Toon posts:

Access denied bij verwijderen oude windows vista map

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb op HD die via USB is aangesloten op mijn Windows Home laptop. Hier staat nog een oude windows map op die van een oude windows Vista installatie is.

Het is mij tot nu toe nog niet gelukt deze map te verwijderen, en deze neemt toch meer dan 1 GB ruimte in. Ook in safe mode onder de administrator user krijg ik geen access om deze bestanden te wissen. ook niet vanuit het command prompt. attributen en dergelijke kan ik ook niet aanpassen.

Geen van de bestanden zijn door windows in gebruik en ik heb al heel wat gegoogled en geprobeerd, maar tot op heden lukt het nogsteeds niet.

Ook met andere applicaties als windows commander lukt het niet.

Het gaat om, zoals het lijkt, willekeurige bestanden, ik heb een hoop wel kunnen wissen, maar er blijft toch een hoop over, waaronder bijvoorbeeld fonts en plaatjes, waarvan ik er enkele wel kon wissen, en een hoop niet.

Hoe kan ik deze hele map wissen?

Verwijderd

Kan je niet de eigenaar veranderen?
Eigenschappen -> Beveiliging -> Geanvanceerd -> Eigenaar

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Het niet kunnen verwijderen van bestanden staat letterlijk in de FAQ:
Indien je bijvoorbeeld een (oud) gebruikersaccount hebt geimporteerd, bestaat dat kans dat je een melding krijgt dat je niet gemachtigd bent om de documenten te bekijken. Om alsnog deze documenten te kunnen bekijken dien je de stappen uit dit Microsoft artikel op te volgen: HOW TO: Take Ownership of a File or Folder in Windows XP.
Om Simple File Sharing uit te schakelen kun je ook onder deze FAQ kijken: Hoe kan ik "advanced security settings" enablen in XP?.

Indien je jouw bestanden beveiligd hebt door middel van encryptie, en je niet in het bezit bent van een 'rescue disk' met je key daarop, is er geen (legale) methode om je bestanden terug te krijgen. Helaas kan GoT je hier verder ook niet bij helpen. Ook Take Ownership zal niet voldoende zijn.
Hoe je een file encrypt in XP, kun je hier vinden. Heb je wel je key bewaard, dan kun je als volgt je Encrypted Files terugkrijgen: HOW TO: Remove File Encryption in Windows XP

[ Voor 5% gewijzigd door CodeCaster op 12-06-2006 14:02 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, maar windows geeft me niet de mogelijkheid dit te doen onder de admin account, de keuzebox is grijs.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 12 juni 2006 @ 14:18:
Dat was ook het eerste waar ik aan dacht, maar windows geeft me niet de mogelijkheid dit te doen onder de admin account, de keuzebox is grijs.
En al vink je 'Overneembare machtigen van bovenliggend object aan dit object doorgeven' nou is uit?

• kid1988
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-03 12:19
subtiele schop:
heb een nagenoeg gelijk probleem
heb vista (per ongeluk) op een verkeerde partitie geinstalleerd.
nou had ik het geluk dat de originele bestanden niet verloren gingen.

vista op de goeie partitie geinstalleer, niets aan de hand dacht ik
nou blijkt dat ik de bestanden van de mistlukte install niet kan verwijderen (program files, program files (x86), windows dirs)
als ik verwijder krijg ik de melding: acces denied

als ik mijzelf als eigenaar instel, krijg ik acces denied (kan niet van eingenaar wisselen)
windows XP geeft ook doodleuk: acces denied
zelfs in een cmd met een forced delete (del /f F:\map) geeft hij bij alle files in de directory aan: acces denied.

nou zou ik de partitie kunnen formatteren, maar is er geen makkelijkere oplossing dan 140gb backupen over een paar partities van 20GB?

kid1988 wijzigde deze reactie 26-11-1998 04:19 (101%)

Pagina: 1