Wellus.
Nietus.
WELLUS!
Gewoon 1 ding dat in de meterkast staat die de encryptie van het signaal haalt en weer op de kabel gooit die naar de tv's gaat.
Ja, en heb je enig idee wat je daarvoor nodig hebt?
23 tuners om te beginnen. Denk maar aan 23 DVB-C PCI kaarten. Zoiets.
Vervolgens moet je het signaal decoderen, en weer een nieuwe transponder maken met de gedecodeerde signalen erop (1 op 1 kan waarschijnlijk niet vanwege de overhead, echt reconstrueren dus). Hoe het apparaat heet dat dat kan weet ik niet, maar het zit ook in een VCR. Daar heb je er ook weer 23 van nodig.
Dat lijkt me toch echt niet goedkoop.
En dat ding moet 24/7 aanstaan en decoderen. Maargoed, in theorie kan het, maar ik durf niet te zeggen wat het gaat kosten.
Maar het bestaat in ieder geval (nog) niet. Vermoedelijk omdat het inderdaad te duur is.
En bij elke tv 1 decoder die de gedecodeerde informatie omzet in beeld.
Ja, dat gedeelte van het idee is wél goedkoop.
Maar volgens mij gaat het zichzelf pas tegen de 10 TV's terugbetalen.
Zelfde principe als met internet. 1 modem en dan naar alle pc's met netwerkkaarten (= kastjes) Dit hoeft helemaal niet duur te zijn lijkt mij?
Internet ligt anders. Internet is maar één "zender", en doet alleen iets op jouw verzoek.
Die 23 transponders (of 133 TV kanalen) lopen constant 24/7 het huis binnen.
Edit: nu vat ik je denk ik. Nee ik bedoel niet voor elke zender 1 decoder, maar gewoon 1 grote decoder die de encryptie van het digitale tv signaal afhaalt en die het dan op het thuisnetwerk gooit.
Dat kan niet. Je hebt voor iedere transponder een tuner nodig en je moet die ook allemaal weer terug op de coax zetten met apparatuur.
Dat apparaat moet dus 23 tuners hebben, eigenlijk meer i.v.m. uitbreiding.
En dan bij elke tv 1 kastje die het omzet in beeld. Omdat elk kastje dezelfde info krijgt kan je dus gewoon verschillende zenders kijken op verschillende tv's.
Ik hoop dat je me nu volgt

Ja, dat wil ik ook wel. Maar je kan niet in één klap het signaal van alle transponders decoderen. Waarschijnlijk moet je zelfs de audio- en videosporen ontleden van de transponders en ze weer reconstrueren zonder de codering. Dat kost gewoon geld.
Ik weet niet of dat vergelijkbaar is..
Daar hoef je niks te decoderen, ik vraag me zelfs af of het nodig is dingen te herconstrueren. Er zit daar vast geen MPEG of DVB op de glasvezel, maar gewoon een uncompressed signaal.
job schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:26:
[...]
Juist 4 favorieten lijsten.
En in elke lijst kan je kiezen welke zender je erin wilt zetten.
Jij je eigen lijst (met alle zenders)
Je vriendin een andere lijst (die hoeft al die sportzenders bijvoorbeeld niet).
Je kat krijgt graag naar wildlife documentaries (dus die krijgt alle natuurzenders)...
enz..
Je kat

[...]
Leuk bedacht maar zo'n ding bestaat dus niet.
Waar jij het over hebt is dus een decoder met X (hoeveel zenders zijn er?? 104??) tuners. Lijkt me een dure grap.
133 op dit moment inclusief testrommel

. Maar je hebt maar 23 tuners nodig, zoveel transponders zijn er, en je kan een hele transponder met 1 tuner uitlezen (anders dan bij analoge TV waar je met 1 tuner maar 1 kanaal tegelijk ziet omdat dat meer bandbreedte opslokt). Inderdaad, als je digitale TV kijkt gooit je decoder 4-5 TV kanalen weg en laat er maar eentje zien

.