Toon posts:

@home digitaal.

Pagina: 1 2 ... 13 Laatste
Acties:
  • 34.430 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-09 22:18
Eigenlijk belachelijk dat iemand met al digitale tv er niet aan mee mag doen.. ZO kan je relatief goedkoop een tweede decoder aanschaffen (om op te nemen, of vorr een tweede tv)

Dat traag zappen vind ik wel meevallen, maar dat komt ook omdat mijn lcd zelf ook vrij traag zapt. Enige nadeel is dat ik nu met PIP 1 analoog signaal heb en 1 digitaal. dus als ik ga switchen is het beeld niet meer zo scherp. Maargoed, dat is ook maar een luxe probleem..

Als de stap digitaal -HD tv net zon sprong in kwaliteit op levert als analoog - digitaal nu op mijn lcd, dan kijk ik er echt naar uit. Hoewel het nu al verdomt scherp is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik werd net gebeld door Essent.

Zelfde actie als in de openingspost, alleen krijgen wij het extra abo gratis voor zo lang wij @home breedband abonnee blijven :) Omdat we al 6 jaar @home breedband hebben + recentelijk telefonie :)

Alleen 30eu voor de decoder betalen, dus dat heb ik maar gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Impry
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-09 13:46

Impry

Rallymedia.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:17:
Ik werd net gebeld door Essent.

Zelfde actie als in de openingspost, alleen krijgen wij het extra abo gratis voor zo lang wij @home breedband abonnee blijven :) Omdat we al 6 jaar @home breedband hebben + recentelijk telefonie :)

Alleen 30eu voor de decoder betalen, dus dat heb ik maar gedaan :)
Hadden wij ook gedaan, decoder was binnen 2/3 dagen binnen. Echt lekker snel.

Rallymedia op YouTube - Rallymedia Facebook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vranqz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05-2021
Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:17:
Dan heb je waarschijnlijk niet goed geluisterd hoor, want wij hebben ook al meer dan 6 jaar @home breedband, en ook telefonie, en je mag eerst het hele pakket proberen, waarna je terug gaat naar basis, of je mag gewoon bij gaan betalen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

VrAnqZ schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 19:23:
[...]

Dan heb je waarschijnlijk niet goed geluisterd hoor, want wij hebben ook al meer dan 6 jaar @home breedband, en ook telefonie, en je mag eerst het hele pakket proberen, waarna je terug gaat naar basis, of je mag gewoon bij gaan betalen :)
Ik ben niet doof hoor :)
We kunnen het extra pakket gratis gebruiken totdat we ons @home breedband abo opzeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Achteraf gezien vind ik het best smerig allemaal :/

Als je die reclame bekijkt van 2 maanden vrijblijvend, klinkt allemaal zo mooi :)

Maar neem je een abbo, en verander je van abbo (van bb naar basis bv) dan verplicht je jezelf gelijk een jaar. Tevens is dit ook met dat gratis pakket van @home digitaal, daar staat ook een vink in waar je mee akkoort moet gaan dat je internet ook nog es met een jaar verlengd wordt.

Eigenlijk ben ik er allemaal niet meer zo happy mee :/

Maar ja. Voor de rest heb ik wel 1.5 jaar ondertussen geweldige verbinding gehad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:33

job

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 21:43:
We kunnen het extra pakket gratis gebruiken totdat we ons @home breedband abo opzeggen...
Zou mooi zijn als je inderdaad 8,95 elke maand cadeau krijgt..
Maar mij lijkt het nogal sterk. Maar alles kan natuurlijk :)

[ Voor 5% gewijzigd door job op 08-07-2006 02:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 18:53
Ik heb sinds eind december 2005 digitale TV van @home aangezien canal+ stopte met het uitzenden van analoge TV. Ik kreeg toen een Samsung DCB-9401R decoder gratis. Alles heeft tot een paar maanden geleden naar behoren gewerkt, maar sindsdien heb ik alleen problemen met het ontvangst van de kanalen van Sport 1:

het begon allemaal 3 maanden geleden met storingen bij Sport 1.1 en Sport 1.2, dwz wegvallen beeld, blokjes, piepend geluid etc. Bij alle overige promo Sport 1 kanalen waren er geen problemen. Ik heb toen gebeld met @home en de desbetreffende medewerker raadde mij aan om de analoge kabel 5 minuten uit de decoder te laten en daarna opnieuw alle kanalen laten scannen. Op dat moment was het beeld weer wat beter maar na enkele uren werd dit beeld weer slechter.

Sinds een maand heb ik helemaal geen beeld meer op Sport 1.1 en Sport 1.2 (de rest werkt wel gewoon inclusief Film 1). Ik krijg de melding "E48 No Signal". Ook is het signaal icoontje linksonder rood wat bij alle andere kanalen gewoon groen is.

Het signaal in het menu tijdens het zoeken naar kanalen is gewoon goed (zo'n 90% schat ik).

Wat ik heb gedaan:
ik heb de analoge antennekabel vervangen door een nieuwe,
ik heb alle splitters verwijdert en de antennekabel direct op de wandkontactdoos aangesloten,
ik heb het bovenstaande ook bij m'n broer (hij woont in hetzelfde dorp maar 1 km hier vandaan) geprobeerd.
Dit alles zonder enig resultaat!

Ik ben nu eigenlijk ten einde raad :cry:
Je betaald namelijk een hoop geld voor deze kanalen en niet voor zwart beeld. Het probleem is alleen bij deze twee Sport 1 kanalen en niet bij de overige promo kanalen.

Heeft iemand een idee om dit probleem op te lossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-08 02:04

Mentalist

[avdD]

Handig dat je erbij zet waar je woont!

Werken de volgende televisiezenders ook wel/niet: Sport 1 Mozaïek, ESPN Classic Sports?

Anders de volgende radiozenders:

Total Hits
Magnificent 70s
Dance Floor Fillers
The Love Collection
Classical Greats
The Biggest Rock Anthems Ever
The Alternative
Harder Than Hell
Perfect Dinner Party/Coffee Bar
Total Hits (France)
Total Hits (Germany)
Bass, Breaks & Beats
World Carnival
Reggae Vibrations
Ultimate Urban
Jazz Classics
Cool Jazz
Just Chillout
Still Got The Blues
Country Stars
The Cocktail Lounge
All Day Party
Classical Orchestral
Killer 80s
Classical Calm
Soul Classics
Total Hits (Italy)
The Main Event
Schlager Greats
Rock 'n' Roll Era

?

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-09 21:06
Sjee, heb ik al die zenders ook? Damn...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
W3ird_N3rd schreef op maandag 24 juli 2006 @ 22:22:
Handig dat je erbij zet waar je woont!

Werken de volgende televisiezenders ook wel/niet: Sport 1 Mozaïek, ESPN Classic Sports?

Anders de volgende radiozenders:

Total Hits
Magnificent 70s
Dance Floor Fillers
The Love Collection
Classical Greats
The Biggest Rock Anthems Ever
The Alternative
Harder Than Hell
Perfect Dinner Party/Coffee Bar
Total Hits (France)
Total Hits (Germany)
Bass, Breaks & Beats
World Carnival
Reggae Vibrations
Ultimate Urban
Jazz Classics
Cool Jazz
Just Chillout
Still Got The Blues
Country Stars
The Cocktail Lounge
All Day Party
Classical Orchestral
Killer 80s
Classical Calm
Soul Classics
Total Hits (Italy)
The Main Event
Schlager Greats
Rock 'n' Roll Era

?
Sport 1 Mozaïek en ESPN Classic Sports werken ook niet; bij allebei dezelfde foutmelding. Ik heb niet alle radiozenders gecheckt maar die ik heb gecheckt geeft ook dezelfde foutmelding.

Ik woon in postcodegebied 5374 (Schaijk in gemeente Landerd). Bij deze postcode horen de volgende gegevens: Frequency: 356.00 mhz, Network ID: 1111.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Ik woon relatief dichtbij, maar heb geen abbo op al die aanvullende zenders... Kan je er dus niet mee helpen denk ik zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

lochtejans schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 10:39:
[...]

Sport 1 Mozaïek en ESPN Classic Sports werken ook niet; bij allebei dezelfde foutmelding. Ik heb niet alle radiozenders gecheckt maar die ik heb gecheckt geeft ook dezelfde foutmelding.

Ik woon in postcodegebied 5374 (Schaijk in gemeente Landerd). Bij deze postcode horen de volgende gegevens: Frequency: 356.00 mhz, Network ID: 1111.
Dan werkt de hele transponder dus niet :). Mogelijk een slechte kabel oid dus, het is in ieder geval onwaarschijnlijk dat het probleem bij TV Home ligt.

Misschien kan je de kabel controleren en/of een andere decoder proberen? Ik zag hierboven dat er iemand bij je in de buurt woont, misschien kan je zijn decoder even lenen ofzo :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Wellicht nog je smartcard opnieuw invoeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
De smartcard heb ik al meerdere malen er opnieuw ingestoken maar dat help niet.
Daarnaast heb ik ook verschillende antenne (zwarte) en coax kabels gebruikt. Zowel met als zonder splitter ertussen en direct op de hoofdaansluiting in de woonkamer. Ik kan namelijk de binnenkomst van de kabel niet in de meterkast vinden dus ik neem aan dat deze direct in de woonkamer binnenkomt. Een andere decoder om te testen zou eventueel een oplossing kunnen zijn om m'n huidige decoder te checken op defecten aangezien ik bij m'n broer precies hetzelfde probleem heb.

[ Voor 7% gewijzigd door lochtejans op 25-07-2006 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lochtejans schreef op dinsdag 25 juli 2006 @ 20:46:
De smartcard heb ik al meerdere malen er opnieuw ingestoken maar dat help niet.
Daarnaast heb ik ook verschillende antenne (zwarte) en coax kabels gebruikt. Zowel met als zonder splitter ertussen en direct op de hoofdaansluiting in de woonkamer. Ik kan namelijk de binnenkomst van de kabel niet in de meterkast vinden dus ik neem aan dat deze direct in de woonkamer binnenkomt. Een andere decoder om te testen zou eventueel een oplossing kunnen zijn om m'n huidige decoder te checken op defecten aangezien ik bij m'n broer precies hetzelfde probleem heb.
9/10x is een groene kabel uit de muur het hoofdpunt... is ie groen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb wel een vergelijkbaar probleem gehad met een PCI DVB-C kaart in mijn Asus A8N-SLI Deluxe. Dat mobo is brak (kan niet voldoende power aan PCI leveren, Asus weigert er iets aan te doen), en soms doen transponders zich dan dood voor of je hebt voor 2sec beeld. Even afkloppen maar alle problemen lijken over te zijn nu ik een Asrock mobo erin heb gestopt.

Wat dat betreft zou het gewoon een decoder defect kunnen zijn dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 21:43:
[...]

Ik ben niet doof hoor :)
Ik weet wel dat ze bij @home aardig kunnen discrimineren maar ik weet vrijwel zeker dat dit een eenmalige maandaanbieding is en dat je volgende maand (of wat later) gewoon gaat betalen voor het extra pakket.

Jij gaat dan bellen en zij zeggen dan "gratis zolang u breedband internet heeft meneer? Nee hoor, dit heeft u beslist verkeerd verstaan!". Tenslotte heb je niets op papier gekregen van deze afspraak, wel?

Indien je wel iets op zwart en wit hebt gekregen dan zou ik daar heel erg graag en kopietje van willen hebben (misschien ben ik niet de enige) en ga ik even met @home in conclaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
  • Laatst online: 09:52
Verwijderd schreef op woensdag 26 juli 2006 @ 01:11:
[...]

Ik weet wel dat ze bij @home aardig kunnen discrimineren maar ik weet vrijwel zeker dat dit een eenmalige maandaanbieding is en dat je volgende maand (of wat later) gewoon gaat betalen voor het extra pakket.

Jij gaat dan bellen en zij zeggen dan "gratis zolang u breedband internet heeft meneer? Nee hoor, dit heeft u beslist verkeerd verstaan!". Tenslotte heb je niets op papier gekregen van deze afspraak, wel?

Indien je wel iets op zwart en wit hebt gekregen dan zou ik daar heel erg graag en kopietje van willen hebben (misschien ben ik niet de enige) en ga ik even met @home in conclaaf.
Mijn hebben ze vandaag ook gebeld en ik heb het ook genomen maar ze hebben het niet gehad over @home digitaal EXTRA !! alleen 30 euro en per maand betaal je dan gewoon hetzelfde als dat je nu betaald !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:53
Jep hier ook de telefoon aanbeiding als trouwe klant van @home..
Decoder voor 30 euro, en 2 maand gratis digitaal extra.
Maar het is toch veels te warm om aan te sluiten!

Indien je wel iets op zwart en wit hebt gekregen dan zou ik daar heel erg graag en kopietje van willen hebben (misschien ben ik niet de enige) en ga ik even met @home in conclaaf
@home heeft alles bij mij netjes opgenomen op een bandje hoor, dus als ze die afspraak hebben gemaakt kunnen ze zo het bandje terug luisteren

Moet je touwens ook als je die aanbieding van @Home hebt gekregen digitale tv nog activeren binnen 5 werkdagen??

[ Voor 75% gewijzigd door Tito129 op 26-07-2006 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Nog ff een vraagje mij hebben ze dus gisteren gebeld voor die 30 euro actie en die heb ik dus ook genomen. Ze zouden mij binnen 24 dagen een decoder opsturen zodat ik alles kon aansluiten. Kan mij iemand vertellen hoelang het bij hem heeft geduurt voordat het pakketje er was. Kan namelijk niet wachten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Ik moest 2-3 dagen wachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
nou laten we dan hopen dat ik in het weekend digitaal televisie kan kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 17:08
Ik heb een paar weken terug ook een aanbiedingsmailtje gehad en twijfel nog steeds of ik TV Digitaal zal nemen. Het koste maar 30 euro dus op zich is dat het probleem niet...bevalt het niet, dan kan ik de decoder gewoon verkopen en terug gaan naar de analoge zenders neem ik aan?
Enige nadeel is dat je dan alsnog vast zit aan een jaar extra @Home Internet. Niet dat ik daar tot nu toe over te klagen heb gehad, maar ik weet niet of ik nog een jaar wil bijtekenen.

In elk geval vraag ik mij af of TV Digitaal mij überhaupt voordeel oplevert. Het analoge signaal wat ik hier in Heerlen ontvang is mijn inziens best goed. Ik heb in elk geval goed beeld. Ik vraag mij dan ook af of het beeld van TV Digitaal op mijn 3 jaar oude JVC 72cm (AV-28X25EUS) echt zichtbaar beter wordt dan het is. Ik kijk niet zo veel TV, maar als het beeld echt beter wordt wil ik het voor die 30 euro wel eens proberen.

Is er iemand die iets zinnigs kan vertellen over de beeldkwaliteit in Heerlen van TV Digitaal op een dergelijke breedbeeld TV? En kan ook iemand me vertellen welke zender ik er extra bij krijg bij het gratis TV Digitaal abbo? Ik heb nu 30 standaard zenders waarvan er ongeveer 15 bagger zijn...op de site van @Home kreeg ik het idee dat ik alleen maar extra regionale en buitenlandse zenders erbij krijg...daar zit ik niet echt op te wachten eigenlijk.

Het enige wat me over de streep kan trekken is een beduidend beter beeld (en geluid via stereo?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StanTheMan
  • Laatst online: 17-09 22:05
En de EPG natuurlijk.. Kwaliteit zal misschien iets beter zijn, maar verwacht geen wonderen als je denkt dat je al een optimaal analoog signaal hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-09 11:00
Het grootste voordeel is echt de extra zenders, beeldkwaliteit is ook zeker beter maar het is geen wereld van verschil.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Hmm...welke extra zenders krijg je dan? Aan extra regionale of buitenlandse zenders heb ik niet echt behoefte. Mooie themazenders als discovery zijn wel welkom.
Die EPG is wel interessant maar niet echt iets wat me over de streep zal trekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

timothee schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 23:31:
Hmm...welke extra zenders krijg je dan? Aan extra regionale of buitenlandse zenders heb ik niet echt behoefte. Mooie themazenders als discovery zijn wel welkom.
Die EPG is wel interessant maar niet echt iets wat me over de streep zal trekken :)
O.a. Hustler, maar ik ben vergeten welk thema ze ook alweer hanteren :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 27 juli 2006 @ 23:52:
[...]

O.a. Hustler, maar ik ben vergeten welk thema ze ook alweer hanteren :9~
Voor zowel Hustler als voor "mooie themazenders als discovery" moet je bijbetalen (TV Digitaal Extra).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lochtejans
Ik heb weer beeld :P
Een ander en een stuk betere antennekabel heeft wonderen gedaan. Een kabel, ipv de brakke standaard bijgeleverde antennekabel, die als het ware signalen van buitenaf afstoot zodat het signaal niet verstoord kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

Zat er bij die mail een link waarmee je je kan aanmelden? Ik ben wel geïnteresseerd maar vrees dat ik het mailtje heb weggegooid |:(

Ticking away the moments that make up the dull day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:33

Wildfire

Joy to the world!

Voor diegenen met een Panasonic decoder, er is alweer enkele weken een firmware update beschikbaar op. Even de menu's induiken dus :)

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Radagast2005 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 18:18:
Zat er bij die mail een link waarmee je je kan aanmelden? Ik ben wel geïnteresseerd maar vrees dat ik het mailtje heb weggegooid |:(
Deze link stond in de mail bij mij:
<link weg gehaald...bleek toch gepersonaliseerd!>

Ik ga denk ik geen gebruik maken van de actie. Ik vind het aanbod niet de moeite waard om weer een extra jaar vast te zitten aan @Home Internet (ook al ben ik daarover tevreden). Die paar extra zenders vind ik niet interessant en als het beeld niet beduidend beter is dan ik nu heb, dan vraag ik me af waar het voordeel van digitale TV in zit.

[ Voor 6% gewijzigd door timothee op 29-07-2006 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

timothee schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:13:
[...]

Deze link stond in de mail bij mij:
<weg>

Ik ga denk ik geen gebruik maken van de actie. Ik vind het aanbod niet de moeite waard om weer een extra jaar vast te zitten aan @Home Internet (ook al ben ik daarover tevreden). Die paar extra zenders vind ik niet interessant en als het beeld niet beduidend beter is dan ik nu heb, dan vraag ik me af waar het voordeel van digitale TV in zit.
Dankje. Heb daar mijn e-mailadres ingevuld. Wordt afwachten. Als ik er opnieuw naar toe gaat zegt ie dat ik maar een keer mee kan doen :).

Dus ik hoop niet dat die links superpersonalized zijn en dat ik jou ineens lid heb gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Radagast2005 op 29-07-2006 19:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 08:48
Radagast2005 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:27:
[...]

Dankje. Heb daar mijn e-mailadres ingevuld. Wordt afwachten. Als ik er opnieuw naar toe gaat zegt ie dat ik maar een keer mee kan doen :).

Dus ik hoop niet dat die links superpersonalized zijn en dat ik jou ineens lid heb gemaakt.
Misschien toch wel :P.. als ik er nu heen ga zie ik dat "ik" al aan de actie mee heb gedaan, terwijl ik dat zeker niet heb gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
matsume schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:42:
[...]

Misschien toch wel :P.. als ik er nu heen ga zie ik dat "ik" al aan de actie mee heb gedaan, terwijl ik dat zeker niet heb gedaan
Fuck ja...je hebt mij nu tweemaal aangemeld! Niet eens mij, maar mijn ouders! :)
Handig zeg..je kon aan die link niet zien of ie gepersonaliseerd was maar dat blijkt dus wel het geval...mailtje was ook nog eens gestuurd naar mijn @home adres dat nog bestaat onder het account dat inmiddels door mijn ouders is overgenomen.
Klantenservice is natuurlijk weer dicht nu, dus dat wordt even snel een spoedmail sturen dat ze het moeten annuleren anders hangen ze er straks nog een jaar aan vast.

Haal hem s.v.p. even weg uit je quote!

[ Voor 51% gewijzigd door timothee op 29-07-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

timothee schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:44:
[...]

Kut ja...je hebt mij nu tweemaal aangemeld!

Haal hem s.v.p. even weg uit je quote!
Oh sorry. Ik heb wel mijn emailadres ingevuld. Hoe gaan we dit oplossen? Hoop niet dat ik je in problemen heb gebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timothee
Radagast2005 schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:50:
[...]

Oh sorry. Ik heb wel mijn emailadres ingevuld. Hoe gaan we dit oplossen? Hoop niet dat ik je in problemen heb gebracht.
Ik denk dat het wel meevalt. Ik ga ze toch maar meteen morgenvroeg even bellen. Als je mij misschien even het adres kunt doorsturen dat je had ingevuld, dan kan ik daarnaar refereren en dan snappen ze ook gelijk dat het niet mijn aanmelding betrof.

Ik kreeg twee mailtjes met een activeringscode. Er staat weliswaar dat ik akkoord ben gegaan met de voorwaarden en het afboeken van de 30 euro, maar volgens mij sturen ze niks op voordat ik me aanmeld met die code. Dus zolang ik dat niet doe, is er hopelijk niks aan de hand.

P.S. het mailadres dat bij GoT bekend is, bestaat niet meer...neem het adres en wijzig .com in .nl en het mailtje komt wel bij mij aan :)

[ Voor 10% gewijzigd door timothee op 29-07-2006 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radagast2005
  • Niet online

Radagast2005

The Brown Wizard

timothee schreef op zaterdag 29 juli 2006 @ 19:55:
[...]

Ik denk dat het wel meevalt. Ik ga ze toch maar meteen morgenvroeg even bellen. Als je mij misschien even het adres kunt doorsturen dat je had ingevuld, dan kan ik daarnaar refereren en dan snappen ze ook gelijk dat het niet mijn aanmelding betrof.

Ik kreeg twee mailtjes met een activeringscode. Er staat weliswaar dat ik akkoord ben gegaan met de voorwaarden en het afboeken van de 30 euro, maar volgens mij sturen ze niks op voordat ik me aanmeld met die code. Dus zolang ik dat niet doe, is er hopelijk niks aan de hand.

P.S. het mailadres dat bij GoT bekend is, bestaat niet meer...neem het adres en wijzig .com in .nl en het mailtje komt wel bij mij aan :)
Mail me even op <ontvangen>

[ Voor 3% gewijzigd door Radagast2005 op 29-07-2006 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh
Ik heb sinds vandaag problemen met mijn digitale televisie ontvangst.

OP zenders als rtl 5, tmf, the box en vele anderen hapert het beeld, blokvorming of bevriest het beeld even, waarna hij weer verder gaat. Het lijkt net of je een fimpje wilt kijken via internet maar niet genoeg vrije bandbreedte hebt.

Zou @home momenteel in de omgeving groningen ergens mee bezig zijn? Hier heb ik namelijk nooit last van gehad, dus een eventueel kabelprobleem lijkt me niet logisch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Ik heb vandaag ook mijn @home digitaal binnen gekregen. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ik een samsung decoder zou krijgen. Wat schetst mijn verbazing ik krijg een Humax decoder. Is deze beter dan de samsung ? of maar het allemaal niet zoveel uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
koentjuh schreef op zondag 30 juli 2006 @ 12:33:
Ik heb sinds vandaag problemen met mijn digitale televisie ontvangst.

OP zenders als rtl 5, tmf, the box en vele anderen hapert het beeld, blokvorming of bevriest het beeld even, waarna hij weer verder gaat. Het lijkt net of je een fimpje wilt kijken via internet maar niet genoeg vrije bandbreedte hebt.

Zou @home momenteel in de omgeving groningen ergens mee bezig zijn? Hier heb ik namelijk nooit last van gehad, dus een eventueel kabelprobleem lijkt me niet logisch!
Kijk hier eens :) http://www.home.nl/abonnee/info/meldingen/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10:33

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Grappig, zoek voor de gein eens op "hele voorzieningsgebied"
Geplande Onderbreking
Straat: Gehele voorzieningsgebied
Aanvang: woensdag 16 augustus 2006, 01:00
Einde: woensdag 16 augustus 2006, 16:00
Kennelijk gaan ze 16 augustus van 's nachts 1 uur tot 's middags 16:00 iets aan het complete netwerk doen.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoicks
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06:51

Hoicks

Techno!

Ik heb nu TV digitaal basis. Hoe gooi ik nou die digitaal extra kanalen uit m'n lijst? Het is enorm lastig zappen als ik allerlei gelockte kanalen voorbij moet.

Nikon D7200 & D5000 / SB-700, 2x Yongnuo YN-560 III / Sigma EX 10-20 f4-f5.6 HSM, Sigma EX 17-50mm f2.8 OS HSM, EX 70-200mm f2.8 HSM II Macro / EX 105 f2.8 HSM OS Macro / Nikon AF-S DX 35mm f1.8 / Sigma EX DC 30mm f1.4 HSM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoicks schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:49:
Ik heb nu TV digitaal basis. Hoe gooi ik nou die digitaal extra kanalen uit m'n lijst? Het is enorm lastig zappen als ik allerlei gelockte kanalen voorbij moet.
Daar zat ik ook aan te denken. Dacht aan om alle "werkende" kanalen in favorieten te gooien en vanuit favorieten te werken. Maar of het werkt weet ik niet :) Ik kijk nauwelijks meer via het kastje, het is verder niet bijzonder ofzo en ook het heeft weer een 2de Ab enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Juist, daarvoor is die favorieten lijst dus uitgevonden.
Daar gooi je alle zenders die je wel hebt in, de zenders zonder abbo heb je dan geen last meer van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Bart1983 schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:51:
Ik heb vandaag ook mijn @home digitaal binnen gekregen. Ik was er eigenlijk vanuit gegaan dat ik een samsung decoder zou krijgen. Wat schetst mijn verbazing ik krijg een Humax decoder. Is deze beter dan de samsung ? of maar het allemaal niet zoveel uit?
Niemand ervaring met dit Humax model?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Naar wat ik gelezen heb is de humax stukken beter dan de samsung.
Ook niet verwonderlijk... humax heeft een goede naam op de dvb-s markt :)

Als ik nu een nieuwe box zou kopen zou ik de humax aanschaffen.
Maar ik wacht nog even op de siemens... dan gaat m'n panasonic naar de slaapkamer.

[ Voor 35% gewijzigd door job op 01-08-2006 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
job schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:24:

Maar ik wacht nog even op de siemens... dan gaat m'n panasonic naar de slaapkamer.
Nou dat is dan mooi dat @home die voor 30 euro naar mij opgestuurd heeft _/-\o_

Heb het net geinstalleerd en het beeld is nog mooier geworden. Verder helemaal geen problemen met de HUMAX. Ik heb nu 14 dagen alle zenders _/-\o_ . Ook de spelletjes op de HUMAX zijn wel grappig. De digitale tv gids is ook erg handig.

[ Voor 19% gewijzigd door Bart1983 op 02-08-2006 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
IK heb nog 2 vraagje's.

1. Hoe kan ik nu weer analoog kijken? (heb een humax). Is er mischien een snelle knop om te schakelen?
2. Bij analoog kregen we altijd onze locale kabelkrant (kabelkrant venray) deze heb ik sinds ik digitaal ben niet meer kunnen vinden. Hoe zit dit?

[ Voor 61% gewijzigd door Bart1983 op 02-08-2006 15:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:01:
IK heb nog 2 vraagje's.

1. Hoe kan ik nu weer analoog kijken? (heb een humax).
2. Bij analoog kregen we altijd onze locale kabelkrant (kabelkrant venray) deze heb ik sinds ik digitaal ben niet meer kunnen vinden. Hoe zit dit?
1. Als het goed is zit er een extra kabel bij waardoor je je coax door kunt lussen naar je tv. Je kunt dan weer als vanouds op de gewone kanalen televisie kijken.
2. De plaatselijke zenders worden zover ik begrepen heb inderdaad niet doorgegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:08:
[...]

1. Als het goed is zit er een extra kabel bij waardoor je je coax door kunt lussen naar je tv. Je kunt dan weer als vanouds op de gewone kanalen televisie kijken.
2. De plaatselijke zenders worden zover ik begrepen heb inderdaad niet doorgegeven.
1. OK dacht ook al dat dat daar voor was :)
2. das wel jammer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Lokale zenders zitten er wel op, je krijgt er zelfs een hoop bij.

http://www.home.nl/produc...nnementen/thema/regionaal

Meesten zitten in standaard TV Digitaal.

Het kan wel dat je degene die bij jou analoog erop zit net mist.

[ Voor 15% gewijzigd door Mentalist op 02-08-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:30:

http://www.home.nl/produc...elijk_abonnementen/thema/regionaal

Zoals de naam van het door jou gegeven linkje doet vermoeden zitten inderdaad de regionale zenders wel in het standaardpakket. Plaatselijke (lokale) zenders worden echter niet doorgegeven. Of je moet misschien AT5 als een lokale zender zien, dit zou dan de enige zijn.
Bart1983 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:11:
[...]

1. OK dacht ook al dat dat daar voor was :)
2. das wel jammer
In principe hoeft het niet doorgeven van lokale zenders trouwens geen probleem te zijn lijkt me. Je blijft ze gewoon analoog ontvangen en de kwaliteit is over het algemeen toch al niet bepaald denderend te noemen.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
W3ird_N3rd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 15:30:

http://www.home.nl/produc...nnementen/thema/regionaal

Ja het gaat hier over nog minder dan regionaal :). Het is de plaatselijke kabelkrant die een soort van dia's toont. Maar ik heb nu ook nog analoge tv dus dan kijk ik die daar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Oh, lokaal zelfs, sorry :). We hebben hier geloof ik niet eens lokale kanalen (of die zender waar de hele dag een XP-scherm of een error op te zien is?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben net naar de expert geweest om te vragen of het mogelijk is om het Digitaal extra (waar we dus al voor betalen voor 1 tv in het huis) gratis te krijgen voor een andere tv. Want we betalen immers al voor de content. Maar dat kon natuurlijk niet. Waarom? Omdat het volgens de expert technisch niet mogelijk zou zijn 8)7 Ik weet zeker dat dit zo te regelen valt met wat aanpassingen. Maar waarom moet je nou weer 10 euro per maand gaan betalen als je in het zelfde huishouden gewoon hetzelfde pakket wil maar dan op een andere tv?
Je betaald toch ook niet je gewone kabel tv per tv?
Edit: Sterker nog, je betaald toch ook niet je internet per pc, en dat is van dezelfde provider :S

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2006 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart1983
Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:16:
Ik ben net naar de expert geweest om te vragen of het mogelijk is om het Digitaal extra (waar we dus al voor betalen voor 1 tv in het huis) gratis te krijgen voor een andere tv. Want we betalen immers al voor de content. Maar dat kon natuurlijk niet. Waarom? Omdat het volgens de expert technisch niet mogelijk zou zijn 8)7 Ik weet zeker dat dit zo te regelen valt met wat aanpassingen. Maar waarom moet je nou weer 10 euro per maand gaan betalen als je in het zelfde huishouden gewoon hetzelfde pakket wil maar dan op een andere tv?
Je betaald toch ook niet je gewone kabel tv per tv?
Edit: Sterker nog, je betaald toch ook niet je internet per pc, en dat is van dezelfde provider :S
Hiervoor heb je officieel een 2de decoder nodig en een 2de smartcard en daarvoor moet je weer extra betalen. Is het niet mogelijk om na de decoder een splitter te plaatsen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bart1983 schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:22:
[...]

Hiervoor heb je officieel een 2de decoder nodig en een 2de smartcard en daarvoor moet je weer extra betalen. Is het niet mogelijk om na de decoder een splitter te plaatsen ?
Dat snap ik wel en dat wou ik dus aanschaffen, maar toen bleek dat je weer die 10 euro per maand moet betalen voor een 2e tv. Dit is dus niet als je het gewone digitale neemt, maar als je als digitaal extra hebt en dat ook bij een 2e tv wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Extra pakket op 2de smartcard kost €4/maand geloof ik. Dus niet de volle 8,95 maar toch wat.

Zou wel leuk zijn anders, maar Film1 gratis op al je smartcards zit er geloof ik ook niet in :(.

Technisch 0,0 probleem natuurlijk, heeft alles met geld en rechten te maken. Het is mogelijk dat het iets goedkoper is om zenders door te geven die je maar op één TV mag kijken.

[ Voor 32% gewijzigd door Mentalist op 02-08-2006 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
job schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 14:58:
Juist, daarvoor is die favorieten lijst dus uitgevonden.
Daar gooi je alle zenders die je wel hebt in, de zenders zonder abbo heb je dan geen last meer van.
Zover ik weet kan die er maar 4 aan trouwens... heb ff gekeken naar het menu enzo maar wordt er niet echt wijzer van. anders raadpleeg ik ff de manual / @home zelf, vast wel een oplossing voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:25:
Extra pakket op 2de smartcard kost €4/maand geloof ik. Dus niet de volle 8,95 maar toch wat.

Zou wel leuk zijn anders, maar Film1 gratis op al je smartcards zit er geloof ik ook niet in :(.

Technisch 0,0 probleem natuurlijk, heeft alles met geld en rechten te maken. Het is mogelijk dat het iets goedkoper is om zenders door te geven die je maar op één TV mag kijken.
Dat snap ik ook wel maar dat je gewoon een abbonement hebt voor 1 huishouden. Heb je bij internet ook. Wil je extra zenders? moet je gewoon dus 1 keer meer betalen. Dat je gewoon een modem hebt die decodeert en dan kastjes bij elke tv die het dititale gedecodeerde signaal kunnen omzetten in beeld. Is niet zo moeilijk lijkt me? De smartcard zit dus bij het modem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:40:
[...]

Dat snap ik ook wel maar dat je gewoon een abbonement hebt voor 1 huishouden. Heb je bij internet ook. Wil je extra zenders? moet je gewoon dus 1 keer meer betalen. Dat je gewoon een modem hebt die decodeert en dan kastjes bij elke tv die het dititale gedecodeerde signaal kunnen omzetten in beeld. Is niet zo moeilijk lijkt me? De smartcard zit dus bij het modem.
Modem? Ik volg je niet meer.

En nee, dat is niet zo goedkoop te maken vrees ik met je modemconstructie. Je moet dan 23 DVB-C tuners hebben die allemaal tegelijk aan het werken zijn, het signaal opvangen, zonodig decoderen, en het aangepast signaal weer terug op de kabel knallen (een soort kopstation in je eigen huis!).

Normaal gesproken deel je gewoon meer smartcards uit. Doet KPN TV ook, daar mag je gewoon standaard 3 smartcards hebben. Bij Canal Digitaal is het wat waziger, daar krijg je op extra smartcards alleen het meest minimale pakket al dan niet tegen minderprijs. En bij kabel moet je dus bijbetalen voor meerdere smartcards, in geval van het "extra" pakket bij TV Home dan iets minder dan voor je eerste kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W3ird_N3rd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:50:
[...]

Modem? Ik volg je niet meer.

En nee, dat is niet zo goedkoop te maken vrees ik met je modemconstructie. Je moet dan 23 DVB-C tuners hebben die allemaal tegelijk aan het werken zijn, het signaal opvangen, zonodig decoderen, en het aangepast signaal weer terug op de kabel knallen (een soort kopstation in je eigen huis!).

Normaal gesproken deel je gewoon meer smartcards uit. Doet KPN TV ook, daar mag je gewoon standaard 3 smartcards hebben. Bij Canal Digitaal is het wat waziger, daar krijg je op extra smartcards alleen het meest minimale pakket al dan niet tegen minderprijs. En bij kabel moet je dus bijbetalen voor meerdere smartcards, in geval van het "extra" pakket bij TV Home dan iets minder dan voor je eerste kaart.
Nu volg ik jou niet meer? Zo duur hoeft het helemaal niet te zijn. Gewoon 1 ding dat in de meterkast staat die de encryptie van het signaal haalt en weer op de kabel gooit die naar de tv's gaat. En bij elke tv 1 decoder die de gedecodeerde informatie omzet in beeld. Zelfde principe als met internet. 1 modem en dan naar alle pc's met netwerkkaarten (= kastjes) Dit hoeft helemaal niet duur te zijn lijkt mij?
Edit: nu vat ik je denk ik. Nee ik bedoel niet voor elke zender 1 decoder, maar gewoon 1 grote decoder die de encryptie van het digitale tv signaal afhaalt en die het dan op het thuisnetwerk gooit. En dan bij elke tv 1 kastje die het omzet in beeld. Omdat elk kastje dezelfde info krijgt kan je dus gewoon verschillende zenders kijken op verschillende tv's.
Ik hoop dat je me nu volgt :p

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 00:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En waar kun je "dat ding" aanschaffen en wat heb je precies nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Noem mij maar gek, maar zou je niet gewoon een tweede decoder kunnen aanschaffen voor 100e ofzo en de smartcard verwisselen? Er dan dus wel van uit gaande dat je bv óf in de woonkamer óf in de slaapkamer wil kijken.

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkes
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 24-09 22:27
Om een duit in het zakje te doen. Het is zeker mogelijk, http://www.onsneteindhoven.nl/ gebruikt een modem dat het inkomende tv-signaal, over glasvezel dat wel, omzet op het interne coax netwerk zodat elke tv "ouderwets" zelf kan tunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op woensdag 02 augustus 2006 @ 16:28:
[...]

Zover ik weet kan die er maar 4 aan trouwens... heb ff gekeken naar het menu enzo maar wordt er niet echt wijzer van. anders raadpleeg ik ff de manual / @home zelf, vast wel een oplossing voor.
Juist 4 favorieten lijsten.
En in elke lijst kan je kiezen welke zender je erin wilt zetten.
Jij je eigen lijst (met alle zenders)
Je vriendin een andere lijst (die hoeft al die sportzenders bijvoorbeeld niet).
Je kat krijgt graag naar wildlife documentaries (dus die krijgt alle natuurzenders)...
enz..
Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 00:06:
Gewoon 1 ding dat in de meterkast staat die de encryptie van het signaal haalt en weer op de kabel gooit die naar de tv's gaat. En bij elke tv 1 decoder die de gedecodeerde informatie omzet in beeld. Zelfde principe als met internet. 1 modem en dan naar alle pc's met netwerkkaarten (= kastjes) Dit hoeft helemaal niet duur te zijn lijkt mij?
Leuk bedacht maar zo'n ding bestaat dus niet.
Waar jij het over hebt is dus een decoder met X (hoeveel zenders zijn er?? 104??) tuners. Lijkt me een dure grap.

[ Voor 43% gewijzigd door job op 03-08-2006 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brabo-Joossie schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:22:
Noem mij maar gek, maar zou je niet gewoon een tweede decoder kunnen aanschaffen voor 100e ofzo en de smartcard verwisselen? Er dan dus wel van uit gaande dat je bv óf in de woonkamer óf in de slaapkamer wil kijken.
Ja, dat werkt probleemloos. Smart-card is niet aan de ontvanger gekoppeld.
Via Marktplaats kun je trouwens gemakkelijk een Samsung kopen voor rond de € 50,-.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2006 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 00:06:
[...]

Nu volg ik jou niet meer? Zo duur hoeft het helemaal niet te zijn.
Wellus.
Nietus.
WELLUS!
Gewoon 1 ding dat in de meterkast staat die de encryptie van het signaal haalt en weer op de kabel gooit die naar de tv's gaat.
Ja, en heb je enig idee wat je daarvoor nodig hebt?

23 tuners om te beginnen. Denk maar aan 23 DVB-C PCI kaarten. Zoiets.
Vervolgens moet je het signaal decoderen, en weer een nieuwe transponder maken met de gedecodeerde signalen erop (1 op 1 kan waarschijnlijk niet vanwege de overhead, echt reconstrueren dus). Hoe het apparaat heet dat dat kan weet ik niet, maar het zit ook in een VCR. Daar heb je er ook weer 23 van nodig.

Dat lijkt me toch echt niet goedkoop.

En dat ding moet 24/7 aanstaan en decoderen. Maargoed, in theorie kan het, maar ik durf niet te zeggen wat het gaat kosten.

Maar het bestaat in ieder geval (nog) niet. Vermoedelijk omdat het inderdaad te duur is.
En bij elke tv 1 decoder die de gedecodeerde informatie omzet in beeld.
Ja, dat gedeelte van het idee is wél goedkoop.

Maar volgens mij gaat het zichzelf pas tegen de 10 TV's terugbetalen.
Zelfde principe als met internet. 1 modem en dan naar alle pc's met netwerkkaarten (= kastjes) Dit hoeft helemaal niet duur te zijn lijkt mij?
Internet ligt anders. Internet is maar één "zender", en doet alleen iets op jouw verzoek.

Die 23 transponders (of 133 TV kanalen) lopen constant 24/7 het huis binnen.
Edit: nu vat ik je denk ik. Nee ik bedoel niet voor elke zender 1 decoder, maar gewoon 1 grote decoder die de encryptie van het digitale tv signaal afhaalt en die het dan op het thuisnetwerk gooit.
Dat kan niet. Je hebt voor iedere transponder een tuner nodig en je moet die ook allemaal weer terug op de coax zetten met apparatuur.

Dat apparaat moet dus 23 tuners hebben, eigenlijk meer i.v.m. uitbreiding.
En dan bij elke tv 1 kastje die het omzet in beeld. Omdat elk kastje dezelfde info krijgt kan je dus gewoon verschillende zenders kijken op verschillende tv's.
Ik hoop dat je me nu volgt :p
Ja, dat wil ik ook wel. Maar je kan niet in één klap het signaal van alle transponders decoderen. Waarschijnlijk moet je zelfs de audio- en videosporen ontleden van de transponders en ze weer reconstrueren zonder de codering. Dat kost gewoon geld.
Henkes schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:23:
Om een duit in het zakje te doen. Het is zeker mogelijk, http://www.onsneteindhoven.nl/ gebruikt een modem dat het inkomende tv-signaal, over glasvezel dat wel, omzet op het interne coax netwerk zodat elke tv "ouderwets" zelf kan tunen.
Ik weet niet of dat vergelijkbaar is..

Daar hoef je niks te decoderen, ik vraag me zelfs af of het nodig is dingen te herconstrueren. Er zit daar vast geen MPEG of DVB op de glasvezel, maar gewoon een uncompressed signaal.
job schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 15:26:
[...]

Juist 4 favorieten lijsten.
En in elke lijst kan je kiezen welke zender je erin wilt zetten.
Jij je eigen lijst (met alle zenders)
Je vriendin een andere lijst (die hoeft al die sportzenders bijvoorbeeld niet).
Je kat krijgt graag naar wildlife documentaries (dus die krijgt alle natuurzenders)...
enz..
Je kat Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/schater.gif
[...]

Leuk bedacht maar zo'n ding bestaat dus niet.
Waar jij het over hebt is dus een decoder met X (hoeveel zenders zijn er?? 104??) tuners. Lijkt me een dure grap.
133 op dit moment inclusief testrommel :). Maar je hebt maar 23 tuners nodig, zoveel transponders zijn er, en je kan een hele transponder met 1 tuner uitlezen (anders dan bij analoge TV waar je met 1 tuner maar 1 kanaal tegelijk ziet omdat dat meer bandbreedte opslokt). Inderdaad, als je digitale TV kijkt gooit je decoder 4-5 TV kanalen weg en laat er maar eentje zien :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
job schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 23:24:

ok wat zei je? Humax beter? wij hebben hier beide.. een humax en een samsung. De humax is wel leuk en aardig enzo, maar toch heb ik TVHome verzocht deze te wisselen met een samsung.

De humax kan namelijk geen kanalen verplaatsen.. ook niet in het favoriten lijstje. stel je wil een zender van nr. 86 verplaatsen naar 14, dan kan dat niet. je het wel de volgorde aanpassen en deze selecteren via het favouriten lijstje (OK knop). maar wanneer je op de afstandsbediening daadwerkelijk 14 intoetst, kom je dus niet op de zender die je in je favouriten lijstje heb geplaatst. De Samsung doet dit wel. ook heeft de humax geen tv preview lijstje in het EGP menu. verder heeft de humax wel een aantal leuke features die de samsung niet heeft, maar deze ontbrekende features wogen mij net iets te zwaar. TVHome wisselt me humax nu zo snel mogelijk met een samsung. het heeft wel veel moeite gekost trouwens... oja.. humax is HD Ready.. READY... en de samsung niet. maar dat maakt mij niet uit. heb toch geen HDTV :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

W3ird_N3rd schreef op donderdag 03 augustus 2006 @ 20:09:
133 op dit moment inclusief testrommel :). Maar je hebt maar 23 tuners nodig, zoveel transponders zijn er, en je kan een hele transponder met 1 tuner uitlezen (anders dan bij analoge TV waar je met 1 tuner maar 1 kanaal tegelijk ziet omdat dat meer bandbreedte opslokt). Inderdaad, als je digitale TV kijkt gooit je decoder 4-5 TV kanalen weg en laat er maar eentje zien :).
Ai, was inderdaad ook zo... 23 transponders. Dom van me.
Beter in de zin... mooie beeld, stabieler apparaat. (en daarnaast vrij nieuw dus komen er nog nieuwe firmwares uit).
Zenders op een eigen plek zetten, de zender kunnen zien tijdens de epg..
Tja, dat zijn leuke extra's. Ik wil een decoder die stabiel is, die doet waar die voor gemaakt is.
Niet zo'n brak ding van samsung die vaak vast loopt (bij sommigen loopt die vast, andere hebben er helemaal geen last van). Daarnaast had ik last van de groen/rode zweem.. schijnt een fout (samsung houdt zich niet altijd netjes aan standaarden) te zijn in de samsung wat RGB betreft... weinig tv's hebben er last van.. maar wel lastig als jou tv er wel gevoelig voor is.
Voor mij was het een onding, en ik hem omgeruild voor een panasonic.
Misschien een lelijk ding met weinig opties, maar veel strakker beeld.

De Humax schijnt qua beeldkwaliteit net zo goed te zijn als de pana.
Daarnaast is het ding nieuw, dus de kans is er dat de door jouw gemiste opties er nog bij komen, wie weet. Alleen dan qua uiterlijk ontzettend jammer dat er geen display achter het zwarte raampje zit :(.

[ Voor 5% gewijzigd door job op 08-08-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik twijfel nog steeds of dit thuis hoort in een willekeurig LCD-TV-topic of hier, maar ik waag de gok. ;)

Heeft er iemand @Home digitale tv aangesloten op een lcd-tv? Ik ben in de markt voor zo'n ding, maar ik wil wel dat mijn beeld een beetje netjes blijft. Heb nu een vrij goedkope CRT-tv met redelijk beeld, en ik wil er dus niet op achteruit gaan. Ben al diverse winkels binnengelopen om tv's te vergelijken, maar daar hebben ze òf een HDTV-demo lopen (dus prachtig beeld wat ik niet ga krijgen omdat ik geen HDTV heb), òf een analoog coax-signaal gesplitst over 20 tv's ofzo, dus per definitie een (zeer) brakke weergave...

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk dat je met je LCD tv er al helemaal mee vooruit gaat :)

Ik vond het beeld en geluid al aardig netter dan analoog, op een vrij dure breedbeeld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik zag trouwens dat Talpa ook begonnen is met breedbeeld uitzendingen van voetbal, ik ben benieuwd wanneer @home dit native gaat doorgeven, een 4:3 beeld met daarin een 16:9 uitzending is namelijk niet echt mooi. (hetzelfde geld eigenlijk ook voor de vlaamse publieke omroep, in feite wordt er palplus uitgezonden op @home digitaal).

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik ben het even gaan checken en je hebt (helaas) gelijk. Ik heb simultaan Één op DVB-T en op DVB-C @home opgezet, en @home geeft dus mooi een letterboxed beeldje door, terwijl ik op DVB-T een fraai anamorphic plaatje heb, direct uit België (geen KPN dus). Op satelliet is het ook anamophic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

@home pikt op dit moment nog het analoge signaal uit de ether op... en zet dit op de kabel.
Ze zijn van plan om het DVB-T signaal op te pikken en dat ongewijzigd door te geven, maar wanneer dit is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

defiant

Moderator General Chat
Ik zag vanavond dat na Talpa ook Net5 en Veronica 16:9 uitzendingen hebben, volgens het tvhome forum kan native breedbeeld voor Talpa wel eens afhankelijk zijn van een (nog aan te leggen) glasvezelverbinding voor televisiebeelden.

"When I am weaker than you I ask you for freedom because that is according to your principles; when I am stronger than you I take away your freedom because that is according to my principles"- Frank Herbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deejee007
  • Laatst online: 09-05-2024

deejee007

Ubuntu fan

Deze week ben ik telefonisch benaderd met het aanbod van @home om ook TV-digitaal te nemen:

U krijgt 2x sneller internet. U krijgt een grotere mailbox 25 Mb. U krijgt gratis digitale televisie.
En dit alles voor het eenmalige bedrag van 30 euro. U krijgt dan ook nog de decoder.

Ik vraag hoe het zit met mijn mediacenter met dubbele tuner. Kan ik deze ook gebruiken met die ene decoder

Euuuuuuuhhhhhh...... ik geef u een collega.
....
Ja hoor, hebt u een RGB ingang op uw mediacenter?

Volgens mij wel, maar ik weet het niet zeker. Ik zit nu boven. Kun je me vanavond even terugbellen ?
OK, rond een uur of acht ? OK.

Die avond heeft er niemand meer gebeld. Deze week had mijn vriendin opeens wel erg veel last van spooktelefoontjes. Geen nummerweergave en als ze opnam werd de hoorn erop gegooid of als ze lang genoeg wachtte kreeg ze na eerst een hoop ruis opeens een medewerker van @home aan de lijn. Ze vroeg of ze wilden terugbellen als ik thuis was.

Vandaag (zaterdagmiddag) eerst twee telefoontjes die weer meteen werden afgebroken.
Toen een telefoontje met veel geruis en toen had ik opeens diezelfde medewerker weer aan de lijn.

U krijgt 2x sneller internet. U krijgt een grotere mailbox 25 Mb. U krijgt gratis digitale televisie.
En dit alles voor het eenmalige bedrag van 30 euro. U krijgt dan ook nog de decoder.
Als ik uw geboortedatum krijg dan regel ik het nu meteen

Ik vertel hem dat ik wat onderzoek had gedaan en dat iedereen met een regelmatig abonnement snelheidsverhoging krijgt en een grotere mailbox. Daarnaast is digitale televisie (basis) voor iedereen gratis. Ook heb ik hem verteld dat ik niks heb aan één setupbox en dat ik wacht op een geintegreerde oplossing voor mijn mediacenter.

Oh......helaas dan. Tot ziens

10 minuten later belt hij weer.

Ik heb voor u een aanbieding.

Je hebt net gebeld. Je gaat me digitale televisie aanbieden.

Hoe weet u dat ?

......

Kortom, die verkooppraktijken van @home zijn erg triest.
Als je digitale televisie wilt verkopen, houd het dan gewoon bij dat en vertel de mensen geen dingen die niet waar zijn. Daarnaast vond ik de benadering erg onproffesioneel.

Helaas woon ik in een dorp waar ik niet veel keuze heb wat internetaanbieders betreft maar @home is waarschijnlijk toch geen blijvertje............

Niels en Lieke in the house

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het werkt is het prima die @home dig tv. :P
maar krijg de laatste weken erg veel last van beelduitval (zwart) en blokjes.
inderdaad is de BERwaarde zeker niet 00000, maar schommelt rond de 1500-600 :(

het valt me op dat het vooral de zenders Ned1 tm3 en de Rtl's zijn samen met Tmf en Box.
er zijn dus zenders bij waar ik altijd goed beeld heb zonder haperingen.

de eerste maanden (met probeertermijn voor de Pluszenders) zag het er allemaal beter uit. geen beeldhaperingen en een betere ontvangst, even afgaand op een streep(je) langs de groene 'dot' in het programmascherm. die streep heb ik nu bij 1 (buitenlandse) zender

@home zegt dat het niet aan hun ligt, maar aan de Samsung decoder of de kabels. :?

volgens mij is die Samsung prima en de kabels zijn niet de goedkope bouwmarktkabels en stekkers maar ' zwaardere versies'

Ik heb een vermoeden dat de compressie (als ik het als a-techneut goed begrijp O+ ) niet goed is en dat ligt dan aan @home. zou een update van de samsung kunnen helpen (als die update er komt uberhaupt)
wie weet raad?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-08-2006 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:02:
als het werkt is het prima die @home dig tv. :P
maar krijg de laatste weken erg veel last van beelduitval (zwart) en blokjes.
Bij mij schokte ik geloof Discovery, en Veronica was even zwart (1 sec). Ik zou normaal zeker weten dat dat aan m'n ontvanger ligt, maar misschien loopt alles bij @home ook wel niet perfect..

Het valt alleen niet echt te controleren. Mijn KNC1 doet ook wel eens vaag.

[ Voor 3% gewijzigd door Mentalist op 28-08-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Verwijderd schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:02:

Ik heb een vermoeden dat de compressie (als ik het als a-techneut goed begrijp O+ ) niet goed is en dat ligt dan aan @home. zou een update van de samsung kunnen helpen (als die update er komt uberhaupt)
wie weet raad?
Nope, als de berwaarde 0000 is en je hebt artifacts.. dan ligt het probleem bij essent.
Heb je een berware die hoger is dan 0, dan ligt het in 99% van de gevallen aan de consument.
Sluit je samsung decoder eens aan in de meterkast (als dat mogelijk is). Heb je daar ook nog een hoge ber... dan ligt het aan essent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twisted
  • Laatst online: 04-09 22:36

Twisted

Mogli <3

Ik heb vandaag @home digitaal bij mjin moeder aangesloten en was positief verast over de scherpte van het beeld.

Wat me wel opviel was de instelling van de decoder:

sterkte 54%
kwaliteit 100%

Is 54% "goed" ?

du -ba --max-depth=1| sort -nr | awk ' {printf("%20.2f MB %-s %-s %-s %-s %-s %-s\n", $1 / (1024*1024)+"MB\n", $2,$3,$4,$5,$6,$7)}'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Twisted schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 00:59:
Wat me wel opviel was de instelling van de decoder:

sterkte 54%
kwaliteit 100%

Is 54% "goed" ?
Het hangt ervan af wat voor merk/type decoder je gebruikt, die waardes die je opgeeft komen exact overeen met die van mijn Humax kabeldecoder... ;)

Zolang de kwaliteit maar op 100% staat zonder BER errors is er niets aan de hand...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• appies
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-09 09:03
Zowel ik als mijn ouders heb in één huis digitale tv van @Home. Dit is sinds vorige week, ik heb gekozen voor de Philips ontvanger - terwijl ik voor mijn ouders de Samsung heb genomen.

De verkoper maakte kenbaar dat Philips decoder nu eindelijk van alle kinderziektes af zijn. Toch moet ik zeggen dat de Samsung's eigenschappen beter zijn.
- zapsnelheid is hoger
- handigere in gebruik
- duidelijker menu

Terugkomend op de kinderziektes van Philips, ik ondervind met enige regelmaat haperingen. Waaronder:
- komt niet meer uit zijn standby
- wegvallen van geluid
- tijdens het zappen, geen beeld meer.
De kabelsignaal is op beide plekken nagenoeg gelijk, kortom ik weet niet of dit de kinderziektes waren van weleer - anders is het nog niet opgelost.

@topic, digitale tv van Athome is kwalitatief goed te noemen, beter dan analoge signaal. Bij een lcd tv is het een must.

nb: de signaalniveau van beiden staat op 8/10 en signaalkwaliteit 10/10 (met in mijn geval een signaalversterker, waarbij naar alle kamers op 1e verdieping afsplitsing verloopt)

[ Voor 9% gewijzigd door appies op 28-08-2006 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
W3ird_N3rd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 00:38:
[mcwops schreef op zondag 27 augustus 2006 @ 17:02:
als het werkt is het prima die @home dig tv.
maar krijg de laatste weken erg veel last van beelduitval (zwart) en blokjes.]

Bij mij schokte ik geloof Discovery, en Veronica was even zwart (1 sec). Ik zou normaal zeker weten dat dat aan m'n ontvanger ligt, maar misschien loopt alles bij @home ook wel niet perfect..

Hier staat misschien wat meer informatie over het zwart worden van het beeld bij de Samsung?
TVhomeforum: Samsung beeld steeds even zwart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Doman
  • Nu online
appies schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 01:21:
Terugkomend op de kinderziektes van Philips, ik ondervind met enige regelmaat haperingen. Waaronder:
- komt niet meer uit zijn standby
- wegvallen van geluid
- tijdens het zappen, geen beeld meer.
De kabelsignaal is op beide plekken nagenoeg gelijk, kortom ik weet niet of dit de kinderziektes waren van weleer - anders is het nog niet opgelost.
Beste advies is ruil die Philips in voor een Humax decoder :)
Hier staan ook meer ervaringen met de Philips (en andere decoders)
http://www.tvhomeforum.tk/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job

job

Jep goed genoeg. Ik zelf heb iets van 51% - 60%
35% is zo ongeveer het minimum.
Te hoog is overigens ook niet goed, daar kan je decoder niet tegen.

Maar als je zo eens door je zenders heen zapt zal je zien dat elke frequentie (dus niet zender) een andere signaalsterkte zal laten zien.

[ Voor 13% gewijzigd door job op 28-08-2006 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 23:41

Klippy

Still Game

W3ird_N3rd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 00:38:
[...]

Zwart beeld is een bekend probleem van de Samsung decoder.
Heb er ook soms last van en eigenlijk iedereen wel, er schijnt nog steeds ooit een firmware update komen die dit moet verhelpen als je TVHome forum mag geloven, maar ik zie dat niet gebeuren.

Maar het heeft wat te maken met compressie ofzo lijkt het wel, de meeste zenders hebben er zelden tot nooit last van. Sommigen wat meer, Discovery bijvoorbeeld en het viel me op (en ik was niet de enige) dat het veel vaker voorkomt tijdens de Simpsons op Veronica vrijdagavond.
Heeft misschien te maken met die kleurtjes ofzo, geen idee :P

En eerlijk gezegd kan ik er echt niet mee zitten, vind het niet irritant ofzo, het is alsof je wat langer dan normaal met je ogen knippert een keer per uur. Alleen tijdens Simpsons is het irritant :P

Ik wacht wel op de Siemens decoder, die zal er geen last van hebben.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mentalist

Mentalist

[avdD]

Ik heb geen Samsung, ik heb een KNC1.

Ik heb het verder eerder ook niet gezien, maar vandaag zag ik toevallig dat Jetix 1sec wegviel, en Discovery deed schokkerig, maar dat laatste zal wel aan mijn kant liggen.

Ik zat me ook even af te vragen of @home misschien hun schotel niet goed afgesteld heeft :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Laatst online: 23:41

Klippy

Still Game

W3ird_N3rd schreef op maandag 28 augustus 2006 @ 03:08:
Ik heb geen Samsung, ik heb een KNC1.

Ik heb het verder eerder ook niet gezien, maar vandaag zag ik toevallig dat Jetix 1sec wegviel, en Discovery deed schokkerig, maar dat laatste zal wel aan mijn kant liggen.

Ik zat me ook even af te vragen of @home misschien hun schotel niet goed afgesteld heeft :P.
Kan, maar mij is niks opgevallen vanavond ;)
Vroeger.. in de Mr Zap tijd, toen we hier alles binnenkregen via Nutsbedrijven Maastricht had ik daar wel altijd last van, dat was het begin van de digitale kabel-tv (en alleen de extra-zenders die via de schotel kwamen werden digitaal doorgegeven, de rest nog analoog).
Toen kwamen die zenders binnen via de schoteltjes op het dak in Maastricht en bij elke flinke regenbui kreeg je zoveel artifacts dat je niet meer kon kijken, wegvallend beeld, flink gekraak, alles 20 minuten op zwart... Volgens mij waren we toen een testgebied ofzo, want we waren een van de eersten waar zoiets beschikbaar kwam. Heeft gelukkig niet lang geduurd en zeker sinds Essent de hele handel heeft overgenomen is het stukken beter, alleen jammer dat het ook een stuk duurder is geworden daardoor :P

Maar dat heeft weinig met het topic te maken eigenlijk... :P

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cvs79
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:31
Ha, ze hebben me ook gebeld voor digi tv. Voor 30 euro een mooie humax decoder.

Alleen hebben ze nu alles kapot gemaakt. Totaal geen signaal meer op de lijn. (Geen tv/radio/digi tv en internet meer).

Geweldige toko daaro. Zit al sinds afgelopen woensdag zonder. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij hebben nu ook @home digitaal :)

Ben er opzich wel tevreden mee, maar wat me tegenvalt is die 2e afstandsbediening. Want nu moet ik als ik de TV aanzet, naar het AV-kanaal, en kan dan zappen met de nieuwe AB.. Dat kan dus niet anders ;( ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Is je TV in te stellen dat deze automatisch overschakeld naar AV zodra je je tuner aan zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Awkwarding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 13-11-2023

Awkwarding

Rommel

Wij hebben thuis al 2 decoders, 2 nokia's. Ik zit eraan te denken om @home te benaderen om nog een 3e decoder te kopen voor 30 euro als het kan. Is de humax beter dan de nokia decoder? De Nokia decoder is opzich wel goed, maar het zappen mag van mij wel wat sneller. En hij loopt soms ook vast (laatste tijd een stuk minder). Ik heb gister bij iemand een Humax decoder bekeken en ff uitgeprobeerd, en voor mijn gevoel is die beter dan de nokia. De nokia heeft ook maar 1 scart aansluiting, de humax 2 + een RS-232 (wat kun je eigenlijk met die RS-232 aansluiting doen?)

Nokia
Afbeeldingslocatie: http://digitalekabeltelevisie.nl/decoder/nokia/img/119C_3resize.jpg
Afbeeldingslocatie: http://digitalekabeltelevisie.nl/decoder/nokia/img/aansluitingen.jpg

Humax
Afbeeldingslocatie: http://digitalekabeltelevisie.nl/decoder/humax/img/humax.jpg
Afbeeldingslocatie: http://digitalekabeltelevisie.nl/decoder/humax/img/achterkant1.jpg

Opel Manta POWER!!! Toyota Celica RA28!!!

DealExtreme infopagina! -> deal-extreme.blogspot.com Uitleg en handige info!
Voor al je gadgets/accessoires/onderdelen die je maar kunt bedenken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Awkwarding schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 13:39:
Wij hebben thuis al 2 decoders, 2 nokia's. Ik zit eraan te denken om @home te benaderen om nog een 3e decoder te kopen voor 30 euro als het kan.
Nee dat kan niet, als je ze zelf benaderd dan voldoe je niet aan de door hen gestelde voorwaarden en mag je niet aan de actie meedoen.
Een van die voorwaarden waar je namelijk niet aan voldoet (volgens de reacties van @home via mail).

- je hebt op dit moment geen digitale TV van @home

Maar....., mocht jij het wel voor elkaar krijgen dan hoor ik dit graag van je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Groentenboer schreef op dinsdag 29 augustus 2006 @ 18:01:
Is je TV in te stellen dat deze automatisch overschakeld naar AV zodra je je tuner aan zet?
De meeste TV's doen dat eigenlijk al zonder dat je daarvoor iets in hoeft te stellen, ze krijgen bij opstarten een signaal vanuit het externe apparaat (12V of 5V dacht ik?).
Mogelijk dat dit alleen op een bepaalde scart-ingang werkt maar vaak op meerdere scart aansluitingen (indien aanwezig).

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2006 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
Verwijderd schreef op woensdag 30 augustus 2006 @ 14:54:
[...]

De meeste TV's doen dat eigenlijk al zonder dat je daarvoor iets in hoeft te stellen, ze krijgen bij opstarten een signaal vanuit het externe apparaat (12V of 5V dacht ik?).
I know, maar omdat hij dus niet al eerder zelf omschakelde, was ik die stap al voorbij :)

Verwijderd

Ik ben nu ook van plan om @home digitaal (geen hdtv) aan te schaffen.
Maar weet niet goed welke decoder ik zal nemen, of nog wachten op een nieuwe.
De decoder wordt aangesloten op een beamer en soms op een tv. Zo moet hij een digitale geluidsuitgang hebben en een analoge. Hij moet ook een RGB uitgang hebben.
Dit natuurlijk bij de beste beeldkwaliteit.
Daar kwam ik uit op de Digi1 STB-85 ir of Humax IR-FOX C of Philips DCR2020/03 of Samsung DCB-9401R.

Wat zijn jullie ervarigen en welke zouden jullie mij aanraden?

• The_Doman
  • Nu online
Verwijderd schreef op donderdag 07 september 2006 @ 18:34:
Ik ben nu ook van plan om @home digitaal (geen hdtv) aan te schaffen.
......................
Daar kwam ik uit op de Digi1 STB-85 ir of Humax IR-FOX C of Philips DCR2020/03 of Samsung DCB-9401R.

Wat zijn jullie ervarigen en welke zouden jullie mij aanraden?
Kijk hier eens voor wat ervaringen....
www.TVhomeforum.tk

Zelf heb ik een Humax omdat dit momenteel de enige fatsoenlijk werkende kabeldecoder is met een S-Video uit mogenlijkheid. :)
Pagina: 1 2 ... 13 Laatste