Volgens de monteur KAN Samsung het niet oplossen omdat de techniek die samsung gebruikt het gewoonweg niet aan kan, heel technisch verhaal heeft die opgehangen , maar het heeft in ieder geval te maken met die verkorte beeldbuis en die projectiehoeken.
Tevens zag ik ergens op een forum staan ( weet mijn god niet meer welke) dat 32" hier in europa 30" in Amerika is ( waarschijnlijk door de 81 cm beeldbuis en dus om rechtzaken te voorkomen)
Hang me er niet aan op.
Waarom denk je dat Philips deze beeldbuizen niet zelf gebruikt ?? ik denk dat het antwoord wel in de 32z409 topics duidelijk is. Ze kunnen de beeldbuis maken ...maar de techniek die verder dan de beeldbuis gaat kan het niet aan.
En inderdaad wat Guido zegt: Er staan nergens goede geometrie plaatjes op het net, overal is wel een kromming te vinden en dat zegt de Samsung monteur ook: " dit hebben ze allemaal ..de 1 erger dan de andere)
Die foto's met een teletex pagina op het scherm met raster ofzo zeggen absoluut niets over de geometrie. Die van mij was zo krom als een hoepel maar liet die teletext pagina wel recht zien. Alleen als je heel goed ging kijken dan zag je iets van een vervorming maar dan moest je echt heel erg goed kijken.
Wat wel zo is is het volgende. Als je hem koopt en je sluit hem aan ..kijk dan niet gelijk naar de geometrie. Laat hem eerst die 200 uur lekker zijn gang gaan en ga daarna pas klooien ( hoort niet natuurlijk) in het service menu. Die van mij heeft hier een week gestaan en de geometrie en wazigheid werd iets beter, helaas nog wel duidelijk zichtbaar op mijn TV omdat het echt erg was maar het werd wel een stuk minder.
Die van mij is retour en ik hoef geen andere meer, na mijn vakantie word het LCD , helaas niet in de prijsklasse waar BaseM in zit

( stiekem een beetje jaloers

)