Windows Home Kleurenweergave terroriseert photoshop?*

Pagina: 1
Acties:

• Hakkow
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-07 10:29
Goeiemiddag...

ik heb op mijn notebook een installatie van XP Home staan... die is vanaf de fabriek voorgeinstalleerd en ik heb nu geen geld voor een XPpro pakket..
nu ben ik er achter gekomen dat proffesional de kleurovergangen veel beter weergeeft dan XPhome..
op mijn site (http://www.xclusion.nl) staat er in het schermpje rechtsboven een kleurovergang op mijn vaste pc (XPpro) ziet dat er gewoon normaal uit..
maar op mijn laptop zijn het een stuk of 6 vierkantjes...
het ligt ook niet aan het scherm wat er in de laptop zit want als ik een externe erop aansluit is het effect precies hetzelfde..

ik neem aan dat het ook neit aan de videokaart ligt want dat is een ATI mobility X1600 512mb

dat is het kleinste probleem wat ik nu heb maar wil het wel graag verholpen hebben..
dus weet miss iemand dat oplossing??

het grotere probleem wat ik heb is dat mijn soft-brushes van photoshop hard-brushes zijn geworden..
al mijn brushes hebben een solid-edge..
ik heb photoshop al ge-deinstalleerd.. en weer opnieuw geinstalleerd.. maar dat maakt niets uit..

kan het zijn dat dit ook die de kleurprofielen van XPHome komt.. of zijn er andere problemen waarvan ik heb bestaan nog niet weet..??

ik draai mijn windows trouwens op 32-bit.. :X

vielen dank,
Hak

Verwijderd

rechtermuisklik op bureaublad
eigenschappen
instellingen
kleurdiepte op 32 bit zetten
klaar

• Hakkow
dat staat ie..

• Hakkow
wat denk je dat ik een dual-core laptop koop en windows op 16 bit ga draaie.. |:(

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 04-04 23:18

pasta

Ondertitel

offtopic:
Het zou altijd een mogelijkheid kunnen zijn, gezien je het niet duidelijk in je topicstart hebt geplaatst. Gebruik in het vervolg even de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop als je wat toe te voegen hebt als laatste reactie binnen 24 uur. Anders staat het zo kickerig. ;)

Probeer eens de drivers van je videokaart te updaten. Welke drivers heb je nu? Als het de nieuwste zijn, probeer ze dan eens te downgraden. :)

Signature

• Hakkow
ben net van catalyst 6 naar 6.5 gegaan.. zal ff kijke of ik lagere versies kan vinden..

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Hakkow schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:14:
ben net van catalyst 6 naar 6.5 gegaan.. zal ff kijke of ik lagere versies kan vinden..
Je weet dat een LCD TFT scherm niet zo'n kleurechte weergave doet als een CRT scherm?
The TN display suffers from limited viewing angles, especially in the vertical direction, and some are unable to display the full 16.7 million colors (24-bit truecolor) available from modern graphics cards. These particular panels, with 6 bits per color channel as opposed to 8.
http://en.wikipedia.org/wiki/TFT_LCD

Ok ik zie net dat je een extern scherm hebt aangesloten, draai je ook de goede resolutie want dit wil ook nog wel eens resulteren in foute weergave.

[ Voor 12% gewijzigd door Alternativ op 15-06-2006 13:21 ]

alternativ

• Hakkow
ja.. ik heb thuis een crt en een tft.. en die geven op mijn desktop pc wel normale kleuren.. (xp pro) en mijn notebook geeft op die zelfde monitoren geen mooie kleur overgangen.. met name van zwart naar wit want blauw naar wit doe iet wel mooi..

dus hetis software matig.. denk ik zomaar..

resolutie van mijn NB = 1280x800
res van mij desktop = 1440x900

heb net met verschillende resoluties geprobeerd.. maar dat verandert ook niks :?

[ Voor 22% gewijzigd door Hakkow op 15-06-2006 13:25 ]

• Alternativ
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 17-07 09:51

Alternativ

4 8 15 16 23 42

Probeer windows eens in veilige modus (met netwerkondersteuning om die pagina te bekijken) op te starten en kijk of je dan verschil ziet, het zou goed kunnen dat een programma bugt.

[ Voor 18% gewijzigd door Alternativ op 15-06-2006 13:25 ]

alternativ

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Ik zie helemaal niks op jouw site behalve 3 bolletje en 3 vensters en de rest is zwart :?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

hehe ik ook

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je op andere Flash-sites en met een andere browser geen problemen?

Ikzelf krijg ook 3 bolletjes en 3 lege 'hokjes', met 'Movie not loaded' bij rechtsklikken.

Edit: in Internet Explorer laadt de flash wel.

[ Voor 20% gewijzigd door CodeCaster op 15-06-2006 13:45 ]

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

Verwijderd

Je zult wel een laptop hebben met een TN scherm, die kunne inderdaad geen 32bit kleuren geven waardoor het op een crt scherm het er beter uitziet. Vandaar dat inderdaad een hoop mensen zeggen dat een crt mooier beeld geeft dan een TFT.

Wat je eigelijk had moeten neme is een PVA scherm, die die leveren zelfs mooier beeld dan een crt.

• Hakkow
ja ga jij ff zeggen dat ik een tft heb die geen 32 kleuren kan weergeven..
en trouwens als je gewoon flash 8 installeerd en in IE kijkt werkt de site perfect.. maar daar gaat hetniet over..

van die TN scherm.. waarom geeft ie het dan ook op andere schermen..
en het lijkt me trouwens ook niet dat asus een goedkoop schermpie op hun laptops plaatst als ze als een gek reklame aant maken zijn over crystalbrite en hoe mooi hun schermen zijn.. denk niet dat ik zown scherm heb.. maar goed heb je ook nog info dan hoe ik der achter kan komen..??

edit: veilige modus helpt ookniet..

edit2:
PVA=
High Contrast, Wide Angles
Samsung's PVA screen enables brighter whites, deeper blacks and every shade
in between. Its high contrast ratio (5000:1 dynamic contrast ratio/500
cd/m2) provides an abundant palette of perfect colors. Left side, right side
or upside-down, whatever your LCD TV's location, Samsung's solution allows
you to see any display clearly due to the 178-degree wide-viewing angle.
Horizontally and vertically, your LCD TV will always be well placed to enjoy
the entertainment no matter what your angle of view is.
ik heb net ff op internet gezocht.. het scherm van mij desktop(pro) heeft een contrast ratio van 300 cd/m2
mijn notebook ook.. maar toch kan mijn XPpro computer het gewoon weergeven..
dus ik betwijfel dat het aan het contrast ligt...

voordat er PVA was hoorde je toch ook niemand klagen... ??

(bij een notebook heb je trouwens niet veel keuze hoor voor je scherm..
"Wat je eigelijk had moeten neme is een PVA scherm")

maar goed... dat is het dus ook niet..

[ Voor 54% gewijzigd door Hakkow op 15-06-2006 15:13 ]

Pagina: 1