet mogelijk was, na de computer opnieuw opgestart te hebben werkte hij weer...

• Archimond

Archimond

Lopende Helpdesk

Brakke windows, geheugen dat niet goed werkt of misschien een doodgaande harde schijf.

Verwijderd

Topicstarter
Een andere error die ik regelmatig krijg is dat de kleuren na het opstarten opeens 4 of 8 bit worden en mijn geluid (onboard) niet meer werkt, daarna drivers videokaart en geluid opnieuw installeren en weer opgelost. Kortom, een heleboel problemen voor een pc die ongeveer 4 maanden oud is... Ik kan mij daarom ook niet voorstellen dat er meerdere dingen kapot zijn... Erg raar allemaal... (ik heb de pc via een internetwinkel zelf samengesteld.)

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:20
Weet jij zeker dat alle kaarten in jouw systeem zoals geluid, video en enz er wel goed inzitten?

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Verwijderd

Topicstarter
Videokaart heb ik laatst nog naar gekeken en zit gewoon goed in de 1e pci-e 16x slot, en in de bios staat hij ook op slot 1 dus dat zit goed. Geluid is onboard.

Verwijderd

Topicstarter
Zou het niet mijn moederboard kunnen zijn omdat er zoveel verschillende problemen zijn? Weet iemand waarmee ik dit kan testen?

Verwijderd

Topicstarter
Zo ziet het er dan dus uit;
Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/4458/1ev9.th.png Afbeeldingslocatie: http://img209.imageshack.us/img209/5940/2iq0.th.png
En vandaag waren de kleuren weer normaal door alleen te restarten maar dat is niet altijd zo...

Op het 2e plaatje is iets mis gegaan bij het uploaden maar het is om aan te geven dat je de instellingen niet zomaar op normaal kan zetten...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 09:35 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 09:27:
Zo ziet het er dan dus uit;
[afbeelding] [afbeelding]
En vandaag waren de kleuren weer normaal door alleen te restarten maar dat is niet altijd zo...

Op het 2e plaatje is iets mis gegaan bij het uploaden maar het is om aan te geven dat je de instellingen niet zomaar op normaal kan zetten...
heb je een officieele windows XP pro of gaat het hier om een copie?

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:29
wat degene hier boven me zegt, dat moet echt niet zoveel uitmaken hoor. maar check eens je hdd smart dinges

succes

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:35:
[...]

heb je een officieele windows XP pro of gaat het hier om een copie?
Wat een achterlijke vraag...

Het maakt totaal niet uit of je een legale of een illegale windows hebt, het voordeel aan een illegale is dat je deze meestal niet hoeft te activeren. DAT IS HET ENIGE VERSCHIL!

Maar goed on-topic: In eerste instantie zou ik net als iedereen zeggen dat het geheugen naar z'n grootje is. Test het minimaal 2 uur met een willekeurige memory tester. Eventueel hebben de betere pc-zaken meestal een echte memory tester.

Kijk letterlijk even of alle kaarten in je systeem ook fysiek goed geplaatst zitten, dus dat ze er bijvoorbeeld niet scheef in zitten.(Pas op voor evt. garantie voorwaarden)

Herinstalleer windows, formateer de schijf wel volledig aub. Als je windows er zo over heen gooit, kunnen er alsnog problemen ontstaan. Quick format is ook wel goed alleen weet je dan nog niet of je HDD wel goed is.

Probeer een andere video-driver als het kleuren probleem blijft volhouden.

Werkt dit alles niet, dan zou ik terug gaan voor garantie, en laat ze t daar maar uitzoeken. Ik heb t idee dat je pc vrij nieuw is, dus garantie is wel van toepassing.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 10:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 10:56:
[...]

Wat een achterlijke vraag...

Het maakt totaal niet uit of je een legale of een illegale windows hebt, het voordeel aan een illegale is dat je deze meestal niet hoeft te activeren. DAT IS HET ENIGE VERSCHIL!

Maar goed on-topic: In eerste instantie zou ik net als iedereen zeggen dat het geheugen naar z'n grootje is. Test het minimaal 2 uur met een willekeurige memory tester. Eventueel hebben de betere pc-zaken meestal een echte memory tester.

Kijk letterlijk even of alle kaarten in je systeem ook fysiek goed geplaatst zitten, dus dat ze er bijvoorbeeld niet scheef in zitten.(Pas op voor evt. garantie voorwaarden)

Herinstalleer windows, formateer de schijf wel volledig aub. Als je windows er zo over heen gooit, kunnen er alsnog problemen ontstaan. Quick format is ook wel goed alleen weet je dan nog niet of je HDD wel goed is.

Probeer een andere video-driver als het kleuren probleem blijft volhouden.

Werkt dit alles niet, dan zou ik terug gaan voor garantie, en laat ze t daar maar uitzoeken. Ik heb t idee dat je pc vrij nieuw is, dus garantie is wel van toepassing.
mag ik je eens iets vertellen, als het ilegale copie is en heeft zich de laatste maan op de site van microsoft gemeld kunnen al deze fouten voorkomen door het feit dat microsoft een aanval op zijn register heeft uitgevoerd. dit is momenteel een veel voorkomend fenomeen bij gebruikers van ilegale windows versies.

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 juli 2006 @ 11:09:
[...]

mag ik je eens iets vertellen, als het ilegale copie is en heeft zich de laatste maan op de site van microsoft gemeld kunnen al deze fouten voorkomen door het feit dat microsoft een aanval op zijn register heeft uitgevoerd. dit is momenteel een veel voorkomend fenomeen bij gebruikers van ilegale windows versies.
Wat een onzin.
Anders had me testpc er ook last van gehad, de rest niet die zijn allemaal voorzien van een mooie sticker.

Geef eerst maar wat bevestigde bronnen over dit euvel, tot die tijd is het gewoon een doomscenario en een manier om MS zwart te maken.

Trouwens, bij een illegale versie kan je niet meer updaten en komt er zo een vervelende melding dat je Windows niet legaal is en of je het wilt kopen voor zoveel % discount.

[ Voor 12% gewijzigd door Vorkie op 23-07-2006 11:17 ]

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Ik heb effe gemist of je al gewerkt hebt met 1 reepje geheugen. Haal 1 reepje uit de computer en kijk is wat 'ie doet. 2 reepjes naast elkaar (dual channel) is wel sneller maar het moet ook gewoon werken met 1 reepje. En natuurlijk later het reepje dat je eruit hebt gehaald later omwisselen voor die ander, kijken wat 'ie dan doet. Als het dan allemaal weer normaal werkt dan is het probleem het geheugen (of misschien iets met het geheugenslot op het moederboord).

Verder is het ook wel interesant als je het merk en type van de voeding opgeeft, liefst ook met de spanningswaardes die de voeding levert. Deze waardes kun je vinden in het BIOS of in windows met het diagnose programmatje dat bij je moederboord zit of anders met bv. sisoft sandra. Voedingen geven ook wel is rare problemen maar in dit geval denk ik denk niet dat het de voeding is.

Ik heb ook wel is gehad dat hele rare problemen werden veroorzaakt door de harde schijf. Heb je toevallig een andere harde schijf waar je mee kan testen?

[ Voor 10% gewijzigd door brute51 op 23-07-2006 11:28 ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

[...]

Anthony ziet een klepel, nou nog die klok vinden hé ! :Y)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle reacties, ik ga vanmiddag eens het geheugen van me broer proberen en kijken of de problemen zich dan nog steeds voordoen, ook zal ik me hdd even testen...
@Brute 51; ik zal ook even met 1 reepje geheugen proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 12:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net ff reepje voor reepje getest maar dat heeft helaas... Ik straks ff met het geheugen van me broer testen maar weer iemand met welk programma ik mijn harde schijven het beste kan testen?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 17:49 ]

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
[...]
Natuurlijk mag je dat vertellen, maar begin dan wel met "er was eens", en eindig met "ze leefden nog
lang en gelukkig".
Ik heb net ff reepje voor reepje getest maar dat heeft helaas... Ik straks ff met het geheugen van me broer testen maar weer iemand met welk programma ik mijn harde schijven het beste kan testen?
Het programma dat door de fabrikant van de schijf op hun site wordt aangeboden. Voor Maxtor is dit bijvoorbeeld powermax, voor HGST heet dit DFT.

[ Voor 26% gewijzigd door mae-t.net op 23-07-2006 18:03 ]

Verwijderd

Topicstarter
Voor Brute51; Hier de voltages van mijn Asus A-45GA 450W voeding.
Ik weet niet wat daar in het midden staat maar er staat meestal 2010 maar zoals je op de verschillende plaatjes ziet is het soms een seconde wat lager of hoger...
Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/5049/core1mz8.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img126.imageshack.us/img126/2531/core2dn8.th.jpg Afbeeldingslocatie: http://img221.imageshack.us/img221/9866/core3ew4.th.jpg

@mae-t.net; dan ga ik ff de websites van maxtor en samsung checken!

Verwijderd

Topicstarter
Voor Samsung heb ik het programma HUTIL gevonden, je moet het alleen op floppy zetten (op cd kan niet want het testresultaat wordt in een txt bestand geplaatst op de floppy!) en ik heb dus geen floppy drive... Is er geen ander programma? Misschien voor in windows?

• brute51
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-08-2025
Die voedingsspanningen zijn opzich binnen de marges (van 5% als ik het goed heb, de 12v mag dus tussen de 11,4v en 12,6v zijn). Als je iets 'moeilijks' doet met je computer (bv. een intensief spelletje) dan willen de spanningsnivo's nog wel is een stuk omhoog of omlaag gaan en dat kan zorgen voor problemen. Maar in je start post staat dat je ook wel is problemen krijgt als je iets 'simpels' doet dus het voorgaande verhaal is niet echt van toepassing. Ik denk dat je wel kan concluderen dat het geheugen zelf goed is.

Blijft over de harde schijf? Misschien vallen er door een defecte harde schijf bitjes om, ik heb het wel vaker gezien (dat een harde schijf voor hele rare dingen zorgde). Probeer is een test met een andere harde schijf als je die hebt.

Er schiet me nog iets te binnen. Zet de in het BIOS de spanning op je processor is iets omhoog (de Vcore). Ik stel voor om 'm op 1,35v te zetten. Mocht dat niet helpen doe 'm nog een paar keer een klein stapje hoger. Ook een te lage spanning voor de processor zorgt voor rare problemen :-) . Dit is trouwens niet geheel zonder risico. Je processor wordt door meer spanning warmer, maar nou ook weer geen 10-tallen graden (2 tot 5 denk). Verder kun je met een te hoge Vcore de processor slopen maar het lijkt me sterk dat je moederboord het toe laat dat je zoveel spanning op de core zet. Een paar kleine stapjes omhoog moet dus wel kunnen. Maar zoals altijd, eigen risico ;-) .

Over dat floppy probleem: het moet toch kunnen met een bootable CD? en anders misschien een bootable USB stick?

Hee ik keek nog is naar die plaatjes van je. Dat wat er in het midden staat had ik de eerste keer over mn hoofd gezien. Dat is namelijk de klokfrequentie van je processor. Die hoort voor een X2 3800+ maximaal rond de 2000mhz te zijn zoals in plaatje 1. AMD processors hebben de Cool 'n Quiet functie die de processor terug klokt en de spanning op de core verlaagd zodat deze minder vebruikt en dus stiller wordt. De minimale klokfrequentie is 1000mhz.
Als de klokfrequentie hoger is dan 2ghz (in jouw geval) dan wordt de processor overgeklokt. Op het tweede plaatje is de klokfrquentie over de 3ghz heen (2ghz is normaal voor jouw proc) en dat is dus niet goed. Op het derde plaatje is de klokfrequentie weer bijna 600mhz. Dat is ook niet goed want zoals ik al zei is de minimale frequentie 1000mhz.

Er is dus iets vreemds aan de hand. Of de software van je moederboord is niet goed of je hebt een serieus hardware probleem. In het BIOS kan je Cool 'n Quiet uitzetten zodat de klokfrequentie van je processor niet meer omlaag gaat als er niks te doen is. Probeer dat is. Als de klokfrequentie dan nog steeds zo wisselt dan is er iets goed mis en dan denk ik aan het moederboord.

[ Voor 35% gewijzigd door brute51 op 23-07-2006 19:00 ]

Ik heb echt een hele goeie PC.

Verwijderd

Topicstarter
Cool 'n' Quiet uitgezet, het gekke is dat hij dus standaart op 2010 staat en om de zoveel tijd even 1 seconde op 609 of 3411 staat... 8)7

Off-topic; Ik heb na gekeken te hebben of het werk (niet dus) Cool 'n' Quiet weer aangezet, scheelt toch wel een hoop lawaai!

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 19:20 ]

Verwijderd

Heb je Windows opnieuw geinstalleerd op een schone lege schijf? Of heb je gewoon je oude schijf erin gedaan? En alle updates gedraaid? Legale of illegale kopie? Illegale kan een WinXP versie waarmee gekloot is...

En kijk eens bij je Event Log (configuratiescherm --> systeembeheer --> Event Log) bestanden (Event Viewer). Dan kan je zien wat voor soort fouten er zijn opgetreden.

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 19:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zoals in het eerste bericht al stond heb ik windowns opnieuw geinstalleerd; kwamen er toen errors tijdens de installatie en heb ik hem uiteindelijk aan de praat gekregen via repair windows... Ik heb windows toen geinstalleerd op een partitie waar windows al op stond maar die ik voor het herinstalleren van windows dus eerst geformatteerd heb...

Ik ga trouwns even in het bios kijken of dat gene wat in core center zo schommelt dat in et bios ook doet, anders ligt het gewoon aan core center!
-----------------------------------------------------------------
Onder cell menu in het bios staat bij current cpu clock 2010 maar ik weet niet of dat actueel is?!?!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2006 19:37 ]

Verwijderd

eh, ik zie nu die plaatjes: draait jouw 3800+ op 3370Mhz???

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13:21

Thandor

SilverStreak

Je schopt het topic meerdere malen binnen 24u omhoog :o
Dat zien wij liever niet op GoT.

Overigens zal dit topic dicht gaan ondanks er al redelijk veel replies zijn en de topicstart reeds wat ouder is geworden.
Immers staat er in de CSL policy het volgende:
Vragen over problemen horen hier niet thuis alsmede vragen en/of discussies over een bepaald hardware onderdeel, daar zijn de andere fora voor.
Die regel gold toen en nu nog steeds. Ik zie geen reden om daar nu een uitzondering op te maken.

Ik stel voor dat je alles naloopt op de juiste instellingen. Ik zie een afbeelding waarin een klokfrequentie staat afgebeeld die niet klopt. Als je na het checken nog geen oplossing gevonden hebt zet dan de zaken die je reeds geprobeerd hebt in een rij en start een nieuw topic in het juiste subforum :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.