Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Is mijn CCFL kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een eerder topic gelezen over dit onderwerp, alleen mijn CCFL heeft een ander gebrek. Als ik hem aansluit brand hij maar half, hij brand niet mooi over de hele balk, en hij is ook niet meer zo fel als hij geweest is. Wat kan er mis mee zijn? Hij werkt op alle (hoe heten die dingen, die connector doosjes, va Revoltec), kep er meerdere geprobeerd en dat werkt wel.

Is hij echt kapot of kan die nog gemaakt worden? (wat mij sterk lijkt) Alvast bedankt!

• brinkdinges
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-10 11:03
CCFL's die maar half branden zijn al heel vaak langsgekomen. Het voltage schijnt dus te laag te zijn over de ccfl. Je hebt de inverter wel gewoon op de 12V aangesloten neem ik aan? Je inverter wel kapot zijn.

Casemod: Cubeleon

• _AvA_
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 05-10 20:33

_AvA_

en dat ben zo.

Ik heb er ook 1 die pas na een tijdje op volle sterkte gaat branden...
Misschien omdat ik 2 CCFL's op 1 inverter heb staan :P

Droogkloot.

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 21:25

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Volgens mij heb je hem gewoon laten vallen of ergens tegen aangestoten. Zo duur zijn ze ook weer niet dus ik denk dat je even een nieuwe moet halen.

www.google.nl

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-11 22:19
_AvA_ schreef op vrijdag 16 juni 2006 @ 17:14:
Ik heb er ook 1 die pas na een tijdje op volle sterkte gaat branden...
Misschien omdat ik 2 CCFL's op 1 inverter heb staan :P
Had ik met een 300 watt noname voeding :P Die viel af en toe ook uit.. nieuwe voeding toen gekocht en ding brandt in 1x, nu nog steeds.

De wijzen komen uit het Oosten!

• marijn1987
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21:25
Wat heb je allemaal voor je ccfl zitten? Als je er heel veel voor hebt zitten wil het wel een zijn dat ie niet genoeg stroom krijgt om volop te branden.

• HeepH
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:32

HeepH

Dope Rapper

Een ccfl heeft niet zozeer veel stroom nodig,maar meer een goede stroomvoorziening, probeer eens om de ccfl in zijn eentje aan een molexlijn uit een voeding te hangen,zonder de molexlijn voor nog iets anders te gebruiken....(dus enkel een ccfl aan die lijn, en geen hdd/cdrom/vga)

http://specs.tweak.to/16495

Verwijderd

Topicstarter
Heephstan schreef op zaterdag 17 juni 2006 @ 15:56:
Een ccfl heeft niet zozeer veel stroom nodig,maar meer een goede stroomvoorziening, probeer eens om de ccfl in zijn eentje aan een molexlijn uit een voeding te hangen,zonder de molexlijn voor nog iets anders te gebruiken....(dus enkel een ccfl aan die lijn, en geen hdd/cdrom/vga)
Ik heb maar 1 ding aan mijn voeding hangen, en dat is mijn ccfl! Ik heb mijn voeding pas gesleeved en mijn hardware ligt in m'n kamer verspreid... Mijn ccfl brand nog steeds maar half :? !

Kan het zijn dat ik een verkeerde inverter heb? Ik heb namelijk mijn setjes van revoltec door elkaar gehaald. Ik heb een 12 cm setje en een 30 cm. Is er verschil bij die inverters? Omdat ik er eentje kapot heb gemaakt wilde ik in een plaatselijke electronica winkel een nieuwe kopen. Ze vroegen of ik een 12 cm of een 30 cm ccfl had. Maakt dat echt uit?

• DJTimo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:51
Mijn ervaring is dat verschillende inverters zich verschillend gedragen. Ik had er bijvoorbeeld 2 verschillende welke ik beide achter mijn traploze fancontroller had aangesloten. PC aangezet en 3 seconde later was daar een penetrante stank die zich in de kamer verspreidde. Er was er 1 geploft, de ander werkt vandaag de dag nog steeds.

Een conctreet antwoord op jouw vraag heb ik niet, ik denk dat het afhangt van het merk/type inverter of je er ook 12CM én 30CM CCFL aan kunt hangen. :?

[ Voor 19% gewijzigd door DJTimo op 18-06-2006 12:35 ]

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Als je CCFLs voor de helft branden is óf de invertor kapot, óf je hebt de verkeerde invertor. Tenminste, dat is mijn ervaring. :) De staafjes zelf doen het waarschijnlijk nog wel goed

[ Voor 18% gewijzigd door Jckx op 18-06-2006 12:39 ]

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-11 17:03

DataGhost

iPL dev

Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:01:
[...]

Ik heb maar 1 ding aan mijn voeding hangen, en dat is mijn ccfl! Ik heb mijn voeding pas gesleeved en mijn hardware ligt in m'n kamer verspreid... Mijn ccfl brand nog steeds maar half :? !

Kan het zijn dat ik een verkeerde inverter heb? Ik heb namelijk mijn setjes van revoltec door elkaar gehaald. Ik heb een 12 cm setje en een 30 cm. Is er verschil bij die inverters? Omdat ik er eentje kapot heb gemaakt wilde ik in een plaatselijke electronica winkel een nieuwe kopen. Ze vroegen of ik een 12 cm of een 30 cm ccfl had. Maakt dat echt uit?
eh. je draait je voeding dus onbelast? je snapt dat dat niet goed is voor je voeding he (zo'n grote belasting is een CCFL niet)
hang er eens een HD aan ofzo

offtopic:
Ricvdp anders herhaal je mijn post even letterlijk? :/

[ Voor 5% gewijzigd door DataGhost op 18-06-2006 20:10 ]

• Ward Vr
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-04-2024
Je hebt volgens mij de verkeerde invertor (ik spreek uit ervaring :9 ) je kan het risico nemen om een andere invertor te proberen, en misschien je invertor ermeer om zeep helpen...( weer uit ervaring :P )misschien niet... tzijn tere dingetjes, maar ze kosten maar 3.5 euro hier

• Ricvdp
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-11 17:33
Verwijderd schreef op zondag 18 juni 2006 @ 11:01:
[...]

Dan is de kans groot dat je je voeding onvoldoende belast. Meet het voltage op de 12V lijn eens als je een multimeter hebt terwijl alleen je CCFL eraan hangt. Hang er eens een HD ofzo aan en het zal wss al verbeteren. :) Dit komt omdat een pc voeding een schakelende voeding is en een hogere efficiëntie/rendement heeft en beter werkt wanneer hij belast wordt.
Pagina: 1