Toon posts:

Herstelde foto's worden niet herkend.

Pagina: 1
Acties:
  • 345 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik per ongeluk een harde schijf geformatteerd had waarop 1500 fotoos stonden, heb ik ze onmiddellijk teruggehaald met het programma "Pc Inspector Smart Recovery". Dat is goed gegaan, ik heb de geredde fotoos op een andere schijf opgeslagen. Maar als ik ze wil zien, komt de melding "geen voorbeeld beschikbaar". Dus niks geen foto, wel een correct jpeg bestand. Geprobeerd met "Windows viewer voor afbeeldingen en faxen", en op een andere computer geprobeerd met "MS Office Picture Manager". Bij geen van beide een foto te zien.
Ik heb op google gezocht naar soortgelijke ervaring en hier in dit forum gezocht. Wie kan me verder helpen?

• OnTracK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:56
de kleine versie die je in windows ziet is niet de daadwerkelijke foto: Het is een thumbnail gemaakt door windows en die word bewaard in het niet zichtbare bestand "Thumbs.db". Of het is een thumbnail in het JPEG bestand (een tweede foto in de JPEG, maar dan een hele kleine) die windows laat zien. Het is dus niet zeker of je foto's daadwerkelijk gered zijn. Misschien alleen je thumbnails

Not everybody wins, and certainly not everybody wins all the time.
But once you get into your boat, push off and tie into your shoes.
Then you have indeed won far more than those who have never tried.

Verwijderd

Topicstarter
Betekent het dat de fotoos sowieso niet te redden zijn ? De jpg bestanden die terugehaald worden zijn wel van het gewone formaat, dwz. 900Kb, 1,2 Mb etc. .

Verwijderd

Probeer ze eens te viewen met Irfanview. Deze viewer doet meestal niet zo moeilijk over een verkeerd bitje ofzo.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2006 14:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
ga ik opzoeken,bedankt.
Ik heb inmiddels Irfan View geinstalleerd, maar die kan ook de geredde afbeeldingen niet inlezen. Zegt "missing file head" of i.d.
Tekst files .avi en DVD worden zonder enig probleem hersteld, ik begrijp niet waarom dat met de fotoos niet gebeurd.

[ Voor 85% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2006 09:11 ]

Verwijderd

Ik denk dat er dan niets opzit dan de foto's opnieuw te schieten....

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

probeer eens een ander recovery proggie zoals getdataback en kijk wat er dan gebeurd

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu testdisc 6.3 gebruikt. Redt alle bestanden, behalve de fotoos.

• Ray

Ray

beste resultaat toch meestal via GDB, heb je fat of ntfs, mail me anders maar even
Modbreak:Check meteen je mail van mij even

[ Voor 23% gewijzigd door Spider.007 op 19-06-2006 11:58 ]

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18:05
Ook al eventueel gegoogled op jpg repair? Kreeg wel wat nuttige links. Maar ik denk inderdaad ook dat het herstellen niet helemaal goed is gegaan. Probeer eens Spinrite.

Verwijderd

Topicstarter
StuiTeR schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 21:45:
beste resultaat toch meestal via GDB, heb je fat of ntfs, mail me anders maar even
NTFS. Ik ga straks op Google naar jpg repair zoeken. Bedankt.

Intussen heb ik nog drie andere programmaas gebruikt, maar het lijkt erop dat als de harde schijf geformatteerd is, de fotoos niet meer gered kunnen worden.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2006 15:48 ]

• Ray

Ray

toch moet dat normaal geen probleem zijn voor spinrite get data back proggie, maar goed ik zeg dat nu voor de 3e keer dus :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan spinrite nergens downloaden. Ik las dat datals je na het formatteren nog niets met de schijf heb gedaan je (soms) alles terug kunt krijgen met "unformat". Te proberen of te riskant??

• DeTeraarist
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-12 12:32

DeTeraarist

#Boots2Asses

Probeer ze ook even te open in paint. Ik had laatst ook een aantal corrupte foto's, die werden door niets geopend, niet door ACDSee, niet door IrfanView, niet door XnView, niet door de Fax/Picture viewer, maar wel door Paint. Daarna het bestand opnieuw opgeslagen en het was weer te openen in de andere programma's.

Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Kom je er niet uit met OM FAQ / Beleid?

[ Voor 48% gewijzigd door Spider.007 op 19-06-2006 13:45 ]

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Nee, met het FAQ beleid kom ik niet verder.
Met paint lukt het niet, die herkent geen jpg, zegt hij.
"Unformat" komt niet voor in XP.
Het wordt bijna einde oefening !!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Post eens een van die foto's, misschien kan iemand er iets mee.

FAQ werkt niet: je hebt al die recovery tools geprobeerd :?

En inderdaad tools proberen die jpeg's proberen te repareren: zoals http://www.officerecovery.com/pixrecovery/ wat de eerste hit was op Google.

offtopic:
En inderdaad is het bepaald niet de bedoeling om al dan niet verkapt warez uit te wisselen. Zo zal je Get Data Back niet zomaar kunnen downloaden, die moet je kopen.

Spinrite lijkt me niet nuttig aangezien het NTFS is/was.

Maar het kan helaas ook zo zijn dat toevallig het deel van de HDD waar de foto's op stond is overschreven, al zou dat me verbazen als je alleen "maar" hebt geformatteerd. Er zou niets overschreven mogen worden. Is er een kans dat de files al corrupt waren voordat je formatteerde? Of dat het geen normale JPEG's zijn (JPEG 2000?)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• djexplo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-12 15:18
Pak een hexeditor (b.v. XVI32) als de 7 t/m 10 leter "JFIF" zijn dan is het jpeg bestand te redden. Als er ergens anders in het bestand wel JFIF staat dan moet je een stuk van het bestand afknippen, om weer een correct jpeg bestand te krijgen.

[ Voor 9% gewijzigd door djexplo op 19-06-2006 13:38 ]

'if it looks like a duck, walks like a duck and quacks like a duck it's probably a duck'

• Ray

Ray

F_J_K schreef op maandag 19 juni 2006 @ 13:28:

offtopic:
En inderdaad is het bepaald niet de bedoeling om al dan niet verkapt warez uit te wisselen. Zo zal je Get Data Back niet zomaar kunnen downloaden, die moet je kopen.

Spinrite lijkt me niet nuttig aangezien het NTFS is/was.

)
maar zoals ik je collega al gemailled hebt is er volgens mij niets mis mee als je zelf een legale versie hebt iemand hulp aan te bieden door wellicht bij elkaar te komen zodat ik zijn hd kan scannen. Echter roep ik dat dan weer niet (nu dus wel) in een topic omdat ik dan wellicht iedere tweaker die herstel wil op de stoep heb staan. Overigens kan get data back prima met ntfs overweg, en is gewoon te downloaden. zij het wel dat je niet kunt herstellen en alleen scannen (okz dus je komt er niet verder mee) ik zie nu wel dat het trouwens van runtime is ....dus niet spinrite...oeps bij deze dus maar even de goede link http://www.runtime.org/index.html

[ Voor 24% gewijzigd door Ray op 19-06-2006 17:53 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met XV132 geprobeerd. Geen JFIF in de eerste tien. Helemaal geen JFIF.
k ben nu een demoversie van GDB aan het draaien. Wel een duur programma voor een éénmalige actie, of zie ik dat verkeerd?
Demoversie gaf aan dat er ongeveer 10% te redden viel. Ik zie er maar van af.Wel leerzaam

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2006 21:53 ]

• Ray

Ray

Verwijderd schreef op maandag 19 juni 2006 @ 21:02:
Met XV132 geprobeerd. Geen JFIF in de eerste tien. Helemaal geen JFIF.
k ben nu een demoversie van GDB aan het draaien. Wel een duur programma voor een éénmalige actie, of zie ik dat verkeerd?
Demoversie gaf aan dat er ongeveer 10% te redden viel. Ik zie er maar van af.Wel leerzaam
het is maar net wat de foto's je waard zijn. Het is inderdaad een prijzig pakket maar persoonlijke gegevens zijn ook onbetaalbaar
Pagina: 1