Toon posts:

Voeding: Fan 8cm / 12 cm..

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Wat is precies het verschil?
De behuizing is bij de ene 8 en de andere 12cm?
Ik heb even 'met mijn vingers' de 'fan' van mijn voeding afgemeten en ik kom dan uit op:

horizontaal: 12 cm
verticaal: 8 cm..?

Hoe merk je het verschil in je voeding (in je systeem?)

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Een grotere fan heeft over het algemeen een lagere snelheid nodig om hetzelfde volume aan lucht te kunnen verplaatsen als een kleinere fan. En een lagere snelheid betekent een lagere geluidsdruk :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

Topicstarter
Dus het maakt in princiepe geen 'hol' uit.. als je maar genoeg ruimte hebt?

Oja wat is het verschil tussen 20 pins en 24 pins?
Ik heb een Dell Dimension 4600 en ik heb iemand horen zeggen dat Dell een 20 pins heeft?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Klik

[ Voor 71% gewijzigd door Atlas op 14-06-2006 21:50 ]

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

De 20pins (voor oude mobos) of 24pins (voor nieuwere / PCI-E mobos) moederbordconnector. Vele voedingen hebben een 20+4pins connector om zowel compatibel met de oude als met de nieuwe moederborden te blijven.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:50:
De 20pins (voor oude mobos) of 24pins (voor nieuwere / PCI-E mobos) moederbordconnector. Vele voedingen hebben een 20+4pins connector om zowel compatibel met de oude als met de nieuwe moederborden te blijven.
Oké bedankt..
MoBo is al 2.5 jaar oud dus heeft een 20pins..
Ik kan dus gewoon een 24 pins voeding kopen en vervolgens de overige 4 pins 'laten slingeren'!

Bedankt..

Verwijderd

Op enkele uitzonderingen (waarbij het 4 pins stukje vastzit aan het 20pins stukje) na wel ja.
Kijk ook na dat het moederbord van die dell pc met zijn atx connector dezelfde pin lay-out heeft als de gewone standaard atx pin lay-out. Sommige merken durven hiervan af te wijken om hun product af te schermen.

Verwijderd

Topicstarter
Als laatste paar vragen:

12 en 8 cm heeft geen verschil qua prestaties, de ene maakt minder geluid, de ander heeft meer inhoud om te koelen. (mits je genoeg ruimte hebt..)

http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=17898

en

http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=17897

Kunnen dus gewoon in mijn Delletje...
Welke zouden jullie kiezen?

en AOpen is een A-merk dus dat zit wel goed...

Verwijderd

Zijn deze voedingen niet met 2*80mm fans?
Zie ook 120mm vs 2x 80mm fan op voeding

Welke voeding dat voor jou systeem goed is, hangt af van welk systeem, wat jou eisen zijn, en nog veel andere factoren.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:58:
Als laatste paar vragen:

12 en 8 cm heeft geen verschil qua prestaties, de ene maakt minder geluid, de ander heeft meer inhoud om te koelen. (mits je genoeg ruimte hebt..)

http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=17898

en

http://www.zercom.nl/index.php?p=35&f=1&a=17897

Kunnen dus gewoon in mijn Delletje...
Welke zouden jullie kiezen?

en AOpen is een A-merk dus dat zit wel goed...
Er zit zeker wel verschil in vwb de prestaties, een 12cm koelt gewoon beter met minder geluid.

En of deze gewoon op je Dell gaan werken is niet zonder meer te zeggen. In sommige modellen gebruikt Dell namelijk een afwijkende pinout tov de ATX pinout. Dit betekent dat een andere voeding wel past, maar dat het mogelijk niet gaat werken (of zelfs je mobo sloopt). Voordat je er dus een andere voeding inhangt zou ik eerst even de pinout controlleren (bijv door met een multimeter te meten).

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:01:
Zijn deze voedingen niet met 2*80mm fans?
Zie ook 120mm vs 2x 80mm fan op voeding

Welke voeding dat voor jou systeem goed is, hangt af van welk systeem, wat jou eisen zijn, en nog veel andere factoren.
Ik ben een verschrikkelijke 'sukkel' wat betreft hardware. Ik heb vandaag een nieuwe videokaart aangeschaft (Club3D Nvidia 7800GS) om Oblivion te kunnen spelen. Momenteel zit er een 260W voeding in wat volgens sommige 'veel' te weinig zou zijn. (Al kon ik het proberen)..

Nu wil ik gewoon die 260W voeding veranderen voor een 350~450W voeding zodat ik rustig kan spelen.

Ik heb dus een 20 pins en verder maakt het me niet uit of een koeling meer geluid maakt dan een ander. Zolang het maar veilig is en de voeding niet kapot gaat (doordat er die te weinig wordt gekoelt) en als ik maar kan spelen ben ik gelukkig. Tips?

EDIT: Wat is een multimeter?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 22:06 ]

Verwijderd

Je dient natuurlijk onderscheid te maken tussen 1*80mm fan en 2*80mm fans.

1*80mm versus 1*120mm -> de 120mm is uiteraard véél beter
2*80mm versus 1*120mm -> meningen verschillen, discussie hieromtrent, zie ook dat andere topic

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:05:
Ik ben een verschrikkelijke 'sukkel' wat betreft hardware. Ik heb vandaag een nieuwe videokaart aangeschaft (Club3D Nvidia 7800GS) om Oblivion te kunnen spelen. Momenteel zit er een 260W voeding in wat volgens sommige 'veel' te weinig zou zijn. (Al kon ik het proberen)..
In dat geval zou ik de hulp inroepen van een vriend die er meer vanaf weet en de pin lay-out kan controleren, zeker als je dit niet weet:
sorry, vergeten editen

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 22:08 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:05:
[...]

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/d/db/Multimeter.jpg/180px-Multimeter.jpg
zo'n ding. Om o.a. amperages en voltages te meten

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:07:
[...]

In dat geval zou ik de hulp inroepen van een vriend die er meer vanaf weet en de pin lay-out kan controleren, zeker als je dit niet weet:

[...]

sorry, vergeten editen
Haha dat is het eigenlijk een beetje.. Mijn vader snapt het allemaal wel zo'n beetje. En verder heb ik niet echt vrienden die fanatiek gamen. Ik ken er wel een paar maargoed.. Ik game ook alleen intensief als er een nieuwe RPG uitkomt (Dus 1x per 2 jaar ofzo... O-) ) Maar nu was het PCtje wel aan een update toe..

Ik heb 20 pins (2.5 jaar oud..)

Momenteel zitten de meeste met het WK in hun maag :+

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:13:
[...]

[afbeelding]
zo'n ding. Om o.a. amperages en voltages te meten
Poewéé... Zal ik maar is vragen of iemand in mijn buurt zo'n ding heeft! :+

Verwijderd

Klinkt toch al positief, lees dit maar eens door:
Dell & Standaard Voeding?
Hoewel:
Dell leven in blazen??

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 22:21 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 22:16:
Klinkt toch al positief, lees dit maar eens door:
Dell & Standaard Voeding?
Perfect.. Ik heb precies hetzelfde systeem..

Dit vond ik ook nog:

The Dell supplies tend to be underrated, so the 250W ones can go up to about 350W. So at the very least, you could try to run the new card on the 250W supply, and if that doesn't work, proceed to install a new PSU.

en..

Normally you don't have to upgrade the power supply since Dell's p/s are underrated to list the mean average and the peak is higher. My old p/s of 250 watts peak power is around 345 watts.

Dus als het al nodig is dan rest nog de vraag..

A-Merk: Aopen? Welk van de 2 is aan te raden? (die eerder hier zijn geplaatst)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 22:29 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:27

Thandor

SilverStreak

Dit topic gaat dicht wegens gebrek aan inzet.
Er is meer dan genoeg te vinden over de onderwerpen waarover jij wat vraagt :)

Zie ook [rml]FAQ Overige Hardware [ OH] (update 08-03-03)[/rml]
Het is niet de bedoeling om hier maar lukraak je topics te posten.
Heel veel vragen zijn namelijk al diverse malen gesteld en nog veel vaker ook al beantwoord. Je wordt dus vriendelijk verzocht om eerst de search te gebruiken.
Naast die search van GoT zijn er ook andere zoekmachines. Al met al moet je daar wel mee uit de voeten kunnen :)
Overigens wordt het steeds kicken van het topic niet gewaardeerd. De edit knop is er niet voor niets.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.