Mac OS X of Windows XP?

Pagina: 1
Acties:
  • 230 views sinds 30-01-2008

• xs2ddup
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-04-2022
Hallo medeforummers! :)

Sinds enkele weken ben ik om me heen aan het kijken voor een nieuwe laptop. Nu ik er wat dieper in ben gedoken, stuit ik op het (voor veel mensen) eeuwige dilemma of ik nu moet kiezen voor een Apple MacBook Pro (met Mac OS X) of een ander merk laptop (met Windows XP). Ik vind de MacBook Pro veruit de mooiste laptop om te zien en hij is niet zo zwaar (belangrijke dingen voor mij), maar ik ben bang dat ik bepaalde dingen niet meer kan doen als ik eenmaal een MacBook Pro heb :? Kunnen jullie mij helpen met de volgende vragen?

- Kan ik mijn hotmailadres blijven gebruiken om te chatten onder Mac OS X?
- Kan ik mijn Sony Ericsson W800i synchroniseren als ik gebruik maak van Mac OS X?
- Kan ik (DivX) films/mp3s downloaden en bekijken/beluisteren op een MacBook Pro?
- Kan ik foto's bewerken met Mac OS X?
- Kan ik .pdf-bestanden bekijken op een Macbook Pro?
- Kan ik (met een gerust hart) mijn aangiften voor de belastingdienst blijven doen onder Mac OS X?
- Heeft Mac OS X zoiets als Outlook (en kan ik dit gebruiken met mij hotmailadres)?
- Heeft Mac OS X zoiets als Word?
- Heeft Mac OS X zoiets als Excel?
- Heeft Max OS X zoiets als PowerPoint?
- Voor mijn studie (psychologie) maak ik gebruik van SPSS, een statistiekprogramma. Kan ik dit programma ook gebruiken onder Mac OS X?
- Zijn er dingen (afgezien van spelletjes, die speel ik niet zoveel) die ik wel kan op een laptop met Windows XP en die ik niet kan op een laptop met Mac OS X?
- Wat zijn de voor-/nadelen zijn van Mac OS X ten opzichte van Windows XP (en andersom)?

Veel vragen zullen voor Apple gebruikers dom in de oren klinken, maar ik moet daarbij wel zeggen dat ik totaal geen kenner ben 8)7
Fervente Windows en Apple gebruikers: reageert u allen! ;)
Alvast bedankt voor jullie antwoorden/adviezen! :*)

Groeten van Wouter

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-02 12:13
Als het goed is kan je je w800i synchroniseren. Ik heb zelf net de w810i besteld en daar stond volgens mij bij dat dat kon met mac os. Ik zal even voor je kijken! dan edit ik het wel!

Edit:

Bij connectiviteit staat: Apple® -synchronisatie
(als je erop klikt: Telefooninhoud synchroniseren en delen met Apple® -computers)

Alvast 1 vraag opgelost! :P

- Kan ik mijn hotmailadres blijven gebruiken om te chatten onder Mac OS X? JA

- Kan ik mijn Sony Ericsson W800i synchroniseren als ik gebruik maak van Mac OS X?
Ja dit kan

- Kan ik (DivX) films/mp3s downloaden en bekijken/beluisteren op een MacBook Pro? JA

- Kan ik foto's bewerken met Mac OS X? JA

- Kan ik .pdf-bestanden bekijken op een Macbook Pro? JA

- Kan ik (met een gerust hart) mijn aangiften voor de belastingdienst blijven doen onder Mac OS X? JA

- Heeft Mac OS X zoiets als Outlook (en kan ik dit gebruiken met mij hotmailadres)? JA

- Heeft Mac OS X zoiets als Word? JA

- Heeft Mac OS X zoiets als Excel? JA

- Heeft Max OS X zoiets als PowerPoint? JA

- Voor mijn studie (psychologie) maak ik gebruik van SPSS, een statistiekprogramma. Kan ik dit programma ook gebruiken onder Mac OS X? misscien even googlen.

- Zijn er dingen (afgezien van spelletjes, die speel ik niet zoveel) die ik wel kan op een laptop
met Windows XP en die ik niet kan op een laptop met Mac OS X? Zoveel, zo weinig.....

- Wat zijn de voor-/nadelen zijn van Mac OS X ten opzichte van Windows XP (en andersom)? Dat is een vraag waar een heeeeeeeeeeeel lang antwoord op kan zijn. Gewoon reviews leze.

[ Voor 102% gewijzigd door Janusch op 19-06-2006 16:41 ]

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
xs2ddup schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:31:

- Kan ik mijn hotmailadres blijven gebruiken om te chatten onder Mac OS X? JA

WEET IK NIET

- Kan ik (DivX) films/mp3s downloaden en bekijken/beluisteren op een MacBook Pro? JA

- Kan ik foto's bewerken met Mac OS X? JA

- Kan ik .pdf-bestanden bekijken op een Macbook Pro? JA

- Kan ik (met een gerust hart) mijn aangiften voor de belastingdienst blijven doen onder Mac OS X? JA

- Heeft Mac OS X zoiets als Outlook (en kan ik dit gebruiken met mij hotmailadres)? JA

- Heeft Mac OS X zoiets als Word? JA

- Heeft Mac OS X zoiets als Excel? JA

- Heeft Max OS X zoiets als PowerPoint? JA

- Voor mijn studie (psychologie) maak ik gebruik van SPSS, een statistiekprogramma. Kan ik dit programma ook gebruiken onder Mac OS X? WEET IK NIET

- Zijn er dingen (afgezien van spelletjes, die speel ik niet zoveel) die ik wel kan op een laptop
met Windows XP en die ik niet kan op een laptop met Mac OS X? SPECIFICEREN

- Wat zijn de voor-/nadelen zijn van Mac OS X ten opzichte van Windows XP (en andersom)? GENOEG OVER TE VINDEN

• remy007
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:25

remy007

Broodje Bakpao Helmond

xs2ddup schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:31:

- Heeft Mac OS X zoiets als Word?
- Heeft Mac OS X zoiets als Excel?
- Heeft Max OS X zoiets als PowerPoint?
Er is van Microsoft wel een Office versie voor Mac OSX.

* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Alles wat je op XP kan kan je op OSX. dat is geen overstatement, echt niet. Overgens heeft de MacBook Pro ook nog eens de mogelijkheid windows te booten naast OSX (dualboot).

Ik vind overgens dat je echt 0,0 research gedaan hebt naar je vragen, je kan gewoon op www.apple.com/getamac het antwoord op werkelijk al je vragen vinden. Beetje triest :/

Edit: Blijkbaar ben je nieuw hier. Lijkt me verstandig om even de nettiquette en faq te lezen.

Kijk ook eens hier ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Matias op 19-06-2006 16:46 ]

• xs2ddup
p43000 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:39:
SPECIFICEREN
GENOEG OVER TE VINDEN
Wat moet ik verduidelijken?
En waar kan ik vergelijkingen vinden tussen Mac OS X en Windows XP? Ik heb een paar dagen geleden een hele dag geinternet om alles uit te vinden, maar dat heeft me niet zoveel geholpen :'(

• Matias
  • Niet online
xs2ddup schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:44:
[...]

Wat moet ik verduidelijken?
En waar kan ik vergelijkingen vinden tussen Mac OS X en Windows XP? Ik heb een paar dagen geleden een hele dag geinternet om alles uit te vinden, maar dat heeft me niet zoveel geholpen :'(
Dan kan je niet zo goed internetten denk ik:

http://gathering.tweakers...-A&select_forum=#hitstart
http://www.google.nl/sear...&btnG=Google+zoeken&meta=

• xs2ddup
arieman007 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:35:
met Windows XP en die ik niet kan op een laptop met Mac OS X? Zoveel, zo weinig.....

- Wat zijn de voor-/nadelen zijn van Mac OS X ten opzichte van Windows XP (en andersom)? Dat is een vraag waar een heeeeeeeeeeeel lang antwoord op kan zijn. Gewoon reviews leze.
Kan je een paar voorbeelden geven van dingen die ik niet kan op een MacBook Pro en wat voor- en nadelen van Mac OS X t.o.v. Windows XP?
Thanks voor de (W800i) info! :*)

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Op vrijwel alle antwoorden is het antwoord JA, alsof MacOSX een achtergebleven broertje is...

Maar op een hoop vragen komt: ja, maar dan beter. Apple heeft van zichzelf al een pdf-viewer. En een conclusie van een preview tussen Vista en Tiger loog er ook niet om.

http://www.anandtech.com/systems/showdoc.aspx?i=2780
However, even with the massive improvements Microsoft has shown with Vista, we still feel they aren't quite ready to beat Tiger in a fight. Tiger still offers a more refined experience that doesn't come with nearly as many quirks as Vista does (beta quirks or otherwise), and there's a great deal of functionality that Tiger has that isn't replicated by Vista at all, such as drag and drop application installation or a Unix shell. Ultimately switchers are going to find that Vista is similar to Tiger, but it's not enough to surpass Tiger and cause them to switch back.

And then there's Leopard...
[edit]
En dan
Flip3D in its current incarnation is not at all a useful productivity tool because the rolodex design means that it can't really show everything at once like Exposé can. Having to wheel through things further hinders its effectiveness, as it's not as smooth an operation as simply using the mouse to select the desired window. For all you true nerds and geeks out there, Flip3D is an O(n) operation where Exposé is O(1). Lastly, for such a great emphasis on eye-candy in Aero, the rotated view of the windows is poorly thought out; by rotating the windows it creates aliasing which in spite of the power of modern video cards is not being removed.
De nadelen zijn bij mij tot dusver drivers. Ik zit hier met een USB-serie waar je wild van wordt: USB Audigy en USB-TV... geen drivers. Maar je kan op Intel-Macs desnoods XP installeren met die drivers.

[ Voor 33% gewijzigd door Delerium op 19-06-2006 17:05 ]

• xs2ddup
remy007 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:39:
Er is van Microsoft wel een Office versie voor Mac OSX.
Is dit al geinstalleerd op het moment dat ik een MacBook Pro koop of moet ik dit er apart bij aanschaffen?

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

xs2ddup schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:53:
[...]

Is dit al geinstalleerd op het moment dat ik een MacBook Pro koop of moet ik dit er apart bij aanschaffen?
duh

Verwijderd

xs2ddup schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:51:
[...]

Kan je een paar voorbeelden geven van dingen die ik niet kan op een MacBook Pro en wat voor- en nadelen van Mac OS X t.o.v. Windows XP?
Thanks voor de (W800i) info! :*)
Opzich zeg ik.. ZOEK!! En verder.. een kennis van mij heeft op zijn gewone pc Mac OS X draaien... Is dat geen alternatief? heb je het beste van de 2 dimensies }:O

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:37

Exirion

Gadgetfetisjist

Ja, wat denk je nou zelf. Microsoft gaat natuurlijk geen Office weggeven met APPLE computers :+

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
Ja SPSS is verkrijgbaar voor de Mac(versie 11) ... het is wat een karige port maar het werkt wel gewoon goed.
De vraag is of jou opleiding ook de Mac versie via SurfSpot aanbied. Ik had toen geluk.
Via de minder legale kanalen is het helaas heel moeilijk te vinden.

[ Voor 3% gewijzigd door uruviel359 op 19-06-2006 17:00 ]

• Matias
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:55:
[...]

Opzich zeg ik.. ZOEK!! En verder.. een kennis van mij heeft op zijn gewone pc Mac OS X draaien... Is dat geen alternatief? heb je het beste van de 2 dimensies }:O
Het slechtste van 2 dimensies lieverd. Ik weet niet of je er een beetje mee gespeeld hebt maar die x86 versie van tiger is echt onbegaanbaar.. Echt complete waanzin om dat te gaan gebruiken als primary OS. Overgens kunnen de intel macs gewoon dual booten met xp etc ;)
[...]

Op elke nieuwe mac zit een 30 dagen trial versie van office x

[ Voor 21% gewijzigd door Matias op 19-06-2006 17:01 ]

• wboevink
  • Laatst online: 16:45
SPSS gaat in ieder geval niet werken onder Mac OSX, maar daarvoor zou je virtualisatie software kunnen draaien.

• uruviel359
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15-12-2025
wboevink schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:00:
SPSS gaat in ieder geval niet werken onder Mac OSX, maar daarvoor zou je virtualisatie software kunnen draaien.
Ehhm , screenshot hebben :p ? ben er vrij zeker van dat het wel werkt namelijk.

• xs2ddup
matiasjansen schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:42:
Ik vind overgens dat je echt 0,0 research gedaan hebt naar je vragen, je kan gewoon op www.apple.com/getamac het antwoord op werkelijk al je vragen vinden. Beetje triest :/

Edit: Blijkbaar ben je nieuw hier. Lijkt me verstandig om even de nettiquette en faq te lezen.

Kijk ook eens hier ;)
Ik heb al eens gekeken op www.apple.nl, maar met name websites van leveranciers vind ik niet erg objectief en té positief gekleurd, vandaar dat ik het jullie (de échte gebruikers :) ) vraag...

Apple Talk had ik inderdaad al gezien, maar ik heb mijn boodschap bewust niet daar gepost, omdat ik dan reacties zou krijgen van vooral Apple gebruikers; ik wil juist reacties van beide kanten :)

• xs2ddup
Exirion schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:56:
[...]

Ja, wat denk je nou zelf. Microsoft gaat natuurlijk geen Office weggeven met APPLE computers :+
Dat was inderdaad niet zo'n snuggere vraag :P

• wboevink
  • Laatst online: 16:45
uruviel schreef op maandag 19 juni 2006 @ 17:01:
[...]

Ehhm , screenshot hebben :p ? ben er vrij zeker van dat het wel werkt namelijk.
Dacht dat ze alleen een windows versie hadden. Doe maar eens een screenshot.

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ja want dat doen ze dus (zoals hierboven gezegd) juist wel :P

• xs2ddup
uruviel schreef op maandag 19 juni 2006 @ 16:59:
Ja SPSS is verkrijgbaar voor de Mac(versie 11) ... het is wat een karige port maar het werkt wel gewoon goed.
De vraag is of jou opleiding ook de Mac versie via SurfSpot aanbied. Ik had toen geluk.
Via de minder legale kanalen is het helaas heel moeilijk te vinden.
Ik heb ook geluk! :*)

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Volgens mij kun je menig antwoord best zelf vinden. Overigens zitten we hier in CSL wat onder Harde Waren valt.

Ik zie enorm veel software in jouw topic start. Enorm veel vragen over software waarbij ik met simpele zoekopdrachten best wel wat vinden kan.

Deze gaat dus dicht wegens gebrek aan inzet. Zie o.a. Forum FAQ waarin o.a. het volgende staat:
• Probeer het eerst zelf op te lossen. (Google, manuals en gezond verstand zijn goeie hulpmiddelen).
• Gebruik de search en lees de sub-forum Policy-/FAQ's voordat je een topic opent.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.