Samsung WS-32Z409 CRT HDTV topic - deel2

Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste
Acties:
  • 6.197 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joey6666
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-07 14:56
Eergisteren naar BCC in Amsterdam Noord geweest, beeld was matig en verticaal waren lijnen gebogen. (stond op RTL-Z)
Vandaag in BCC Amstelveen geweest, is ie ook te bewonderen.

Oh ja was een paar weken geleden in Chiang Mai (da's een stad in Noord-Thailand) hadden ze hem ook
ander type nummer maar toch echt dezelfde.. deze was duidelijk onscherp in de rechter benedenhoek.

En toch ben ik nog steeds niet overtuigd dat het bekijken van deze tv in een winkel representatief is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

een crt heeft altijd last van verticale vervorming. Door je contrast terug te zetten los je dit op. heeft met de stroom te maken.

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sapstengel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18-07-2024

Sapstengel

Meer Sap dan Stengel

Verwijderd schreef op dinsdag 11 juli 2006 @ 15:05:
[...]

Nee maar ik weet van gebruikservaringen dat er bij de Samsung een gigantisch verschil zit in vooral ook de kleuren in SD en HD. Dat valt bijvoorbeeld ook te zien op deze foto's:

SD: http://img169.imageshack.us/my.php?image=photos0572qo.jpg
HD: http://img225.imageshack.us/my.php?image=photos0137py.jpg

SD: http://img226.imageshack.us/my.php?image=photos0427la.jpg
HD: http://img237.imageshack.us/my.php?image=photos0013yi.jpg

Persoonlijke vindt ik het ook niet interessant om de twee televisies te vergelijken in de winkel, aangezien je daar alleen televisie programma's kunt vergelijken. Voor mij is HD dan ook nog eens veel belangrijker omdat ik niet geinterreseerd ben in tv programma's erop kijken en een mooi scherm wil voor mijn Xbox 360. Als je geen interesse hebt voor HD wordt het verhaal natuurlijk anders.
Vergelijk je hier nou een Sony op SD met een Samsung op HD?
Wat heb je hiermee bewezen?

Beetje snoezelig, maar agressief | PSN: SAPJE | WoT: Dutch_Monkey_Killer | MWO: Sapstengel - Geen mens is zo slim om zijn eigen domheid te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 02-01 09:57
service menu datum :
06-06-22
dus 22 juni 2006

beeld zo krom als een hoepel, wacht nog heel ff af of ik dat kan fixen in het service menu ....

ik durf het niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 05-08 01:14
doopie schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 19:29:
service menu datum :
06-06-22
dus 22 juni 2006

beeld zo krom als een hoepel, wacht nog heel ff af of ik dat kan fixen in het service menu ....

ik durf het niet :)
welke lijnen zijn krom, de horizontale of de verticale? Die laatste zijn heel eenvoudig recht te krigen met het service menu. Kromme horizontale lijnen moeten mogelijk gecorrigeerd door de afbuigspoelen de verdraaien. NIET aan beginnen als je daar geen ervaring mee hebt, letterlijk levensgevaarlijk!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
grunnsat schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:53:
[...]

welke lijnen zijn krom, de horizontale of de verticale? Die laatste zijn heel eenvoudig recht te krigen met het service menu. Kromme horizontale lijnen moeten mogelijk gecorrigeerd door de afbuigspoelen de verdraaien. NIET aan beginnen als je daar geen ervaring mee hebt, letterlijk levensgevaarlijk!!
De verticale ..horizontaal ziet er goed uit ( voor zover ik kan zien ..heb helaas geen raster )
Verticaal is het echt bagger..ben nu al een uur bezig ...krijg ze NIET recht ..voor geen meter

Iemand ook enig idee hoe ik het beeld scherper krijg en van die ghosting af kom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insane7
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-09 23:03
Heb verleden week deze tv ook aangeschaft en ben er heel tevreden over.Had lichte geometrieproblemen maar heb deze kunnen wegregelen via service-menu.Dus er zijn wel degelijk goede toestellen te verkrijgen al besef ik ook dat ik wel geluk gehad heb :) .Is wel nog niet getest in HD.Is in april gefabriceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je dan wellicht een foto'tje van tekstpagina 199 van de ard posten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• insane7
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 04-09 23:03
Verwijderd schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 00:58:
kan je dan wellicht een foto'tje van tekstpagina 199 van de ard posten? :)
]
fotos zijn inderhaast genomen en onderaan lijkt het iets krom te staan maar bij gewoon gebruik is hier niets van te merken.Ondertiteling is kaarsrecht.Afbeeldingslocatie: http://www.pixagogo.com/S5W4vl9Q7mPPOYDXj4v5!SwiZCLKoK1cbJjcLtEGY2kCEVxA22YhjqAN7tdWBj-CXsi4eITk7GuKri487isgQLZ1NSQfH!FOKZrVfthPGiF4J4suWcjkSffA__/tv_008.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.pixagogo.com/S5W4vl9Q7mPPOyhFy8pfm2y8qLA7jZneB!lhP-AOAkE3m1WXnE3IQ-HRs4eL!Foxr4EzvV9Ct9EffDp5FwCFrxGjjSvtmNWCVBZggl9bw67qeDETIr8D8yEA__/tv_007.jpg[/img]Afbeeldingslocatie: http://www.pixagogo.com/S5W4vl9Q7mPPNT4wiuAsTY2-bgpEgq1hC!CaXkwl3JnS5ft6kftrCBxdqGUhZYGQFreas8raiBxwzHej6VIql4U9zzGoTvlJrtSoiUApsXeL0gou9-5pTbgg__/tv_013.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Iemand enig idee hoe ik zoiets op kan lossen ....
Ik vind die bult wel heel erg ...ben er 2 uur mee bezig geweest.....als ik hem bijna denk te hebben lukt het me telkens weer niet , dan sloopt die de linkerkant.
Afbeeldingslocatie: http://www.multipage.nl/beeld_samsung_ws32z409.jpg

Als ik hem redelijk recht heb dan krijg ik op verschillende kanalen de meest vreemde vervormingen zowel links als rechts terwijl ik op andere kanalen wel een (redelijk) goed beeld heb.

Als ik hem switch naar 4:3 dan ziet het er niet uit ..zowel links als rechts een drama..dus dat doe ik nu niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Oh ..rasters vind je hier :
http://www.avforums.com/f...hp?p=3067515&postcount=58

Collega attendeerde me op een post dat je de Samsung gewoon moet laten voor wat het is.
Na verloop van tijd blijken de vlekken en de geometrie zich bij te stellen ( lijkt me bullshit verhaal maar ben geen technicus) ze hebben het over inbranden iig.
En natuurlijk de nodige frustratie in zijn quote over de "probleem" gebruikers :)
I've just upgraded all my gear ,upscaling hdmi amp ,upscaling dvd and a Sanyo Z4 projector with hdmi.My tv is just for general tv viewing and guess what...it does what it says on the tin.Let your Sammy burn in and the pic will get better.All you people that are glued to the text at the bottom right of Sky news get a life.Just watch programs on it and you'll be suprised ,you'll be so immersed with being entertained that all the dreadfull problems with this tv will disappear.Everyone is getting so wound up about this tv.At the end of the day its for watching Coronation Street, etc. on.Most people on here are complaining about buying a mini and finding it doesn't drive like a ferrari.Its a CHEAP HIGH DEFINITION tv,get over it.The dozens of people that ask "can I plug my computer in?"Buy an expensive monitor then you won't be dissapointed.It's a tv .Thats what it was designed as ,marketed as , sold as ,no more , no less.If you don't like it then don't buy it,but don't look at it in Currys then come on here and say its a load of crap.If thats what you think then obviously its not the tv for you.Rant over,I'm off to watch the world cup on my 110" screen at 1080i in dolby surround.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taenadar
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:59
Hebben ze deze tv ook een maatje kleiner ? Zit te zoeken naar een HDTV met beeldbuis, die maximaal 62 cm is. 70 of groter past niet echt lekker in me kamer :P Maar zoeken op sites als kieskeurig gaat nogal lastig zonder opties zoals HDTV of dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blackraid3r schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 19:13:
Hebben ze deze tv ook een maatje kleiner ? Zit te zoeken naar een HDTV met beeldbuis, die maximaal 62 cm is. 70 of groter past niet echt lekker in me kamer :P Maar zoeken op sites als kieskeurig gaat nogal lastig zonder opties zoals HDTV of dergelijke.
Dit is de enige die je kan krijgen. (In nederland/europa)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben gisteren jarig geweest en sta nu op het punt deze tv te bestellen. Maar ik twijfel.. twijfel en twijfel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 16 juli 2006 @ 00:07:
Ik ben gisteren jarig geweest en sta nu op het punt deze tv te bestellen. Maar ik twijfel.. twijfel en twijfel.
Kopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn jullie hier http://www.htpc.de/htpc_news.htm al van op de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand dit vertalen/samenvatten in het Nederlands?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Ja, deze test is al weken bekend, ik meen ook in dit forum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Desmoerick
  • Laatst online: 28-05 07:26
De eerste echte test waar ik waarde aan hecht is verschenen, helaas wel in het duits, maar wel van een gerenomeerd testpanel:http://www.areadvd.de/har...amsung_WS32Z409T_01.shtml _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Desmoerick schreef op zondag 16 juli 2006 @ 23:09:
De eerste echte test waar ik waarde aan hecht is verschenen, helaas wel in het duits, maar wel van een gerenomeerd testpanel:http://www.areadvd.de/har...amsung_WS32Z409T_01.shtml _/-\o_
In een Duits commentaar op deze test las ik echter dat AreaDVD nog nooit een slechte recentie gegven heeft, dus je moet het resultaat klaarblijkelijk met een korreltje zout nemen.

Ik ben nog steeds erg benieuwd wat het resultaat van een ISF calibratie zou zijn. De vorige poging ging niet door omdat de gebogen horizontale lijnen niet gecorrigeerd konden worden in het service menu. Naar ik gelezen heb van iemand die hetzelfde probleem had met een Sony, moeten dit soort afwijkingen gecorrigeerd worden door de afbuigspoelen op de beeldbuis te verdraaien, maar dat is een gevaarlijk karweitje i.v.m. de hoge spanningen. Een 409 zonder dit soort problemen zou dus wel gecallibreerd moeten kunnen worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Juh ik ook ....zit nu naar wiebel de wiebel geometrie te kijken ..per kanaal is de zichtbaarheid er van verschillend.
Wat wel een grappig detail is dat ik er bij mij achter kwam dat het niet aan de beeldbuis zelf ligt.
Zodra ik de ANGLE omzet ..gaat die vette bobbel gewoon vrolijk mee draaien ..lijkt me dus echt softwarematig probleem.

kunnen ALLE verticale geometrie problemen opgelost worden dmv ISF ..dus ook die rare afwijking die ik gepost heb??
Horizontaal buigt die iets af aan de onderkant maar daar stoor ik me niet aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

doopie schreef op maandag 17 juli 2006 @ 09:53:
Juh ik ook ....zit nu naar wiebel de wiebel geometrie te kijken ..per kanaal is de zichtbaarheid er van verschillend.
Wat wel een grappig detail is dat ik er bij mij achter kwam dat het niet aan de beeldbuis zelf ligt.
Zodra ik de ANGLE omzet ..gaat die vette bobbel gewoon vrolijk mee draaien ..lijkt me dus echt softwarematig probleem.

kunnen ALLE verticale geometrie problemen opgelost worden dmv ISF ..dus ook die rare afwijking die ik gepost heb??
Horizontaal buigt die iets af aan de onderkant maar daar stoor ik me niet aan
Nogmaals: Verticale geometrieproblemen liggen niet aan de software of wat dan ook. Hoe hoger het contrast, hoe groter de afwijking. Afhankelijk van de voeding van je tv (het hoogspanningsgedeelte) is deze afwijking groter of kleiner.
Uiteraard zijn er geometrische zaken die hier los van staan. Beeld dat altijd bol of krom staat.

[ Voor 6% gewijzigd door Shiver23 op 17-07-2006 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
dus met andere woorden er zit een crappy hoogspanningsgedeelte in :)

Mooi mag samsung voor me gaan oplossen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

doopie schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:16:
dus met andere woorden er zit een crappy hoogspanningsgedeelte in :)

Mooi mag samsung voor me gaan oplossen
Tja. Wat is crappy. Heb je je contrast en brigtness al wel eens gecalibreerd? Bijv. mbv een DVD met THX-optimizer (Disney, Lucas), of nog beter een calibratie DVD. Hiermee kun je je toestel vrij eenvoudig instellen op de goede waarden. Waarschijnlijk gaat hier je contrast ook wat mee naar beneden (dit staat bijna altijd te hoog) en zul je de bollingen al minder zien.
Iedere CRT heeft hier in zekere mate last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Nee dat heb ik nog niet gedaan...
Wil eigenlijk niet al teveel klooien in het servicemenu.

Heb wel SVM Gain naar 0 gezet ( HELE verbetering qua beeld)
En CTI_GAIN ook naar 0 gezet.

zal wel eens op zoek gaan naar zo'n DVD, vast wel ergens binnen te hengelen, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

doopie schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:32:
Nee dat heb ik nog niet gedaan...
Wil eigenlijk niet al teveel klooien in het servicemenu.

zal wel eens op zoek gaan naar zo'n DVD, vast wel ergens binnen te hengelen, ben benieuwd.
Deze instellingen staan niet in het service menu, maar gewoon bij de normale instellingen.
AVIA en Digital Home Essentials zijn bekende calibratieDVD's. Hiermee kun je al heel veel zaken zelf inregelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Oh :) dan ga ik het wel eens even proberen vanavond.

Ja sorry ..dat servicemenu zit nu eenmaal in mijn hoofd :)

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

doopie schreef op maandag 17 juli 2006 @ 10:32:
Wie kan me op weg helpen bij het vinden van deze instellingen, waar staan deze?
Ik kan ze in het normale menu niet vinden.

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
HeyDude schreef op maandag 17 juli 2006 @ 12:06:
[...]

Wie kan me op weg helpen bij het vinden van deze instellingen, waar staan deze?
Ik kan ze in het normale menu niet vinden.
Klopt ..die staan weer in het servicemenu
In the Service Menu choose Video Adjust 4, then set SVM Gain to 0. Mine defaulted at 45.
Also try lower values for CTI Gain and LTI Gain (Video Adjust 3 and 8 )
Quote:
CTI_LEVEL and LTI_LEVEL handle enhancement of chrominance and luminance; I turned them both down to 0 for a more natural picture.
Wel eerst je standaard waarden noteren voordat je iets veranderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Oh ja, zet je sharpness naar 0 in het normale menu

Weet iemand trouwens of ik ongestraft allen instellingen in het deflection menu naar 0 kan zetten zonder dat de TV ophoud met werken? Ik wil graag vanaf 0 gaan calibreren.
Ik heb al aardig wat kromme lijntjes kunnen fixen maar die "homp" aan de rechter zijkant blijft :( vandaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeyDude
  • Laatst online: 12-12-2024

HeyDude

Blijven lachen!

doopie schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 09:37:
Oh ja, zet je sharpness naar 0 in het normale menu
Ik las op een ander forum dat een instelling van 50 beter beeld oplevert...
Maar zoals met al deze tips en instellingen: noteren en daarna proberen.

Verder heb ik dankzij deze info de kleine foutjes die bij mijn toestel aanwezig waren
kunnen herstellen.

Weet er iemand of een aansluiting van een AV versterker via Composiet nog
beter beeld geeft dan via Scart?

Klik hier ! | Mijn V&A advertenties | Join het DPC Whatpulse team

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HeyDude schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:31:
[...]
8)7

over scart kan net zo goed composiet gaan hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:32:
[...]

8)7

over scart kan net zo goed composiet gaan hoor
offtopic:
Lekker bijdehand Guido.
Misschien kun je de volgende keer een iets concretere bijdrage geven dan alleen maar je kennis ventileren om zodoende je eigenbeeld te verheerlijken.

RGB scart geeft een beter beeld dan composiet.

Behalve het conventionele composiet videosignaal bevat SCART een mogelijkheid om signalen in RGB-formaat uit te zenden. Het composietsignaal leidt normaal tot een flink kwaliteitsverlies van het beeld omdat het in de krappe 6,5 MHz aan analoge bandbreedte die voor PAL-signaal gespecificeerd is geperst moet worden. Bij RGB is zoveel analoge bandbreedte beschikbaar als de bekabeling toestaat. Dit maakt het mogelijk dat nieuwe digitale videobronnen zoals dvd-spelers en satellietontvangers een zeer hoge beeldkwaliteit kunnen realiseren.

http://nl.wikipedia.org/wiki/SCART

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
[...]

Verder heb ik dankzij deze info de kleine foutjes die bij mijn toestel aanwezig waren
kunnen herstellen.
ik heb 50 ook geprobeerd maar was nog steeds niet tevreden ..was een soort waas over het scherm ..
Heb hem helemaal naar 0 gezet en het is nu dus scherp
Contrast op 50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
[...]

kunnen herstellen.

Composiet is de slechtste methode van aansluiten. Beter is S-Video, nog weer beter is Component en het beste is HDMI. RGB is ongeveer gelijkwaardig aan Component, maar een AV receiver kan daar niets mee in het algemeen. Zulks in tegenstelling tot de andere signalen die mogelijk wel door een AV receiver geschakeld kunnen worden, afhankelijk van de vraag hoe uitgebreid de receiver is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dark Matter schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 10:43:
[...]

offtopic:
Lekker bijdehand Guido.
Misschien kun je de volgende keer een iets concretere bijdrage geven dan alleen maar je kennis ventileren om zodoende je eigenbeeld te verheerlijken.
ik kan het ook wel 15x uitleggen maar als mensen nou eerst eens zoeken voordat ze domme vragen gaan stellen (ja, die bestaan)

ik quote mezelf maar eens:
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:32:
[...]

;)
YPbCr wordt ook wel component genoemd, terwijl het eigenlijk onder component hoort

Component
|
----- RGB
|
----- YPbCr
|
------ andere varianten

Scart is een type connector
3x rca is een type connector
DB15 is een type connector

een component signaal (of dat nou RGB of YPbCr is) kan over al deze connectoren. Echter de yamaha stuurt YPbCr uit over 3x RCA (en dat wordt ook nog eens gedeinterlaced --> dus progressive gemaakt door een chip) en RGB over scart uit (daar gebeurt verder niets mee, behalve de conversie van YPbPr in de dvd speler, op de dvd zelf staat YPbPr aan data), dit wordt echter niet gedeinterlaced en is dus niet progressive

Wat je dus nodig hebt is:

Of een deinterlacer die van het RGB signaal over scart een progressive rgb signaal kan maken (en dan hebben we het alleen over het signaal, die moet ook nog gesynced worden en dat wordt dus moeilijk)
Of een transcoder die van het progressive YPbCr signaal een progressive RGB kan maken ,en dan kan je het zo aansluiten

Over je computer: dat is altijd beter dan een dvd speler wat beeld betreft, deze scaled het ook nog met moeilijkere algoritmes naar de native resolutie van je panel, je panel zelf kan dat niet zo mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

blablabla

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2006 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als jullie dat gepruttel van Guido nou als heilige Koran gaan gebruiken?

Net te laat met editten, niels

Ik kan ook wel iemand anders quoten maar hoe het daar staat is het gewoon, ik noem gewoon wat feitjes op, dat hadden ze echt niet bij mij hoeven zoeken, wat zoektermen in google intypen biedt ook antwoorden, maar das zeg maar: way beyond your thinking, zo te zien.

Desalniettemin, ik waardeer de poging van je flame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:35:
[...]

ik kan het ook wel 15x uitleggen maar als mensen nou eerst eens zoeken voordat ze domme vragen gaan stellen (ja, die bestaan)

[...]
------------laten we er maar over ophouden ----------------

[ Voor 20% gewijzigd door doopie op 18-07-2006 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nej, weet je hoe dit heet? Nuttige bijdrage.

ik zal je eens wat vertellen. Als iemand een vraag stelt en je reageert daarop, is het niet meteen fout ofzo of dat ik naar een ander topic moet gaan. Dat heet een bijdrage leveren aan het forum. Als ik mensen erop wijs dat ze zelf wat beter moeten zoeken is dat ook voor hun zelf een teken dat het toch best makkelijk te vinden is, en dat ze dat de volgende keer dan ook doen. Dat heeft niets te maken met op een topic geilen :?

Verder: ik vind het wel opvallend dat zowel jij als niels geen enkele post hebben gemaakt op dit forum van meer dan 2 regels. Fantastische bijdrage leveren jullie dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domba
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online
grunnsat schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 18:21:Composiet is de slechtste methode van aansluiten. Beter is S-Video, nog weer beter is Component en het beste is HDMI. RGB is ongeveer gelijkwaardig aan Component, maar een AV receiver kan daar niets mee in het algemeen. Zulks in tegenstelling tot de andere signalen die mogelijk wel door een AV receiver geschakeld kunnen worden, afhankelijk van de vraag hoe uitgebreid de receiver is.
Welke een beter beeld geeft is toch afhankelijk van de bandbreedte die je kunt uit kunt sturen en aansturen via een bepaalde aansluiting

Tot welke bandbreedte kun je de HDMI (25-330 Mhz ?) RGB en component van deze TV aan kunt sturen voordat het TV beeld op zwart gaat ?

Eilandbedrijf met netondersteuning , all-electric || Deye 12KSG04LP3 met 580Ah-LFP 51,2V (Seplos 3x48100-10C +48200-10E) || hulp-Deye 12k SG04LP3 met 280Ah-LFP 51,2V || 19.4 kWp PV || Zonneplan EPEX-klant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie

[ Voor 97% gewijzigd door doopie op 18-07-2006 23:37 . Reden: Alles maar ff weg ...heb geen zin in gebakkelei in dit topic ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wij houden van Guido

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Domba schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 21:53:

Welke een beter beeld geeft is toch afhankelijk van de bandbreedte die je kunt uit kunt sturen en aansturen via een bepaalde aansluiting

Tot welke bandbreedte kun je de HDMI (25-330 Mhz ?) RGB en component van deze TV aan kunt sturen voordat het TV beeld op zwart gaat ?
Als theoretische benadering is dit wellicht juist, maar laten we gewoon van de praktijk uit gaan. Die praktijk is dat een receiver, of een DVD speler, of een spel computer een bepaald signaal produceert. Dat signaal kan over alle genoemde aansluitingen uitgestuurd worden, en in dat geval gaat mijn rangorde op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
  • Laatst online: 07-10-2024
Guido dat je nog doorgaat met adviezen te geven. Je krijgt er toch alleen maar negatieve berichten op terug. Ik begrijp dat je wilt helpen maar, sommige mensen(niet iedereen) kraken je toch altijd af en cker over deze tv.
Ikzelf heb er 2 gehad, en was de eerste die een ISF callibratie uit wilde laten voeren, bij de heer Doorhof aangekomen, mocht ik het toestel gelijk weer inpakken. Hij keurde de tv af, bij het 2e exemplaat idem dito. Dus heeft Guido nu steeds ongelijk of is Samsung eigenlijk de boosdoener???

En nee ik ken Guido persoonlijk niet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaseM, ik heb nog nooit foto's gezien van jouw samsung crt hdtv. Until then: I won't believe you

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Matter
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 20:35:
[...]

[...]
Die quote is van 3 minuten eerder dus dan kun je net zo goed gelijk posten in plaats van te quoten.

Verder hoef je niet te reageren als je het niet voor de 15X wilt uitleggen. Dan kan iemand anders wel de moeite nemen om het uit te leggen.

Ik waardeer de info van BaseM, omdat ikzelf nog steeds twijfel over deze televisie. Nuttige posts kunnen zowel positief als negatief zijn.
Het lijkt er steeds minder op dat ik deze televisie ga kopen jammer genoeg.
Ergens hoop ik dat er nog een non slimfit hdready crt komt naar Europa.
Of dat iemand voorgeteste (gecalibreerde) exemplaren gaat verkopen.

[ Voor 26% gewijzigd door Dark Matter op 18-07-2006 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaseM schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 22:47:
Guido dat je nog doorgaat met adviezen te geven. Je krijgt er toch alleen maar negatieve berichten op terug. Ik begrijp dat je wilt helpen maar, sommige mensen(niet iedereen) kraken je toch altijd af en cker over deze tv.
Ikzelf heb er 2 gehad, en was de eerste die een ISF callibratie uit wilde laten voeren, bij de heer Doorhof aangekomen, mocht ik het toestel gelijk weer inpakken. Hij keurde de tv af, bij het 2e exemplaat idem dito. Dus heeft Guido nu steeds ongelijk of is Samsung eigenlijk de boosdoener???

En nee ik ken Guido persoonlijk niet....
ik geef iemand advies waaraan ik nog nooit advies heb gegeven, dat andere het dan nodig vinden mij dan af te zeiken, moeten ze zelf weten, kennelijk is dat alles wat ze kunnen.

@DM: het is niet zo dat ik dat voor het eerst uiteen heb gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Het gaat er niet om of Guido gelijk heeft ..het gaat er om hoe die het brengt..da's zijn probleem.

Maar goed ..dat was het laatste.

BaseM ik geloof best dat die 2 waardeloos waren die je had ..heb er zelf nu ook zo 1 en mijn collega ook.
Morgen maar eens naar Samsung bellen voor een monteurtje cq vervangend model.
Ik heb mezelf 3 pogingen gegeven om een "betere" te krijgen ..lukt dit niet ..dan koop ik tegen mijn zin in een LCD.
Zou het wel erg jammer vinden, vind CRT nog steeds het beste beeld geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Vandaag 2 stuks aangemeld bij de rep afdeling van Samsung. Ik belde en had gelijk iemand aan de lijn.

Ik had de keuze of direct een DOA aanmelden zodat ik een ander kreeg en als ik dan nog problemen zou hebben zou er een monteur komen.
Of direct een monteur en dan kijken wat ze voor me kunnen doen.
Aangezien ik geen zin heb om weer met dat bakbeest te gaan lopen slepen heb ik voor optie 2 gekozen.
Binnen 24 uur word ik opgebeld door de rep afdeling voor een afspraak. Ben benieuwd.

Edit:Ze hebben gebeld ze komen morgen na 14:00

[ Voor 5% gewijzigd door doopie op 19-07-2006 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06-09 12:24
doopie schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 09:38:
Vandaag 2 stuks aangemeld bij de rep afdeling van Samsung. Ik belde en had gelijk iemand aan de lijn.

Ik had de keuze of direct een DOA aanmelden zodat ik een ander kreeg en als ik dan nog problemen zou hebben zou er een monteur komen.
Of direct een monteur en dan kijken wat ze voor me kunnen doen.
Aangezien ik geen zin heb om weer met dat bakbeest te gaan lopen slepen heb ik voor optie 2 gekozen.
Binnen 24 uur word ik opgebeld door de rep afdeling voor een afspraak. Ben benieuwd.

Edit:Ze hebben gebeld ze komen morgen na 14:00
ik hoop voor je dat deze gozer wat kan calibreren en dat ie hetprobleem ook meeneemt terug naar samsung. dat ze er eindelijk wat aan doen. want voorzover ik het begrijp. zou het beter isoleren van de voeding en wat voorcalibreren bij samsung al heel wat minder problemen opleveren.
de vraag is alleen doen ze het? aangezien wij de enige zijn die kijekn of de lijnen goed lopen. ik zie pietje en hansje van de hoek die alleen een hd ready logotje willen voor weinig neit zeueren over de lijnen tenzij ze echt heel scheef zijn. vnadaar dat de kans bestaat dat samsung dus het probleem misschien helemaal niet oplost omdat het een kleine groep betreft die het probleem aankaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Hier ook een Samsung binnen gekregen. Eerste indruk was wel ok en alleen een beetje verticale storing. Laten de TV nog even inwerken alvorens te proberen dit te verhelpen.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
dangerpaki schreef op woensdag 19 juli 2006 @ 10:57:
[...]

ik hoop voor je dat deze gozer wat kan calibreren en dat ie hetprobleem ook meeneemt terug naar samsung. dat ze er eindelijk wat aan doen. want voorzover ik het begrijp. zou het beter isoleren van de voeding en wat voorcalibreren bij samsung al heel wat minder problemen opleveren.
de vraag is alleen doen ze het? aangezien wij de enige zijn die kijekn of de lijnen goed lopen. ik zie pietje en hansje van de hoek die alleen een hd ready logotje willen voor weinig neit zeueren over de lijnen tenzij ze echt heel scheef zijn. vnadaar dat de kans bestaat dat samsung dus het probleem misschien helemaal niet oplost omdat het een kleine groep betreft die het probleem aankaart
Ik hoop het ook voor die gozer anders komt die de deur niet uit :)
Ik zal eens kijken of het voor mij mogelijk is om er bij te zijn als die er is.
Maar dei kromme lijnen zijn duidelijk zichtbaar ..ook als je er niet op let ....jantje en pietje op de hoek gaan juist niet zelf proberen om het op te lossen maar brengen hem gelijk terug naar de winkel.
Althans dat zou ik doen als ik jantje of pietje was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
Heb er inmiddels een monteur van BCC en van Samsung bij gehad, en ze konden er beide niet meer van maken dan het nu was, dus vanmiddag gaat hij terug/ga ik bellen voor omruil...

Hopen dat ik nu wel een goeie krijg...

Zijn er mensen in de regio Den Bosch/Eindhoven/Nijmegen die een goeie hebben waar ik misschien eens met eigen ogen het verschil tussen die van hun en die van mij zou kunnen bekijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Monteur van Samsung:
Alle toestellen hebben dit, hier kan niets aan gedaan worden ..heeft in het servicemenu zitten klooien en kwam tot de conclusie ( net als ik ) dat dit niet op te lossen valt

Morgen maar weer ff Samsung bellen dan......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_star
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 10-09 23:32
Leuke conclusie dat het probleem bekent is en gewoon uitbrengen. Deze tv is denk ik dan maar bij mij afgeschreven nog even wachten op volgende generatie LCD dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
doopie schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 13:51:
Monteur van Samsung:
Alle toestellen hebben dit, hier kan niets aan gedaan worden ..heeft in het servicemenu zitten klooien en kwam tot de conclusie ( net als ik ) dat dit niet op te lossen valt

Morgen maar weer ff Samsung bellen dan......
jammer had toch gehoopt dat ie dmv de gevaarlijke manier (zag iets staan over hoogspanningsgevaar etc ben het even kwijt) toch nog wat aan de geometrie kon doen.
was dat wel zo dan kan je natuurlijk die tv gewoon kopen dan zeuren monteur langs laten komen en dan recht laten zetten.

maar je hebt hem dus toch de deur uit laten gaan ?? :)

hopelijk dat ze bij de volgende gen van deze tv iets doen. maar met de dalende prijzen van lcd etc is het maar de vraag of ze nog geld zullen steken in een volgende gen beeldbuis

edit: hoe kan ik trouwesn het beste aan een calibratie dvd komen en welke zouden jullie me aanraden. mag best lang duren hoor, maakt mij niet uit dat het process lang duurt en ik lang moet klooien om het goed te krijgen. als ik er maar mn tv erg goed mee kan calibreren

[ Voor 14% gewijzigd door dangerpaki op 20-07-2006 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:39
dangerpaki schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:17:
[...]
jammer had toch gehoopt dat ie dmv de gevaarlijke manier (zag iets staan over hoogspanningsgevaar etc ben het even kwijt) toch nog wat aan de geometrie kon doen.
was dat wel zo dan kan je natuurlijk die tv gewoon kopen dan zeuren monteur langs laten komen en dan recht laten zetten.
Dit kan natuurlijk ook wel, normaal gesproken moeten deze inwendige afregelingen gewoon in de fabriek gebeuren.
Echter een nauwkeurige afregeling neemt gewoon veel tijd in beslag, waarschijnlijk kost dat tegenwoordig gewoon teveel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
dangerpaki schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 19:17:
[...]

Nou hij had hem mee willen nemen..om hem "iets" beter te krijgen maar het was gewoon onbegonnen werk ..dus ik ben ff klaar met dit scherm ..heb mijn oog op een goedkope LCD van Samsung laten vallen ...dan helaas toch maar LCD maar ik wil nog niet zoveel geld uitgeven aan een techniek die in principe in zijn kinderschoenen staat....nu maar hopen dat die wel rechte lijnen kan laten zien :D

Dit is de Samsung LE32S71B : http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

Lijkt me toch een redelijk toestel voor dat geld...
maar je hebt hem dus toch de deur uit laten gaan ?? :)
Nou het probleem was dat ik ineens niet weg kon omdat mijn andere collega's al weg waren ....dus helaas...heb de monteur wel aan de lijn gehad ..aardige man maar helaas kon die er niets mee beginnen.
hopelijk dat ze bij de volgende gen van deze tv iets doen. maar met de dalende prijzen van lcd etc is het maar de vraag of ze nog geld zullen steken in een volgende gen beeldbuis
Euuuuhhmm zal ik je een geheimpje verklappen ......Samsung weet het ..maar het interesseert ze niet ..en pleuren die dingen gewoon de markt op en zien wel hoeveel er terugkomen.
Op mijn repbon die ik hier heb liggen staat letterlijk:
Vervormingen in het beeld zijn inherent aan constructie van het toestel
edit: hoe kan ik trouwesn het beste aan een calibratie dvd komen en welke zouden jullie me aanraden. mag best lang duren hoor, maakt mij niet uit dat het process lang duurt en ik lang moet klooien om het goed te krijgen. als ik er maar mn tv erg goed mee kan calibreren
Euhhhh ...google zoek op avia OF video essentials EN torrent..hoop dat dit duidelijk is ;)

[ Voor 8% gewijzigd door doopie op 20-07-2006 23:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Voor de normale consument zijn de geometrie problemen denk ik niet echt een probleem. Met normaal TV kijken merk je het niet echt en met een DVD eigenlijk ook niet.

Waar je het wel mee merkt is bijvoorbeeld bij de Amerikaanse business kanalen met zo'n scroll scherm en vaak een overzichtje met verticale lijnen. Mijn ouders vinden hem iig prima, maar dat neemt niet weg dat ik ga proberen de kleine problemen die er nog zijn proberen te calibreren. Terug hoeft hij iig niet.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Het ene toestel is erger dan de andere...maar ik had de monteur even het servicekanaal van Casema op laten zetten....hij lachte zijn L*L uit zijn broek...dus dat zegt wel wat over de krommingen die ik ervaar:)

Die van mij gaat voor 99% zeker terug..weet alleen niet of ik het ga proberen om een andere te laten komen nu ik dit allemaal weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
doopie schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:12:
[...]

Nou hij had hem mee willen nemen..om hem "iets" beter te krijgen maar het was gewoon onbegonnen werk ..dus ik ben ff klaar met dit scherm ..heb mijn oog op een goedkope LCD van Samsung laten vallen ...dan helaas toch maar LCD maar ik wil nog niet zoveel geld uitgeven aan een techniek die in principe in zijn kinderschoenen staat....nu maar hopen dat die wel rechte lijnen kan laten zien :D

Dit is de Samsung LE32S71B : http://www.samsung.com/nl...b.asp?page=Specifications

Lijkt me toch een redelijk toestel voor dat geld...

[...]

Nou het probleem was dat ik ineens niet weg kon omdat mijn andere collega's al weg waren ....dus helaas...heb de monteur wel aan de lijn gehad ..aardige man maar helaas kon die er niets mee beginnen.

[...]

Euuuuhhmm zal ik je een geheimpje verklappen ......Samsung weet het ..maar het interesseert ze niet ..en pleuren die dingen gewoon de markt op en zien wel hoeveel er terugkomen.
Op mijn repbon die ik hier heb liggen staat letterlijk:
Vervormingen in het beeld zijn inherent aan constructie van het toestel

[...]

Euhhhh ...google zoek op avia OF video essentials EN torrent..hoop dat dit duidelijk is ;)
thnx for the advise :)

mooie lcd trouwens... je hoeft in ieder geval geen 60 kilo te shouwen als het mis gaat met deze :)
doopie schreef op donderdag 20 juli 2006 @ 23:28:
Het ene toestel is erger dan de andere...maar ik had de monteur even het servicekanaal van Casema op laten zetten....hij lachte zijn L*L uit zijn broek...dus dat zegt wel wat over de krommingen die ik ervaar:)

Die van mij gaat voor 99% zeker terug..weet alleen niet of ik het ga proberen om een andere te laten komen nu ik dit allemaal weet.
je kan het altijd proberen, kijk krijg je uiteindelijk eentje die eht goed doet dan is het mooi meegenomen natuurlijk.

[ Voor 18% gewijzigd door dangerpaki op 21-07-2006 03:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Verwijderd schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:05:
BaseM, ik heb nog nooit foto's gezien van jouw samsung crt hdtv. Until then: I won't believe you
Dat moet jij weten, maar ik en ook Frank Doorhof van ISF Calibratie's weten dat ik er 1 + 1 heb gehad, nu dus niet meer. (helaas)
Maar eigenlijk doet het er mij niet zo toe dat JIJ mij niet gelooft hoor..

Ik vind gewoon doe allemaal lekker normaal tegen elkaar, klaar..
Maar ja dit is al een paar x besproken.

[ Voor 6% gewijzigd door BaseM op 21-07-2006 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
doopie schreef op dinsdag 18 juli 2006 @ 23:34:
Het gaat er niet om of Guido gelijk heeft ..het gaat er om hoe die het brengt..da's zijn probleem.

Maar goed ..dat was het laatste.

BaseM ik geloof best dat die 2 waardeloos waren die je had ..heb er zelf nu ook zo 1 en mijn collega ook.
Morgen maar eens naar Samsung bellen voor een monteurtje cq vervangend model.
Ik heb mezelf 3 pogingen gegeven om een "betere" te krijgen ..lukt dit niet ..dan koop ik tegen mijn zin in een LCD.
Zou het wel erg jammer vinden, vind CRT nog steeds het beste beeld geven
Inderdaad ik ook, heb nu voor bijna € 2200,-- een philips lcd 9830/10 maar mijn gevoel zegt toch dat die Samsung mooier had kunnen zijn. Ok de kleuren die ik nu ervaar zijn absoluut ook top, maar ik vind een lcd (tot 32 inch volgens mij beter als plasma die niet in 32 te krijgen zijn) toch wat digitaal kijken. Met gewoon kabel tv,zonder hd decoder, is het beeld slecht tot redelijk, en met de hd decoder is het alleen schitterend op de hd zenders. Dat vond ik bij de Samsung ff mooier, echter.
Maar ja de lcd krijgt ook nog een isf behandeling dus het komt allemaal wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

freakya schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:51:
Het kriebelt bij mij ook om deze tv aan te schaffen. Maar de Philips 32PW9551 lijkt me ook wel mooi.
Heeft iemand toevallig beide tv's in het eggie gezien? Welke heeft dan betere beeld kwaliteit bij bijv xbox 360 op 720p. Ik weet wel dat de samsung daadwerkelijk 720p kan weergeven en de philips het downscaled. Dus je zou zeggen Samsung maar toch ben ik benieuwd naar iemands mening.
Is deze tv trouwens al ergens in een winkel te bewonderen?

MVG
Hans
Ik heb de 32PW9550 (voorganger met zilverenfront) tv zelf met Cineosbeeldbuis en pixelplus 2, erg fijne tv met een haarscherpbeeld en goede kleuren.
Deze is in de woonkamer fijner dan een LCD vanwege de licht inval hier.
Boven heb ik een Tatung 27 Inch breedbeeld HD LCD die erg goed zijn werk doet voor mijn PC en mijn Xbox 360.
Ik heb van beide schermen veel plezier, maar gezien de diepere kleuren en betere donkere kleuren is de philips met beeldbuis fijner voor beneden in de woonkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:17:
[...]

Ik heb de 32PW9550 (voorganger met zilverenfront) tv zelf met Cineosbeeldbuis en pixelplus 2, erg fijne tv met een haarscherpbeeld en goede kleuren.
Deze is in de woonkamer fijner dan een LCD vanwege de licht inval hier.
Boven heb ik een Tatung 27 Inch breedbeeld HD LCD die erg goed zijn werk doet voor mijn PC en mijn Xbox 360.
Ik heb van beide schermen veel plezier, maar gezien de diepere kleuren en betere donkere kleuren is de philips met beeldbuis fijner voor beneden in de woonkamer.
Kan je je ervaringen met Tatung even posten in het plasma/lcd aanbiedingen topic, ik hoor graag van je :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maandag bestel ik hem, weet ik bijna zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:26:
[...]

Kan je je ervaringen met Tatung even posten in het plasma/lcd aanbiedingen topic, ik hoor graag van je :)
Ok prima :) is een bestaand topic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
BaseM schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:02:
[...]

Dat moet jij weten, maar ik en ook Frank Doorhof van ISF Calibratie's weten dat ik er 1 + 1 heb gehad, nu dus niet meer. (helaas)
Maar eigenlijk doet het er mij niet zo toe dat JIJ mij niet gelooft hoor..

Ik vind gewoon doe allemaal lekker normaal tegen elkaar, klaar..
Maar ja dit is al een paar x besproken.
En toch kan het allemaal goed ingesteld worden, lees het volgende van een Engelse koper:
11-07-2006

I hope mines comes back the way it was when i first got it, they took it away last Friday so i'm hoping they can tweak it back to its original states which was just fine and dandy, as for why it developed the strange upwards bowing after a month i have no idea but again for £400 the picture was fine and 360 gaming in HD was brilliant, glad to read some are getting them back fixed and tweaked.

If i have to get a refund,which i hope i do not,then i will just be sticking with the standard TV for the time being as i have no desire to spend even more money on another TV which comes with its own set of problems.
17-07-2006

Mine was taken away last friday by the engineer,no word yet as to what is happening,hopefully they can restore the TV back to the way it was when i got it,which was almost free of Geo problems, apart from the top right of the screen but you could not see that unless you were looking for it,then one day switched it on and it had this upward bow on it.
20-07-2006

Just got my Sammy back today and i am now very happy again,whatever they did it fixed the upward bow and if im not mistaken the picture is a lot better,

NTL digi looks just brilliant and as for HD gaming through my 360,Ohhhhhh its eye candy smashing.

Its good to have it back and working correctly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie nergens staan dat hij bijna geometrieperfect is hoor? er staat alleen dat de upward bow is verbetert, hoe zit ht dan met de rest? dat staat er dus niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
BaseM schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 17:08:
[...]

Inderdaad ik ook, heb nu voor bijna € 2200,-- een philips lcd 9830/10 maar mijn gevoel zegt toch dat die Samsung mooier had kunnen zijn. Ok de kleuren die ik nu ervaar zijn absoluut ook top, maar ik vind een lcd (tot 32 inch volgens mij beter als plasma die niet in 32 te krijgen zijn) toch wat digitaal kijken. Met gewoon kabel tv,zonder hd decoder, is het beeld slecht tot redelijk, en met de hd decoder is het alleen schitterend op de hd zenders. Dat vond ik bij de Samsung ff mooier, echter.
Maar ja de lcd krijgt ook nog een isf behandeling dus het komt allemaal wel goed.
Heb besloten dat die van mij maandag retour gaat ...dan ga ik met vakantie en als ik terugkom zie ik wel welk LCD scherm ik ga kopen. Vind het echt vreselijk, maar ik kan geen grote bak zoals die Philips 9551 hier kwijt ..dus nu moet ik wel LCD :(
2200 euro! ...eeuuhh dat was ik nou niet echt van plan :) zit nu te twijfelen tussen de Samsung LE32R72B of de Samsung LE32S71...ben er niet uit ... en vraag me ook af OF ik er wel uit ga komen ..heb vandaag weer even bij mediamarkt staan neuzen ( zal daar overigens nooit kopen ;)) maar al die LCD's springen er nou niet echt uit ..ook die HD demo's vind ik niet zo heel mooi op die schermen...ligt dat aan de bekabeling die ze gebruiken of is het echt zo erg gesteld met LCD?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

doopie schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:16:
[...]

Heb besloten dat die van mij maandag retour gaat ...dan ga ik met vakantie en als ik terugkom zie ik wel welk LCD scherm ik ga kopen. Vind het echt vreselijk, maar ik kan geen grote bak zoals die Philips 9551 hier kwijt ..dus nu moet ik wel LCD :(
2200 euro! ...eeuuhh dat was ik nou niet echt van plan :) zit nu te twijfelen tussen de Samsung LE32R72B of de Samsung LE32S71...ben er niet uit ... en vraag me ook af OF ik er wel uit ga komen ..heb vandaag weer even bij mediamarkt staan neuzen ( zal daar overigens nooit kopen ;)) maar al die LCD's springen er nou niet echt uit ..ook die HD demo's vind ik niet zo heel mooi op die schermen...ligt dat aan de bekabeling die ze gebruiken of is het echt zo erg gesteld met LCD?
LCD's verschillen soiesow heel erg in kleurafstellingen ookal komen de panels uit de zelfde fabriek, elk merk configureerd zijn eigen basis kleurafstelling, ik vind zelf samsung panels het meest natuurgetrouw overkomen kwa kleur en beeld.
Ik vind overigens de meeste LCD's ook onder de maat in vergelijking met mijn Philips 32PW9550 CRT.
Op de een of andere manier lijkt er een of ander Nepmakend filter over het beeld te liggen wat het beeld in mijn opinie niet verbeterd maar eerder verslechterd.
Of mensen die jagen op een koopje en een LCD kopen met een panel wat het beeld totaal uit zijn verband scaled, geef dan 100 euro meer voor iets goeds maar helaas blijven die mensen bestaan.
Het beeld op een HD crt komt vind ik persoonlijk natuurgetrouwer over.
Daarin tegen vind ik LCD wel weer fijner kijken voor mijn PC werk en voor het gamen met mijn XBox 360.
Veelal kwestie van smaak en individuele keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 19:16:
Ik zie nergens staan dat hij bijna geometrieperfect is hoor? er staat alleen dat de upward bow is verbetert, hoe zit ht dan met de rest? dat staat er dus niet bij.
Geen probleem, gaan we nog wat verder terug in de tijd:
14-06-2007

Hello....

Well i bought this Tv for £403 and i have been very happy with it,i have a 360 running through the 5 lead com and running in 720p and the games all look amazing,i have Freeview and my DVD running through the 2 scart sockets and again they are giving a great picture.

The only problem i could find was by starting up a game called geom wars on the 360 which gives me a grid and i can see a slight bend at the very top right of the screen but apart from that the TV is just brilliant.

But this TV really does seem to shine in HD mode with the 360,i had no idea just how different the picture would be from a standard TV.

You can stick me down as once very happy customer.

Oh and i have to mention the sound on this TV,its just so rich and the TXT surround thing works brilliant.
16-06-2006

Yeah the HD on this this TV is just amazing,i tried the old Xbox last night to compare it with the new 360 and the difference is simply day and night quality wise.

Im afraid my eyes are now becoming addicted to HD gaming and i cannot go back.
22-06-2006

Its strange to read how some people are getting a great tv with minimal problems and some are getting really bad problems,i think there really must be a problem with the quality check on some of these TV at a factory level.

I personally have been very happy with mine straight out of the box, with only a slight geo problem at the top right of the TV screen which i have cured by accessing the hidden menus.

As for freeview this TV does show just how much the picture quality has deteriorated since freeview first came out,we could really be doing with getting rid of some of those crap selling and quiz channels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ga denk ik ook deze Samsung halen. Zat eerst te twijfelen totdat ik erachter kwam dat de tv verkocht werd bij een winkel dat hier 4 minuutjes rijden vandaan is. Dus mocht hij tegenvallen kan die makkelijk weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morgen haal ik hem waarschijnlijk op bij de winkel in Haaksbergen. €575, nette prijs toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Ik wens jullie veel succes ..ik hoop dat jullie meer geluk hebben dan de mensen die jullie voorgingen waaronder ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

grunnsat schreef op vrijdag 21 juli 2006 @ 23:08:
[...]

Geen probleem, gaan we nog wat verder terug in de tijd:
Dat klinkt al een stuk beter, maar dan eigenlijk nog: heb jij al een foto gezien met redelijke geometrie van het beeld? ik eigenlijk niet.

We wachten dus maar gewoon af.

edit:
nou niels, kom maar op met die foto's

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 24-07-2006 11:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grunnsat
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 11:00:
[...]

Dat klinkt al een stuk beter, maar dan eigenlijk nog: heb jij al een foto gezien met redelijke geometrie van het beeld? ik eigenlijk niet.
Van dit specifieke toestel niet, van andere toestellen wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na lang afwachten dan toch besteld. Levertijdindicatie 2-4 werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er ook een 30 inch CRT-HDTV van Samsung aankomt, zie: http://www.samsung.com/Pr...FitHDTV/TXS3082WHXXAA.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08-09 09:55
Waarom denk je dat? Ik zie nergens staan dat ie naar Nederland (of NL for that matter) komt. Het zou wel heel mooi zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt ervan af of de geometrie problemen in dat model dan wel opgelost zijn, anders zie ik het nut er niet van in(misschien dat het 30'' model iets goedkoper is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste Samsung crt hdtv's hebben geen geometrie problemen. De enkele die het wel hebben worden dan ook meteen op internet geshowed waardoor het lijkt alsof heel veel samsung crt hdtv's problemen hebben. Het nut van de 30inch versie: kleiner en waarschijnlijk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:38:
De meeste Samsung crt hdtv's hebben geen geometrie problemen. De enkele die het wel hebben worden dan ook meteen op internet geshowed waardoor het lijkt alsof heel veel samsung crt hdtv's problemen hebben. Het nut van de 30inch versie: kleiner en waarschijnlijk goedkoper.
huh? volgens mij draai jij het verhaaltje om; ik zie er op internet maar heeeeeel weinig die een acceptabel(!) beeldje tevoorschijn toveren. sterker nog, ik heb daarvan ook nog geen enkele foto gezien, ook niet hier op GoT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 19:20:
Hangt ervan af of de geometrie problemen in dat model dan wel opgelost zijn, anders zie ik het nut er niet van in(misschien dat het 30'' model iets goedkoper is).
Volgens de monteur KAN Samsung het niet oplossen omdat de techniek die samsung gebruikt het gewoonweg niet aan kan, heel technisch verhaal heeft die opgehangen , maar het heeft in ieder geval te maken met die verkorte beeldbuis en die projectiehoeken.

Tevens zag ik ergens op een forum staan ( weet mijn god niet meer welke) dat 32" hier in europa 30" in Amerika is ( waarschijnlijk door de 81 cm beeldbuis en dus om rechtzaken te voorkomen)
Hang me er niet aan op.

Waarom denk je dat Philips deze beeldbuizen niet zelf gebruikt ?? ik denk dat het antwoord wel in de 32z409 topics duidelijk is. Ze kunnen de beeldbuis maken ...maar de techniek die verder dan de beeldbuis gaat kan het niet aan.

En inderdaad wat Guido zegt: Er staan nergens goede geometrie plaatjes op het net, overal is wel een kromming te vinden en dat zegt de Samsung monteur ook: " dit hebben ze allemaal ..de 1 erger dan de andere)
Die foto's met een teletex pagina op het scherm met raster ofzo zeggen absoluut niets over de geometrie. Die van mij was zo krom als een hoepel maar liet die teletext pagina wel recht zien. Alleen als je heel goed ging kijken dan zag je iets van een vervorming maar dan moest je echt heel erg goed kijken.

Wat wel zo is is het volgende. Als je hem koopt en je sluit hem aan ..kijk dan niet gelijk naar de geometrie. Laat hem eerst die 200 uur lekker zijn gang gaan en ga daarna pas klooien ( hoort niet natuurlijk) in het service menu. Die van mij heeft hier een week gestaan en de geometrie en wazigheid werd iets beter, helaas nog wel duidelijk zichtbaar op mijn TV omdat het echt erg was maar het werd wel een stuk minder.

Die van mij is retour en ik hoef geen andere meer, na mijn vakantie word het LCD , helaas niet in de prijsklasse waar BaseM in zit ;) ( stiekem een beetje jaloers :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@guido
Het enige wat ik omdraai is jouw verhaal. Op een groot Frans forum, ben de url ff kwijt, zie ik veel foto's van deze tv waar alles er perfect uit ziet. Natuurlijk kom je op internet veel Samsungs tegen met geometrie problemen maar dit is psychologisch verklaarbaar: iemand doet eerder moeite om negatieve reacties op internet te zetten dan dat men moeite doet om positieve reacties te geven. Daardoor is de balans tussen positieve- en negatieve reacties over dit toestel op internet niet representatief tov. de balans tussen positieve- en negatieve reacties irl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resinman
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:40
Voelt iemand zich geroepen om een aantal foto's te plaatsen van zijn/haar televisie met daarop aangesloten een dvdspeler, Xbox360 of gewoon kabel? Websites of links met deze foto's zijn ook welkom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:20:
@guido
Het enige wat ik omdraai is jouw verhaal. Op een groot Frans forum, ben de url ff kwijt, zie ik veel foto's van deze tv waar alles er perfect uit ziet. Natuurlijk kom je op internet veel Samsungs tegen met geometrie problemen maar dit is psychologisch verklaarbaar: iemand doet eerder moeite om negatieve reacties op internet te zetten dan dat men moeite doet om positieve reacties te geven. Daardoor is de balans tussen positieve- en negatieve reacties over dit toestel op internet niet representatief tov. de balans tussen positieve- en negatieve reacties irl.
Kijk even naar het verhaal van doopie, IK heb nog geen enkele goede gezien, ook niet op het net. Mensen met zo'n tv gaan echt wel tegen de vervelende berichten in door goede foto's te posten, net zoals jij ingaat tegen mijn verhaal

We wachten jou tv wel af, en dan zullen we het weten. Al wissel je hem 200x in, ik durf (net als voor de release) te beweren dat het allemaal niet opschiet. Heb ik ongelijk gehad? De techniek kan het inderdaad gewoon niet aan. Dat is nu toch wel duidelijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Hier trouwens een foto na (poging) calibratie ( althans het beste wat er van te maken viel)
Had helaas geen goed raster maar hier zie je duidelijk hoe krom en scheef het beeld is

http://www.multipage.nl/32z409.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer het contrast eens lager te zetten, misschien dat dat een beetje helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• doopie
Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:45:
Probeer het contrast eens lager te zetten, misschien dat dat een beetje helpt.
:D nee dat hielp niet en dat gaat niet meer ik heb hem niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slogra
  • Niet online
doopie schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:09:
Hier trouwens een foto na (poging) calibratie ( althans het beste wat er van te maken viel)
Had helaas geen goed raster maar hier zie je duidelijk hoe krom en scheef het beeld is

http://www.multipage.nl/32z409.jpg
Ik vind het nogal meevallen. Die krommingen zullen niet echt opvallen als je een film kijkt, lijkt mij.
Ik zou me meer druk maken over de scherpte van het beeld. Wat ik, zoverre ik gezien heb, zeer slecht was bij deze tv. Niet scherp en ook nog eens zware ringing. En nee, dit was niet op te lossen door de scherpte in het menu aan te passen.
Ik geloof alleen wel dat ik een van de meest dramatische uitvoeringen gezien heb, want het beeld was echt slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Slogra schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:21:
[...]

Ik vind het nogal meevallen. Die krommingen zullen niet echt opvallen als je een film kijkt, lijkt mij.
Ik zou me meer druk maken over de scherpte van het beeld. Wat ik, zoverre ik gezien heb, zeer slecht was bij deze tv. Niet scherp en ook nog eens zware ringing. En nee, dit was niet op te lossen door de scherpte in het menu aan te passen.
Ik geloof alleen wel dat ik een van de meest dramatische uitvoeringen gezien heb, want het beeld was echt slecht.
Meevallen!!???? dit zie je ECHT heel goed terug in films hoor, als het zo is. Dit is echt nog erger dan een niet afgestelde barco :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• db I Delirium
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
Slogra schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:21:
[...]

Ik vind het nogal meevallen.
[...]
:? Moet je voor de gein eens een tennis- of voetbalwedstrijd kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 21:07:
[...]

Kijk even naar het verhaal van doopie, IK heb nog geen enkele goede gezien, ook niet op het net. Mensen met zo'n tv gaan echt wel tegen de vervelende berichten in door goede foto's te posten, net zoals jij ingaat tegen mijn verhaal

We wachten jou tv wel af, en dan zullen we het weten. Al wissel je hem 200x in, ik durf (net als voor de release) te beweren dat het allemaal niet opschiet. Heb ik ongelijk gehad? De techniek kan het inderdaad gewoon niet aan. Dat is nu toch wel duidelijk?
Heb je hem ook weer! Was jij een tijdje terug niet gewaarschuwd om hier niet meer te komen om deze tv af te zeiken? We zijn weer 3 weekjes verder en het begint weer van voor af aan. Je hebt niet zo'n tv, mensen schieten niks op met jouw afkraakberichten en je was al gewaarschuwd. Laat iedereen lekker zelf beslissen of ze deze tv mooi en goed genoeg vinden, je lokt nu de hele discussie weer uit terwijl je volgens mij nog nooit zo'n tv in het echt gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
Verwijderd schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 12:50:
[...]

Heb je hem ook weer! Was jij een tijdje terug niet gewaarschuwd om hier niet meer te komen om deze tv af te zeiken? We zijn weer 3 weekjes verder en het begint weer van voor af aan. Je hebt niet zo'n tv, mensen schieten niks op met jouw afkraakberichten en je was al gewaarschuwd. Laat iedereen lekker zelf beslissen of ze deze tv mooi en goed genoeg vinden, je lokt nu de hele discussie weer uit terwijl je volgens mij nog nooit zo'n tv in het echt gezien hebt.
Jammergenoeg heb ik ook nog nooit een goede gezien. (Helaas maar waar)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BaseM
doopie schreef op maandag 24 juli 2006 @ 20:15:
[...]

Volgens de monteur KAN Samsung het niet oplossen omdat de techniek die samsung gebruikt het gewoonweg niet aan kan, heel technisch verhaal heeft die opgehangen , maar het heeft in ieder geval te maken met die verkorte beeldbuis en die projectiehoeken.

Tevens zag ik ergens op een forum staan ( weet mijn god niet meer welke) dat 32" hier in europa 30" in Amerika is ( waarschijnlijk door de 81 cm beeldbuis en dus om rechtzaken te voorkomen)
Hang me er niet aan op.

Waarom denk je dat Philips deze beeldbuizen niet zelf gebruikt ?? ik denk dat het antwoord wel in de 32z409 topics duidelijk is. Ze kunnen de beeldbuis maken ...maar de techniek die verder dan de beeldbuis gaat kan het niet aan.

En inderdaad wat Guido zegt: Er staan nergens goede geometrie plaatjes op het net, overal is wel een kromming te vinden en dat zegt de Samsung monteur ook: " dit hebben ze allemaal ..de 1 erger dan de andere)
Die foto's met een teletex pagina op het scherm met raster ofzo zeggen absoluut niets over de geometrie. Die van mij was zo krom als een hoepel maar liet die teletext pagina wel recht zien. Alleen als je heel goed ging kijken dan zag je iets van een vervorming maar dan moest je echt heel erg goed kijken.

Wat wel zo is is het volgende. Als je hem koopt en je sluit hem aan ..kijk dan niet gelijk naar de geometrie. Laat hem eerst die 200 uur lekker zijn gang gaan en ga daarna pas klooien ( hoort niet natuurlijk) in het service menu. Die van mij heeft hier een week gestaan en de geometrie en wazigheid werd iets beter, helaas nog wel duidelijk zichtbaar op mijn TV omdat het echt erg was maar het werd wel een stuk minder.

Die van mij is retour en ik hoef geen andere meer, na mijn vakantie word het LCD , helaas niet in de prijsklasse waar BaseM in zit ;) ( stiekem een beetje jaloers :D)
Ik keek alleen me verkering ff lief aan en vertelde dat zij dan een nieuwe fiets + met fietstassen mocht..... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BaseM schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 13:08:
[...]

Jammergenoeg heb ik ook nog nooit een goede gezien. (Helaas maar waar)
Maar jij verkondigt dat dan ook niet 100x achter elkaar op een irritante manier ;)
Pagina: 1 ... 4 ... 6 Laatste