Ik heb al een jaartje een Globalsat BT-338. Werkt prima meestal een fix in 2 à 3 minuten. Als je dan een fix hebt en je gebruikt hem dezelfde dag nog heb je bijna metteen een fix. Toen ik mijne kocht was hij niet waas/egnos ready, maar ik heb een gratis firmwareupgrade gehad (enkel verzendkosten).
Het grootste voordeel bij deze ontvanger is dat hij het
heel lang doet op 1 batterijlading. Bij mij doet hij het zo een 15 uur op 1 laadbeurt. Het is ook een sirfstar III ontvanger en deze zijn op dit moment nu eenmaal de beste. Een nadeel is de prijs, mijne heeft €150 gekost maar de prijs zal nu wsl al wel minder zijn.
Ik heb er maar 2x problemen mee gehad:
- 1 keer duurde een fix bijna 20 minuten, het was toen wel erg bewolkt.
- 1 keer deed hij helemaal niks meer, na uren nog geen fix. Ik heb hem dan moeten resetten met een tooltje dat je op de website van Globalsat kan vinden. (je kan de batterij er ook uithalen maar dan moet je een dag wachten dacht ik, alvorens ze er terug in te steken).
een ander voordeel/nadeel? is dat hij automatisch uitschakeld na een tijdje als hij geen gegevens meer stuurt naar een apparaat.
@topicstarter: Voor ik een ontvanger kocht heb ik heel lang op het net gesurft om reviews te vinden. Adapt werd meestal afgeraden om dat deze soms het noorden wel eens kwijtraakte (zat er soms 100! meter naast). Niet erg handig als je in de stad ofzo rijd

. Als ik in Brussel rij zit mijn BT-338 er ook wel eens naast. Ik weet niet of je hier naar een ander forum mag verwijzen maar er is er dus 1 die niets anders doet dan deze spullen uittesten. Toen kwam de BT-338 als beste uit de bus. Als chipset moet je allezins gaan voor SirfIII. Veel succes!
[
Voor 29% gewijzigd door
Anoniem: 171950 op 18-06-2006 10:12
]