Hmzz heb d'r net een autootje gegeven ..mijn hand weer verspeeld he :):)BaseM schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:10:
[...]
Ik keek alleen me verkering ff lief aan en vertelde dat zij dan een nieuwe fiets + met fietstassen mocht.....
Die van mij wordt vanmiddag opgehaald, hoop dat ze met z'n tweeen komen, ben er zelf niet
Weet niet of hij wordt gerepareerd, vervangen of gecrediteerd, hoop dat vanmiddag ook te weten...
Weet niet of hij wordt gerepareerd, vervangen of gecrediteerd, hoop dat vanmiddag ook te weten...
Verwijderd
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:50:
[...]
Heb je hem ook weer! Was jij een tijdje terug niet gewaarschuwd om hier niet meer te komen om deze tv af te zeiken? We zijn weer 3 weekjes verder en het begint weer van voor af aan. Je hebt niet zo'n tv, mensen schieten niks op met jouw afkraakberichten en je was al gewaarschuwd. Laat iedereen lekker zelf beslissen of ze deze tv mooi en goed genoeg vinden, je lokt nu de hele discussie weer uit terwijl je volgens mij nog nooit zo'n tv in het echt gezien hebt.

Hoe kom je er nou weer bij dat ik er nog nooit een gezien heb?
En volgens mij lok jij de discussie nu weer uit.
Degene die zo'n tv hebben gehad die weten nu wat ik 4 weken geleden al wist

Ik wed om geen van 3-endb I Delirium schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:06:
Die van mij wordt vanmiddag opgehaald, hoop dat ze met z'n tweeen komen, ben er zelf niet![]()
Hoe zoeken jullie eigenlijk de (gewone) winkels die hem hebben? Als ik zoek kom ik alleen op internetshops uit, maar wil hem natuurlijk wel even in het echt zien. Of weet iemand toevallig een winkel in de regio Zwolle die hem heeft?
Verwijderd
Omdat je constant zegt: Ik heb nog nergens een foto gezien waar het beeld wel goed was blabla...Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:24:
![]()
Hoe kom je er nou weer bij dat ik er nog nooit een gezien heb?
En volgens mij lok jij de discussie nu weer uit.
Degene die zo'n tv hebben gehad die weten nu wat ik 4 weken geleden al wist, dus om nou te zeggen dat ik de tv afzeik? en gelukkig heb jij niets, maar dan ook niets te maken met een waarschuwing die hier niet eens om ging.
Ik heb er misschien niets mee te maken maar ik erger me er wel aan, maar het is eigenlijk te warm om mij er aan te ergeren. Je weet heus wel wat ik bedoel want ik was niet de enige die zich aan jou stoorde. Doe gerust of je neus bloed ..
Verwijderd
bedoel je hiermee foto?Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:07:
[...]
Kijk even naar het verhaal van doopie, IK heb nog geen enkele goede gezien, ook niet op het net.
Hier nogmaals twee foto's uit een serie die eerder in dit topic gepost zijn.
De andere foto's zijn van ingame 360 spellen en laten dus minder de geometrie zien, maar zijn uitzonderlijk mooi.
Als je dit topic serieus had gevolgd, in plaats van je eigen gelijk te zoeken, dan had je deze foto's waarschijnlijk wel gezien Guido.

Verder lijkt het mij voor jou onzinnig om foto's van deze televisie te zien die wel goed zijn, omdat je toch geen interesse hebt om deze televisie te gaan kopen.
En kom niet met het argument dat je zo filantropisch bent ingesteld, want dat ben je niet.
De andere foto's zijn van ingame 360 spellen en laten dus minder de geometrie zien, maar zijn uitzonderlijk mooi.
Als je dit topic serieus had gevolgd, in plaats van je eigen gelijk te zoeken, dan had je deze foto's waarschijnlijk wel gezien Guido.

Verder lijkt het mij voor jou onzinnig om foto's van deze televisie te zien die wel goed zijn, omdat je toch geen interesse hebt om deze televisie te gaan kopen.
En kom niet met het argument dat je zo filantropisch bent ingesteld, want dat ben je niet.
offtopic:
Ik had me voorgenomen om niet meer te reageren, maar omdat je zo onaardig bent tegenover peter77 reageer ik toch.
Ik had me voorgenomen om niet meer te reageren, maar omdat je zo onaardig bent tegenover peter77 reageer ik toch.
Verwijderd
vind je die foto met het raster acceptabel dan? ik vind het eigenlijk nog zo krom als een hoepel. Toegegeven, het is een stuk beter dan de rest die hier langskomt, maar het beeld is toch nog zo scheef als wat? kijk eens naar de onderste lijn van het beeld, en het halve kussensloopeffect op de rechterhelft? maar dat ligt zeker aan de hoek waaruit de foto is genomen.Dark Matter schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 17:07:
Hier nogmaals twee foto's uit een serie die eerder in dit topic gepost zijn.
[afbeelding]
[afbeelding]
ik heb deze foto al lang een keer gezien.Verder lijkt het mij voor jou onzinnig om foto's van deze televisie te zien die wel goed zijn, omdat je toch geen interesse hebt om deze televisie te gaan kopen.
?? heb je enig idee wat je zegt?En kom niet met het argument dat je zo filantropisch bent ingesteld, want dat ben je niet.
ja, ik ben een echte klootzak (?)offtopic:
euh die bogen aan de rechterkant horen krom te zijn...niet zoals ze er nu uitzien iig
...rechtsbovenin is die krom..althans ook weer zo'n raar bochtje.
Ook dit had geen acceptabel toestel voor me geweest
Ook dit had geen acceptabel toestel voor me geweest
Verwijderd
Dus je hebt goede foto's van de televisie gezien?Verder lijkt het mij voor jou onzinnig om foto's van deze televisie te zien die wel goed zijn, omdat je toch geen interesse hebt om deze televisie te gaan kopen.
reactie Guido:
ik heb deze foto al lang een keer gezien.
Euhm jongens ...kijk nou nog eens GOED naar de foto's en de AFBUIGINGEN die er in zitten
Dat x360 scherm ..komop ..die bogen horen er toch echt anders uit te zien..en zeker een stuk symetrischer.
ook dat toetsel is NIET goed ..wel een stuk minder wat we inmiddels gewend zijn
maar nog steeds niet goed
Dat x360 scherm ..komop ..die bogen horen er toch echt anders uit te zien..en zeker een stuk symetrischer.
ook dat toetsel is NIET goed ..wel een stuk minder wat we inmiddels gewend zijn
offtopic:
Een filantroop is iemand die zijn of haar tijd, geld of inspanningen gebruikt om anderen te helpen.
Een filantroop is iemand die zijn of haar tijd, geld of inspanningen gebruikt om anderen te helpen.
Die foto's tonen aan dat er wel een redelijk beeld op de samsung getoond kan worden.
De kleine afwijkingen die je ziet zul je met gewoon gebruik (films, games) niet waarnemen.
Guido natuurlijk ben je geen klootzak, maar ik zou het wel op prijs stellen als je commentaar geeft om zodoende het topic met concrete informatie te verrijken. Op dit moment kom je steeds weer met dezelfde reactie op informatie van anderen zonder zelf daadwerkelijk nieuwe informatie te posten.
Een pluspunt is wel dat je het topic lekker levendig houdt.
Ik heb een 360 en die bogen zien er bij mij precies hetzelfde uit.doopie schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 18:15:
Euhm jongens ...kijk nou nog eens GOED naar de foto's en de AFBUIGINGEN die er in zitten
ook dat toetsel is NIET goed ..wel een stuk minder wat we inmiddels gewend zijnmaar nog steeds niet goed
Oja, ik heb geen samsung 409, maar een grundig 4:3 82 cm van tien jaar oud.
Verwijderd
Goh, maar heeft dat iets met mij te makenDark Matter schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:39:
offtopic:
Als je het eenmaal gezien hebt ga je eraan ergeren, net als een kapotte subpixel bij een tft die je onder normale omstandigheiden (dus 50 cm tussen beeld en ogen) niet zal zien.Die foto's tonen aan dat er wel een redelijk beeld op de samsung getoond kan worden.
De kleine afwijkingen die je ziet zul je met gewoon gebruik (films, games) niet waarnemen.
Bij tennis of voetbal oid is dit wel degelijk te zien.
Ik kom steeds met inhoudelijk commentaar op iemands reactie. Echter, volgens mij is het commentaar geen commentaar dat jij wilt zien, en valt het dusdanig veel op. Als ik 40x had gezegd dat het oh zo'n mooie tv was en een slijmbal ten top zou zijn geweest (zoals nielsb14 bijvooebeeldGuido natuurlijk ben je geen klootzak, maar ik zou het wel op prijs stellen als je commentaar geeft om zodoende het topic met concrete informatie te verrijken. Op dit moment kom je steeds weer met dezelfde reactie op informatie van anderen zonder zelf daadwerkelijk nieuwe informatie te posten.
Een pluspunt is wel dat je het topic lekker levendig houdt.
Trouwens, niels heeft helemaal nog niets nuttigs gezegd en dat schijnt ook geaccepteerd te worden
Verwijderd
Ga lekker terug naar je speelkamertje met de lego spelen, ok? en laat de discussie aan de grote mensen over als je toch niets hebt toe te voegenVerwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 18:04:
[...]
Dus je hebt goede foto's van de televisie gezien?
Guido, doe toch niet zo op je pik getrapt! Er is nog altijd een groep mensen die deze tv wel acceptabel vinden. Het gaat hier over een tv van 32 inch, rond de €600,-. De goedkoopste lcd's die ik heb gezien in deze grootte, waren niet alleen €200,- duurder, maar ook rampzalig flets, slecht contrast, en niet in staat iets fatsoenlijks met een 576i bron te doen. Dan is een goed exemplaar van de WS-32Z409 voor mij en een hoop anderen 100x mooier. Zelfs het exemplaar uit de laatste foto.
Dan heb ik liever matige geometrie dan matige kleuren, contrast etc. Voor dit topic had ik nog nooit gelet op de geometrie van mijn huidige tv (philips crt). Nou, die is om te huilen! maar het was me nog nooit eerder opgevallen, en ik vind nog steeds dat mijn huidige crt 90% van de lcd's en plasma's op SD bronnen met afstand verslaat. Dus voor sommigen kan deze samsung best interessant zijn. Die mensen komen in dit topic kijken wat ze te weten kunnen komen over deze tv. LAAT ONS! en vervuil het topic niet, en degenen die in discussie zijn met guido, ga er gewoon niet op in. Ik wil nog steeds meer weten over deze tv, maar wordt telkens getracteerd op infantiel geruzie.
ON TOPIC:
Weet iemand of hij in de regio Zwolle ergens in werking te zien is?
Dan heb ik liever matige geometrie dan matige kleuren, contrast etc. Voor dit topic had ik nog nooit gelet op de geometrie van mijn huidige tv (philips crt). Nou, die is om te huilen! maar het was me nog nooit eerder opgevallen, en ik vind nog steeds dat mijn huidige crt 90% van de lcd's en plasma's op SD bronnen met afstand verslaat. Dus voor sommigen kan deze samsung best interessant zijn. Die mensen komen in dit topic kijken wat ze te weten kunnen komen over deze tv. LAAT ONS! en vervuil het topic niet, en degenen die in discussie zijn met guido, ga er gewoon niet op in. Ik wil nog steeds meer weten over deze tv, maar wordt telkens getracteerd op infantiel geruzie.
ON TOPIC:
Weet iemand of hij in de regio Zwolle ergens in werking te zien is?
Verwijderd
Denigrerend min ventje ben je. En het vervelende is ook nog: je hebt geen grondige redenen om denigrerend ten opzichte van mij te zijn.
Verwijderd
Man, waar heb je het over? waar is de ruzie? dit is gewoon een discussie, en je kan er natuurlijk recht tegen in gaan door persoonlijk te worden, je kunt ook op een normale manier antwoorden. Zoals de "rest die in discussie is met Guido"pianoman schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:02:
Guido, doe toch niet zo op je pik getrapt! Er is nog altijd een groep mensen die deze tv wel acceptabel vinden. Het gaat hier over een tv van 32 inch, rond de €600,-. De goedkoopste lcd's die ik heb gezien in deze grootte, waren niet alleen €200,- duurder, maar ook rampzalig flets, slecht contrast, en niet in staat iets fatsoenlijks met een 576i bron te doen. Dan is een goed exemplaar van de WS-32Z409 voor mij en een hoop anderen 100x mooier. Zelfs het exemplaar uit de laatste foto.
Verwijderd
Maar even weer on topic na dat geneuzel met die autist met een doelloos leven (24h per dag op zijn pc): ik heb de tv order geannuleerd, dit omdat de levertijd 3 weken is en ik volgende week in een riante villa met privé-zwembad bij Cannes vertoef. Ik zal ter zijner tijd het een en ander heroverwegen, misschien koop ik wel een 32 inch LCD van Samsung.
Verwijderd
Is dat meer ontopic dan het verhaal over geometrie?Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 21:14:
Maar even weer on topic na dat geneuzel met die autist met een doelloos leven (24h per dag op zijn pc): ik heb de tv order geannuleerd, dit omdat de levertijd 3 weken is en ik volgende week in een riante villa met privé-zwembad bij Cannes vertoef. Ik zal ter zijner tijd het een en ander heroverwegen, misschien koop ik wel een 32 inch LCD van Samsung.
Niels, kan jij 2 posts (of begin maar eens met 1) quoten van jezelf waarin je INHOUDELIJK reageert op een van mijn berichten? Nee he, dat kan niet. Je hoeft verder niets meer te zeggen, want er zijn ook mensen die wel hun kennis met een ander willen delen, omdat ze niet zo asociaal zijn, nu zeg ik niet dat jij asociaal bent, je hebt gewoon weinig dat je kunt delen met anderen.
Vraag je aan de mensen die wel normaal kunnen reageren op de inhoud van een post en een iq hoger dan een koelkast hebben: Waarom kiezen jullie voor crt? Natuurlijk om de prijs, maar waarom nog meer? het logische antwoord daarop zou zijn "om de mooiere kleuren dan bij een tft"
Vinden jullie de kleuren (die overigens bij tft etc al erg zijn verbeterd) nu echt belangrijker dan een waanzinnig slechte geometrie (gepaard met gekke zwarte vlekken in de hoek)?
En dan nog, al zou je dat vinden. Is het echt 720p weer laten geven door die buis belangrijker dan de slechte geometrie? kan je daar dan niet in middelen? zoals bijvoorbeeld (ja, nu komen de flames) de pw9551, of misschien een gewone SD-CRT, die zijn zelfs ook nog goedkoper.
Nu komt er eigenlijk een vraag die ik al tijden aan mezelf stel: dat 720p zit allemaal tussen de oren, maar ik begrijp dan niet dat een slechte geometrie niet tussen de oren zit. Als je dat eenmaal ziet dan ga je je er toch aan ergeren. Als je weet dat de tv downscaled naar 576p gaan jullie je er toch ook aan ergeren? En dan kom ik weer terug bij punt 1, vind je dan dat het echt weergeven van 720p de slechte geometrie "rechtvaardigd".
Nee dat vind ik niet.vind je dan dat het echt weergeven van 720p de slechte geometrie "rechtvaardigd".
Ik hoop dan ook een exemplaar te bemachtigen die geen geometrie problemen heeft. Als dat niet lukt koop ik hem niet. Ik ga nu GEEN pal tv kopen terwijl ik een HDTV wil en al een pal tv heb. Als ik daarvoor moet wachten dan wacht ik wel.
En ik weet dat volgens jou deze televisie niet zonder geometrie problemen geleverd kan worden. Tenminste dat meen ik zo uit de enkele post van jou te hebben opgemaakt.
[ Voor 28% gewijzigd door Dark Matter op 26-07-2006 22:59 ]
Absoluut niet en daarom was ik ook zo teleurgesteld van 2 x een *** geometrie tv te hebben.Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:26:
[...]
Vinden jullie de kleuren (die overigens bij tft etc al erg zijn verbeterd) nu echt belangrijker dan een waanzinnig slechte geometrie (gepaard met gekke zwarte vlekken in de hoek)?
En dan nog, al zou je dat vinden. Is het echt 720p weer laten geven door die buis belangrijker dan de slechte geometrie? kan je daar dan niet in middelen? zoals bijvoorbeeld (ja, nu komen de flames) de pw9551, of misschien een gewone SD-CRT, die zijn zelfs ook nog goedkoper.
Nu komt er eigenlijk een vraag die ik al tijden aan mezelf stel: dat 720p zit allemaal tussen de oren, maar ik begrijp dan niet dat een slechte geometrie niet tussen de oren zit. Als je dat eenmaal ziet dan ga je je er toch aan ergeren. Als je weet dat de tv downscaled naar 576p gaan jullie je er toch ook aan ergeren? En dan kom ik weer terug bij punt 1, vind je dan dat het echt weergeven van 720p de slechte geometrie "rechtvaardigd".
Samsung heeft met de eerdere Slimfit modellen dit ook al gehad, nu dus nog. Maar wie in de winkel deze tv ziet, en niet met callibratie dvd's e.d. aan het rommelen is, degene die dus "weinig" van geometrie e.d. afweet vindt dit waarschijnlijk een, mooie tv. Indien met een hd bron en/of dvd aangesloten. Jammer dat wij met z'n alle dieper in de mogelijkheden gaan zitten wroeten. Wat niet weet wat niet deert, toch?
ps. de Philips 9551 was VOOR MIJ absoluut geen optie vanwege het downscalen en een diepe achterkast.(Maar dat doet niet ter zake, excuses alvast)
Verwijderd
Er zit natuurlijk een enorm verschil tussen de een en de andere tv en ik weet ook zeker dat je er verschrikkelijk op vooruit gaat bij een aanschaf van een echt goede crt sdtv, laat staan de philips 9551 (als je dus over een hdbron beschikt)Dark Matter schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:48:
[...]
Nee dat vind ik niet.
Ik hoop dan ook een exemplaar te bemachtigen die geen geometrie problemen heeft. Als dat niet lukt koop ik hem niet. Ik ga nu GEEN pal tv kopen terwijl ik een HDTV wil en al een pal tv heb. Als ik daarvoor moet wachten dan wacht ik wel.
Want je kan natuurlijk wel inspelen op hdtv wat er eigenlijk nog helemaal niet is (ja, op internet is eea te vinden, maar ook niet al je lievelingsfilms natuurlijk), maar upscaling van een gewone dvd + hdtv crt of een edtv maakt denk ik heeeeel weinig verschil. Ik denk dat het allemaal heel weinig gaat brengen
En ik weet dat volgens jou deze televisie niet zonder geometrie problemen geleverd kan worden. Tenminste dat meen ik zo uit de enkele post van jou te hebben opgemaakt.[/quote]
Daar ben ik inderdaad, net zoals 1 maand voor de release, nog steeds van overtuigd.
Klopt, maar dat geeft toch al aan dat voor alle tweakers die verder kijken dan de buren van 2 straten verder deze tv gewoonweg GEEN optie is?BaseM schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 23:00:
[...]
Absoluut niet en daarom was ik ook zo teleurgesteld van 2 x een *** geometrie tv te hebben.
Samsung heeft met de eerdere Slimfit modellen dit ook al gehad, nu dus nog. Maar wie in de winkel deze tv ziet, en niet met callibratie dvd's e.d. aan het rommelen is, degene die dus "weinig" van geometrie e.d. afweet vindt dit waarschijnlijk een, mooie tv. Indien met een hd bron en/of dvd aangesloten. Jammer dat wij met z'n alle dieper in de mogelijkheden gaan zitten wroeten. Wat niet weet wat niet deert, toch?
ps. de Philips 9551 was VOOR MIJ absoluut geen optie vanwege het downscalen en een diepe achterkast.(Maar dat doet niet ter zake, excuses alvast)
En wat betreft je argumentatie over philips: dat van die achterkast kan ik absoluut begrijpen, dat van die downscaling zit denk ik ook tussen de oren. Maargoed, ik zal er verder niet over doorgaan
Trouwens, wat ik dan nog niet begrijp, de buurman van 2 straten verder ziet al helemaal niet het verschil tussen edtv of hdtv op zo'n crttje
ik zag vanmiddag bij Scheer & Foppen nog een demo van HDTV over de kabel (op een lcd) via een samsung ontvanger. Dat was niet om over naar huis te schrijven. De hoge compressie doet de hoge resolutie weer een beetje teniet. Dat schijnt bij hdtv via de de satelliet weer beter te zijn. Bovendien bleef het beeld vaak hangen (+/- 1/2 sec of zo, en dan elke zoveel minuten)
Dus wat je op dit moment aan die 720 lijnen hebt daar kun je best over discussieren. Het zal voorlopig blijven bij een aantal hd-films op je computer en voor de liefhebber een xbox op hd. Overigens is het wel zo dat steeds meer series en films in hd-formaat op internet verschijnen.
Maar nuttig of niet, dat is voor ons toch nooit de hoofdzaak geweest? wij willen gewoon eindelijk aan de HDTV, en hoewel inmiddels half nederland een hd-ready panel heeft, is het maar de vraag hoeveel van die mensen ook echt die functionaliteit gebruiken.
Mijn vader bijvoorbeeld heeft al een jaar of 2 zo'n enorme mega plasma TV aan de muur hangen, een of ander prototype van LG ik schat 103 cm of zo. Maar die zit op de centrale kabel, met van die fijne plastic plugjes, en een hoop ruis en echo op het signaal. En de dvd speler staat nog altijd aangesloten op zijn oude tv
Dus wat je op dit moment aan die 720 lijnen hebt daar kun je best over discussieren. Het zal voorlopig blijven bij een aantal hd-films op je computer en voor de liefhebber een xbox op hd. Overigens is het wel zo dat steeds meer series en films in hd-formaat op internet verschijnen.
Maar nuttig of niet, dat is voor ons toch nooit de hoofdzaak geweest? wij willen gewoon eindelijk aan de HDTV, en hoewel inmiddels half nederland een hd-ready panel heeft, is het maar de vraag hoeveel van die mensen ook echt die functionaliteit gebruiken.
Mijn vader bijvoorbeeld heeft al een jaar of 2 zo'n enorme mega plasma TV aan de muur hangen, een of ander prototype van LG ik schat 103 cm of zo. Maar die zit op de centrale kabel, met van die fijne plastic plugjes, en een hoop ruis en echo op het signaal. En de dvd speler staat nog altijd aangesloten op zijn oude tv

Ik moet zeggen dat die onvolwassen scheldpartijen in deze thread ondertussen knap vervelend beginnen te worden. Het zou toch wel heel prettig zijn als we het zakelijk en vriendelijk over de eigenschappen van de Samsung 409 kunnen hebben, al dan niet in vergelijking tot andere TV toestellen. Wellicht blijft de thread dan ook nog lezenswaardig voor belangstellenden die gewoon iets over het toestel willen weten.
Dus nu maar weer on topic.
Ieder CRT toestel heeft geometrie afwijkingen, dat is inherent aan het principe van de beeldbuis. Daarom hebben CRT toestellen ook overscan, hetgeen wil zeggen dat de het beeld als het ware te groot op de beeldbuis geprojecteerd wordt. Daardoor vallen de uiterste randen weg, en kun je ook niet de geometrische afwijkingen zien die aan de echte randen optreden. Door overscan verlies je 5% à 10% van het beeld.
Ik heb laatst een test DVD los gelaten op mijn Loewe Xelos. Daarbij bleek het beeld te veel naar links te staan, en ik had vrij veel overscan. Met het servicemenu kon ik dat prima corrigeren, waarbij echter andere vervormingen ontstonden die ik vervolgens ook weer weg kon corrigeren.
De foto's van de Samsung die zo'n tien berichten eerder in deze thread opgenomen zijn, laten een alleszins redelijke geometrie zien. Niet 100% perfect wellicht maar so what. Kijk daarbij ook nog eens goed naar de kast van de TV, je zult dan zien dat de lens van het fototoestel ook een behoorlijke vervorming vertoont.
Als je de hele tijd naar geometrisch perfecte rastertjes wilt kijken moet je beslist een LCD of plasma kopen. Als je wat lichte geometrische afwijkingen wilt accepteren (nee, niet de lachspiegel vervormingen die sommige foto's lieten zien) en daarvoor in de plaats graag wilt genieten van de andere kwaliteiten die de beeldbuis biedt boven LCD of plasma, dan lijkt mij dat een heel valide keuze. Ik gebruik rastertjes alleen om mijn toestel zo goed mogelijk af te regelen, de afwijkingen die het toestel had, waren mij nog nooit opgevallen in het gebruik.
Overigens heeft Sony nog een CRT monitor van zo'n € 40.000 in de aanbieding als je een perfecte CRT zoekt.
Dus nu maar weer on topic.
Ieder CRT toestel heeft geometrie afwijkingen, dat is inherent aan het principe van de beeldbuis. Daarom hebben CRT toestellen ook overscan, hetgeen wil zeggen dat de het beeld als het ware te groot op de beeldbuis geprojecteerd wordt. Daardoor vallen de uiterste randen weg, en kun je ook niet de geometrische afwijkingen zien die aan de echte randen optreden. Door overscan verlies je 5% à 10% van het beeld.
Ik heb laatst een test DVD los gelaten op mijn Loewe Xelos. Daarbij bleek het beeld te veel naar links te staan, en ik had vrij veel overscan. Met het servicemenu kon ik dat prima corrigeren, waarbij echter andere vervormingen ontstonden die ik vervolgens ook weer weg kon corrigeren.
De foto's van de Samsung die zo'n tien berichten eerder in deze thread opgenomen zijn, laten een alleszins redelijke geometrie zien. Niet 100% perfect wellicht maar so what. Kijk daarbij ook nog eens goed naar de kast van de TV, je zult dan zien dat de lens van het fototoestel ook een behoorlijke vervorming vertoont.
Als je de hele tijd naar geometrisch perfecte rastertjes wilt kijken moet je beslist een LCD of plasma kopen. Als je wat lichte geometrische afwijkingen wilt accepteren (nee, niet de lachspiegel vervormingen die sommige foto's lieten zien) en daarvoor in de plaats graag wilt genieten van de andere kwaliteiten die de beeldbuis biedt boven LCD of plasma, dan lijkt mij dat een heel valide keuze. Ik gebruik rastertjes alleen om mijn toestel zo goed mogelijk af te regelen, de afwijkingen die het toestel had, waren mij nog nooit opgevallen in het gebruik.
Overigens heeft Sony nog een CRT monitor van zo'n € 40.000 in de aanbieding als je een perfecte CRT zoekt.
Verwijderd
Allemaal waar, maar dat is te beperken tot normaal niveau, wat hier voorbij komt is _niet_ acceptabel.grunnsat schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:25:
Nu spreek ik natuurlijk alleen voor mezelf, maar ik het het doopie ook al horen zeggen: nog steeds niet acceptabel, als ik naar een philipsbuis kijk die hier staat, is dit gewoon ronduit slecht. En die is nog niet eens gecallibreerdDe foto's van de Samsung die zo'n tien berichten eerder in deze thread opgenomen zijn, laten een alleszins redelijke geometrie zien. Niet 100% perfect wellicht maar so what. Kijk daarbij ook nog eens goed naar de kast van de TV, je zult dan zien dat de lens van het fototoestel ook een behoorlijke vervorming vertoont.
Ik, en natuurlijk spreek ik WEER voor mezelf voordat er weer 20 trouwe lezers over vallen, kijk vaak tennis of voetbal. Dan is het vrij irritant als je de zijlijn rond is.Als je de hele tijd naar geometrisch perfecte rastertjes wilt kijken moet je beslist een LCD of plasma kopen. Als je wat lichte geometrische afwijkingen wilt accepteren (nee, niet de lachspiegel vervormingen die sommige foto's lieten zien) en daarvoor in de plaats graag wilt genieten van de andere kwaliteiten die de beeldbuis biedt boven LCD of plasma, dan lijkt mij dat een heel valide keuze. Ik gebruik rastertjes alleen om mijn toestel zo goed mogelijk af te regelen, de afwijkingen die het toestel had, waren mij nog nooit opgevallen in het gebruik.
Er zijn ook gewone hdtv buizen van sony die nog geen 20ste deel van dat kosten, maar die worden, again, niet in europa geleverd.Overigens heeft Sony nog een CRT monitor van zo'n € 40.000 in de aanbieding als je een perfecte CRT zoekt.
De Philips is inderdaad nagenoeg perfect:Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 00:45:
Nu spreek ik natuurlijk alleen voor mezelf, maar ik het het doopie ook al horen zeggen: nog steeds niet acceptabel, als ik naar een philipsbuis kijk die hier staat, is dit gewoon ronduit slecht. En die is nog niet eens gecallibreerd

Wat stond er dan bij jou?doopie schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 10:37:
[...]
Ik wed om geen van 3-enOp de bon komt hetzelfde te staan als bij mij
Bij mij staat er meegenomen voor reparatie. Bij eerste bezoek stond er apparaat is concept apparaat.
Monteur dacht nu zelf dat de TV vervangen zou worden aangezien ik de problemen al vanaf het begin had.
Als je even naar de infolijn van BCC belt kunnen ze je vertellen waar ze bij jou in de buurt een demo hebben staan.pianoman schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 13:18:
Hoe zoeken jullie eigenlijk de (gewone) winkels die hem hebben? Als ik zoek kom ik alleen op internetshops uit, maar wil hem natuurlijk wel even in het echt zien. Of weet iemand toevallig een winkel in de regio Zwolle die hem heeft?
Toch blijft het appels met peren vergelijken. Die Samsung heeft problemen omdat ie ondiep is en die Philips niet. Het is de vraag of de diepte van de tv opweegt tegen de geometrieproblemen. Je gaat ook niet een CRT vergelijken met een LCD en dan zeggen dat de CRT onacceptabel is omdat ie overscan heeft. Overscan is bij een CRT zo'n beetje inherent aan de techniek. Geometrieproblemen zijn inherent aan de CRT techniek en al helemaal als de tv ondiep is en er dus een te grote hoek gemaakt moet worden. Toen Samsung begon met de TV zullen ze ongetwijfeld geweten hebben dat ze het nooit zo goed zullen krijgen als bij diepe tv's, maar toch zijn doorgegaan omdat ze een ondiepe tv willen leveren. De nummer 1 reden dat mensen een LCD kopen is namelijk dat het geen bakbeest is en ze wilden dar een alternatief voor geven. Deze tv is natuurljk nog steeds groot, maar hij past op een ondiep kastje en hij ziet er op het oog niet lomp uit.grunnsat schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:29:
De Philips is inderdaad nagenoeg perfect:
Dus jij hebt die gekke bobbel in die boog links ook zitten ?? (links net iets onder het midden)Dark Matter schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 19:43:
[...]
Ik heb een 360 en die bogen zien er bij mij precies hetzelfde uit.
Oja, ik heb geen samsung 409, maar een grundig 4:3 82 cm van tien jaar oud.
En rechts ??
Daarom zeg ik GOED kijken
Euuh wat er exact staat staan 3 pagina's eerder ..iets van: Vervormingen inherent aan constructie toestel. Dus met andere woorden: je moet er mee leren leven of je retourneert hem.db I Delirium schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:32:
[...]
Wat stond er dan bij jou?
Bij mij staat er meegenomen voor reparatie. Bij eerste bezoek stond er apparaat is concept apparaat.
Monteur dacht nu zelf dat de TV vervangen zou worden aangezien ik de problemen al vanaf het begin had.
Hij wilde hem eventueel meenemen maar hij zei ook : Ik kan het niet oplossen ..iets beter maken dat wel maar zichtbaar beter nee, uiteindelijk hou je deze problemen en mogelijkerwijs word het in de toekomst erger.
Dus ben er gewoon helemaal klaar mee
Verwijderd
hier loopt het ook wat taps toe, maar die valt te corrigeren,grunnsat schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:29:
[...]
De Philips is inderdaad nagenoeg perfect:
[afbeelding]
Nee, ik had het over de philips buis die hier staat, uit de pw98xx serie geloof ik.
Verwijderd
Het grappige is, dat dat helemaal niet interessant is voor de mensen hier schijnt. In de topictitel willen mensen gewoon een hdtv crt modelletje, en het maakt ze niet uit hoe diep het is. uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ik heb ik heel deel 1 en 2 nog bijna niets gezien over de diepteOscar Mopperkont schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 08:55:
[...]
Toch blijft het appels met peren vergelijken. Die Samsung heeft problemen omdat ie ondiep is en die Philips niet. Het is de vraag of de diepte van de tv opweegt tegen de geometrieproblemen. Je gaat ook niet een CRT vergelijken met een LCD en dan zeggen dat de CRT onacceptabel is omdat ie overscan heeft. Overscan is bij een CRT zo'n beetje inherent aan de techniek. Geometrieproblemen zijn inherent aan de CRT techniek en al helemaal als de tv ondiep is en er dus een te grote hoek gemaakt moet worden. Toen Samsung begon met de TV zullen ze ongetwijfeld geweten hebben dat ze het nooit zo goed zullen krijgen als bij diepe tv's, maar toch zijn doorgegaan omdat ze een ondiepe tv willen leveren. De nummer 1 reden dat mensen een LCD kopen is namelijk dat het geen bakbeest is en ze wilden dar een alternatief voor geven. Deze tv is natuurljk nog steeds groot, maar hij past op een ondiep kastje en hij ziet er op het oog niet lomp uit.
Daaruit blijkt maar weer dat Tweakers niet tot de normale doelgroep behorenVerwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:50:
Het grappige is, dat dat helemaal niet interessant is voor de mensen hier schijnt. In de topictitel willen mensen gewoon een hdtv crt modelletje, en het maakt ze niet uit hoe diep het is. uitzonderingen daargelaten natuurlijk. Ik heb ik heel deel 1 en 2 nog bijna niets gezien over de diepte
Dan zie je blijkbaar over het hoofd dat hij aan de onderkant ongeveer 1,5 rij van de matrix mist, en mogelijk zelfs aan de bovenkant 1 en aan de onderkant 2,5 rijen.Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 10:47:
[...]
hier loopt het ook wat taps toe, maar die valt te corrigeren,
Ik probeer echt goed te kijken, maar ik zie geen gekke bobbel.doopie schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 09:07:
[...]
Dus jij hebt die gekke bobbel in die boog links ook zitten ?? (links net iets onder het midden)
En rechts ??
Daarom zeg ik GOED kijken
Ook als ik de foto in photoshop bekijk.
Misschien heb ik geluk en zie ik de vervomingen niet.
Verwijderd
Dat is overscan, dat heeft niet het het geometrische aspect te makengrunnsat schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:35:
[...]
Dan zie je blijkbaar over het hoofd dat hij aan de onderkant ongeveer 0,5 rij van de matrix mist, en mogelijk zelfs aan de bovenkant 1 en aan de onderkant 1,5 rijen.
Neen, niet dat hij in de hoogte asymetrisch is. Het is overigens 1,5 rijen onderaan, niet 0,5.Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:44:
[...]
Dat is overscan, dat heeft niet het het geometrische aspect te maken
[ Voor 9% gewijzigd door grunnsat op 27-07-2006 11:48 ]
Of ik heb ongeluk en moet langs de oogartsDark Matter schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:41:
[...]
Ik probeer echt goed te kijken, maar ik zie geen gekke bobbel.
Ook als ik de foto in photoshop bekijk.
Misschien heb ik geluk en zie ik de vervomingen niet.
Verwijderd
Naja, het zal best kunnen, maar iig nog steeds niet te vergelijken met deze samsung, en daar ging het om tochgrunnsat schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 11:46:
[...]
Neen, niet dat hij in de hoogte asymetrisch is. Het is overigens 1,5 rijen onderaan, niet 0,5.
Die Samsung van zo'n 20 posts geleden heeft toch echt een veel betere geometrie. Het blauwe raster staat er heel regelmatig op met hoogstens millimeters afwijking.Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 12:52:
[...]
Naja, het zal best kunnen, maar iig nog steeds niet te vergelijken met deze samsung, en daar ging het om toch
Hooray my Samsung 409 HDCRT has arrived! Firstly, I must say that I can't fault Empire Direct at all. I have ordered two items from them now and their customer service has been excellent. Regarding the 409 - I was constantly updated on the status of my order, always by the original sales person my wife dealt and felt treated with respect.
Was the almost two month wait worth it...Yes, I seem to have a good one (touches wood).
So where to begin, firstly this unit is b-l-o-o-d-y h-e-a-v-y! I can not stress this enough. I work out almost every day and pretty much had to lay down and have a rest after lifting the unit it out of the box and building the stand!
That's right, it definately comes with a matching Samsung stand when ordered from Empire Direct. The stand was easy to build and really looks nice but be careful not to overtighten the screws on the feet as they will come through the wood (had a near miss there).
The next thing that struck me was the size, compared to my 28" widescreen JVC, the Samsung is a monster! It really looks the business and had my three year old daughter very excited about the prospect of watching c-beebies on her new 'giant telly'! To be honest I thought there wouldn't have been a noticable difference in size but it was really apparant and a nice surprise.
So, set everything up and my daughter turned it on, another nice touch as the unit ommited a pleasent welcome beeping sound, like a little tune.
Let the auto set up run, set the clock and before adjusting any settings switched the Xbox 360 on and loaded Geometry Wars. Much to my relief, the geometry was excellent and comparible to my JVC with only one vertical line 'slightly' and I emphasis slightly, bent towards the far right of the grid pattern. Funnily enough this was the same as my JVC.
Turned on DVD (Samsung DVDR135) and set the picture to Custom and adjusted two settings, Contrast +5 to 75, Colour +5 to 50. I can't remmber off hand but think everything else was left as 50 (in work now but will check).
The above settings were also perfect for Xbox 360 and Freeview and saved a fair amount of tweaking. The colour is incredibly vibrant and the picture sharp without being overly contrasty (is that a word)?
After an hour of C-Beebies to appease the little one, I got to play a little Xbox and mess around with the upscaling on the DVD player.
The Xbox was set to 720p (I hear this is the preferred option) and running through componant was the business. All of my games took on a whole new look and felt almost new again. I must stress that the high definition output on this televison does look different from the in store display LCDs that Microsoft use to display the 360. I always though they looked incredibly sharp but rather dark. On the Samsung HD CRT, the colours are vivid and the images look sharp without taking on a false appearence, like cut glass. The image is already leagues above SD gaming and the television picture hasn't settled yet. There is detail in the images that just wasn't 'there' before.
Popped on the DVD player (connected via HDMI) and messed around with the upscaling options. A quick button press takes you to either 576, 720p or 1080i. On 1080i the image seemed to shudder slighly giving the impression of being on a roller coaster. Scaled through the options again and it was fine but scaling through again brought back the orginal result. Decided that I wasn't sure about an interlaced image anyway and as I couldn't notice any difference between 720p and 1080i, I left things set on the former.
There was however a vast difference between the standard definition and the upscaled 720p, literally night and day.
We watched Charlie & the Chocolate Factory (Tim Burton version) and despite having seen the movie countless times, we were blown away by the image quality. Again, colour was incredibly rich with detail that wasn't originally noticible. Watching the movie in 720p was much more akin to seeing the film in the cinema and me and my wife were consistantly amazed at how amazing the image being produced by the Samsung was. My daughter was, as usual captivated by the film and what set out to be us watching the beginning, turned into us watching the whole film.
On to Freeview. Some tweaking of the boxe's settings to come tonight as I actually prefer the S-Video output on my Phillips box to the RGB setting that it is currently on but so far things are looking good. I couldn't find a way of having the 409 accept an SVHS signal through scart as I did previously so have to find an alternate lead. Have one somewhere! Image quality is great, although artifacts are noticable on some of the channels with less bandwith. These artifacts weren't noticable on my smaller JVC. I will report back on my tweaking later but overall am happy with the image displayed on my hastily set up box.
So what have I missed...
The television is Slim for the size, but no slimmer than my 28" JVC so I wasn't really able to appreciate the difference.
I wasn't in when the unit was delivered but the courier service was great and they put the unit and stand in my front room and opened the box to check for screen damage. They did not take the TV out of the box though, I had that 'pleasure'. I must stress that someone was in when they arrived and they didn't gain entry to my front room by dodgy means.
Remote is nice and instinctive to use although it is confusingly similar to my DVD remote (had much stress last night with this)!
Manual is tiny and not overly informative but to be fair it really doesn't have to be as the TV is user friendly and intuative. Packaging is nice and sturdy.
As previously reported, there is a mesh pattern visable on both the left and right hand sides of the screen when up very close to the screen and some 'slight' (emphasied again) blurring in the bottom left and righthand corners. None of this is enough to even slightly mar viewing, let alone ruin it. Believe me I really tried to find fault with this unit.
I will take a whole load of photos and post them at some point of the weekend. In the meantime if you have any questions, I am happy to answer them.
One last thing, I must say - and this might be becuase its mine - but I feel that my unit is better than that of my friend who bought his 419 from Currys when the offer was on (free stand & speakers). Maybe there was some truth in the post that suggested that earlier units might have been 'grey imports' or had poor quality control?
Another (very) satisfied owner then. My thanks to both Samsung and Empire Direct.
Ben benieuwd naar de foto's.
Post van vandaag op avforums.com
Was the almost two month wait worth it...Yes, I seem to have a good one (touches wood).
So where to begin, firstly this unit is b-l-o-o-d-y h-e-a-v-y! I can not stress this enough. I work out almost every day and pretty much had to lay down and have a rest after lifting the unit it out of the box and building the stand!
That's right, it definately comes with a matching Samsung stand when ordered from Empire Direct. The stand was easy to build and really looks nice but be careful not to overtighten the screws on the feet as they will come through the wood (had a near miss there).
The next thing that struck me was the size, compared to my 28" widescreen JVC, the Samsung is a monster! It really looks the business and had my three year old daughter very excited about the prospect of watching c-beebies on her new 'giant telly'! To be honest I thought there wouldn't have been a noticable difference in size but it was really apparant and a nice surprise.
So, set everything up and my daughter turned it on, another nice touch as the unit ommited a pleasent welcome beeping sound, like a little tune.
Let the auto set up run, set the clock and before adjusting any settings switched the Xbox 360 on and loaded Geometry Wars. Much to my relief, the geometry was excellent and comparible to my JVC with only one vertical line 'slightly' and I emphasis slightly, bent towards the far right of the grid pattern. Funnily enough this was the same as my JVC.
Turned on DVD (Samsung DVDR135) and set the picture to Custom and adjusted two settings, Contrast +5 to 75, Colour +5 to 50. I can't remmber off hand but think everything else was left as 50 (in work now but will check).
The above settings were also perfect for Xbox 360 and Freeview and saved a fair amount of tweaking. The colour is incredibly vibrant and the picture sharp without being overly contrasty (is that a word)?
After an hour of C-Beebies to appease the little one, I got to play a little Xbox and mess around with the upscaling on the DVD player.
The Xbox was set to 720p (I hear this is the preferred option) and running through componant was the business. All of my games took on a whole new look and felt almost new again. I must stress that the high definition output on this televison does look different from the in store display LCDs that Microsoft use to display the 360. I always though they looked incredibly sharp but rather dark. On the Samsung HD CRT, the colours are vivid and the images look sharp without taking on a false appearence, like cut glass. The image is already leagues above SD gaming and the television picture hasn't settled yet. There is detail in the images that just wasn't 'there' before.
Popped on the DVD player (connected via HDMI) and messed around with the upscaling options. A quick button press takes you to either 576, 720p or 1080i. On 1080i the image seemed to shudder slighly giving the impression of being on a roller coaster. Scaled through the options again and it was fine but scaling through again brought back the orginal result. Decided that I wasn't sure about an interlaced image anyway and as I couldn't notice any difference between 720p and 1080i, I left things set on the former.
There was however a vast difference between the standard definition and the upscaled 720p, literally night and day.
We watched Charlie & the Chocolate Factory (Tim Burton version) and despite having seen the movie countless times, we were blown away by the image quality. Again, colour was incredibly rich with detail that wasn't originally noticible. Watching the movie in 720p was much more akin to seeing the film in the cinema and me and my wife were consistantly amazed at how amazing the image being produced by the Samsung was. My daughter was, as usual captivated by the film and what set out to be us watching the beginning, turned into us watching the whole film.
On to Freeview. Some tweaking of the boxe's settings to come tonight as I actually prefer the S-Video output on my Phillips box to the RGB setting that it is currently on but so far things are looking good. I couldn't find a way of having the 409 accept an SVHS signal through scart as I did previously so have to find an alternate lead. Have one somewhere! Image quality is great, although artifacts are noticable on some of the channels with less bandwith. These artifacts weren't noticable on my smaller JVC. I will report back on my tweaking later but overall am happy with the image displayed on my hastily set up box.
So what have I missed...
The television is Slim for the size, but no slimmer than my 28" JVC so I wasn't really able to appreciate the difference.
I wasn't in when the unit was delivered but the courier service was great and they put the unit and stand in my front room and opened the box to check for screen damage. They did not take the TV out of the box though, I had that 'pleasure'. I must stress that someone was in when they arrived and they didn't gain entry to my front room by dodgy means.
Remote is nice and instinctive to use although it is confusingly similar to my DVD remote (had much stress last night with this)!
Manual is tiny and not overly informative but to be fair it really doesn't have to be as the TV is user friendly and intuative. Packaging is nice and sturdy.
As previously reported, there is a mesh pattern visable on both the left and right hand sides of the screen when up very close to the screen and some 'slight' (emphasied again) blurring in the bottom left and righthand corners. None of this is enough to even slightly mar viewing, let alone ruin it. Believe me I really tried to find fault with this unit.
I will take a whole load of photos and post them at some point of the weekend. In the meantime if you have any questions, I am happy to answer them.
One last thing, I must say - and this might be becuase its mine - but I feel that my unit is better than that of my friend who bought his 419 from Currys when the offer was on (free stand & speakers). Maybe there was some truth in the post that suggested that earlier units might have been 'grey imports' or had poor quality control?
Another (very) satisfied owner then. My thanks to both Samsung and Empire Direct.
Ben benieuwd naar de foto's.
Post van vandaag op avforums.com
Guido er zijn ook mensen die al 720p en 1080i materiaal bekijken via een CRT-projector (BD800 & Sony)en TFT (1440x900) alle via HTPC, zoals ik, die ook nog een 2e TV/VDR-portal zoeken.Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 22:26:
[...]Vraag je aan de mensen die wel normaal kunnen reageren op de inhoud van een post en een iq hoger dan een koelkast hebben: Waarom kiezen jullie voor crt? Natuurlijk om de prijs, maar waarom nog meer? het logische antwoord daarop zou zijn "om de mooiere kleuren dan bij een tft"
...........
Je kijkt zelf via een BD800, vindt je nu werkelijk dat een PW9551 een goed alternatief voor je is om 720P materiaal me te kijken?
Op het moment is de Samsung 32Z409 één van de weinige mogelijke opties, maar is de weergave niet zo geweldig dan wacht ik tot een volgende optie, de kwaliteit van mijn 32" philips matchline stoort mij nu al redelijk, terwijl visite vaak nog een positivere mening heeft.
Eigenlijk ben ik opzoek naar een redelijk geprijst scherm met native 1080p met ingebouwde PAL/SECAM tuner van 32" en dan is de keuze volgens mij niet zo groot
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Verwijderd
Daar ben ik nu idd mee bezig, mijn barco gaat de deur uit omdat ik naar de zolder verhuis met mijn ht en daar is projectie niet meer mogelijk. Daarbij doe ik niet veel meer met projectie en kijk ik meer naar mijn sd-tvDomba schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 23:39:
[...]
Guido er zijn ook mensen die al 720p en 1080i materiaal bekijken via een CRT-projector (BD800 & Sony)en TFT (1440x900) alle via HTPC, zoals ik, die ook nog een 2e TV/VDR-portal zoeken.
Je kijkt zelf via een BD800, vindt je nu werkelijk dat een PW9551 een goed alternatief voor je is om 720P materiaal me te kijken?
Ik ben nu opzoek naar een mooi amerikaans model dat ik misschien laat shippen, de philips 32pw9551 was misschien een optie geweest, beter nog dan de samsung idd.
Ik wil een 32hs serie van sony of misschien zelfs wel 34 of 36". Daar betaal je er 500/600$ voor een heel mooi modelletje, komt er misschien nog 300$ bij en je bent alsnog voor 7/800 euro klaar
heeft dat iets te maken met de 9551 dan? de weergave is (zeker na calibratie) van de 9551 echt wel goed. Dan nog, je kijkt niet alleen 720p, van een dvd moet je ook kunnen genieten op een scherm, niet alleen van het native draaiende materiaal (in geval van lcd dan)Op het moment is de Samsung 32Z409 één van de weinige mogelijke opties, maar is de weergave niet zo geweldig dan wacht ik tot een volgende optie, de kwaliteit van mijn 32" philips matchline stoort mij nu al redelijk, terwijl visite vaak nog een positivere mening heeft.
Denk dat die 4/5 films die je ook daadwerkelijk hebt op 1080p niet echt tot zijn recht komen op een 32".Eigenlijk ben ik opzoek naar een redelijk geprijst scherm met native 1080p met ingebouwde PAL/SECAM tuner van 32" en dan is de keuze volgens mij niet zo groot
Niet echt. Hou je er rekening mee dat Amerikaanse toestellen alleen maar 480i, 480p, 720p en 1080i aan kunnen, en dan ook nog op 60Hz? Wij hebben hier 576i, 576p, 720p en 1080i op 50Hz.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 07:43:
Ik ben nu opzoek naar een mooi amerikaans model dat ik misschien laat shippen, de philips 32pw9551 was misschien een optie geweest, beter nog dan de samsung idd.
Ik wil een 32hs serie van sony of misschien zelfs wel 34 of 36". Daar betaal je er 500/600$ voor een heel mooi modelletje, komt er misschien nog 300$ bij en je bent alsnog voor 7/800 euro klaar.
Juist om die reden volg ik deze samsung treed, omdat ik daarmee 2 brontype kan combineren,Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 07:43: Dan nog, je kijkt niet alleen 720p, van een dvd moet je ook kunnen genieten op een scherm, niet alleen van het native draaiende materiaal (in geval van lcd dan)
1080p gedownscaled materiaal op 720p en PAL van mijn VDRportal (2xsat +kabel) in de woonkamer kan weergeven. DVD's kijk ik op mijn Barco of Sony.
Waaruit maak je op dat het films zouden moeten zijn en echt logisch dat ik die wil bekijken op een 32" TV en aan een Dell 3007WFP zitten voor mij te veel praktische problemen om die in de woonkamer te kunnen gebruiken een TV als de Samsung WS-32Z409 is toch een stuk minder diefstal gevoelig.Denk dat die 4/5 films die je ook daadwerkelijk hebt op 1080p niet echt tot zijn recht komen op een 32".
Als ik tijd heb bezoek ik winkels met mijn laptop en test-DVD op zoek naar een goede display die ik ook in een heldere omgeving kan gebruiken op de manier zoals ik dat hier al eerder heb neergezet hier. Ik ben tevreden als ik een TV vindt die beide source types goed kan weergeven
en voor mij is dit acceptable voldoende
Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant
Als iemand nu echt een leuke CRT monitor zoekt, dan moet hij eens bij de professionele site van Sony zoeken naar de BVM-A32E1WM. Dan heb je wat leuks in huis, en de buurman heeft hem niet.
En wederom roept Guido maar wat.Ik wil een 32hs serie van sony of misschien zelfs wel 34 of 36". Daar betaal je er 500/600$ voor een heel mooi modelletje, komt er misschien nog 300$ bij en je bent alsnog voor 7/800 euro klaar
Buiten het niet geheel onbelangrijke argument van grunnsat, aangezien wij hier pal ontvangen, lijkt het mij onwaarschijnlijk om deze 32 inch televisie voor minder dan 800 dollar te kopen (nieuw tenminste).
Verder komt hier nog een leuk btw percentage bij. Dan moet er nog een behoorlijk bedrag aan verzendkosten betaald worden voor een pakketje van minimaal 70 kg naar Europa.
En dit alles als je een winkel vindt die hem naar Nederland wil verschepen, aangezien de meeste winkels deze televisie nog niet eens naar Hawaii of Alaska verschepen.
Bij TNT betaal je voor economy express (de goedkope verzendmethode) voor een pakketje van 70 Kg Euro 805,97 richting de VS en Euro 925,99 voor een pakketje van de VS naar Europa.
Verder dienen pakketjes van boven de 70 Kg op een pallet te worden aangeleverd.
Dus Guido laat maar een paar foto's zien, zodra je de televisie hebt. En het liefst met een raster om de geometrie te kunnen beoordelen.
Verder dienen pakketjes van boven de 70 Kg op een pallet te worden aangeleverd.
Dus Guido laat maar een paar foto's zien, zodra je de televisie hebt. En het liefst met een raster om de geometrie te kunnen beoordelen.
[ Voor 63% gewijzigd door Dark Matter op 28-07-2006 11:57 ]
Verwijderd
So? een HS kan trouwens op meerdere frequenties scannen, dan zal 50hz ook geen probleem zijn.grunnsat schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 09:50:
[...]
Niet echt. Hou je er rekening mee dat Amerikaanse toestellen alleen maar 480i, 480p, 720p en 1080i aan kunnen, en dan ook nog op 60Hz? Wij hebben hier 576i, 576p, 720p en 1080i op 50Hz.
Daarbij zijn alle HD films op het internet toch 60hz omdat die in amerika zijn opgenomen, of tenminste, hetzelfde systeem. Wat is dan in godsnaam het probleem? En tv kijk ik toch bijna niet, boeie dat er geen tuner in zit
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 16:27 ]
Verwijderd
Wederom? waar de fuk lul jij over? ik heb het 1 niet eens over nieuw en 2, dan betaal je toch 20% extra, ik snap al die commotie niet, je bent uiteindleijk nog steeds goedkoper uit dan een fatsoenlijke tft/plasma. En wat je daarna lult over de verzendkosten zal ook wel meevallen, er zijn mensen die onix speakers verschepen van 40kg/stuk en die betalen ook niet meer dan 200$, ofterwijl, jij lult maar wat.Dark Matter schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:34:
[...]
En wederom roept Guido maar wat.
Buiten het niet geheel onbelangrijke argument van grunnsat, aangezien wij hier pal ontvangen, lijkt het mij onwaarschijnlijk om deze 32 inch televisie voor minder dan 800 dollar te kopen (nieuw tenminste).
Verder komt hier nog een leuk btw percentage bij. Dan moet er nog een behoorlijk bedrag aan verzendkosten betaald worden voor een pakketje van minimaal 70 kg naar Europa.
En dit alles als je een winkel vindt die hem naar Nederland wil verschepen, aangezien de meeste winkels deze televisie nog niet eens naar Hawaii of Alaska verschepen.
Verwijderd
de kwelling van afgunst is als een zandkorrel in het oogDark Matter schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:52:

Dus, stop met mij af te zeiken en kijk zelf even verder dan je neus lang is.
tja, de mensen die geinteresseerd zijn in deze tv willen juist wel tv kunnen kijken, en hd materiaal afspelen op hetzelfde apparaat. Dus voor ons is het wel degelijk interessant of er een tuner in zit.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:17:
[...]
So? een HS kan trouwens op meerdere frequenties scannen, dan zal 50hz ook geen probleem zijn.
Daarbij zijn alle HD films op het internet toch 60hz omdat die in amerika zijn opgenomen, of tenminste, hetzelfde systeem. Wat is dan in godsnaam het probleem? En tv kijk ik toch bijna niet, boeie dat er geen tuner in zit
dat mag toch?
Is een leuk modeltje, maar staat in de prijslijst die ik van sony heb van 31-03-06 voor de adviesprijs van € 58900,-- excl. BTW. De inkoopprijs ligt wel wat lager maar toch zoek ik graag nog even verder in een nog lagere prijsklasse.grunnsat schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 11:07:
Als iemand nu echt een leuke CRT monitor zoekt, dan moet hij eens bij de professionele site van Sony zoeken naar de BVM-A32E1WM. Dan heb je wat leuks in huis, en de buurman heeft hem niet.
Deze mensen maken van een andere transport mogelijkheid gebruik dan de manier die Dark Matter vanuit gaat (van deur tot deur), maar zijn prijs is zelfs iets lager dan die wij hebben met TNT.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:19: En wat je daarna lult over de verzendkosten zal ook wel meevallen, er zijn mensen die onix speakers verschepen van 40kg/stuk en die betalen ook niet meer dan 200$, ofterwijl, jij lult maar wat.
Als je iets met beeldbuis wilt verschepen moet je het doen zoals Curt Plame vanuit Canada doet.
(luchthaven tot luchthaven)
Ik heb even in de lijst opgezocht: er zijn tenminste 34 films op 1080p released de meeste op 60 Hz, maar ik kan veel meer 1080i films en documetaries vinden die 50 Hz en veel van die 1080i50Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:17:
zou ik maandag al geleverd kunnen krijgen. Volgens mij kan je geen 1080p signaal naar de samsung sturen alleen 1080i.
Jij kijkt misschien geen TV, maar voor mij is een ingebouwde tuner een vereiste op deze plek.
Kijk eens naar een Cinema HD of Dell 3007WFP monitor, dan hoef je helemaal niet druk te maken om geometrie, hebben alleen geen tuner ingebouwd zitten en kunnen niet met elke videokaart worden aangestuurd. Als je een beetje zoekt vindt je de Apple al voor € 1500 en Dell 3007WFP ergens vanaf € 1750,--
[ Voor 69% gewijzigd door Domba op 28-07-2006 18:42 ]
Het is ook nooit goed hè, kom je met een leuke oplossing is tie weer te duur!Domba schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 17:10:
Is een leuk modeltje, maar staat in de prijslijst die ik van sony heb van 31-03-06 voor de adviesprijs van € 58900,-- excl. BTW. De inkoopprijs ligt wel wat lager maar toch zoek ik graag nog even verder in een nog lagere prijsklasse.
In ieder geval laat het wel zien dat CRT nog steeds gebruikt wordt voor doeleinden waar alleen de beste beeldkwaliteit geldt.
Guido jij bent grappig, hoe kan ik nou afgunstig zijn op een tweedehands televisie die je niet hebt?Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 16:20:
[...]
de kwelling van afgunst is als een zandkorrel in het oog
Dus, stop met mij af te zeiken en kijk zelf even verder dan je neus lang is.
Verder is het wel degelijk een probleem om op een ntsc televisie goed pal beeld te laten zien, dus zou ik me nog maar eens bedenken om die televisie te laten overvliegen/varen.
Btw ik ga ook sparen voor die BVM-A32E1WM.
[ Voor 5% gewijzigd door Dark Matter op 28-07-2006 18:22 ]
Nog niet helemaal.grunnsat schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:10:
[...]
Het is ook nooit goed hè, kom je met een leuke oplossing is tie weer te duur!. Maar gelukkig heb ik een site gevonden waar hij wat goedkoper is, slechts € 34.967,00 ex. BTW. Komt dat meer in de richting?
In ieder geval laat het wel zien dat CRT nog steeds gebruikt wordt voor doeleinden waar alleen de beste beeldkwaliteit geldt.
Zijn er al Samsung WS-32Z409's gesignaleerd met productie datum eind mei/ begin juni?
Verwijderd
Jij reageert met net zulke onzinnige teksten, moet ik die soms ook serieus nemenDark Matter schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 18:22:
[...]
Guido jij bent grappig, hoe kan ik nou afgunstig zijn op een tweedehands televisie die je niet hebt?

Het is ook een probleem om ntsc te weergeven op een pal tv --> bijna al het high def materiaal komt uit de US --> bijna alles ntsc. Dan heb je dus uberhaupt niets aan een europese samsung.Verder is het wel degelijk een probleem om op een ntsc televisie goed pal beeld te laten zien, dus zou ik me nog maar eens bedenken om die televisie te laten overvliegen/varen.
Btw ik ga ook sparen voor die BVM-A32E1WM.
Het werkt alleen heel anders, lang verhaal
en @ pianoman: ja, so, zeg ik dat het voor jullie misschien een optie is dan? ik heb het over mezelf, of mag dat nit in jullie heilige thread? kom op man. Daarbij kan je er altijd nog een of andere exgterne tuner aanhangen toch? Ik dacht dat jullie allemaal hdtv willen, dus dan ga je er later toch ook een hdtv tuner aanhangen? dan heb je dat interne ding toch nite nodig.
Trouwens, tot het vliegveld is het prima toch? Maargoed, ik zal jullie niet lastigvallen met zaken die jullie kennelijk niet interesseren als het totaal geen optie is die aan alle eisen voldoet.
Ja die van mij was van juni ..en was ook k*tDomba schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:01:
[...]
Nog niet helemaal.
Zijn er al Samsung WS-32Z409's gesignaleerd met productie datum eind mei/ begin juni?
Verwijderd
Ik heb vandaag de Samsung tv toch maar weer besteld, dit keer annuleer ik de bestelling niet. Jullie kunnen dus over plusminus 4 weken(dan ben ik terug van vakantie) allemaal vragen aan mij stellen over de tv, heb er genoeg tijd voor (ben student).
Beste Guido, ieder fatsoenlijk Europees TV toestel kan al jaren minimaal over de input aansluitingen NTSC weergeven. De betere toestellen kunnen ook NTSC via de tuner ontvangen. Omdat Amerikanen zelden behoefte hebben aan informatie van buiten Amerika, kan bijna geen enkel Amerikaans video apparaat iets met PAL doen. Als je de specificaties van de Samsung goed bestudeerd zou hebben, dan had je kunnen lezen dat de Samsung zowel alle Europese als alle Amerikaanse TV normen kan weergeven, m.u.v. 1080p.Verwijderd schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 19:05:
Het is ook een probleem om ntsc te weergeven op een pal tv --> bijna al het high def materiaal komt uit de US --> bijna alles ntsc. Dan heb je dus uberhaupt niets aan een europese samsung.
Inderdaad een lang verhaal. Dus hoef je dat niet uit te leggen want je snapt het allemaal zo goed.bijna al het high def materiaal komt uit de US --> bijna alles ntsc. Dan heb je dus uberhaupt niets aan een europese samsung.
Alleen is High Definition nu net de opvolger van pal/secam/ntsc, oftewel High Definition heeft niks met ntsc te maken, behalve dat het beide uitzendformaten van televisie zijn.

Verwijderd
jij hebt het hier allemaal over het formaat, deze heeft ook zijn eigen vernieuwingsfrequentie, ofwel, dit heeft er al helemaal niets meer mee te maken, wat dacht je van 1080i60 of 1080i50?Dark Matter schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 21:43:
[...]
Inderdaad een lang verhaal. Dus hoef je dat niet uit te leggen want je snapt het allemaal zo goed.
Alleen is High Definition nu net de opvolger van pal/secam/ntsc, oftewel High Definition heeft niks met ntsc te maken, behalve dat het beide uitzendformaten van televisie zijn.
[afbeelding]
edit: ik vind trouwens echt dat je moet stoppen met mij belachelijk maken? je hebt het nog steeds niet bij het rechte eind hoor

@grunnsat, met die scanfrequenties kan ook een bijna elke willekeurige hdtv uit amerika 50hz weergeven. dat gaat gewoon in scanbereik.
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2006 22:06 ]
Waar Guido op doelt is, als je uitgaat van een film met 24 beelden/s dat je te maken krijgt met
"Pal speed up" op "telecine judder".
Pal speed up
Om van 24 pics/s naar 25 pics/s versnel je voor PAL met 4,2% of door 11 maal 2 fields weer te geven en voor het 12e frame 3 fields. ("2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:3 puldown")
Voor NTSC wordt meestal gebruik gemaakt van het 2:3 pulldown principe.
Met vertraagt de frame rate eerst met 0.1% van 24 frames naar 23,976 frames, nu heb je 4 frames voor 5 frames NTSC-video die eigenlijk op 29,97 hz loopt (1080i60 is in feite 59,95 Hz) Nu kun je dit ook bereiken door 3 fields en 2 fields weer te geven.
Nu is afhankelijk of telecine hardcoded (het fields is gecorrigeerd voor 50 of 60 Hz) is softcoded
(24 frames of 23,976 frames voorzien van flages) in je bronmateriaal aanwezig is en hoe je afspeel en weergave apparatuur hiermee omgaat hoeveel je daarvan waarneemt.
Hier staat het summier wat netter en hier wat uitgebreider
Pal speed up
Om van 24 pics/s naar 25 pics/s versnel je voor PAL met 4,2% of door 11 maal 2 fields weer te geven en voor het 12e frame 3 fields. ("2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:2:3 puldown")
Met vertraagt de frame rate eerst met 0.1% van 24 frames naar 23,976 frames, nu heb je 4 frames voor 5 frames NTSC-video die eigenlijk op 29,97 hz loopt (1080i60 is in feite 59,95 Hz) Nu kun je dit ook bereiken door 3 fields en 2 fields weer te geven.
Nu is afhankelijk of telecine hardcoded (het fields is gecorrigeerd voor 50 of 60 Hz) is softcoded
(24 frames of 23,976 frames voorzien van flages) in je bronmateriaal aanwezig is en hoe je afspeel en weergave apparatuur hiermee omgaat hoeveel je daarvan waarneemt.
Verwijderd
ExactDomba schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:01:
Waar Guido op doelt is, als je uitgaat van een film met 24 beelden/s dat je te maken krijgt met
Pal speed up
Als je eerder bedoelde met de 32HS serie van Sony onder andere de modelen KV-32HS420 en KV32HS510 dan ligt PAL formaat (of HD formaat via 24--> 50 fields routes) toch wat moeilijker. Deze modelen maken gebruik van CineMotionT Reverse 3-2 Pulldown Technology en de interne tuner accepteert alleen maar NTSC
[ Voor 6% gewijzigd door Domba op 29-07-2006 00:05 . Reden: HD 24-->50 toegevoegd ]
Verwijderd
Nu praten we natuurlijk over het formaat pal. (576x768 oid). Maar 1080i50 zou geen probleem moeten zijn (dus de frequentie van pal). Ook zou pal over dsub (wat een aantal modellen hebben) geen probleem moeten zijn, of over component (het is dus svhs waar hij geen pal op accepteerd waarschijnlijk)Domba schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 23:54:
[...]
Als je eerder bedoelde met de 32HS serie van Sony onder andere de modelen KV-32HS420 en KV32HS510 dan ligt PAL formaat (of HD formaat via 24--> 50 fields routes) toch wat moeilijker. Deze modelen maken gebruik van CineMotionT Reverse 3-2 Pulldown Technology en de interne tuner accepteert alleen maar NTSC
Daarbij: accepteert de samsung 1080i60 dan? of 48hz interlaced 1080? anders is al het materiaal dat te vinden is, dus uit de us, ook niet acceptabel om naar te kijken.
Uit het manual van de Samsung:Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:33:
[...]
Nu praten we natuurlijk over het formaat pal. (576x768 oid). Maar 1080i50 zou geen probleem moeten zijn (dus de frequentie van pal). Ook zou pal over dsub (wat een aantal modellen hebben) geen probleem moeten zijn, of over component (het is dus svhs waar hij geen pal op accepteerd waarschijnlijk)
Daarbij: accepteert de samsung 1080i60 dan? of 48hz interlaced 1080? anders is al het materiaal dat te vinden is, dus uit de us, ook niet acceptabel om naar te kijken.
480i/50Hz : component
480i/60Hz : component
480p/50Hz : component + hdmi
480p/60Hz : component + hdmi
576i/50Hz : component
576i/60Hz : component
576p/50Hz : component + hdmi
576p/60Hz : component
720p/50Hz : component + hdmi
720p/60Hz : component + hdmi
1080i/50Hz : component + hdmi
1080i/60Hz : component + hdmi
Samsung ws-32z409 accepteert volgens de documentatie 1080i50 en 1080i60, dat weergegeven wordt op 100 Hz, ik heb maar weinig kunnen vinden hoe een aangeboden videosignaal in de samsung intern verwerkt wordt.Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 10:36:
precies, het is de omzetting naar pal/25 en cinema die het verneukt, is de samsung dan wel geschikt voor het hdmateriaal wat nu te vinden is?
Een link naar de service manaul zou welkom zijn.
Of HDmateriaal goed wordt weergegeven ligt voornamelijk bij de afspeelapparatuur of deze instaat is het juiste signaal op de juiste poort aan te kunnen bieden. de Samsung 32z409 heeft niets met dit proces te maken, deze mag je alleen beoordelen hoe goed een bepaald signaal type wordt weergegeven. Het bronmateriaal kan heel wat bewerkingen ondergaan hebben voordat deze bij de samsung aangekomen is, weet wat je aanbied voordat je de weergave beoordeeld.
Verwijderd
iddDomba schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 12:53:
[...]
Samsung ws-32z409 accepteert volgens de documentatie 1080i50 en 1080i60, dat weergegeven wordt op 100 Hz, ik heb maar weinig kunnen vinden hoe een aangeboden videosignaal in de samsung intern verwerkt wordt.
Een link naar de service manaul zou welkom zijn.
Ik heb dat inderdaad al ergens eerder gelezen, je kan dat 100hz gezeik niet uitzetten
De vraag is dan natuurlijk, hoe zet hij het van 60hz om naar 100hz?
Dit redelijk opmerkelijke stukje vond ik hier
, wellicht goed nieuws !? Iemand hier ook al van gheoord?
Quick Question(for those who don't want to read the whole back story) :
I'm about to get in the 06' Samsung SlimFit TX-S3082 and I was wondering how it holds up since I can't find any critical reviews of it anywhere. Does it still suffer from the same defects of the previous model?
----
Back Story :
Well I used to have the older model of the SlimFit TXS3082 which I bought last year. I liked it alot but it did have its defects. Screen scaling was pretty bad. And at top top right of screen there was some wierd problem going on with some pixels, but I think that was a common problem in those models.
Anyways a couple of months ago my friends and I were using the TV and all of a sudden we noticed strange color spots in certain locations. And then in a week major blurriness appeared on the sides of the screen which made the picture look pretty terrible on its sides. So about 3 weeks ago I had a someone from Samusung come to fix my model and he switched some boards out fixing the blur, made the scaling a lot better, and overall made the picture a lot better. The next day I used the TV it was great but then all of a sudded, the screen flashed and the major blur was back. Dang.
Anyways I called Samsung back and then said they would send a breand new set over by the end of the month. Its been 2 weeks from that call and they just called back an huor ago and they said "Would you like the 06' model or the same model as your current one?" I of course took the newer TX-S3082 model.
Does anyone know how this model holds up? I can't find any critical reviews on it but for its price and 2 HDMI ports it doens't saound that bad, but does it suffer from the same defects of it's previous model?
Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.
Wat meer discussie over de TX-S3082
Dit noemt Philips digitale scan, hoe Samsung dat noemt weet ik niet
Graag een link naar zo'n "100hz gezeik"Verwijderd schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 17:51:
Ik heb dat inderdaad al ergens eerder gelezen, je kan dat 100hz gezeik niet uitzetten
Je fields worden weggeschreven in een digitale buffer die 100 keer per seconde wordt weergegeven.De vraag is dan natuurlijk, hoe zet hij het van 60hz om naar 100hz?
Dit noemt Philips digitale scan, hoe Samsung dat noemt weet ik niet
Ik zie anders maar 1 HDMI poortspyros schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:28:
Dit redelijk opmerkelijke stukje vond ik hier, wellicht goed nieuws !? Iemand hier ook al van gheoord?
[...]

en een RJ45 aansluiting??? Volgens mij is dit een beeld van een volkomen ander apparaat...
Op deze pagina zijn wat gebruikers ervaringen te vinden van de TX-S3082. Wat ik me eigenlijk afvraag is, zijn de WS32Z409 en de TX-S3080 hetzelfde model? Ik kan op de samsung site via de link hierboven niks vinde n over de WS-32Z409. Als dat zo is zit er namelijk een opvolger voor de Z409 aan te komen in de vorm van de TX-S3082
. Dat plaatje van de achterkant is volgens mij van de TX-S3080, op de site staat dat er in de 3082 2hdmi poorten op zitten dus zal wel zo zijn dan. En de RJ45 is voor de service/programming port oid
-=-
Opvolger? Dit is een 30" en geen 32". Niet echt een opvolger 
Info:
30” Models
Samsung’s breakthrough TX-S3082WH 30” SlimFit HDTV is 30% slimmer than a conventional CRT TV, making it the world’s slimmest 30” CRT at 16” deep. The Nano Pigment Screen produces deeper colors, higher contrasts and a wider range of color expression throughout the entire screen, providing a more vibrant picture than current CRT TVs. The speakers are placed on the side of the unit for a wide-screen design impact that visually complements the 16:9 aspect ratio. The silver bezel provides a cohesive look for the front of the set, creating a unity of style that is elegant and modern. The built-in HDTV tuner (ATSC/NTSC) lets users access the latest digital broadcasts, while progressive scan and 3:2 pull down deliver a crisp, flicker-free picture. The TX-S3082WH offers two HDMI (High-Definition Multimedia Interface) digital connections so users can enjoy both digital picture and digital sound. Two auto sensing HD/DVD component video inputs allow for true HD resolution from high definition peripherals. And SRS audio technology combines with the 20-watt built-in speakers to provide robust sound quality for a true home cinema experience.
The TX-S3080WH 30” Wide SlimFit HDTV features built-in speakers on the bottom, making the unit the perfect solution for narrower TV cabinets. The 16” slim depth SlimFit CRT provides an easy fit at the heart of every home entertainment center. Samsung’s 30” Wide SlimFit features a built-in HDTV tuner (ATSC/NTSC) meeting the industry guidelines for tuning free over the air digital broadcasts. The finer pixel dot pitch flat CRT improves picture resolution and brightness, while 3:2 pull down film frame rate correction keeps the picture smooth. With an INVAR shadow mask and color temperature adjustments, the TX-S3080WH maximizes response to temperature changes, providing clearer, more accurate picture. Velocity scan modulation improves edge detail, while SRS Sound 5.1 processing provides quality 20-watt stereo audio. The TX-S3080WH offers true compatibility with high-resolution progressive scan DVD players with the HD/DVD component video input (auto sensing) and digital signal processing. Two HDMI inputs provide optimal signal transfer from all of the latest digital peripheral devices. The TX-S3080WH also comes with a multi-function universal remote control for added convenience.
The 30” TX-S3082WH will be available in March 2006 for $999 MSRP.
The 30” TX-S3080WH will be available in March 2006 for $999 MSRP.
Info:
30” Models
Samsung’s breakthrough TX-S3082WH 30” SlimFit HDTV is 30% slimmer than a conventional CRT TV, making it the world’s slimmest 30” CRT at 16” deep. The Nano Pigment Screen produces deeper colors, higher contrasts and a wider range of color expression throughout the entire screen, providing a more vibrant picture than current CRT TVs. The speakers are placed on the side of the unit for a wide-screen design impact that visually complements the 16:9 aspect ratio. The silver bezel provides a cohesive look for the front of the set, creating a unity of style that is elegant and modern. The built-in HDTV tuner (ATSC/NTSC) lets users access the latest digital broadcasts, while progressive scan and 3:2 pull down deliver a crisp, flicker-free picture. The TX-S3082WH offers two HDMI (High-Definition Multimedia Interface) digital connections so users can enjoy both digital picture and digital sound. Two auto sensing HD/DVD component video inputs allow for true HD resolution from high definition peripherals. And SRS audio technology combines with the 20-watt built-in speakers to provide robust sound quality for a true home cinema experience.
The TX-S3080WH 30” Wide SlimFit HDTV features built-in speakers on the bottom, making the unit the perfect solution for narrower TV cabinets. The 16” slim depth SlimFit CRT provides an easy fit at the heart of every home entertainment center. Samsung’s 30” Wide SlimFit features a built-in HDTV tuner (ATSC/NTSC) meeting the industry guidelines for tuning free over the air digital broadcasts. The finer pixel dot pitch flat CRT improves picture resolution and brightness, while 3:2 pull down film frame rate correction keeps the picture smooth. With an INVAR shadow mask and color temperature adjustments, the TX-S3080WH maximizes response to temperature changes, providing clearer, more accurate picture. Velocity scan modulation improves edge detail, while SRS Sound 5.1 processing provides quality 20-watt stereo audio. The TX-S3080WH offers true compatibility with high-resolution progressive scan DVD players with the HD/DVD component video input (auto sensing) and digital signal processing. Two HDMI inputs provide optimal signal transfer from all of the latest digital peripheral devices. The TX-S3080WH also comes with a multi-function universal remote control for added convenience.
The 30” TX-S3082WH will be available in March 2006 for $999 MSRP.
The 30” TX-S3080WH will be available in March 2006 for $999 MSRP.
[ Voor 95% gewijzigd door Resinman op 02-08-2006 15:26 ]
Het is al vaker vermeld, maar in the US worden beeldbuizen geclassificeerd naar de diagonaal van het zichtbare beeld, in Europa naar de diagonaal van de buitenkant van het glas van de beeldbuis. Het verschil is zo'n 2", dus 30"US = 32"EUR. Conclusie: de 3082 heeft dezelfde beeldbuis als de 409.Verder lijkt het mij dat de 3080 en 3082 een ouder chassis hebben als de 409.
Bedankt voor de info. Wel vreemd dat deze oudere toestellen wel 2x HDMI hebben.grunnsat schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:40:
Het is al vaker vermeld, maar in the US worden beeldbuizen geclassificeerd naar de diagonaal van het zichtbare beeld...
Toch zien de TX-S3082 en de WS-32Z409T er precies hetzelfde uit. Alleen heeft de 3082 dus o.a. 2 hdmi. Is toch best leuk aangezien ze beiden ongeveer even duur zijn.
-=-
Maar niet 2 x scartResinman schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:57:
[...]
Bedankt voor de info. Wel vreemd dat deze oudere toestellen wel 2x HDMI hebben.
Ik volg het forum nou toch al een tijdje, maar nog steeds is mij niet duidelijk in hoeverre deze tv nou 'relaxt' is. Ik ben zelf van plan om hem te gaan gebruiken als hdtv voor mijn xbox 360, en verder wat dvd'tjes kijken. Ik heb geen digitale verbinding, gewoon analoge kabel. Is de beeldbuis nou echt zo slecht dat ook hier het beeld kut bij zal zijn?
Ik zit dus met hetzelfde dilemma. Zeker het feit dat de tv 10cm meer beelddiagnaal heeft dan m'n huidige tv, én dat hij juist 10cm minder diep is, trekt me bijna over de streep.eqjim schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 12:50:
Ik volg het forum nou toch al een tijdje, maar nog steeds is mij niet duidelijk in hoeverre deze tv nou 'relaxt' is. Ik ben zelf van plan om hem te gaan gebruiken als hdtv voor mijn xbox 360, en verder wat dvd'tjes kijken. Ik heb geen digitale verbinding, gewoon analoge kabel. Is de beeldbuis nou echt zo slecht dat ook hier het beeld kut bij zal zijn?
Maar inderdaad, na als die verhalen over geometrieproblemen, slechte analoge beeldkwaliteit etc... ben ik een beetje huiverig om tot aanschaf over te gaan...
Desktop: Intel I7 6700k, Corsair AX760, Gigabyte Designare Z170, 16gb DDR4
zit er ookover na te denken, maar meot eerlijk zeggen. ik denk dat er heus wel mensen zijn die echt kut exemplaren hebben gekregen waarbij heel wat mis was met de geometrie. maar ik dnek ook dat de normale toestel als ie naar behoren werkt (op de manier dat samsung dat gedacht heeft) dat de geometrie problemen dan erg mee vallen.Roland_EM25 schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:28:
[...]
Ik zit dus met hetzelfde dilemma. Zeker het feit dat de tv 10cm meer beelddiagnaal heeft dan m'n huidige tv, én dat hij juist 10cm minder diep is, trekt me bijna over de streep.
Maar inderdaad, na als die verhalen over geometrieproblemen, slechte analoge beeldkwaliteit etc... ben ik een beetje huiverig om tot aanschaf over te gaan...
dus ik dnek dat ik het gewoon ga proberen. gaat het neit goed na instellingen vanuit het service menu dan kan dat ding altijd terug. maar een webwinkel zou ik dus denk ik neit doen. (tenzij echt veel goedkoper)
Onze TV hebben we nu al bijna 2 weken en ik zal eens wat foto's plaatsen morgen. Wij hebben een digitale ontvanger van Casema voor TV. Verder een Xbox360, DVD speler en een portable media speler met Component uitgang.
PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw
Als ik het goed heb begrepen is juist de kwaliteit op de analoge kabel hét grote voordeel ten opzichte van lcd/plasma, omdat de beeldbuis zowel sd als hd 1:1 kan weergeven, waar een lcd bij heel veel bronnen zal moeten scalen of deinterlacen.dangerpaki schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 23:54:
[...]
zit er ookover na te denken, maar meot eerlijk zeggen. ik denk dat er heus wel mensen zijn die echt kut exemplaren hebben gekregen waarbij heel wat mis was met de geometrie. maar ik dnek ook dat de normale toestel als ie naar behoren werkt (op de manier dat samsung dat gedacht heeft) dat de geometrie problemen dan erg mee vallen.
dus ik dnek dat ik het gewoon ga proberen. gaat het neit goed na instellingen vanuit het service menu dan kan dat ding altijd terug. maar een webwinkel zou ik dus denk ik neit doen. (tenzij echt veel goedkoper)
volgens mij kan dat best kloppen ja... maar ik denk dat als je voor deze prijs ee tv krijgt die redelijk beeld geeft, hd ready is, mooi uitziet, sd en hd redelij kanw eergeven dat we dan gewoon tevreden kunnen zijn (tenzij je een exemplaar krijgt waarbij je steeds denkt dat de tjechen buitenspel staanpianoman schreef op vrijdag 04 augustus 2006 @ 11:17:
[...]
Als ik het goed heb begrepen is juist de kwaliteit op de analoge kabel hét grote voordeel ten opzichte van lcd/plasma, omdat de beeldbuis zowel sd als hd 1:1 kan weergeven, waar een lcd bij heel veel bronnen zal moeten scalen of deinterlacen.
Gisteren naar de mediamarkt in Middelburg geweest, daar stonden de WS-32Z409 en de 28PW9551 naast elkaar. Ik had eigenlijk gehoopt dat ik snel een beslissing kon maken na even met beide TV's gespeelt.Helaas is niks minder waar ik zit nog steeds te dubben over welke TV ik nou ga nemen. De Samsung is qua design voor mij echt stukken mooier dan de philips. Een voordeel van de philips is dat deze toch wel een stukje sneller zapt tussen kanalen. Ook vond ik de beeldkwaliteit van de philips mooier, helderder. Maar ik heb ook niet echt met de instellingen van de TV's gespeeld. De Samsung die in de mediamarkt staat had ook last van geometrie probs, alleen ergerde ik mij hier niet zo aan. Ook zet ik het liefst de tv op auto-breedbeeld, zo heb je sowieso geen last van de afbuigende zwarte randen. Ik denk dat ik maar een keer op de Samsung ga gokken. Mocht het tegen vallen kan ik hem altijd nog inruilen voor de philips.
-=-
Je gebruikt een tv toch om beelden op te kijken? Dat is toch de primaire functie van jouw nieuwe aankoop? Ga dan voor het product dat (binnen jouw prijsklasse) het beste voldoet aan zijn primaire functie. Op die manier heb ik mijn keuze gemaakt, de samsung was de mindere tv qua beeld en helderheid. Die werd het dus niet.Kiezel schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 12:49:
De Samsung is qua design voor mij echt stukken mooier dan de philips. Een voordeel van de philips is dat deze toch wel een stukje sneller zapt tussen kanalen. Ook vond ik de beeldkwaliteit van de philips mooier, helderder.
Playstation 3 - PSN ID: Sw0pDiller | XBOX360 Premium - Gamertag: ZakkeWasser | DELL New Studio 17 laptop
Verwijderd
Toch ontlopen ze elkaar niet veel qua beeldkwaliteit: http://www.spiegel.de/net...e/0,1518,429111-3,00.html
Ik heb voor de Samsung gekozen (over 2 weken staat hij hier wss), als je voor de Philips kiest ga je qua design 25 jaar terug in de tijd en verpruts je je hele interieur.
Ik heb voor de Samsung gekozen (over 2 weken staat hij hier wss), als je voor de Philips kiest ga je qua design 25 jaar terug in de tijd en verpruts je je hele interieur.
Ik vind design toch ook wel belangrijk bij een tv, toch een apperaat wat vrij overheersend in mijn woonkamer aanwezig is. En nogmaals ik heb niet met de kleurinstellingen van beide tv gespeelt. Als ik dan de voor/nadelen tegen elkaar uitstreep denk ik toch dat het design net het beetje extra is dat ik voor de Samsung ga. Maar ja gelukkig dat smaken verschillenswopdark schreef op zaterdag 05 augustus 2006 @ 23:40:
[...]
Je gebruikt een tv toch om beelden op te kijken? Dat is toch de primaire functie van jouw nieuwe aankoop? Ga dan voor het product dat (binnen jouw prijsklasse) het beste voldoet aan zijn primaire functie. Op die manier heb ik mijn keuze gemaakt, de samsung was de mindere tv qua beeld en helderheid. Die werd het dus niet.
-=-
Verwijderd
Zo'n review zegt net zoveel als 1 gebruikerservaring. Ofwel, het is niet "de waarheid". Volgens mij zeg jij elke dag dat hij er over 2 weken staatVerwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 00:27:
Toch ontlopen ze elkaar niet veel qua beeldkwaliteit: http://www.spiegel.de/net...e/0,1518,429111-3,00.html
En ja, design... de philips past beter bij audiocomponenten, dat is nou eenmaal zo, zwart is al 5 jaar uit in die business. verder is het natuurlijk een kwestie van smaak.
Maar misschien heb je die niet want geluid is natuurlijk net zo belangrijk als geometrie
Niet echt hoor. Alle betere merken bieden hun spulletjes nog steeds aan in het zwart (als keuze). Ik heb vorig jaar nog een zwarte set gekocht. Veel high-end CRT TV toestellen hadden (en hebben) een zwart masker rondom de beeldbuis, dat is rustiger aan de ogen.Verwijderd schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 13:49:
En ja, design... de philips past beter bij audiocomponenten, dat is nou eenmaal zo, zwart is al 5 jaar uit in die business. verder is het natuurlijk een kwestie van smaak.
Mooi ding, maar geen DVI... terwijl het toch het mooist is als je zo'n scherm ook direct aan je PC kan hangen om HD materiaal af te spelen. Geen zin om aan te kloten met brakke tv-out.Toch maar een LCD dus
Verwijderd
Alle betere merken leveren ze default champagne, goed, er is idd nog zwart te krijgen, maar toch zie je het weinig. Dus wel echt hoor.grunnsat schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 16:55:
[...]
Niet echt hoor. Alle betere merken bieden hun spulletjes nog steeds aan in het zwart (als keuze). Ik heb vorig jaar nog een zwarte set gekocht.
net zoals de philips dus.Veel high-end CRT TV toestellen hadden (en hebben) een zwart masker rondom de beeldbuis, dat is rustiger aan de ogen.
Verwijderd
dvi --> componentsjakietrekhakie schreef op zondag 06 augustus 2006 @ 17:44:
Mooi ding, maar geen DVI... terwijl het toch het mooist is als je zo'n scherm ook direct aan je PC kan hangen om HD materiaal af te spelen. Geen zin om aan te kloten met brakke tv-out.Toch maar een LCD dus
dvi --> hdmi
anyone?