Toon posts:

Data van "Dynamic Disk" afhalen

Pagina: 1
Acties:
  • 113 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem.
Uit een oud systeem heb ik een 30 Gb harddisk ide gehaald om deze te backuppen en vervolgens te herinstalleren. Deze schijf heb ik aan een systeem met Windows 2003 Server gehangen (doe ik normaal altijd zo en gaat altijd goed). Na het toekennen van een stationsaanduiding wilde ik de schijf benaderen maar dit wilde niet, hij gaf aan van dat de schijf niet geformatteerd is en of ik dit wilde doen.
Dit heb ik uiteraard niet gedaan. Wat ik wel heb gedaan is de schijf van een standaard schijf omgezet naar een "Dynamic schijf". Maar op geen enkele manier kan ik de schijf nog benaderen.

Er staat echt héle belangrijke data op voor mijn werk, heeft iemand alsjeblieft een idee hoe ik hier de data vanaf kan halen??????

Groeten,

Niels

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dynamische volumes: wanneer je een dynamische volume uit de ene 2K/XP systeem in een andere 2K/XP systeem hangt, dan wil het weleens voordoen dat de schijf niet zonder meer volledig benaderd kan worden (afwijkend/foreign/unreadable). Dat kan zich ook voordoen wanneer je meerdere dynamische volumes op één schijf hebt en Win2K/XP herinstalleert. De oplossing is simpel: je dient de volume opnieuw te importeren via de schijfbeheer.
Mocht dat allemaal toch niet lukken, dan moet je even datarecoverytooltjes die ook dynamische volumes ondersteunen uitproberen. Hier vallen o.a. File Scavenger, R-Studio, Restoration en Stellar onder. Linkjes staan hierboven bij "Tips".
Dat al eens uitgeprobeerd?

[ Voor 5% gewijzigd door Outerspace op 13-06-2006 12:08 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

Verwijderd

Topicstarter
Ga het is even proberen bedankt alvast zover!!

Verwijderd

Waarom in godsnaams naar dynamische schijf? :? . Wat je nooit moet doen is nu terug gaan met data naar standaard schijf. want dan ben je data gelijk kwijt.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:28:
Waarom in godsnaams naar dynamische schijf? :? .
Die vraag kun je toch wel beantwoorden? Of je er nu fan van bent of niet, met dynamic disks kun je stripen, JBODS maken, mirror, weet ik het allemaal.

[ Voor 15% gewijzigd door Marlibica op 13-06-2006 12:31 ]

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Ja klopt dat weer teruggaan weet ik maar heb het per ongeluk aangelikt van dat converteren, toen weggelopen en na een tijdje heb ik kennelijk op ja gedrukt want toen ging hij ineens de schijf omzetten naar dynamic...:S.
Maar dat opnieuw importeren wat wordt er precies mee bedoelt wat hij ziet de schijf nu als een dynamic en healthy schijf alleen staat er geen ntfs of fat32 bij???

• Marlibica

Marlibica

Oh het ging per ongeluk.. ok. Dynamic disks zijn altijd NTFS. In principe moet je standaard disks gewoon kunnen converteren naar dynamic. Heb daar zelf wel eens wat probleempjes mee ondervonden :( .

Anders wordt het denk ik datarecovery, of de al eerder aangegeven oplossing

Sign here against sigs

Verwijderd

Topicstarter
Als ik bij disk management kijk is import foreighn disk gedisabled???

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd

Topicstarter
Heb het al even met stellar phoenix geprobeerd versie 2.1 daarmee kan ik de bestanden terug halen.
moet hem alleen even aanschaffen

Thanks Everybody!!!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 13-06-2006 12:47 ]

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:44:
Heb het al even met stellar phoenix geprobeerd versie 2.1 daarmee kan ik de bestanden terug halen.
Als je dit heel snel EDIT wordt je misschien vergeven.

[ Voor 19% gewijzigd door maratropa op 13-06-2006 18:11 ]

specs

• Marlibica

Marlibica

Zou ik jouw post ook even editten... :)

Sign here against sigs

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-02 00:34

John2B

I Love RAID5..!!

Nog een posting:

Dynamisch stations volume werkend maken

Gebruiker is nog niet echt op de hoogte van het forum beleid.
gladiool schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:45:
[...]

Als je dit heel snel EDIT wordt je misschien vergeven.
Als jij het ook nog even EDIT, vergeven wij het jou ook. :)

[ Voor 45% gewijzigd door John2B op 13-06-2006 16:44 ]

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

Verwijderd

Topicstarter
Welke mogelijkheid is er ipv software voor recovery aan te schaffen?
Kan het niet d.m.v. een functie van schijfbeheer in Windows?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
WHOOPS hihi silly me gefixed!

[ Voor 45% gewijzigd door maratropa op 13-06-2006 18:11 ]

specs

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/diff.gif

Daarmee kunnen wij moderators de complete edit-historie zien :)

Foei, nielsbonte. De volgende keer ben ik minder lief ;) Neem gelijk de Policy: Alle regels die op het forum gelden en Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van dit forum.

[ Voor 20% gewijzigd door BalusC op 13-06-2006 18:17 ]

Pagina: 1