Toon posts:

Extern bureaublad bereiken via internet explorer

Pagina: 1
Acties:
  • 121 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
ik heb al tijdje zitten zoeken maar kan niet echt iets duidelijk over dit onderwerp vinden.

het is de bedoeling dat er op een website een linkje komt, zodra je hier op klikt.
Dat je automatisch in extern bureaublad komt. (bij het aanmeldscherm)

via google heb ik ergens gelezen dat het wel mogelijk is, maar hoe?

mstsc:\\10.292.103.44:3389 zoiets bijv?

iemand hier ervaring mee?

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

mutsje

Certified Prutser

mstsc:\\10.292.103.44:3389 dit is gewoon mstsc.exe rechstreeks naar de target server verwijzen via remote desktop dus niet via een icoontje op je internet pagina. Je zult via add/remove programs > add/remove windows components > internet information services(IIS) > world wide web service > remote desktop web connection installeren.

Verwijderd

Topicstarter
mutsje schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:17:
mstsc:\\10.292.103.44:3389 dit is gewoon mstsc.exe rechstreeks naar de target server verwijzen via remote desktop dus niet via een icoontje op je internet pagina. Je zult via add/remove programs > add/remove windows components > internet information services(IIS) > world wide web service > remote desktop web connection installeren.
Moet dit op de computer gebeuren die benaderd word door mstsc?
En wanneer ik dit ingesteld heb, is het dan wel mogelijk om het op deze manier te gaan benaderen in internet explorer?

mstsc:\\10.292.103.44:3389

(dan zou het dus wel via een linkje op een website kunnen.)

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2006 10:13 ]

• DaMoUsYs
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51
dit werkt volgens mij niet echt.

wat wel werkt is een aangepaste versie van TSWeb
ik weet niet of dat dat nog steeds zo heet.
Als je die website dan zo aanpast dat hij automatisch het ip adres van de server submit heb je jouw oplossing

Check dit en help mee!

Verwijderd

Je bedoelt 'Remote Desktop Web Connection'
Zie: http://www.microsoft.com/...ert/northrup_03may16.mspx

IIS zit standaard in XP Professional en de server edities van Windows. Let wel op dat je een ActiveX control moet kunnen installeren op je client PC. Als je dus op een willekeurige plek dit probeert kan dit wel eens verhinderd zijn door het systeembeheer uit veiligheidsoverwegingen (en terecht). Tevens mogen de poorten 80 en 3389 niet geblokkeerd zijn en eventueel moeten deze poorten juist geforward worden.

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Lees ook dit topic eens door.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:21

mutsje

Certified Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:10:
[...]

Moet dit op de computer gebeuren die benaderd word door mstsc?
En wanneer ik dit ingesteld heb, is het dan wel mogelijk om het op deze manier te gaan benaderen in internet explorer?

mstsc:\\10.292.103.44:3389

(dan zou het dus wel via een linkje op een website kunnen.)
Misschien moet je mijn antwoord gewoon eens beter lezen. Je moet de remote web connection installeren op de over te nemen computer anders kun je deze niet via inet overnemen.
Pagina: 1