[Laptop] Acer Aspire 5672WLMi vs Asus A6Jc

Pagina: 1
Acties:
  • 851 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• nlboy
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-02 20:59

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Acer Aspire 5672WLMi

* Intel Core Duo processor T2300 1.66GHz (FSB: 667MHz)
* Microsoft Windows XP Home Edition SP2
* 15.4TFT WXGA 16ms CrystalBrite
* 1024MB DDR II RAM (2x512)
* 100GB HDD (5400rpm)
* Super Multi DVD-RW Double Layer (tray)
* 8-cell LiIon
* 56K modem
* Wired & Wireless Lan 802.11a/b/g
* ATI X1400 128MB/512MB HM
* DVI
* 1.3MP Camera
* 5-in-1 card reader

Garantie:
1 jaar Pick-up & Return

Prijs
Officiele site

Afbeeldingslocatie: http://geizhals.at/img/pix/180443.jpg

Asus A6Jc

* Display: 15,4", WXGA Resolutie 1280x800
* Intel Centrino Duo
* Processor: Mobile Intel Core Duo T2300 (1.66Ghz)
* Geheugen: 1GB (1x1GB) DDR2 PC4300
* Videokaart: GeForceT Go 7300 256MB TurboCache
* Harddisk: 80GB
* Optische drive: 8x DVD-/+RW Dual Layer
* LAN 1000Mbit
* WLAN 54Mbit
* Webcam
* Bluetooth
* Microsoft Windows XP Home
* Inclusief draagtas en muis

Garantie:
2 jaar Pick-up & Return

Prijs
Officiele site

Afbeeldingslocatie: http://www.engadget.com/media/2006/01/asus_a7j_series_notebook.jpg

Mijn vraag is: Welke van de twee kan ik het beste kiezen?
Ik ga de laptop gebruiken voor mijn opleiding voor o.a. Photoshop, Dreamwaver, Flash, Magix Movie Maker en nog meer grafische applicaties (maar geen 3D-max, etc) ;)
Ook vind ik het wel een must dat ik er op kan gamen, zoals. Counterstrike: Source en Battlefield 2.
Verder is het belangrijk dat de laptop robuust is (omdat ik die bijna elke dag moet vervoeren), drivers /hardware zijn stabiel, redelijk stille fan, warmte ontwikkeling niet al te hoog en dat de support goed is stel als ik problemen krijg.

Welke van deze twee komt het dichste bij mij wensen? Verder zijn andere Laptop's ook welkom (geen Dell). Mijn budget zit rond de € 1000,- :)

• Bigg Balls
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 29-01 13:20

Bigg Balls

Screw you guys, I'm going

Ik kan dus niet op de asus site komen en weet dus niet wat voor harde schijf erin zit (hoeveel toeren) Uit ervaring weet ik namelijk dat een 4200rpm schijf zwaar bagger is dus dat raad ik dan ook af. Ik heb zelf een 7200 rpm schijf in mn laptop gezet en dat is een wereld van verschil.

Anyway wat betreft het gamen zul je ff een vergelijking van de videokaarten op moeten zoeken op tomshardware of iets vergelijkbaars. Qua kwaliteit lijkt Asus mij wat betrouwbaarder dan Acer maar daar heb ik geen harde bewijzen voor. Als de prestaties niet ver bij elkaar vandaan liggen zou ik de asus nemen vanwege:

Bluetooth
1gb dimm
2 jaar garantie

daarentegen heeft de acer wel een webcam verwerkt in het scherm. Trouwens heeft de asus ook zo'n glimscherm (crystal brite) of hoe het bij hen ook heet.

• Neok_
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
//edit: [hoop onzin]

- Het is bij de Asus idd een voordeel dat je later kan uitbreiden naar 2gig, zeker gezien de programma's die jij draait
- De Asus heeft ook een webcam
- Asus heeft 1 jaar meer garantie, maar voor (ik dacht) 150 euro kan je dat bij de Acer uitbreiden naar 3 jaar inclusief valschade vergoeding enzo

En bereid je maar vast voor op het Acerkwaliteit bashen ;)

[ Voor 204% gewijzigd door Neok_ op 19-06-2006 12:05 ]

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Bedankt! :*)

Asus heeft ook een webcam ingebouwd in het scherm. Ik vind Crystal Brite niet erg...het wel iets.
Ik kan zelf ook helaas nergens vinden wat het aantal toeren zijn van die HD. :?

Het meeste lastige keuze is dat Acer niet echt robuust is, maar daardoor is het gewicht een stuk minder als je vergelijkt met Asus. Het liefst heb ik een HP ofzo, maar ja die zijn helaas een stuk duurder. :/

Verwijderd

Waarom geen Dell als ik vragen mag?

Ik ben zelf ook al ongeveer 3 weken naar laptops aan het zoeken.

Nu zijn mijn opties:

Sony Vaio FE21H
Dell Inspiron 6400
Asus A6Jc
Acer Aspire 5672WLMi
Toshiba m100-253

Mijn keus op dit moment is de Dell Inspiron 6400 omdat de prijs lekker meevalt,
er lekkere specs bijgekozen kunnen worden, design is niet al te lelijk en last but not least
de 9 cell batterij die 5+ uur mee kan op 1 charge!
Oja ook heb ik veel goede reviews en reacties gelezen over deze laptops.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 12:07 ]

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Ik heb iets tegen Dell. Ze komen vaak met productie fouten bij o.a. Laptops. En de support is ook niet echt geweldig bij Dell. Verder gooit Dell je laptop/PC vol met spyware, als bedankje. :/
(weet niet of dat nog steeds zo is, maar vroeger had ik er niet echt goede ervaringen mee)

Kan je misschien die links van die reviews posten?

[ Voor 28% gewijzigd door nlboy op 19-06-2006 12:10 ]

• Neok_
  • Niet online
Ik sta hier voor dezelfde keuze als T-imothy en nlboy, dus ik heb ff doorgeozcht naar de Asus: hij heeft volgens PC Zaak een 4200rpm schijf.

Ik sta opzich ook wel open voor een Dell, net zoals voor een Acer, ondanks dat beide merken nog weleens bekritiseerd worden.

[ Voor 48% gewijzigd door Neok_ op 19-06-2006 12:14 ]

Verwijderd

nlboy schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:08:
Ik heb iets tegen Dell. Ze komen vaak met productie fouten bij o.a. Laptops. En de support is ook niet echt geweldig bij Dell. Verder gooit Dell je laptop/PC vol met spyware, als bedankje. :/
(weet niet of dat nog steeds zo is, maar vroeger had ik er niet echt goede ervaringen mee)

Kan je misschien die links van die reviews posten?
Reviews.

Cnet:
http://notebookreview-cne...kreview-cnet&tag=_Laptops

Notebookreview.com:
http://www.notebookreview.com/default.asp?newsID=2827

Nou zijn dit eerlijk gezegd niet veel reviews, maar geven ze wel een duidelijk beeld van de laptop.

Kijk ook eens deze topic door:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1139119

:Y)

Verwijderd

Neok_ schreef op maandag 19 juni 2006 @ 12:12:
Ik sta hier voor dezelfde keuze als T-imothy en nlboy, dus ik heb ff doorgeozcht naar de Asus: hij heeft volgens PC Zaak een 4200rpm schijf.

Ik sta opzich ook wel open voor een Dell, net zoals voor een Acer, ondanks dat beide merken nog weleens bekritiseerd worden.
Dat er standaard een 4200rpm schijf in de Asus zit en omdat er veel gezegdt wordt dat de laptop snel heet kan worden maakt mij dat ik de laptop niet ga kopen.

Acer is opzich een redelijk merk, alleen kan de behuizing altijd wel beter. Wel hoor ik wat negatieve reacties over Acer ja.

Over Dell heb ik eigenlijk (wat mij verbaasd) niet veel negatiefs gehoord.

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Ik vind het echt een lastige keuze, al die laptops. Jammer dat je niet zelf even ééntje in elkaar kan zetten. :> Het is dat ik een laptop nodig heb voor mijn opleiding, anders had ik geen laptop gekocht.

Trouwens wat heb je allemaal bij die Dell gekozen? (op de site)

En is er nog laatste een uitgebreide review met aantal laptops misschien verschenen in een tijdschrift/internet? :)

[ Voor 19% gewijzigd door nlboy op 19-06-2006 13:18 ]

Verwijderd

nlboy schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:17:
Ik vind het echt een lastige keuze, al die laptops. Jammer dat je niet zelf even ééntje in elkaar kan zetten. :> Het is dat ik een laptop nodig heb voor mijn opleiding, anders had ik geen laptop gekocht.

Trouwens wat heb je allemaal bij die Dell gekozen? (op de site)

En is er nog laatste een uitgebreide review met aantal laptops misschien verschenen in een tijdschrift/internet? :)
Ik zal even mijn keuze opnieuw configureren en straks posten...

En op je 2de vraag heb ik geen antwoord, al ben ik zelf ook wel geintereseerd in een overzicht.

• TMC
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 19:55

TMC

Dat ide Asus A6Jc niet, dat plaatje. ;) Ik zou voor de Asus gaan. Specs min of meer gelijk, en Asus > Acer.

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Ik zou zo bestellen als die merk er niet op stond...maar ja nog steeds heb ik dat 'Dell gevoel'. :/

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Review op Tomshardware over de Acer: http://www.mobilityguru.c..._notebooks_all/page5.html :)

• nlboy

nlboy

Alles kitz?

Topicstarter
Ik ben er uit! Ik ga voor de Acer Aspire 5672WLMi. Doe er wel een garantie uitbreiding bij van 3 jaar. :)

Ik heb voor de Acer gekozen, omdat de Asus toch die warmte ontwikkeling heeft wat niet echt lekker is om mee te werken (op schoot bijvoorbeeld), de matige hardeschijf snelheid en verder ben ik ook niet echt positief over de helpdesk van Asus. Bij Tomshardware kwam ie redelijk uit de bus voor die prijs en op http://www.chip.de/artike...12.html?tid1=14933&tid2=0 ook wel goed uit. En verder kwam ik niet echt een andere laptop die net zo goed en zo'n prijsje had als de Acer. Kortom daarom de keuze voor de Acer. :*)

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-02 15:02
Nou de ACER Aspire 5672WLMI voldoet ook aan bijna al mijn eisen.
Prijs en hardware allemaal goed op 1 ding na.
Ik zou liever een 12.1" scherm willen hebben.
Zoals de Acer Travelmate 3012WTMi (P-M Duo T2300; 1024MB; 100GB; DVD+/-RW; 12.1"TFT; WXP Pro) <-- is alleen ff €650,- duurder voor een kleiner scherm en xp PRO
Het OS is of dat nou pro of home is maakt me niet zoveel uit.
Videokaart ook niet direct maar ATI heeft de voorkeur bij mij boven Intel.
In het acer assortiment op de tweakers site staat er geen mooi geprijsde laptop met die specifiecatie en een 12.1 scherm.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Verwijderd

MSI heeft er dacht ik één, maar zal wel weer niet voldoen aan je eisen.
De link naar een site waar ze te koop zijn
http://www.laptops4u.nl/info/1057-b023eu-s262-stel-zelf-samen-980.html

Verder heb je nog anthec, asus a8 serie, IBM :P

Maar 12 inch is moeilijk te krijgen met goeie specs en mooie prijs.

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 16:30
welke videokaart is nou beter. Die x1400 Radeon, of de geforce go 7300??

Ik zit ook erg tussen deze twee laptops te twijfelen. De Acer heeft op dit moment mijn voorkeur, omdat ik wat artikelen had gelezen dat de Asus wat hitte problemen had. Maar 2 jaar garantie, en 1x 1024 MB RAM trekt mij aan de andere kant ook erg.

Dus misschien dat de videokaart mij over de brug kan helpen. Ik moet regelmatig grafisch werk doen (photoshop, Maya, solidworks etc.)

• burlapp
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-01 16:30
heeel klein schopje :>

• Neok_
  • Niet online
De Asus ben ik uit het oog verloren, maar de 4200rmp schijf doet mij er verder ook niet meer naar kijken (toch jammer, het heeft wel een leuk design). Ik ben verder gaan kijken naar de Acer 5672WLMi en de Dell 6400, en ik wil over 2 maanden een van beide kopen.
Momenteel voel ik nog het meest voor de Dell omdat deze compleet configureerbaar is, betere behuizing dan de Acer heeft, en bij een goede actie een betere prijs. Daarnaast het grootste voordeel: compleet samen te stellen, dus ook met Bluetooth, scherm met hogere resolutie, (ook) 7200rmp schijf, etc. (zie bv mijn samenstelling van een weekje geleden)
Maar als de Acer 5652WLMi naar de 1100 euro daalt in 2 maanden dan zal die ook serieus overwogen worden door de veel betere videokaart.

[ Voor 20% gewijzigd door Neok_ op 11-07-2006 23:06 ]

Pagina: 1