Toon posts:

azureus nat fout (ander probleem)

Pagina: 1
Acties:
  • 395 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
beste tweaker(s) leden,

Ik heb sinds kort een gescheiden internet verbinding:

2computers via de router aangesloten
1computer aangesloten direct op de livebox richting de pc.

die ene computer dat is mijn pc, en dit heb ik gedaan om zo min mogelijk qua snelheid aan internet verbindingen te verliezen.
aangezien ik vrij vaak en veel download. maar nu mijn vader laatst mij weer in de router had gestopt vanwege een netwerk probleem heb ik weer de constante melding van een NAT-fout.
ik baal hier ontzetten van, omdat ie nu niet boven de 5kb p. sec aan komt.

even de dingen op een rijtje die ik al heb gedaan maar zonder succes.

- ik heb de poorten geforward zoals onder (link) beschreven
http://home.wanadoo.nl/spatieman/

- Ik heb in opties bij azureus de poort geselecteerd die ik open heb gemaakt in de livebox.

deze 2 stappen waren voorheen voldoende om het NAT-PROBLEEM op te lossen.
maar dit keer is het anders, hij komt nog steeds met de melding dat er een NAT-FOUT is. ik snap hier maar niets van.

kan iemand mij helpen met zonodig de oplossing erbij?

m.v.g.
purnama

Verwijderd

Hallo,

Het is de bedoeling dat je bij de livebox een range open zet om Azureus goed te laten werken.
Ik heb thuis mijn pc's ook achter de livebox zitten en de volgende reange open gezet:
6881 to 6999.
Ik heb dezelfde foutmelding als jou gehad, maar na het bovenstaand gaat het perfect!

And there's no need to greet in here!

• Wokkels
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Verwijderd schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:05:
Hallo,

Het is de bedoeling dat je bij de livebox een range open zet om Azureus goed te laten werken.
Ik heb thuis mijn pc's ook achter de livebox zitten en de volgende reange open gezet:
6881 to 6999.
Ik heb dezelfde foutmelding als jou gehad, maar na het bovenstaand gaat het perfect!

And there's no need to greet in here!
Dit is niet de jusite manier, aangezien azureus tegenwoordig afraadt om 6881-6889 te gebruiken voor het torrentverkeer. Azureus kiest gewoon een random poort die je moet openen, en normaal gesproken zou het dan moeten werken....
Helaas dus geen oplossing TS, maar ik wilde het toch even rechtzetten. :)

Permanent wintericon!

Verwijderd

Oh! Wist ik niet, werkt trouwens wel gewoon goed bij mij. En ook pas sinds ik die poorten open heb gezet.

Maar is het dan veranderd vanaf een bepaalde versie?

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ja, ik weet niet precies welke versie, maar als je dit leest: http://www.azureuswiki.com/index.php/NAT_problem dan zie je staan:
Remember, don't use ports in the 6881-6999 range - change it now if you still do, despite Azureus' default port being 6881.
Maar blijkbaar staat het bij de nieuwste versies wel al op een andere poort :)

[ Voor 4% gewijzigd door Wokkels op 13-06-2006 13:35 ]

Permanent wintericon!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-02 18:06

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Wat ik me eigenlijk afvraag is of je de poorten ook van de Livebox naar je Router hebt geforward ??
Of zet je router anders in de DMZ ervan.

[ Voor 4% gewijzigd door nero355 op 13-06-2006 13:58 ]

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Verwijderd

nero355 schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 13:58:
Wat ik me eigenlijk afvraag is of je de poorten ook van de Livebox naar je Router hebt geforward ??
Of zet je router anders in de DMZ ervan.
Ik gebruik mijn Livebox als router, en heb dus maar op 1PC Azureus staan...
Dus deze poorten staan naar een vast IP door gerouteerd

Verwijderd

Topicstarter
Tom,

ja klopt. de poorten onder aangegeven had ik inderdaad al geforward. het enigste wat nog ontbrak is dat ik bij netwerk > eigenschappen > internet verbinding eigenschappen > tcp/ip protocol
het ip adres, en de DNS server nog moest instellen. nadat ik dat had gedaan ging het gewoon goed.
dus bedankt allemaal het is mij weer gelukt.

maargoed om even terug te komen op die poorten 6881 - 6999.
Ik heb ook gewoon een poort tussen die reeks geopend, en zonder problemen download hij gewoon sneller zonder een poort te kiezen tussen de 49152 - 60000, als je ervoor kiest een van deze laatst genoemde reeks te openen. zou het downloaden dan nog sneller gaan dan een poort tussen de reeks 6881 - 6999 ?

m.v.g.
Purnama

Verwijderd

Nee, de snelheid is niet afhankelijk van het poort nummer, hooguit van het aantal geopende bestanden. Maar ook dit hangt van het programma zelf af.

• Wokkels

Wokkels

Het lekkerste zoutje

Ja dat kan dus wel, maar dat komt niet zo zeer door een technisch verhaal achter poortnummers, maar meer door hoe de trackers werken... (en sommige ISP's)

Kijk hier maar eens: http://www.azureuswiki.com/index.php/Port_is_blacklisted

Permanent wintericon!

Verwijderd

Wokkels schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:00:
Ja dat kan dus wel, maar dat komt niet zo zeer door een technisch verhaal achter poortnummers, maar meer door hoe de trackers werken... (en sommige ISP's)

Kijk hier maar eens: http://www.azureuswiki.com/index.php/Port_is_blacklisted
Ja precies,
Technisch gezien, maakt het niet uit hoeveel poorten je open hebt.
Het aantal poorten verhoogt niet persé je snelheid...
Pagina: 1