Toon posts:

Nieuw systeem

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben me al een tijdje aan het verdiepen in het aanschaffen van een nieuwe computer. Ik heb een budget van 1000 euro, exclusief monitor.
Aangezien er toch wel veel prijsverschil zit tussen een compleet systeem kopen of losse onderdelen, ga ik een poging doen om zelf de computer in elkaar te zetten.

Ik ben tot de volgende samenstelling gekomen, zou iemand die er verstand van heeft op kunnen reageren. Ik denk dat ik al een heel eind in de goede richting zit qua kwaliteit, maar past het 1 ook bij het ander? En laat ik misschien nog een aantal mogelijkheden onbenut?
Alvast bedankt voor de tijd en de moeite,

Groeten,

Joost Linssen

Dit is mijn samenstelling:

Moederbord: Asus A8N-SLI Deluxe, nForce4 SLI (Sound, LAN, SATA II-RAID, 1394)

Intern Geheugen: 1GB PC4200 DDR2 ECC CL4 (Kingston KVR533D2E4/1GI)

Processor: AMD Athlon 64 X2 Manchester, 3800+, Socket 939, OEM

Harde schijf: Seagate Barracuda 7200.10, 320 GB, 7200 rpm, 16 MB, Serial ATA300

Voeding: Asus A-45GA, 450 Watt, Retail

Behuizing: Cooler Master Centurion 5 CAC-T05 (ATX, Geen PSU, Zwart)

Videokaart: Asus GeForce 7600 GT 256MB DDR3 (PCI-e, 2x DVI ) EN7600GT/2DHT

Speakers: Creative Inspire T3030 (2.1)

Toetsenbord+muis: Logitech Cordless Rechargeable Desktop (Zwart)

DVD-brander: BenQ DW1650 16x (Dual Layer, Zwart)

A-drive: NEC 3,5" Diskette Drive 1,44MB (Zwart)

Ik heb via o.a. tweakers via twee sites de onderdelen bij elkaar gezocht.
Azerty.nl en hardwaretotaal.nl. Het gaat me exclusief verzendkosten 943.80 kosten.

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
DDR2 geheugen past niet op een S939 mobo. Wel op een voor AM2, maar ik denk dat je beter ander geheugen (DDR1) kan kiezen. Daarnaast is ECC leuk voor server-oplossingen, maar voor normaal thuisgebruik onprettig, vanwege de prijs/prestatie (kloksnelheid en latency zijn slechter dan bij non-ECC geheugen voor dezelfde prijs). Je speakers zijn 'slechts' 2.1, 5.1 geluid is meestal toch wel het minimum op een modern nForce4 mobo. Als je toch een 2.1 setje wil, bekijk dan enkele reviews, misschien vind je wel een iets betere dan deze.

• crashdummy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-04-2024
Beste Joost,

Toevallig was er pas een topic van zeer vergelijkbare aard, zie hieronder:

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1139623

Misschien ten overvloede: geheugen moet wel op je moederbord passen.

Voor de rest kan ik je aanraden om een boxed processor te kopen, anders heb je geen koeling, dus de retail/boxed-versie i.p.v. OEM en om 2 x 512MB geheugen te plaatsen i.v.m. Dual Channel. Liefst eigenlijk 2 x 1GB, da's lekker soepel.

En je videokaart: op dit topic staat hoe je die het beste kunt kiezen:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1124775

Veel succes!

• Dick
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
JanWillem32 schreef op maandag 19 juni 2006 @ 02:48:
DDR2 geheugen past niet op een S939 mobo. Wel op een voor AM2, maar ik denk dat je beter ander geheugen (DDR1) kan kiezen. Daarnaast is ECC leuk voor server-oplossingen, maar voor normaal thuisgebruik onprettig, vanwege de prijs/prestatie (kloksnelheid en latency zijn slechter dan bij non-ECC geheugen voor dezelfde prijs). Je speakers zijn 'slechts' 2.1, 5.1 geluid is meestal toch wel het minimum op een modern nForce4 mobo. Als je toch een 2.1 setje wil, bekijk dan enkele reviews, misschien vind je wel een iets betere dan deze.
Beter goede 2.1 dan brakke 5.1 lijkt mij? Ik zelf heb high-end floorstands (ok, geen pc luidsprekers maar even voor het idee) in een 2.0 configuratie staan en kwa geluidskwaliteit ga ik elk 'standaard' 5.1 setje voorbij...maar uiteraard heb ik geen surround. Het is maar net waar je behoefte aan hebt.

Vooral muziek : 2.1 of 2.0
Veel games/films: 5.1 of 7.1

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Ben je van plan om later een 2e videokaart erbij te zetten?
Zo nee: Koop dan geen SLI-moederbord, die toch ietsjes duurder zijn. Je hebt immers een vrij beperkt budget.

Een diskettestation heb je ook niet meer nodig. Ik heb bij mn laatste pc's nooit de behoefte gehad om een diskette te gebruiken. Maar goed, dat bespaard hooguit een paar euro's..

DDR2 wordt niet ondersteunt.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

vdvaart, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.