Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Remote desktop functie starten via website link

Pagina: 1
Acties:
  • 1.946 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een eenvoudige manier om via een simpel linkje op een website de remote desktop client/functie van windows kan starten, eventueel met direct al de username en password ingegeven(hoeft niet)

Dus zoiets als <a href="rdm://username:password@ip.adres.server">klik hier voor RDM connectie</a>

Dit zal natuurlijk niet werken, maar ik zoek dus een manier dat dit wel kan, bestaat dit?
De website is niet vanuit het Internet benaderbaar maar wordt puur in een LAN omgeving gebruikt.

• pjonk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-11 10:27
Nee het zo niet goed zijn als je executables op de client zou kunnen starten via een link. Via VBScript of een ActiveX control zou dit wel moeten lukken. Heb je zelf al gezocht of je iets kon vinden?

It’s nice to be important but it’s more important to be nice

Verwijderd

Topicstarter
wel gezocht maar kon niets vinden, maar heb alleen gezocht via een website. Ben zelf totaal niet thuis is activex of vbscripting.
Ik wilde het via een simpele webssite probleren op te roepen, maargoed als dat niet gaat dan heb ik pech gehad....

Verwijderd

er is een mogelijkheid dat de gebruiker op een knop klikt "klik hier voor hulp" en dat er dan vervolgens hulp op afstand wordt gestart en een tunnel wordt gemaakt naar een proxy en bijbehorende port (10.0.0.5:3333) de beheerder kan dan connecten naar http://10.0.0.5:3333

dit is eigenlijk omgekeerd van wat je bedoelt, maar het kan wel.

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:58

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Kun je niet gewoon een link maken als file://mstsc -v:server[:poort] óf file://mstsc <verbindingsbestand>. Dan start je remote desktop volgens mij en aangezien het toch puur in een interne omgeving gebruikt wordt.
Ik ben eigenlijk op zoek naar de omgekeerde weg, ik zou een link willen aanbieden waarbij mensen mij om hulp op afstand kunnen vragen. Zonder gebruik van MSNm dus.

• mo3lla
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-11 13:45
Is het misschien een idee om de Remote Desktop Web functie van IIS te gebruiken?

Dus:

http://iis_server/tsweb

Verwijderd

Wat je kunt doen, is een remote desktop aanmaken zoals je 'm hebben wilt en dan opslaan. Je krijgt dan een .rdp bestandje. Dat bestandje kun je op een site neerzetten als download.

Volgens mij doet dat al praktisch wat jij wil. Of ie ook het wachtwoord wil onthouden, betwijfel ik..

Verwijderd

Topicstarter
Beekforel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:06:
Kun je niet gewoon een link maken als file://mstsc -v:server[:poort] óf file://mstsc <verbindingsbestand>. Dan start je remote desktop volgens mij en aangezien het toch puur in een interne omgeving gebruikt wordt.
Ik ben eigenlijk op zoek naar de omgekeerde weg, ik zou een link willen aanbieden waarbij mensen mij om hulp op afstand kunnen vragen. Zonder gebruik van MSNm dus.
Dit werkt dus helaas niet, heb ik zojuist geprobeert

• eghie
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

eghie

Spoken words!

Je zou op de client iets van een protocol handler kunnen installeren ofzo. Ik weet niet precies hoe het werkt, maar ik weet wel dat het kan.

Verwijderd

Voor VNC kan je gewoon server side een .vnc bestand aanmaken met de connectiegegevens erin. Als de gebruiker die .vnc file downloadt en opent met RealVNC (of gelijk wat) dan heeft hij dus direct connectie. Ik weet niet of je zo een file ook voor remote desktop kunt definiëren, zoek daar eens op misschien.

Verwijderd

Ja dat kan dus, zoals ik 3 posts boven je al uitlegde :)

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11:14
mo3lla schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:24:
Is het misschien een idee om de Remote Desktop Web functie van IIS te gebruiken?

Dus:

http://iis_server/tsweb
Dit heeft er helemaal niets mee te maken..
Verwijderd schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:26:
Wat je kunt doen, is een remote desktop aanmaken zoals je 'm hebben wilt en dan opslaan. Je krijgt dan een .rdp bestandje. Dat bestandje kun je op een site neerzetten als download.

Volgens mij doet dat al praktisch wat jij wil. Of ie ook het wachtwoord wil onthouden, betwijfel ik..
Dit lijkt mij de beste optie. Een .rdp file is gewoon text, dus eventueel kan je ze nog on the fly generen aan de hand van wat gegevens die je kan invullen ofzo.

[ Voor 20% gewijzigd door sig69 op 01-02-2006 10:19 ]

Roomba E5 te koop

Verwijderd

Install Autoit (http://www.autoitscript.com/autoit3/)

Pas het volgende script aan:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
Run("mstsc.exe")
WinWait("Remote Desktop Connection")
send("!O")

send("!C")
send("IPADRES")

send("!U")
send("USERNAME")

send("!P")
send("PASSWORD")

send("!D")
send("{SPACE}")

send("!N")
send("{ENTER}")

Compile het tot een exe zodat de hostcomputer zelf geen autoit hoeft te hebben, en het doet wat je wilt.

Let op: het opslaan van passwords is ooit een goed idee

Of bedoel je gewoon dit:

http://www.datadr.net/tsweb/

Als je daar op connect zou drukken, dan start je een terminal server sessie. Je kunt die pagina zelf op je systeem laten draaien, en dan van willekeurige pc in je netwerk het ip invullen, en dan connect je ook.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 01-02-2006 10:38 ]

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 09:52:
Ja dat kan dus, zoals ik 3 posts boven je al uitlegde :)
Dit werkt, maar je moet wel het mimeType toevoegen (als je IIS gebruikt).

• Creepy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-11 22:35

Creepy

Tactical Espionage Splatterer

Om daar nu een topic van twee jaar oud voor te kicken is ook weer een beetje te ;)

"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.