[Ervaringen] Bluetooth GPS Receivers

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 10.930 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-05 08:05
Afbeeldingslocatie: http://www.superetrader.co.uk/images/tomtom-bt-mk2.jpg

Post hier alle ervaringen over gps ontvangers.

hier gelden alle regels die ook op GOT gelden.
GEEN vragen of illigale software etc.

ik trap af

ik heb een adapt 300 gekocht bij de dixons voor 80 euro.
Ben er echt niet tevrede over (dus hij gaat terug)
het starten en verbinden gaat goed, maar tijdens het rijden valt gewoon het gps signaal weg.

utrecht - nijmegen 85 km.
2x stil moeten staan op de snelweg telefoon en gps ontvanger moeten herstarten voordat die het weer deed.
dit samen met route 66 of nav4all.

zelfde verhaal op de terug weg alleen dan 1x en een ritje van 20 km met een max van 100km/h is die er ook al uitgeklapt.

ik breng hem maandag terug en ga opzoek naar een ander

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smallboy
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 26-05 12:49

smallboy

N/A

Heb je niet toevallig een warmtewerende voorruit die veel signaal blokkeert? Ik heb namelijk de Oasis Media Bluetooth GPS Receiver, die volgende gpsshop technisch gelijk is aan de Adapt AD-300. Bij mij werkt hij prima, geen wegvallend signaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-05 11:26

SeatRider

Hips don't lie

Ik heb nu sinds een paar weken een Adapt AD-500, gekocht voor 95 bij pdashop. Deze gekocht omdat het een van de weinigen was die kon opladen met een mini-usb stekkertje, en die had ik al helemaal ingebouwd in mijn dashboard dus dit was het makkelijkste :). Eerste fix binnen een minuut. Zelfs achter mijn a-stijl, dus niet in line of sight, 8 a 9 satellieten! Ik ben er zeer tevreden mee. Enige rare is dat als ik hem uit- en aanzet, mijn telefoon (spv-c550) soms opnieuw gepaired moet worden omdat ie hem dan niet meer kan vinden. Ga er nog wel eens mee terug, maar ik heb het vermoeden dat dat aan mijn spv ligt, die doet wel meer rare dingen met bluetooth.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171950

Ik heb al een jaartje een Globalsat BT-338. Werkt prima meestal een fix in 2 à 3 minuten. Als je dan een fix hebt en je gebruikt hem dezelfde dag nog heb je bijna metteen een fix. Toen ik mijne kocht was hij niet waas/egnos ready, maar ik heb een gratis firmwareupgrade gehad (enkel verzendkosten).

Het grootste voordeel bij deze ontvanger is dat hij het heel lang doet op 1 batterijlading. Bij mij doet hij het zo een 15 uur op 1 laadbeurt. Het is ook een sirfstar III ontvanger en deze zijn op dit moment nu eenmaal de beste. Een nadeel is de prijs, mijne heeft €150 gekost maar de prijs zal nu wsl al wel minder zijn.

Ik heb er maar 2x problemen mee gehad:

- 1 keer duurde een fix bijna 20 minuten, het was toen wel erg bewolkt.
- 1 keer deed hij helemaal niks meer, na uren nog geen fix. Ik heb hem dan moeten resetten met een tooltje dat je op de website van Globalsat kan vinden. (je kan de batterij er ook uithalen maar dan moet je een dag wachten dacht ik, alvorens ze er terug in te steken).

een ander voordeel/nadeel? is dat hij automatisch uitschakeld na een tijdje als hij geen gegevens meer stuurt naar een apparaat.

@topicstarter: Voor ik een ontvanger kocht heb ik heel lang op het net gesurft om reviews te vinden. Adapt werd meestal afgeraden om dat deze soms het noorden wel eens kwijtraakte (zat er soms 100! meter naast). Niet erg handig als je in de stad ofzo rijd ;) . Als ik in Brussel rij zit mijn BT-338 er ook wel eens naast. Ik weet niet of je hier naar een ander forum mag verwijzen maar er is er dus 1 die niets anders doet dan deze spullen uittesten. Toen kwam de BT-338 als beste uit de bus. Als chipset moet je allezins gaan voor SirfIII. Veel succes!

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 171950 op 18-06-2006 10:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
@topicstarter: Voor ik een ontvanger kocht heb ik heel lang op het net gesurft om reviews te vinden. Adapt werd meestal afgeraden om dat deze soms het noorden wel eens kwijtraakte (zat er soms 100! meter naast). Niet erg handig als je in de stad ofzo rijd ;) . Als ik in Brussel rij zit mijn BT-338 er ook wel eens naast. Ik weet niet of je hier naar een ander forum mag verwijzen maar er is er dus 1 die niets anders doet dan deze spullen uittesten. Toen kwam de BT-338 als beste uit de bus. Als chipset moet je allezins gaan voor SirfIII. Veel succes!
ik dacht ook dat ik wel het een ander gelezen over de adapt 300 maar ik had helaas dus mis.
en over de sirflll hoor ik meer goeds dus zoiets zal het wel worden.

een link met informatie mag volgens mij gewoon geplaatst worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
gps ontvanger die aangeboden worden op www.nav4all.nl ziet er goed uit voor die 70 euro en op internet veel goeds overte lezen.

of toch maar gewoon voor de tomtom gaan ?
maar werkt die tomtom ook met route 66 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 31-05 12:04

E-Rick

I love it :7

Ik heb van de week de adapt AD-700 (Sirf-III) gekocht (Informatique, €96,00).
Mijn ervaringen tot nu toe:
- Altijd binnen 1 minuut een fix, ook de eerste keer.
- Tot nu toe 1 keer opgeladen, dus over batterijduur kan ik niets zeggen (fabrieksopgave: 18 uur)
- Opladen met mini-usb (je krijgt er een USB naar mini-USB-kabel bij, een auto-adapter en een stekker-adapter waar je die usb-kabel gewoon in kan stoppen. Best wel handig, mn mda-pro laadt ook op via USB dus die kan nu ook mooi ook in de auto laden (en een extra lader voor binnen)
- Nauwkeurig genoeg, je kan bijna zien op welke weghelft je zit. Nog geen grote afwijkingen kunnen constateren.
- schakelt automatisch uit na een half uur geen actieve Bluetooth-verbinding.

[ Voor 6% gewijzigd door E-Rick op 19-06-2006 15:54 ]

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bascy
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 27-05 22:31
E-Rick schreef op maandag 19 juni 2006 @ 15:53:
Ik heb van de week de adapt AD-700 (Sirf-III) gekocht (Informatique, €96,00).
Mijn ervaringen tot nu toe:
- Altijd binnen 1 minuut een fix, ook de eerste keer.
- Tot nu toe 1 keer opgeladen, dus over batterijduur kan ik niets zeggen (fabrieksopgave: 18 uur)
- Opladen met mini-usb (je krijgt er een USB naar mini-USB-kabel bij, een auto-adapter en een stekker-adapter waar je die usb-kabel gewoon in kan stoppen. Best wel handig, mn mda-pro laadt ook op via USB dus die kan nu ook mooi ook in de auto laden (en een extra lader voor binnen)
- Nauwkeurig genoeg, je kan bijna zien op welke weghelft je zit. Nog geen grote afwijkingen kunnen constateren.
- schakelt automatisch uit na een half uur geen actieve Bluetooth-verbinding.
Heb ook enkele weken een AD-700 en ben er erg tevreden over.
Als hij eenmaal een fix heeft, dan kun je hem in het dashboard kastje leggen, of in je binnenzak doen en hij blijft het goed genoeg doen om te navigeren!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23:19
Jep, die AD-500 hier ook, top ding, goed nauwkeurig, nog niet mee fout gereden, ook goed op de fiets bruikbaar.

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 136100

Goede ervaringen met de AD-300. Altijd snelle fix, nooit uitval. Heb deze gps ontvanger zowel op een Nokia 6680 gebruikt als op een Ipaq 4150. Perfect dingetje, zeker voor de 69 euro die ik er voor betaald heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
dat is vreemt over die AD 300 of ze worden heel goed aangeprezen of gewoon slecht.
mijn ervaring was gewoon slecht.

ik twijfel nu over 2 ontvanger

de tomtom sirflll of de holus GPSlim 236

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

werken die ontvangers ook met niet-smartphones?? (lees: SE K750I)

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Adapt AD300 hier..
snap die negatieve berichten niet zo.. accu gaat erg lang mee, snelle fix en zeer nauwkeurig.

ik gebruik hem op een 416Mhz mpv m500 icm tomtom 5.21 en i-Go 2006.
als een zonnetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 31-05 13:21
Ik ben op zoek geweest naar de AD-700, maar die is bijna nergens meer te krijgen! Weet er iemand ng een leuk adres met (nog belangrijker) en leuk prijsje? pdashop.nl / gpsshop.nl ken ik al...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:14

Sabbi

je denkt aan mij.

Groentenboer schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 12:37:
Ik ben op zoek geweest naar de AD-700, maar die is bijna nergens meer te krijgen! Weet er iemand ng een leuk adres met (nog belangrijker) en leuk prijsje? pdashop.nl / gpsshop.nl ken ik al...
gpsplaza?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14124

Ik heb zelf de TomTom SiRF III, apparaat heeft soms voor mijn gevoel best wel wat tijd nodig om een fix te krijgen maar eenmaal een fix blijft die hem ook behouden. Af en toe is onder een viaduct als je staat te wachten voor een stoplicht krijg je nog wel eens de melding "gps signal lost" en ik volg zelf niet helemaal waarom het effect van een viaduct zo groot is als de ontvanger een stuk of 8 sattelieten tegelijk gevonden heeft. Eenmaal onder het viaduct vandaan heb je in twee seconden weer een gps fix.

Maw, eigenlijk geen klachten behalve de gok ik dan gebruikelijke GPS eigenaardigheden als viaducten, het zoeken naar een fix, enzovoorts.

Wel een nadeel is het gebrek aan accesoires, ik kreeg er alleen een autolader bijgeleverd, maar geen netadapter. Besteld bij de PDAShop overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• E-Rick
  • Laatst online: 31-05 12:04

E-Rick

I love it :7

€96,00 bij www.informatique.nl "Dit product is op voorraad"
Ik zie dat www.pdastore.nl 'm ook op voorraad heeft, voor zelfs een euro minder.

[ Voor 14% gewijzigd door E-Rick op 20-06-2006 16:05 ]

Choose life - Shapeways shop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vincent7
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 06-07-2024

Vincent7

Me = Wii

bartgrefte schreef op maandag 19 juni 2006 @ 23:22:
werken die ontvangers ook met niet-smartphones?? (lees: SE K750I)
De K750 werkt er ook mee. Je hebt alleen een programma nodig om de GPS data te lezen. www.nav4all.nl is daar een (gratis) voorbeeld van.

Klik hier voor het draadje erover

Wii FC: 2129-2099-1796-3776

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Bram

..........

Bij Dynabyte is hij ook te koop, voor 99 euro, niet gek voor de Dynabyte. Ik weet alleen niet of ze hem op voorraad hebben.

Ik wil binnenkort ook de AD 700 gaan kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Vincent7 schreef op dinsdag 20 juni 2006 @ 17:01:
[...]

De K750 werkt er ook mee. Je hebt alleen een programma nodig om de GPS data te lezen. www.nav4all.nl is daar een (gratis) voorbeeld van.

Klik hier voor het draadje erover
hmok, maar die nav4all, kan die ook zónder gprs gebruikt worden?? updaten via bluetooth ofzo?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Laatst online: 31-05 13:21
De Ad-700 is binnen hier. Werkt perfect icm TomTom, lekker snelle fix, accuraat (we hebben hier nogal wat weggetjes langs snelwegen etc) en goede ontvangst, ook binnenshuis en in de wasstraat...

Nu nog eens kijken hoe lang de accu mee gaat, en dan kan ik een compleet beeld schetsen

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpvk007
  • Laatst online: 27-05 06:45
TomTom sirf III bluetooth; zat zowel netadapter als autoadapter in... snelle fix <1min en relatief lange accuduur (>12u). helaas werkt tomtom niet optimaal op de palm t5 (probleem van tomtom en palm), dus gebruik hem niet al te vaak... ff wachten op tomtom voor symbian s60 3rd, dan kan ik em weer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:27
Heb Leadtek van €99, werkt perfect met N70 en Route 66/TT 5.2

no comment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Laatst online: 22-05 16:52

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb de TomTom ontvanger, maar heeft iemand die al werkend gekregen met Google Earth? Die ondersteund maar twee soorten ontvangers, maar ik kreeg deze niet aan de gang, ik zou graag in de vakantie naar Frankrijk mijn laptop met blue tooth willen gebruiken als route planner...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

misschien is dit iets?Holux GPS236 Bluetooth GPS receiver met SiRF-Star-||| 70euro nadat mijn oude gps reciever in rook is opgegaan (sigaretten aansteker gaf teveel spanning) ben ik eigenlijk ook wel weer opzoek naar een nieuwe, voor mijn spve200.
Maar aan de andere kant heb ik ook weer zoiets van, ik koop wel een nieuwe mobiel want deze valt bijna uitelkaar.. ik zie wel ik kwam deze aanbieding tegen en toevallig ook dit topic dus ik poste het maar even...

[ Voor 6% gewijzigd door kaasaanfiets op 02-07-2006 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
ik ben ook op die aanbieding in gegaan en heb inmiddels ook de holux gpslim 236 voor die 70 euro..

eerste indruk in vergelijkening met de ad 300 is goed.
snelle fix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:06

Klippy

Still Game

wd200 schreef op zondag 02 juli 2006 @ 22:58:
ik ben ook op die aanbieding in gegaan en heb inmiddels ook de holux gpslim 236 voor die 70 euro..

eerste indruk in vergelijkening met de ad 300 is goed.
snelle fix.
Ik ook, heb hem sinds vrijdag, als test heb ik er maar een paar keer mee gereden voor de lol, dus nog niet erg uitgebreid getest, maar de eerste indruk is prima.
Fix tot nu toe altijd binnen 30 seconden, ook de eerste keer, en erg nauwkeurig (maar dat is ook wat afhankelijk van de andere hardware natuurlijk).
Iig nog nooit de verbinding kwijt geraakt en wat is er verder over te zeggen.. niet veel.

Ook in de broekzak geen probleem, heb hem getest met de GSM en een stukje wandelen en net zo veel satellieten als in de auto gemiddeld.

Voor die prijs is het echt een top ding, heb nog geen goedkopere SiRFIII gezien en op internet kwam ik hem op meerdere plaatsen nog tegen voor 177 euro 8)7
Gemiddeld 129 euro wat ik zo kan zien en de goedkoopste 99, maar daar komen nog verzendkosten bij.

Zit een USB lader bij en een Sigarettenaansteker 24/12V naar 5V met USB aansluiting en een garantiebewijs.
Verder niks. Handleiding kan je gewoon downloaden van www.holux.com, maar er zit maar 1 knop op dus kan niet veel mis gaan he :P

Aanrader dus imo.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 30-05 21:18
Klippy schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:18:
[...]

Ik ook, heb hem sinds vrijdag, als test heb ik er maar een paar keer mee gereden voor de lol, dus nog niet erg uitgebreid getest, maar de eerste indruk is prima.
Fix tot nu toe altijd binnen 30 seconden, ook de eerste keer, en erg nauwkeurig (maar dat is ook wat afhankelijk van de andere hardware natuurlijk).
Iig nog nooit de verbinding kwijt geraakt en wat is er verder over te zeggen.. niet veel.

Ook in de broekzak geen probleem, heb hem getest met de GSM en een stukje wandelen en net zo veel satellieten als in de auto gemiddeld.

Voor die prijs is het echt een top ding, heb nog geen goedkopere SiRFIII gezien en op internet kwam ik hem op meerdere plaatsen nog tegen voor 177 euro 8)7
Gemiddeld 129 euro wat ik zo kan zien en de goedkoopste 99, maar daar komen nog verzendkosten bij.

Zit een USB lader bij en een Sigarettenaansteker 24/12V naar 5V met USB aansluiting en een garantiebewijs.
Verder niks. Handleiding kan je gewoon downloaden van www.holux.com, maar er zit maar 1 knop op dus kan niet veel mis gaan he :P

Aanrader dus imo.
Ik wou zo graag mij ook zo een ontvanger bestellen maar omdat ik geen visa heb gaat het niet :(
Dus ga ik voor deze http://www.dixons.nl/De_o...nger.7076157/default.aspx
Iemand ooit van gehoord??? ADAPT AD750 Bluetooth GPS ontvanger???
Volgens mij is dat een gewone 700, ik kan er ook nergens niks van vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

chundo schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:39:
[...]

Ik wou zo graag mij ook zo een ontvanger bestellen maar omdat ik geen visa heb gaat het niet :(
Geen ervaring met die adapt, maar ik heb die van mmij gewoon met iDeal betaald daar, dus je hebt geen Visa nodig hoor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Wat me wel opvalt is dat de Sirf III chipset nog steeds wat moeite kan hebben met gecoate autoruiten. Als je buiten de auto een fix zoekt heb je hem binnen 40sec, maar in de auto heeft die veel langer nodig. Als je hem niet direct in het zicht legt, maar in het dashboard kastje dan kan het wel 5 minuten in beslag nemen, een en ander afhankelijk van oa bewolking. Als je eenmaal een fix hebt, dan kun je hem overal uit het zicht laten, maar vooral het krijgen van een fix heeft behoefte aan direct zicht volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Klippy schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:54:
[...]

Geen ervaring met die adapt, maar ik heb die van mmij gewoon met iDeal betaald daar, dus je hebt geen Visa nodig hoor :)
Omdat ik Belg ben heb ik dus ook geen iDeal (of kan ik toch op een of andere manier met iDeal betalen).

Ik vandaag naar Dixons om dan toch maar een ontvanger te hebben, hadden ze hem niet |:( en ze wisten ook niet wanneer hij ging binnen komen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binnetie
  • Laatst online: 28-05 12:53
Zelf gebruik ik sinds 2 maand de Adapt AD-500, wilde eerst de 300 hebben, maar deze was er niet meer. werkt perfect, het opladen via usb vind ik ook zeer makkelijk.
Ik kan de lader zelfs gebruiken voor mijn Q-tek S200 en deze past ook weer op mijn cardreader ideaal gewoon...

Mijn vraag is is wel, ik meende dat je voor de AD-500 ook firmware via usb op het ding kan zetten, heeft iemand dat wel eens gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaRuLe
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

DaRuLe

Rauður, Hvítur, Blár!

Ik heb de Holux GPSLim236 van nav4all, erg snelle fix.. hoogste fix was 12 sats :D.
In de auto ook snelle fix, maar ik heb geen gecoate ruiten denk ik.

Had zondags besteld met CC en dinsdag in huis.

Ég er eins ánægður og ég get orðið.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Ik heb mij uiteindelijk ook een ontvanger gekocht, de Adapt AD-500 voor 77 euro in de V&D, zag hem toevallig liggen en heb hem direct gekocht. Fijn ding, werkt goed en de lader past ook op mijn PDA dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
Binnetie schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 09:06:
Zelf gebruik ik sinds 2 maand de Adapt AD-500, wilde eerst de 300 hebben, maar deze was er niet meer. werkt perfect, het opladen via usb vind ik ook zeer makkelijk.
Ik kan de lader zelfs gebruiken voor mijn Q-tek S200 en deze past ook weer op mijn cardreader ideaal gewoon...

Mijn vraag is is wel, ik meende dat je voor de AD-500 ook firmware via usb op het ding kan zetten, heeft iemand dat wel eens gedaan?
Hier vind je firmware (bij producten) http://www.adapt-mobile.com/ .
Laat je even iets weten als het gelukt is en wat de verschillen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REDFISH
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-11-2024

REDFISH

beetje vreemd en niet lekker

Mooi topic. Hier zat ik al lange tijd op te wachten. Maar ik vraag me af of er werkelijk zoveel verschil kan zijn in ontvangers. Volgens mij maakt de prijs ook niet zoveel uit als je een goedkope pakt of een duurdere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chundo
REDFISH schreef op zondag 23 juli 2006 @ 19:36:
Mooi topic. Hier zat ik al lange tijd op te wachten. Maar ik vraag me af of er werkelijk zoveel verschil kan zijn in ontvangers. Volgens mij maakt de prijs ook niet zoveel uit als je een goedkope pakt of een duurdere.
Zo denk ik er ook over. De duurdere zullen wel meer satelieten en snellere fix hebben, maar met een "simpele" kan je evengoed navigeren, en daar dient het voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het enige belangrijke is denk ik dat je een receiver pakt met een SIRF III chipset. Alle chipsets komen uit dezelfde fabriek van de band rollen, dus volgens mij zit er geen verschil qua ontvangst bij verschillende merken omdat ze allemaal dezelfde chipset gebruiken.

Dan komt het aan op wat er aan totaal in een pakket zit, netadapter, 12v adapter, tasje, handleiding en design van het apparaat.

Wat dat betreft had ik ook beter een Adapt 700 kunnen kopen dan de TomTom Bluetooth, omdat in de laatste geen netadapter is bijgeleverd. :) De receiver gooi je toch in je dashboard kastje, of in je armsteun.

Ik reed hiervoor een Peugeot, en daar had hij wat moeite af en toe om signaal te krijgen, maar rij nu een Seat Leon, en hier heb ik ondanks de warmtewerende ruit binnen 40s een fix. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klippy schreef op zondag 02 juli 2006 @ 23:18:
[...]

Aanrader dus imo.
werkt die ook met de niet-smart foons? en welke software gebruik jij daarbij?
Klippy schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 12:54:
[...]

als ik van ideal wil gebruik kunnen maken, moet ik dat dan nog aanvragen of zo?
(heb nu abn amro internet bankieren)

[ Voor 13% gewijzigd door Raven op 23-07-2006 21:03 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

bartgrefte schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:59:
[...]

werkt die ook met de niet-smart foons? en welke software gebruik jij daarbij?
Ligt aan de telefoon, als je er navigatiesoftware op kan draaien en hij Bluetooth heeft werkt het.
Gebruik zelf de vorige versie van Route66 Mobile, nieuwe wil niet op m'n GSM.
Route 66 Mobile Symbian S60
als ik van ideal wil gebruik kunnen maken, moet ik dat dan nog aanvragen of zo?
(heb nu abn amro internet bankieren)
Nee, gewoon ilnoggen met je bankpas, erg makkelijk. Had ook al de CreditCard erbij gepakt, maar toen zag ik dat iDeal nog makkelijker is :)
http://www.ideal.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klippy schreef op zondag 23 juli 2006 @ 21:08:
[...]

Ligt aan de telefoon, als je er navigatiesoftware op kan draaien en hij Bluetooth heeft werkt het.
Gebruik zelf de vorige versie van Route66 Mobile, nieuwe wil niet op m'n GSM.
Route 66 Mobile Symbian S60

[...]

Nee, gewoon ilnoggen met je bankpas, erg makkelijk. Had ook al de CreditCard erbij gepakt, maar toen zag ik dat iDeal nog makkelijker is :)
http://www.ideal.nl
k750i icm hi20 abo

maar ik kan dus gewoon ideal meteen gebruiken met me e dentiefier ding en abn pasje?

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150801

Anoniem: 171950 schreef op zondag 18 juni 2006 @ 10:06:
...@topicstarter: Voor ik een ontvanger kocht heb ik heel lang op het net gesurft om reviews te vinden. Adapt werd meestal afgeraden om dat deze soms het noorden wel eens kwijtraakte (zat er soms 100! meter naast). Niet erg handig als je in de stad ofzo rijd ;) . Als ik in Brussel rij zit mijn BT-338 er ook wel eens naast. Ik weet niet of je hier naar een ander forum mag verwijzen maar er is er dus 1 die niets anders doet dan deze spullen uittesten. Toen kwam de BT-338 als beste uit de bus. Als chipset moet je allezins gaan voor SirfIII. Veel succes!
Jeroen, zou je dat forum effe kunnen posten? Lijkt me geen probleem gezien het topic. Thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Anoniem: 14124 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:59:
Wat dat betreft had ik ook beter een Adapt 700 kunnen kopen dan de TomTom Bluetooth, omdat in de laatste geen netadapter is bijgeleverd. :) De receiver gooi je toch in je dashboard kastje, of in je armsteun.
Die wordt geleverd bij het TomTom pakket.. je kan die GPSen alleen kopen als vervanging volgens mij.. :)

Ik had hiervoor een Leadtek met sirfII chipset. Dat ding werkte goed als die een fix had, maar dat kon soms wel een kwartier duren (met open zicht en stilstaand). Heb toen ik een nieuwe telefoon kocht een TomTom pakket aangeschaft waar dus ook de TomTom sirfIII GPS in zat. Die werkt veel beter, maar dat zal niemand verbazen :P Supersnel een fix en hij verliest hem ook bijna nooit (afgezien viaducten en tunnels).

[ Voor 34% gewijzigd door Glashelder op 28-07-2006 10:07 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

die holux gpslim 236, is die ook bij de lokale elektro/gsm shop (mediamarkt, phonehouse, dynabyte dixons enzz) te krijgen? ding is overigens niet te vinden in de pricewatch hier

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

bartgrefte schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 20:29:
die holux gpslim 236, is die ook bij de lokale elektro/gsm shop (mediamarkt, phonehouse, dynabyte dixons enzz) te krijgen? ding is overigens niet te vinden in de pricewatch hier
Geen idee, maar waarom zou je dat willen, goedkoper als die 69,96 vind je hem echt nergens.
Ik heb hem nog nergens in de winkel gezien, maar ik let er ook niet op natuurlijk.

Wel nog een review gevonden: http://www.pocketinfo.nl/artikel/4040

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klippy schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 01:20:
[...]

Geen idee, maar waarom zou je dat willen, goedkoper als die 69,96 vind je hem echt nergens.
Ik heb hem nog nergens in de winkel gezien, maar ik let er ook niet op natuurlijk.

Wel nog een review gevonden: http://www.pocketinfo.nl/artikel/4040
69.96? bedoel je niet 69.50 bij nav4all?

denk da'k em daar ma ga bestellen, alleen helaas moet dat maar ff wachten daar ik maandag al op vakantie ga.

edit: vanmiddag toch maar ff bij mediamarkt gekeken..... €150 euries. Da's wel een heel groot verschil

[ Voor 21% gewijzigd door Raven op 29-07-2006 17:08 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

bartgrefte schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 11:57:
[...]

69.96? bedoel je niet 69.50 bij nav4all?

denk da'k em daar ma ga bestellen, alleen helaas moet dat maar ff wachten daar ik maandag al op vakantie ga.

edit: vanmiddag toch maar ff bij mediamarkt gekeken..... €150 euries. Da's wel een heel groot verschil
Ik bedoelde die 69,50 ja, excuses :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klippy schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:15:
[...]

Ik bedoelde die 69,50 ja, excuses :P
zal zodra ik terug ben van vakantie dat ding wel es ff bestellen + dat gprs abo aanvragen

[ Voor 6% gewijzigd door Raven op 29-07-2006 20:16 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

Anoniem: 14124 schreef op zondag 23 juli 2006 @ 20:59:

Ik reed hiervoor een Peugeot, en daar had hij wat moeite af en toe om signaal te krijgen, maar rij nu een Seat Leon, en hier heb ik ondanks de warmtewerende ruit binnen 40s een fix. :)
Ik heb ook een Adapt 700 en het is een geweldig ding. Heel snel een fix en dikwijls een stuk of 9 sats in beeld. Omdat ik de boel netjes wil hebben, heb ik veel geëxperimenteerd met plaatsing. Zo tegen de ruit aan (op het dashboard helemaal naar voren tegen de ruit aan geschoven) had ie de beste ontvangst. Maar ook in het dashboardkastje had ie in principe voldoende ontvangst. Je hebt uiteindelijk maar 3 sats nodig voor een goede fix. Echter, ik wil gegarandeerd onder alle omstandigheden het beste signaal hebben. In de stad immers, tussen veel hoogbouw, wil het nl wel eens penibel worden. Ik heb dus een externe antenne gekocht en die in mijn dak ingebouwd (Astra GTC) net voor de binnenverlichting zit een klepje dat erom schreeuwt om losgemaakt te worden. Ik heb dus die externe antenne (zo'n magneet geval voor op het dak) met gaffa tape tegen het dak getaped. Gek genoeg had ik met de interne antenne van de Adapt 700 fraktioneel betere ontvangst (maar dat ie echt muggeziften) dan de externe tegen het dak. Maar de antenne en GPS ontvanger zit nu lekker weggewerkt in het dashboardkastje. En daar zit ie ook aan de juice dus ik heb geen draden lopen enzo. Werkt als een speer.

Ook een week of wat terug in een Renault meegereden en de Adapt gewoon in de middenconsole gelegd. Prima ontvangst, ondanks de beruchte voorruit.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145

Ik kan van een vriend redelijk voordelig een GPS navigatie pakket kopen. Hier zit als GPS muis een Qstarz BT-800 bij. Nu kan ik hier echter niet zo veel gebruikers ervaringen over vinden. Het enigste wat ik eigenlijk vind is de officiele web site:

http://www.qstarz.com/products/bt-q800.aspx

Het ding heeft 16 kanalen en maakt gebruik van de nemerix gps chip. Is er iemand hier die ervaring heeft met dit apparaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-05 13:52

Sick Nick

Drop the top!

Niet met dat apparaat, wel de chipset. Ik heb een Keomo BT gps, die is zo goed als hetzelfde als de adapt 300. Ook op een nokia accu werken enzo, 30 uur navigeren, smart standby. De nemerix chip zit dus ook in de adapt 300, ik vind hem prima genoeg werken. Op m'n werk heb ik m in veel verschillende auto's gebruikt, ook met een warmtewerende voorruit (renault scenic, espace en megane). Daar duurt het wat langer voor ie een fix heeft, maar als ie er is dan blijft ie er ook.

[edit]

Zie net je link, dat ding is dus identiek qua looks aan m'n keomo :p

[ Voor 7% gewijzigd door Sick Nick op 06-08-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42145

Sick Nick schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:19:
Zie net je link, dat ding is dus identiek qua looks aan m'n keomo :p
Hmmm, dat zie je ook wel met complete all-in-one navigatie oplossingen. Dat ding wat laatst bij de kruidvat te koop was, zag er ook identiek uit als tenminste 2 andere produkten. Alleen het merk verschilde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

nou... die holux was vandaag aangekomen, maar er was niemand hier en toen vond ik brief dat ik het ding eerst volgende werkdag moet ophalen. Waarom doen ze geen 2e poging tot bezorgen? dat moet de postbode toch doen? En wat helemaal vervelend is, ík moet een handtekening zetten voor dat pakketje (iemand anders sturen kan dus niet), maar tegen te tijd dat ik doordeweeks weer bij het postkantoor in de buurt ben (lees: terug in enschede) is ie al dicht :/ , morge es ff gaan klagen (moet ik alleen wel op tijd m'n nest uit anders sta ik voor dichte deur)

[ Voor 5% gewijzigd door Raven op 11-08-2006 21:15 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:57

mphilipp

Romanes eunt domus

bartgrefte schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:14:
Waarom doen ze geen 2e poging tot bezorgen? dat moet de postbode toch doen?
Postbode wel, maar als het een pakje is, komt het met de pakketdienst en die doen daar niet aan.

System 1” is fast, instinctive and emotional; “System 2” is slower, more deliberative, and more logical.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-05 10:41
bartgrefte schreef op vrijdag 11 augustus 2006 @ 21:14:
En wat helemaal vervelend is, ík moet een handtekening zetten voor dat pakketje (iemand anders sturen kan dus niet),
Tuurlijk wel. Als het een TNT zending is, dan is het zelfs heel erg gemakkelijk. Op de achterkant van het kaartje waarmee je dat ding kunt ophalen zit namelijk een machtigingsformuliertje waarmee je iemand anders kunt machtigen om het op te halen. En als het er niet zit, dan kun je altijd nog een briefje sturen waarmee je even aangeeft dat je iemand machtigt (wel even mooi de datum, het verzendnummer van het pakje en je handtekening plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

mphilipp schreef op zaterdag 12 augustus 2006 @ 00:00:
[...]

Postbode wel, maar als het een pakje is, komt het met de pakketdienst en die doen daar niet aan.
?? normaal wel, in ieder geval als ze me dvd's bezorgen. (da's een doos van 30 bij 30 bij 60 ofsow). nu maar hopen dat ik maandag wat eerder vrij kan krijgen om dat ik anders niet voor sluitingstijd bij postkantoor kan zijn

[ Voor 16% gewijzigd door Raven op 12-08-2006 23:44 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

gódver, vanmiddag pakketje gehaald. kom ik thuis, verkeerde pakketje :/ , morge 2e poging van ophalen van de holux

[ Voor 22% gewijzigd door Raven op 14-08-2006 20:32 ]

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoOhT
  • Laatst online: 26-05 21:10
Ik heb een probleem met de Adapt AD-700.
Ik gebruik hem samen met de nokia N70 en tomtom 5.2
Nu gaat de Adapt AD-700 af en toe vanzelf uit onder het navigeren.
Heeft iemand dit ook al is gehad of weet iemand hier een oplossing voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkChylde
  • Laatst online: 28-05 15:05
zijn er eigenlijk ook BT GPS muizen met TMC (behalve die van navigon)?
degene die ik zie zijn meteen 200+ euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 22:13
chundo schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:39:
Ik heb de Adapt AD750 in mijn bezit, van de week bij Dixons gekocht. Wat wil je over dit apparaat weten ?
Hij werkt in elk geval super in combinatie met mijn Qtek S200 en Tomtom Navigator 5 :)
Tomtom geeft bijna altijd volledig ontvangst aan. Ben nog nooit de fix verloren. (Eergister een lange rit door Nederland & Duitsland gereden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Richie_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik heb ook een Holux BT236 via de Nav4all-website, echt een koopje (69,50euro). Ik heb er goede ervaringen mee, meestal snel een fix en lange batterijtijd, van Praag naar Amsterdam gewoon op 1 batterijlading gedaan.
Verder werkt deze prima met een Palm Zire 72 met TomTom 5.021 en MDA Vario met I-go 2006.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nose
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-04-2018

nose

size matters

dcorstanje schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:23:
Ik heb de Adapt AD750 in mijn bezit, van de week bij Dixons gekocht. Wat wil je over dit apparaat weten ?
Wat is het verschil tussen de 700 en de 750 eigenlijk? (behalve dat 'ie er anders uitziet)

P R N D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sMoOhT
  • Laatst online: 26-05 21:10
sMoOhT schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 12:35:
Ik heb een probleem met de Adapt AD-700.
Ik gebruik hem samen met de nokia N70 en tomtom 5.2
Nu gaat de Adapt AD-700 af en toe vanzelf uit onder het navigeren.
Heeft iemand dit ook al is gehad of weet iemand hier een oplossing voor?
Er is toch wel iemand die weet hoe dit kan?
Is best klote als onder het navigeren ineens je gps-muis uit gaat....

Gr Mark

• wahey
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16-03 17:54
Ik heb de Holux ook besteld. Ben benieuwd. Die 69,50 is in ieder geval niet duur. Ik laat nog wel even weten hoe die bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 150619

zijn er ook Bluetooth GPS muizen die je direct op de accu van de auto aansluit en dus aanblijven of altijd hun fix hebben??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 185846

Technisch kan je dat doen, maar lijkt me niet echt nodig als ik naar de auto loop heeft de gps al een fix, heb er 2 de leadtek 9553x en voor mijn dochter de adapt AD 750 icm nav 4 all werkt de leadtec stukken beter, heb de indruk dat de adapt nogal naijlt, de meldingen van nav4all via de leadtec zijn een stuk betrouwbaarder en op tijd bv van 400m 200m rechtsaf, via de adapt kloppen vooral de voorwaarschuwingen een stuk minder.

greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wd200
heb nog steeds de GPSlim 236.
mooie muis, goede fix.
in tunnels en lange viaducten wil die ze satelieten even kwijt raken maar zodra die lucht vrij is pakt die ze gelijk weer op :)..

dit icm route 66

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WouterG
  • Laatst online: 00:19

WouterG

Dit is geen ondertitel

Ik heb de navigon, 2x een dead on arrival. Vandaag een werkende gekregen en ik ga hem nu uitproberen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• feuniks
  • Laatst online: 26-05 10:41
DarkChylde schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 14:25:
zijn er eigenlijk ook BT GPS muizen met TMC (behalve die van navigon)?
degene die ik zie zijn meteen 200+ euro...
PDAShop heeft de oude navigon voor 79 euro staan en de navigon site zelf heeft de nieuwe voor 129 staan. Valt mee dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daanNL
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 27-05 22:13
nose schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:33:
[...]

Wat is het verschil tussen de 700 en de 750 eigenlijk? (behalve dat 'ie er anders uitziet)
Bij mijn weten is het uiterlijk het enige verschil. Gewoon een nieuw modelletje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindkaas
  • Laatst online: 17-03 11:29

Pindkaas

Smeert smeuïg tot...

dcorstanje schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 17:33:
[...]

Bij mijn weten is het uiterlijk het enige verschil. Gewoon een nieuw modelletje.
Volgens mij ook de accuduur.

"Luie mensen worden ook moe!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yassine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 22:44

yassine

Nothing to it but to do it!

Anoniem: 42145 schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:13:
Ik kan van een vriend redelijk voordelig een GPS navigatie pakket kopen. Hier zit als GPS muis een Qstarz BT-800 bij. Nu kan ik hier echter niet zo veel gebruikers ervaringen over vinden. Het enigste wat ik eigenlijk vind is de officiele web site:

http://www.qstarz.com/products/bt-q800.aspx

Het ding heeft 16 kanalen en maakt gebruik van de nemerix gps chip. Is er iemand hier die ervaring heeft met dit apparaat?
Ja die heb ik 8) Ik heb de GPS muis icm nav4al gebruikt en doed het prima! Heeft snel een fix en gaat 30 uur lang mee op één volle batterij!
Binnekort Route66 voor me n80 en ik kan meer vertellen over deze gps muis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rfce
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-09-2024

Rfce

Veni, Vidi, Vici

Heeft iemand al eens de BT GPS muis van Keomo gebruikt icm R66 op de Nokia N80??
Ik krijg hem iig niet fatsoenlijk aan de gang. Via mijn carkit (parrot 3400) werkt alles als een trein, maar voor vakantie heb ik een losse muis gekocht, de Keomo dus. Volgens meerdere review-sites zou hij het fatsoenlijk moeten doen.....
Als ik een route wil plannen duurt het nogal ff voordat er überhaubt verbinding is (parrot is in tellen online)... daarnaast zie ik in het GPS schermpje (in R66) de GPS verbinding constant wegvallen (knipperen zeg maar). Wat als gevolg heeft dat ik véél meters mis op de route, de eventuele afslagen ook, en de route niet weergegeven kan worden.

euh...ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

ff vraag, weet iemand waar ik een 2e accu (+ lader), antenne en usb data kabel kan krijgen in NL voor die holux gpslim 236?? (dat nav4all ding)

Oscar Wilde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Ik werk al jaren met de emtac BT gps en deze is toch wel één van de beter, stabiele en duurdere gps ontvangers. Koud of warm een fix heb je binnen een paar tellen is compatible met vrijwel alle apparatuur waar je met ander merken nog wel eens loopt te stoeien. En bij mij hangt deze dag in en dag uit aan de spanning maar zelfs nu is de accu nog voor ruim 6 uur accu gebruik te porren. Ik heb er nu verschillende gehad (holux, adapt, leadtek) maar dit beestje doet het nog het beste.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

smallboy schreef op zondag 18 juni 2006 @ 08:55:
Heb je niet toevallig een warmtewerende voorruit die veel signaal blokkeert? Ik heb namelijk de Oasis Media Bluetooth GPS Receiver, die volgende gpsshop technisch gelijk is aan de Adapt AD-300. Bij mij werkt hij prima, geen wegvallend signaal.
Ik heb deze nu ook al een tijdje. Een verademing ten opzichte van mijn oude GPS. Altijd een snelle fix, ben er mee op vakantie geweest in de States en fantastisch ding. Heeft me nooit in de steek gelaten.

[ Voor 3% gewijzigd door Gunner op 19-09-2006 13:53 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Raven schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:25:
ff vraag, weet iemand waar ik een 2e accu (+ lader), antenne en usb data kabel kan krijgen in NL voor die holux gpslim 236?? (dat nav4all ding)

Oscar Wilde

• Klippy

Klippy

Still Game

Niet zo lastig, serienummers staan op de site en in de handleiding, zie http://www.holux.com/prod...eiver00&level=grandsonson

In NL:
http://www.expansys.nl/product.asp?code=134287
http://www.expansys.nl/product.asp?code=134182

De accu is hetzelfde als van Nokia, weet niet precies welke, maar een veel voorkomend type iig.
Op heel veel plaatsen verkrijgbaar iig.

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Afbeeldingslocatie: http://www.gsmplaza.nl/images/accessoires/nokia/bl-5c_large.jpg

Nokia BL-5C kan ook in mijn Oasis GPS.

• DarkChylde
  • Laatst online: 28-05 15:05
feuniks schreef op zaterdag 02 september 2006 @ 15:44:
[...]

PDAShop heeft de oude navigon voor 79 euro staan en de navigon site zelf heeft de nieuwe voor 129 staan. Valt mee dus.
thx _/-\o_ ! had daar al gezocht, maar toen stond ie er nog niet.
is precies waar ik naar op zoek was :D

[edit]
helaas, dit is alleen BT + GPS. en nog geen TMC. denk dat ik toch maar de oude haal

[ Voor 11% gewijzigd door DarkChylde op 21-09-2006 09:34 ]

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klippy schreef op woensdag 20 september 2006 @ 22:13:
[...]

Niet zo lastig, serienummers staan op de site en in de handleiding, zie http://www.holux.com/prod...eiver00&level=grandsonson

In NL:
http://www.expansys.nl/product.asp?code=134287
http://www.expansys.nl/product.asp?code=134182

De accu is hetzelfde als van Nokia, weet niet precies welke, maar een veel voorkomend type iig.
Op heel veel plaatsen verkrijgbaar iig.
ok, thanx voor de links

maar die accu, heb al op typenummer (HX-N3650A) gezocht van wat er op staat maar vrijwel alle resultaten zijn in het duits, daar snap ik helaas geen hol van

Oscar Wilde

• Klippy

Klippy

Still Game

bartgrefte schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:02:
[...]

ok, thanx voor de links

maar die accu, heb al op typenummer (HX-N3650A) gezocht van wat er op staat maar vrijwel alle resultaten zijn in het duits, daar snap ik helaas geen hol van
Ze zijn best creatief met de typenummers, HX = Holux, N3650 is Nokia 3650.
In een 3650 past een Nokia BL-5C accu, dus die moet je hebben. Dus dezelfde als Gunner.

Is ook 850mAh en 3,7V, beetje zoeken op BL-5C geeft ook een hoop pagina's met accu's die niet van Nokia zelf zijn, dat scheelt en hoop geld, want je huidige accu komt toch niet van Nokia :P
De originele staat ook op dezelfde site als je antenne en datakabel, mocht je alles tegelijk willen bestellen http://www.expansys.nl/product.asp?code=BL-5C

Ik heb trouwens een Bluetooth headset hier en daar zat een stekker bij met een mini-USB connector aan de andee kant dus ik laad de Holux meestal aan het stopcontact op nu, hoef je niet met die USB kabel te kloten bij je PC. Misschien ook een tip.
Zo'n ding dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.pdashop.nl/images/product/image.php?id=6615&dimensionid=1&shopid=2

Die kost daar wel 29 Euro, moet goedkoper kunnen :)
Maar ook met 29 Euro nog goedkoper dan een aparte acculader.

• Raven
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Klippy schreef op donderdag 21 september 2006 @ 18:19:
[...]

Ze zijn best creatief met de typenummers, HX = Holux, N3650 is Nokia 3650.
In een 3650 past een Nokia BL-5C accu, dus die moet je hebben. Dus dezelfde als Gunner.

Is ook 850mAh en 3,7V, beetje zoeken op BL-5C geeft ook een hoop pagina's met accu's die niet van Nokia zelf zijn, dat scheelt en hoop geld, want je huidige accu komt toch niet van Nokia :P
De originele staat ook op dezelfde site als je antenne en datakabel, mocht je alles tegelijk willen bestellen http://www.expansys.nl/product.asp?code=BL-5C

Ik heb trouwens een Bluetooth headset hier en daar zat een stekker bij met een mini-USB connector aan de andee kant dus ik laad de Holux meestal aan het stopcontact op nu, hoef je niet met die USB kabel te kloten bij je PC. Misschien ook een tip.
Zo'n ding dus:
[afbeelding]

Die kost daar wel 29 Euro, moet goedkoper kunnen :)
Maar ook met 29 Euro nog goedkoper dan een aparte acculader.
hmm ok!

die adapter, kan zeker goedkoper! weet niet hoe 't heet maar der is een adapter zonder zon lang snoertje eraan en waar een (normale) usbpoort op zit zodat je bijv je mp3 player met vaste accu direct op het lichtnet kunt aansluiten.
Maar die hoeft van mij niet, liever zon lader waar je de accu in kan gooien, en dan zo'n adapter die ook op autoaccu werkt.

Oscar Wilde

Anoniem: 147509

Dinsdag kwam mijn Holux GPSlim 236 binnen (PDAshop voor 99 euro), maar sindsdien ben ik nog niet in staat gebleken om de bijbehorende software: GPS Viewer op mijn Nokia N70 te installeren. Ik heb alle posts doorgezocht (ook op internet met Google) maar geen oplossingen kunnen vinden. Wellicht is dit de plaats voor mijn vraag.
Nokia PC Suite herkent de setup niet in mijn computer en als ik vanaf de website of het bijgeleverde cdtje installeer is dat alleen mogelijk op mijn pc, niet op de phone.

Ook via internet vanaf de telefoon kan ik de benodigde software niet geinstalleerd krijgen, wellicht omdat een zip-bestand wordt aangeboden.

Ik vind het jammer dat ik op zo'n stomme hindernis mijn GPS-ontvanger nog niet kan testen. Wie kan me helpen? :/

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
hier al lang in gebruik een adapt 300, geen problemen mee. Snap echt niets van het verhaal van missende ontvangst. Die van jou is dan gewoon kapot, maar niet kenmerkend voor adapt 300.

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy

Klippy

Still Game

Over dat Holux batterijen verhaal, ik zie dat ik in m'n GSM een BL-6C heb zitten en die is 1070mAh ipv 850, maar verder hetzelfde.
Werkt dus ook prima in de Holux, heb nog even getest voor de zekerheid.
Dus is weer wat extra power en is niet veel duurder dan de 5C.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 29-05 12:06

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Er loopt nu een inkoopactie met verschillende Adapt GPS recievers. Misschien een tip voor enkele mensen hier die er 1 willen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:39

Rhapsody

In Metal We Trust

edit: dit geloof je niet.... net na het posten heeft ie het een en ander gevonden :p

@Gunner: het werkt, toch bedankt voor je snelle reactie

[ Voor 112% gewijzigd door Rhapsody op 13-10-2006 16:27 ]

🇪🇺 pro Europa! | Dit is niet mijn regering

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Hoe heb je de instellingen van TomTom staan? Heb je wel de goede soort GPS muis gekozen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superblaag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 23:02

superblaag

Mooi spul hoor!

[kick]

Ik heb net bij de mediamarkt een bt-gps-muis gekocht van Keomo.
Ding werkte prima met tomtom, want ik heb hm vanmiddag gelijk getest natuurlijk :)
Maar nu blijft alleen het groene lampje van de satelliet branden!
Het boekje is er niet echt duidelijk over...
Mn telefoon ziet hm niet meer en het bt-lampje is ook uit..

Het muisje gaat ook niet meer uit en het klepje van de accu krijg met geen mogelijkheid open..

Kent iemand dit probleem?

https://www.henrivandewal.nl | Nikon spullen met ratjetoe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 12:08
superblaag schreef op zaterdag 23 juni 2007 @ 18:26:
[kick]

Ik heb net bij de mediamarkt een bt-gps-muis gekocht van Keomo.
Ding werkte prima met tomtom, want ik heb hm vanmiddag gelijk getest natuurlijk :)
Maar nu blijft alleen het groene lampje van de satelliet branden!
Het boekje is er niet echt duidelijk over...
Mn telefoon ziet hm niet meer en het bt-lampje is ook uit..

Het muisje gaat ook niet meer uit en het klepje van de accu krijg met geen mogelijkheid open..

Kent iemand dit probleem?
Haha..dit probleem heb ik dus ook.

Gister heeft men pa hem aangeschaft. Hij heeft heel even het bluetooth lampje zien knipperen maar daarna niet meer.

Apparaat vind satalieten maar inderdaad geen blauw lampje meer. pda kan hem dus niet vinden.

Apparaat wil ook niet meer uit. Heeft nu hele nacht daar gelegen en staat nog aan.

Iemand een idee om het nog aan de praat te krijgen? Hij is la weer ingepakt om terug te brengen, denk dat het toch maar de standaard tomtom bluetooth muis gaat worden

Keomo zegt hier niks over in de handleiding of op hun website.

[ Voor 5% gewijzigd door Vassie18 op 10-07-2007 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Laatst online: 31-05 08:27
Heb zelf de Holux GPSlim 240. Heerlijk apparaatje... snelle, goede fix. Houdt het ongeveer 8 uur uit. Grootste reden voor mij om deze te nemen was formaat+looks (iets groter dan een usbstick, met koordje zodat je hem om je nek kan hangen) en de sirfstar III chipset. Ik gebruik hem namelijk meer lopend en op de fiets (heb geen auto) dus handig meenemen is belangrijk voor me.

Heb hem overigens via ebay in Hongkong besteld en was zo'n 70 euro kwijt geloof ik... Scheelt toch zo'n 50 euro met de prijzen hier in nederland. Misschien een handige tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 31-05 12:08
Vassie18 schreef op dinsdag 10 juli 2007 @ 12:17:
[...]

Haha..dit probleem heb ik dus ook.

Gister heeft men pa hem aangeschaft. Hij heeft heel even het bluetooth lampje zien knipperen maar daarna niet meer.

Apparaat vind satalieten maar inderdaad geen blauw lampje meer. pda kan hem dus niet vinden.

Apparaat wil ook niet meer uit. Heeft nu hele nacht daar gelegen en staat nog aan.

Iemand een idee om het nog aan de praat te krijgen? Hij is la weer ingepakt om terug te brengen, denk dat het toch maar de standaard tomtom bluetooth muis gaat worden

Keomo zegt hier niks over in de handleiding of op hun website.
ik quote mezelf maar even, smiddags kwam ik thuis en was die toch uitgegaan op moment dat ik hem weer aanzette zocht die weer verbinding(bluetooth lampje knipperde weer). Toen opgezocht op de pda en nou werkt die perfect

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

Iemand al ervaringen met de nieuwe Adapt Marathon? Ding gaat 55 uur mee volgens de fabrikant! Sirf III etc.

http://www.pocketinfo.nl/...thon-gaat-55-uur-mee.html

Dus met name of die 55 uur klopt?

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu
  • Laatst online: 18:29

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik heb echt de ballen verstand van GPS. Ik moet echter wel een GPS module hebben die ik wil gebruiken icm mijn E61i. Ik heb het een en ander bekeken, en wil kiezen uit de volgende:
- Holux M1000 à €59,-
- I-Blue 737 (ook bekend onder de naam 'QStarz BT-Q810') à €72,-
- I-Blue 747 (hiermee kun je je route nagaan met Google Earth) à €79,-

Toevallig staan ze ook alledrie op één site aangeboden: http://star-navigation.nl/bluetooth-ontvangers-c-23.html
De specificaties zijn nagenoeg hetzelfde (volgens mij dan. Er zijn wat kleine verschillen, maar hoe belangrijk die zijn, weet ik dus niet).

Iemand met wat meer verstand hiervan die wat duidelijkheid kan verschaffen en iets kan aanraden?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAher
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-05-2024

MAher

.. far and free ...

RaJitsu schreef op zondag 14 oktober 2007 @ 01:22:
- I-Blue 747 (hiermee kun je je route nagaan met Google Earth) à €79,-
Geldt dat niet voor alle gps-muisjes?

System | Suomalaiset Lehmät.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Ik bedoelde iets anders :). Deze (de I-Blue 747) logt alle data tijdens de route, en achteraf kun je dan in Google Earth precies zien hoe je gereden hebt. Best leuke feature dus. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat het ding me krijgt waar ik komen moet.
Ik heb trouwens gehoord dat binnen een maand of wat alles wat met GPS-tech te maken heeft in prijs zal dalen. Is dat inderdaad waar?
Edit: Het schijnt dat de MTK-chipset alweer voorbijgegaan is door de Skytraq-chipset. Ik mag me dus verder gaan oriënteren op grond van een nieuwe dimensie...

[ Voor 60% gewijzigd door RaJitsu op 14-10-2007 18:04 ]

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 20:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Ik heb sinds een week een i-blue 737 (op Ebay voor €35,- incl porto :*) ) en dat is best een leuk ding.
Hij heeft zeer snel een fix en er is een 'sleep' mode als hij geen bluetooth signaal ziet.
De behuizing is een beetje goedkoop, maar er zit wel een rubber matje onder zodat hij bijv. op een dashboard blijft liggen i.p.v. alle kanten op te stuiteren :9
In doos zit de gps receiver, een batterij (1000mAh li-ion), een 230V lader (NL) en een autolader.

Afbeeldingslocatie: http://i23.ebayimg.com/03/i/000/a8/7f/770d_10.JPG

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaJitsu

RaJitsu

B.S.U.R.

Bestaat er een goed alternatief voor VisualGPSce voor symbiantoestellen?

B.S.U.R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy-Andre
  • Laatst online: 20:49

Speedy-Andre

Sony ZL, XA, Nokia XR20

Als je Java applets geen bezwaar vindt dan is het antwoord 'ja' :)
Maar Symbian is nogal algemeen, welke smaak Symbian heb je :?
En wat wil je er mee doen, ook dat is onduidelijk :/

PVoutput 2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, SWW Atlantic Explorer V3 200l. Gasloos aug 2016, 8620Wp, Monoblock Panasonic J 7kW

Pagina: 1 2 Laatste