eigenlijk zegt de titel al alles.
ik draai een crontab die nu nog alle uitkomsten van het script wegschrijft naar een logbestand. Maar hij overschrijft steeds het oude. Om een echt log bestand te maken wil ik het nu eigenlijk anders gaan doen.
dit is het script wat ik nu heb:
ik wil eigenlijk alles wat geechooed worden anders gaan behandelen.
aan het einde van het script wil ik een variabele wegschrijven naar het begin van een bestand (1). Die variabele bestaat uit meerdere regels; wat is in bash eigenlijk een new-line teken?(2) en hoe kan ik aan een variabele nog wat toevoegen... zoals in PHP met het .= "punt-is"?
de date's zitten er trouwens in om te kijken hoe lang de backup geduurd heeft.
ik draai een crontab die nu nog alle uitkomsten van het script wegschrijft naar een logbestand. Maar hij overschrijft steeds het oude. Om een echt log bestand te maken wil ik het nu eigenlijk anders gaan doen.
dit is het script wat ik nu heb:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
44
45
| #!/bin/sh
echo "++nieuwe backup++"
date
mount -t smbfs -o username=gast,password=gast //192.168.2.101/Projecten /var/backup_mnt_clients
#kijken of lockfile bestaat
if [ -f /var/backup_scripts/backup.lock ]
then
echo " ERROR: lockfile bestaat nog, er draait nog een backup instantie"
date
exit
fi
touch /var/backup_scripts/backup.lock
# wat moet gebackupped worden?
# 1) BUROZAKEN
# 2) Projecten 2006
# 3) Projecten 2005
# 4) Projecten 2004
# 5) Projektdocumenten
# 6) Dummymap
rsync -e ssh -avurpW --delete --progress /var/backup_mnt_clients/PROJEKT\ DOCUMENTEN /var/backup_destination > /dev/null
echo " Projektdocumenten gebackupped";
rsync -e ssh -avurpW --delete /var/backup_mnt_clients/BUROZAKEN /var/backup_destination > /dev/null
echo " Burozaken gebackupped";
rsync -e ssh -avurpW --delete /var/backup_mnt_clients/Projecten\ 2006 /var/backup_destination > /dev/null
echo " Projekdocumenten 2006 gebackupped";
rsync -e ssh -avurpW --delete /var/backup_mnt_clients/Projecten\ 2005 /var/backup_destination > /dev/null
echo " Projekdocumenten 2005 gebackupped";
rsync -e ssh -avurpW --delete /var/backup_mnt_clients/Projecten\ 2004 /var/backup_destination > /dev/null
echo " Projekdocumenten 2004 gebackupped";
rsync -e ssh -avurpW --delete /var/backup_mnt_clients/DUMMYMAP /var/backup_destination > /dev/null
echo " Dummymap gebackupped";
rm /var/backup_scripts/backup.lock
echo " Backup klaar,lockfile gedelete "
date
exit |
ik wil eigenlijk alles wat geechooed worden anders gaan behandelen.
aan het einde van het script wil ik een variabele wegschrijven naar het begin van een bestand (1). Die variabele bestaat uit meerdere regels; wat is in bash eigenlijk een new-line teken?(2) en hoe kan ik aan een variabele nog wat toevoegen... zoals in PHP met het .= "punt-is"?
de date's zitten er trouwens in om te kijken hoe lang de backup geduurd heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door hobbeldebobbel op 20-06-2006 10:10 ]
hier zou een slimme opmerking kunnen staan
maar die staat er niet