Na Vergroting schijf met Partition Magic, schijf beschadigd

Pagina: 1
Acties:

• Bob Marley
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 03-12-2021
Geachte mensen,

Gisteren heb ik met Partition Magic 8.0 mijn E- Partitie vergroot van 5GB naar 10GB.
De ruimte van 5GB heeft Partition Magic van me C-Partitie genomen. (C-schijf is Systeem Schijf.)

Toen Partition Magic in DOS bezig was met vergroting van de E-Partitie, kwam er bij 33% een Foutmelding. (Welke melding het was, weet ik niet meer), maar hij gaf aan, dat ik op Enter moet klikken, daarna werd de PC opnieuw gestart.
Maar voordat XP aan het laden was, ging automatisch de PC opnieuw starten. Dit ging elke keer zo. In Veilige Modus, zelfde verhaal, hij was aan het laden en daarna start automatisch de PC opnieuw.

Ik heb toen de orginele schijf uit me PC gehaald en dat als Externe Schijf gebruikt. En heb een nieuwe schijf me in Pc in gedaan. Daarop heb ik ook XP geinstalleerd. Daarna via de USB de externe schijf (die voorheen Orgineel was) gekoppeld aan de Pc. Na Laden bleek dat de hele C-Partitie niet bereikbaar was. Alleen de D-Partitie wel.

Mijn Probleem is namelijk,. dat ik op de C-Partitie heel belangrijke documenten heb die ik graag terug wil hebben. Maar ik Kom me C-Partitie niet binnen.

Ik heb een paar programma's gedowload, als Recover my files, en die haalt maar Halve bestanden terug, niet volledige!

Bij Systeembeheer kan ik wel me C-Partitie zien, maar ik kan hem niet verkennen!

Heeft iemand een Idee hoe ik op 1 of andere manier toch op de C-Partitie kan komen? :?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-02 07:08
Dit gaat heel moeilijk worden ben ik bang.
Ik zou nog een paar recoverytools proberen die ook in de OM FAQ / Beleid staan vermeld.
Het veranderen van de partitiegrootte is door onbekende oorzaak gestopt. En dat is iets wat je niet mee wilt maken. Je data staat kris kras door elkaar en het klopt ook nog nieteens meer met je FAT. Helaas kan dit voorkomen bij Partition Magic en soortgelijke programma's.

Nog een paar tips om zulke problemen de volgende keer te voorkomen:
Zorg dat je schijf errorvrij is, dus minimaal scandisk uitvoeren.
Defragmenteer je harde schijf.
Het belangrijkste: Zorg altijd voor backups!

[ Voor 8% gewijzigd door Jimster op 20-06-2006 15:31 ]

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 28-08-2025
Jimster schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 14:03:
Het belangrijkste: Zorg altijd voro backups!
Zeker als je gaat beginnen met herpartionneren... Er gaat niet dikwijls iets fout, maar als het fout gaat... jammer maar helaas in 99% vd gevallen...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

• Appie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 27-02 14:57

Appie

F1RST Racing

installeer partion Magic op je WinXP schijf. Benader je oude harde schijf hiermee en kijk of je partition recovery mee kan uitvoeren. Mogelijk kan partition magic je oude partitie structuur weer herstellen (heeft mij een aantal keer geholpen).

You can take me in the mailing, but i am not from yesterday!

• Bob Marley
Appie_Pils schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 15:18:
installeer partion Magic op je WinXP schijf. Benader je oude harde schijf hiermee en kijk of je partition recovery mee kan uitvoeren. Mogelijk kan partition magic je oude partitie structuur weer herstellen (heeft mij een aantal keer geholpen).
Hey thnQ voor je reactie, maar de optie Recovery bij Partition Magic zie ik Nergenss :?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Maakt PM niet een floppy met de belangrijkste gegevens om de zooi te herstellen? Of heb je die stap overgeslagen?

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• Bob Marley
IorGie schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:14:
Maakt PM niet een floppy met de belangrijkste gegevens om de zooi te herstellen? Of heb je die stap overgeslagen?
Die heb ik gemaakt, maar als ik de diskettes inzet, bij Diskette 2 word er vermeld dat de diskette leeg is terwijl er aangegeven werd dat schrijven successvol was :?

• Sosabowski
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 04-02 22:20

Sosabowski

nerd

Bob Marley schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 16:22:
Die heb ik gemaakt, maar als ik de diskettes inzet, bij Diskette 2 word er vermeld dat de diskette leeg is terwijl er aangegeven werd dat schrijven successvol was :?
Dat is lalstig, dan zou ik toch maar eens met de tootles aan de slag gaan die Jimster noemde.

The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, and wiser people so full of doubts. -- Bertrand Russell

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-02 14:41
Partition Magic & belangrijke data |:( Niet echt handig (doe maar eens een search op partition magic hier op GoT).

Maar je hebt nu een probleem en moet opgelost worden. Kun je die diskettes niet opnieuw laten aanmaken? Of staat daar ook info op over de staat van je HDD (en dus gaat dat nu niet meer?).

De tools uit de faq zouden je iig je belangrijke data terug moeten kunnen krijgen. Je schijf weer herstellen in oude staat zit er waarschijnlijk niet in.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Pagina: 1