[Ervaringen] Bluetooth GPS Receivers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.990 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Hmm, sorry dat ik zo beperkt was in mijn voorggaande post. Ik dacht dat VisualGPSce voornamelijk eigenlijk maar één ding kon, nl. het visualiseren van je afgelegde route. Wat ik wil doen is het weergeven van een door mij afgelegde route. Ik weet dat VisualGPSce dit kan bijhouden, wat je kan weergeven in Google earth. Mijn toestel heeft Symbian S60 3rd edition.

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fguchelaar
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 09:53
RaJitsu schreef op zondag 21 oktober 2007 @ 21:08:
Wat ik wil doen is het weergeven van een door mij afgelegde route.
Nokia Sports Tracker doet precies wat je wil.

.Box | Zet de Klok

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21:50
Inderdaad.
Hoewel de Sports Tracker hier niet direct voor bedoelt is werkt het wel prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 06:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik had in het E61(i)-Topic al kenbaar gemaakt dat ik Nokia Sports Tracker voor het doeleinde werkt. Hier echter nog niet, dus evengoed bedankt voor je input. Toch is het een beetje jammer dat ik het bij een tooltje moet houden dat dit als neven-functie heeft, aangezien ik een beetje een fobie heb voor het niet gebruiken van de primaire mogelijkheden van applicaties. Die neiging is sterker dan mijn luiheid. Moet ik dus toch gaan sporten.... :/

[ Voor 7% gewijzigd door RaJitsu op 29-10-2007 00:41 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 10-09 11:40
Speedy-Andre schreef op zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:44:
Ik heb sinds een week een i-blue 737 (op Ebay voor €35,- incl porto :*) ) en dat is best een leuk ding.
Hij heeft zeer snel een fix en er is een 'sleep' mode als hij geen bluetooth signaal ziet.
De behuizing is een beetje goedkoop, maar er zit wel een rubber matje onder zodat hij bijv. op een dashboard blijft liggen i.p.v. alle kanten op te stuiteren :9
In doos zit de gps receiver, een batterij (1000mAh li-ion), een 230V lader (NL) en een autolader.

[afbeelding]
Ik het dezelfde gisteren gekocht. 25 euro + 15 verzending. 40 euro voor zo'n bluetooth gps ontvanger is wel heel goedkoop. En afgaande van de reviews en de specs zie ik niet in waarom een andere te kopen.

32 kanalen
Batterijduur van 25 uur,
Gevoeligheid van -158 dBm,
Automatische on/off,
Snelle time-to-fix,
Smart power-functie,
Ondersteuning voor WAAS, EGNOS en Bluetooth 1.2
Thuis lader
Auto lader

http://www.palmclub.nl/re...T-Q810-gps-ontvanger.html
http://www.pocketnow.com/...l_detail&t=reviews&id=923
http://www.modaco.com/con...-The-Q-Starz-BT-Q810-GPS/
http://www.gpspassion.com/forumsen/topic.asp?TOPIC_ID=67511
http://www.gpspassion.com/fr/articles.asp?id=175&page=5 (vergelijking MTK vs SiRFstarIII vs NemeriX)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit te overwegen om de Holux M-1200 Bluetooth receiver te halen.
Maar is die MTK-chipset een voordeel? Of zijn er beter voor die prijs 80 euro?

http://www.gpsshop.nl/pro...uetooth-gps-receiver.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de q816 en q818 hebben ook de mtk chipset maar een langere standby tijd dan de holux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 13-09 07:49
Ik hoop dat ik weer wat leven in dit topic kan brengen,

Ik heb 0 verstand van gps en heb zojuist een n73 aangeschaft met ondertussen ook al tomtom erop.
Alleen moet ik nog even een gps ontvangertje hebben nu zat ik aan deze te denken;

adapt ad 350 bluetooth gps receiver
of de ad 300

Welke raden jullie me aan?
Ik heb dus ook 0 reviews kunnen vinden over gps-ontvangers, wat op zich wel tegenvalt in deze tijd.

Ik hoop reacties van jullie te ontvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een hele tijd de adapt 300 gebruikt en werkt goed ,het is alleen met de erste keer dat je aankoppel dat je effe loop te kl--ten dan duurt het effe voor dat i hem gevonden heeft .

daarintegen de adapt 350 kan +- 3 keer zoveel sat's aan (35 )gloof ik en de 300 maar 12
,en de accu gaat langer mee hij zal wel wat duurder zijn maar ja wil je een lada of een BMW.

Ho

Edit: 54 sat's i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
Inderdaad 54 sat's :P.
Maar ik ga vanmiddag even bij dixons vragen of er wel een reislader bij zit of alleen een autolader want daar heb ik dan niks aan.
Dus als er zowel auto als reislader bij zit neem ik de ad350 en anders de ad300.
Je hoort het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:05

Sick Nick

Drop the top!

54 satelieten, dat slaat ook echt weer nergens op :D Er hangen er nog geen 32 in een baan om de aarde :+ Zal ongetwijfeld wel gevoeliger zijn dan een ondertussen verouderde sirfIII maar 54 satelieten is toch een behoorlijke marketing term :p De chip kan het misschien aan maar zoveel satelieten zijn er niet eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blueflame_Core
LOL, nja ik heb hem toch niet genomen want er zit alleen een autolader bij -_-.

Nu zit ik te twijfelen tussen deze:

ad-300 (€49 euro) 16 sat's, 30 uren achtereen navigeren

ad-500 (€49 euro) 16 sat's, 20 uren achtereen navigeren

ad-750 (€59 euro) 20 sat's, 10 uren achtereen navigeren

de fixes verschillen ook niet veel van mekaar dus daaruit kun je ook niet een beslissing nemen.

Ik heb echt geen idee welke ik moet nemen :(.
Ik weet dat tweakers niet is om voor iemand een keuze te maken, maar in dit geval lijkt het me toch wel een beetje op zijn plaats want heb er 0 verstand van en heb van alle 3 wel goede ervaringen gelezen. De gulden middenweg maar nemen?

EDIT: Heb de ad 300 besteld, zie wel hoe die gaat bevallen.

[ Voor 11% gewijzigd door Blueflame_Core op 03-03-2008 19:56 . Reden: ad 300 16 ipv 12 sat's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IndoBoy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-09 15:24

IndoBoy

Een kok moet dik zijn!!!!

Iemand ook ervaring met de QStarz BT-Q1000P (Platinum) Travel Recorder/Geo-PhotoTagger of de Qstarz BT-Q1200 Solar Travel Recorder 51 Ch. MTK BT GPS? Zit te twijfelen tussen deze twee. Beide schijnen een goede batterijduur te hebben. Ik wil hem namelijk ook gebruiken als we op vakantie aan het wandelen zijn in de stad i.c.m. met city maps.

Chieftec Dragon DA-01-BD,MSI K8T NEO,Athlon 64 3200+,1024DDR400,2xMaxtor,AsusV8200GeForce3 64MB DeLuxe,Creative LIVE Platimum5.1,DesktopTheater3500Digital,DVD Encore5x,Plextor DVD-RW 708A,Iiyama A201HT Vision 510 22" D'tron NF ,5 x Enermax 80m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-07 11:23
Ik heb een Adapt Marathon icm met Nokia E65 en TomTom 6. Ik moet zeggen: perfecte combi. Hij is erg naukeurig en de ontvangst is prima (meestal 5 uit 5), en heeft in een minuutje een fix. Dus, voor ik goed en wel mij in mijn auto hebt genesteld (gordeltje aan, radiootje aan) en de straat uit ben, heeft hij de route berekend.
Een nadeel: de Nokia is vrij snel leeg met TomTom aan (schermpje vreet stroom), autolader is derhalve geen overbodige luxe. De Adapt gaat volgens fabrieksopgaaf 55 uur mee, en gaat automatisch in sleep-mode. D.w.z. je kan er makkelijk een week mee doen als je elke dag een paar uurtjes autorijdt. Of die 55 uur precies klopt weet ik niet, maar ik heb hem nog nooit leeg gezien.

Een collega heeft een HTC Touch met Windows Mobile 6, TomTom 6 en dezelfde Adapt Marathon, en ook hij is erg tevreden. Op de HTC is de configuratie wel wat lastiger, je moet de GPS muis koppelen aan een COM-poort, die je dan binnen TomTom ingeeft. Dit is op de Nokia niet nodig.

[ Voor 16% gewijzigd door Witte op 28-04-2008 16:04 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 22:48
ik heb zelf nog steeds de holux uit een van de eerste post al ruim 1.5jr naar goede tevreden heid.
hij ligt onder contact stroom in de auto, als het contact aangaat gaat de gps ook aan, hierdoor altijd een snelle fix omdat die aangaan op de locatie waar die ook uit is gegaan.

Ik heb wel de accu er in laten zitten (die inmiddels verpest is :P) dit werkt nog steeds prima :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Blueflame_Core schreef op maandag 03 maart 2008 @ 16:42:

EDIT: Heb de ad 300 besteld, zie wel hoe die gaat bevallen.
Anno 2008 is er veel beter spul te koop (Sirf-III).

Ik heb zelf zo'n AD-300 ontvanger, hij doet wattie moet doen na een paar minuten zicht (positie en hoogte), maar echt superspul is het niet vergelijken met de huidige technologie.
Ook de regelmatige herstarts na aanzetten omdat het apparaat geen positie doorgeeft maken dit geen topper.

Iemand een goede tip voor een vervanger?

Aanzetten en gaan is de voorwaarde.

Dat een snelle fix kan weet ik van de TomTom one V3, zelfs binnenshuis binnen een paar seconden door richting raam te lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Witte schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:01:
knip

Een collega heeft een HTC Touch met Windows Mobile 6, TomTom 6 en dezelfde Adapt Marathon, en ook hij is erg tevreden. Op de HTC is de configuratie wel wat lastiger, je moet de GPS muis koppelen aan een COM-poort, die je dan binnen TomTom ingeeft. Dit is op de Nokia niet nodig.
Ik heb ook een HTC, mn Adapt AD-350 is net binnen. krijg hem maar niet aan de praat. Iemand hier een oplossing voor?
Je moet inderdaad de com poorten koppelen (hoewel windows mobile zegt dat er alleen een seriele poort is :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:35
Ik heb momenteel een oude sirf2 gps ontvanger. Omdat deze vrij strikt horizontaal gehouden moet worden is 'ie buiten de auto niet echt bruikbaar. Buiten de auto trekt 'ie ook 4 AAA batterijtjes leeg in een uur of 8.

Nou heb ik al diverse leveranciers bekeken. Batterijduur staat altijd wel goed aangegeven maar wat is er buiten de auto ook goed bruikbaar? Wat kan je gewoon in een vakje in je tas steken en doet dan nog goed z'n best? Of is dat tegenwoordig zo'n beetje standaard?

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Padvinder
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 20:34

Padvinder

doet z'n best

Mijn Holux GPSlim 236 heb ik als ik 'm niet in de auto gebruik altijd ergens in een zak zitten. Of in m'n rugtas. Met bijna alle nieuwe chipsets (na SiRF StarIII) zal je met de ontvanger in je zak wel een signaal kunnen oppikken. Mediatek chipsets zijn ook erg goed, en misschien belangrijker: energiezuiniger en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ik heb net de m1000 besteld. Met mediatek chipset en het ding schijnt een nokia accu te gebruiken. Als TNT een beetje meewerkt kan ik er nog dit weekend wat over schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Ontvanger is binnen. Eerste indruk is vrij positief. Boekje is erg summier, meer handleiding op cd. Fix is ongelovelijk. Binnen, zo'n 2 meter bij het raam vandaan alsnog 4 sattelieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gutteguttegut
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-09 14:44

Gutteguttegut

CEO of TFD

Wijnands schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:54:
Ontvanger is binnen. Eerste indruk is vrij positief. Boekje is erg summier, meer handleiding op cd. Fix is ongelovelijk. Binnen, zo'n 2 meter bij het raam vandaan alsnog 4 sattelieten.
Heb je ondertussen al meer info?

Ik heb ook een Adapt 300 en ook ik vind hm nu wel erg traag.
Ik wil hm gebruiken met mn Nokia E65 (Sports Tracker).

The birds turned into The Flying Dutchmen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
Ik zoek voor mijn p990i een GPS muis.

Het hele topic doorspitten is volgens mij niet meer zinvol omdat veel replies van te lang geleden zijn en daarom wellicht achterhaalde informatie bevatten.

Hierboven lees ik over de M-1000 (€ 59) en M-1200 (€ 72) van Holux met de MTK-chip, die zuiniger zijn dan de Sirf-III chipset.

Waarvoor ga ik mijn ontvanger gebruiken?
- Fiets (dus ontvanger + telefoon in tas of broek/jas zak)
- Lopen
- Trein (TGV gebruiker) (ontvanger en telefoon op tafel, evt tegen raamkozijn)

In de auto hoef ik hem niet te gebruiken.

Aan enkel een autolader heb ik dan dus ook niets. Ik begrijp dat je bovenstaande kan opladen via mini USB dus dat volstaat ook.

Het enige verschil dat ik kan vinden tussen beide apparaten is het formaat en de daarbij horende prijsverschillen: scheelt 13 euro.

Alternatieven:
Haicom HI-408BT Bluetooth GPS Receiver - € 55 - kwa formaat gelijk, 2 uur meer gebruiksduur.
ADAPT AD-500 Bluetooth GPS Receiver - € 49 - om en nabij zelfde gebruiksduur - 16 satelieten ipv 32 - reislader inbegrepen

Over de M-1000 lees ik iig 1 reactie die overwegend positief is. De overige zie ik hier niet in gebruikerservaringen terug komen. Iemand ervaringen met deze of andere?

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Gutteguttegut schreef op woensdag 25 juni 2008 @ 22:36:
[...]
Heb je ondertussen al meer info?

Ik heb ook een Adapt 300 en ook ik vind hm nu wel erg traag.
Ik wil hm gebruiken met mn Nokia E65 (Sports Tracker).
10 dagen mee de auvergne in geweest. Echt op de meest onmogelijke plekken keurig ontvangst. Berghelling aan een kant, bomen overal, echt k** weer en nog gewoon 9 sattelieten. Ding pakt uit de tunnel binnen een seconde of 5 weer op, soms nog sneller. Accuduur die de fabrikant aangeeft is heel reeel. Verder kon ik de ontvanger thuis opladne met de adapter van m'n Sonim telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeehaa
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-09 21:16
heb vanmiddag de knoop doorgehakt en deze besteld:

Haicom HI-408BT Bluetooth GPS Receiver

Als het goed is komt morgen alles binnen en ik ga het geheel de komende 3 weken eens testen. later dus meer gebruikerservaringen

[ Voor 15% gewijzigd door jeehaa op 16-07-2008 19:42 ]

                           

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi ik heb iets heel speciaals...maar niemand kan me tot nu toe helpen....

Ik had een Adapt-750 geleend van een vriend en aangesloten op N73 met TomTom6 werkt perfect...
Heb er toen zelf een aangeschaft en nu ziet de N73 hem als de vorige (dus geen wachtwoord en zo) maar kan hem dan niet koppelen...
al diverse keren de lijst leeggemaakt en zelfs de N73 een upgrade gegeven, maar hij blijft de geleende zien en kan de nieuwe dus niet gebruiken.

Heeft hier iemand ervaring mee? Nokia geeft in een mail aan dat het geen Nokia onderdeel is.....en van Adapt heb ik nooit meer iets gehoord....

Dave :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zijn er onderhand al wat mensen die ervaring hebben met de Freedom Keychain GPS 2000?

Ik kwam deze laatst tegen en het lijkt mij een best goed dingetje. Ok, de accu gaat niet lang mee maar daar heb je toch een autolader voor?
Hij is wel wat aan de dure kant helaas, maar de reviews zijn veelbelovend.

Iemand die er meer over weet? :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Ik heb de BT-77 Bluetooth GPS met Nemerix Chipset, heel cheap van Ebay...
Heb het ding al jaren, werkt perfect met alle phones die ik had/heb (Nokia 6680, Nokia E61, HTC TYTN)
Batterijduur meer dan 8 uur

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:40
Ik zag in het E51 topic al wat goede ervaringen met de Adapt AD-350. Er zit een 12v auto-lader bij. Nu vroeg ik me af, ik heb een 12v aansluiting achterin de auto, kan ik hem daar continue op aangesloten laten? Of geeft dit problemen, of schakelt hij dan toch uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb pas bij mediamarkt de Freedom keychain GPS 2000 gekocht. Op zich een fijn apparaatje.
Ik heb Nav4all geinstalleerd op m'n phone (sony-ericsson w800i). De bluetooth-connectie tussen telefoon en GPS-ontvanger is goed.

Maar het probleem is dat de Nav4all-applicatie de GPS niet kan vinden. Heb al zeker tien keer opnieuw geprobeerd. Heb Nav4all al gemaild, maar ik hoor maar niks van hun.

Ik heb ook al alle andere bluetooth-apparaten uit m'n telefoon verwijderd en tevens de rechten van het Nav4all-programma op "nooit vragen" gezet. Geen resultaat.

Iemand een suggestie?
Pagina: 1 2 Laatste