Anoniem: 167335 schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 10:22:
[...]
Interesant.. Alleen als je een airduct maakt.. moet je de processor van de rest afscheiden.. en daar is inderdaad geen plek voor + hoe wil je de lucht sturen? dan moet de rest luchtdicht zijn.. en dan moet je dus isolatie materiaal op je moederbord gaan werken.. Dus mooi concept.. maar erg lastig toe te passen
Ja dit klopt inderdaad. Het hele geouwehoer is eigenlijk, dat de CPU altijd zo zit, dat hij niet luchtdicht is te maken op het moederbord. Als hij ergens op een hoek van het moederbord had gezeten, was het heel simpel geweest. Namelijk zo:

(sorry voor slechte tekening, ik ben nogal PAINT-fan)
De fan is natuurlijk een centrifugaal-fan. Deze bouwt druk op in de binnenste koker. (beste kun je je CPU koelen met een passive koeler). Door de druk in de binnenste koker, wordt de warme lucht door de gaten de tussen de 2 kokers geperst, en zo weer terug naar buiten gebracht. Ik heb maar 2 gaten getekend, die zitten op de binnenste koker. De luchtstroom is dus als volgt, van de fan naar de CPU (liefste passieve koeler) dan door de gaten van de binnenste koker en tussen de 2 kokers weer naar buiten. (ik hoop dat het duidelijk is zo)
Heb je toevallig gekeken welke kant deze fan in draait? Zo'n fan geeft namelijk weinig verplaasing aan de lucht, dus weinig debiet, maar bouwt wel een hoge druk op. Hij draait zo dat de schoepen als het ware lucht happen, bij jou waarschijnlijk de andere kant in.
CodeConnected schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 12:15:
Die overclock systemen doen jullie daar gewoon normale dingen op of is dat jullie 2de pc??
als het jullie 2de pc is misschien nog een kleine tip. want ik hoor jullie alleen maar over tempraturen.
wil je nou gewoon goede luchtstroming dan haal je de kast om het moederbord weg. dus stal je de computer gewoon los op een tafel
Afbeelding
en dan zet je er gewoon aan de voorkant en aan de achterkant 80mm fan's neer dan heb je indd Genoeg luchtstroming en dan heb je eigenlijk geen last van de warmte
En misschien kan je dit gewoon doen voor 1 dag ofzo
te kijke hoe hoog je komt(stabiel)
Ik heb nog weinig aan overclocking gedaan, heb thuis alleen een athlon 3700+. Dat is mijn eerste pc. Ik ben nou een D 940 aan het samenstellen en die is om op te oefen, kijken of het wil gaan lukken. (namelijk ook nog student, als hij crasht en mijn schoolwerk is foetsie:

.
En alles uit je kast halen, is eigenlijk wel goed ja, maar het wordt er zo kwetsbaar van... (en het ziet er niet uit

)
Mooie plaatjes... Die NB koeler is best gaaf. Die dingen van zalman verkopen ook goed he. Ook al op je videokaart, wat is dat, een vf700 of een vf900? Ik heb er zelf 1 van de 2 gemod uit mijn kast:
Eigen + Zalman
Kaart Gemod
SLI
Hele Kast
Zijn oude foto's, mijn AC freezer 64 Pro staat er nog niet op...
[
Voor 45% gewijzigd door
Anoniem: 171576 op 07-07-2006 14:08
]