Toon posts:

[Mid-range]Game-PC

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,
Ik en een vriend gaan binnenkort een nieuwe computer kopen.Maar we zijn er nog niet helemaal uit wat we juist nodig hebben.

Gebruik v/d Computer
Ik had hem willen gebruiken voor Games, nu speel ik vooral ET, maar ik zou graag ook games gelijk BF2,CoD2 kunnen spelen.

Budget
Tussen 1000euro-1250euro, een beetje meer mag ook, maar niet veel meer.

processor
Het is de bedoeling dat dit eigenlijk maar een tussentijdse PC is m.a.w. we willen begin volgend jaar de componenten upgraden, daarom dacht ik aan een budget Pentium D 930.
en dan later dit jaar(evt volgend jaar) een Intel Core 2 duo er in te plaatsen.

Geheugen
Omdat ik dit toch wil behouden, en dus niet upgraden volgend jaar maar direct iets degelijk.Ik denk dat ik zeker 2Gb nodig zal hebben voor Vista soepel te laten draaien, ook games onder Windows Vista.

Mobo
Ik had gelezen dat er al een paar moederborden waren die Intel Core 2 duo's ondersteunen. Daarom wil ik dan ook zo een moederbord hebben omdat ik dan alleen maar de CPU en Grafishe kaart hoef te upgraden.

geluidskaart
Ik dacht zelf aan een Creative SB Audigy 4 ? Ik luister graag muziek maar ik ben zeker geen audio freak. Maar ik denk wel dat zo eentje een must is voor games.

GraKa
Ik heb zelf een 20" Acer scherm met 1680*1050 Resolutie. Ik dacht zelf aan een 7900GT (omdat mijn Pa die later dan wil overnemen). Voor mijn vriend denk ik dat een 7600GT genoeg is omdat hij "maar" op een resolutie van 1024*768 werkt.

behuizing
Ik denk dat dit van smaak tot smaak afhangt, maar welke zijn bekend om hun goede airflow ?

Koeling
We hebben hier nog een Zalman CNPS9500 LED liggen, Gaat deze passen op een Intel core 2 duo/ Intel pentium D ?

Ik dacht zelf aan deze 2 systemen :
Voor mijn vriend :
Processor : Intel® Pentium D 930 3.0GHz 184,90 €
Voeding : Tagan TG530-U15 EasyCon 94,90 €
GFX: XFX PV-T73G-UDD7 XXX (7600GT) 209,90 €
Mobo: Asus P5WD2-E Premium 189,90 €
Ram: Corsair XMS 2GB TWIN2X2048-6400 239,90 €
DVD schrijver: BenQ DL DW1650 49,90 €
Harde schijf: Western Digital WD2500KS 84,90 €
geluidskaart: Creative SB Audigy 4 54,90 €
---------------------------------------------------------------------------------------
totaal : €1109.20(incl. BTW)

Voor mij, exact hetzelfde systeem,maar dan met een 7900GT

Processor : Intel® Pentium D 930 3.0GHz 184,90 €
Voeding : Tagan TG530-U15 EasyCon 94,90 €
GFX: XFX PV-T71G-UDER 319,90 €
Mobo: Asus P5WD2-E Premium 189,90 €
Ram: Corsair XMS 2GB TWIN2X2048-6400 239,90 €
DVD schrijver: BenQ DL DW1650 49,90 €
Harde schijf: Western Digital WD2500KS 84,90 €
geluidskaart: Creative SB Audigy 4 54,90 €
----------------------------------------------------------------------------------
totaal : €1224.20(incl. BTW)

Maar ik heb nogaltijd mijn twijfels over het moederbord. Is dit wel compatible met de intel core 2 duo.
En ik kan ook geen echte Intel core 2 duo moederborden vinden die SLI compatible zijn, want als ik mij niet vergis is dit nu een CrossFire moederbord.

MvG

• Oof
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 26-01 17:17

Oof

Schaamteloos uit een ander topic ge control C,V''t

Het laatste moederbord dat ik bespreek is de P5WD2-E van Asus. Alleen de -E onderscheid dit bord van de 955x versie. Het bord beschikt echter over een i975x chipset en is daarmee het neusje van de zalm! Deze chipset schijnt op het Intel Bad Axe moederbord zelfs de Conroe te gaan ondersteunen! Op deze chip en om precies te zijn dit moederbord worden de hoogste overclocks gehaald. Xtreme Systems staat er vol van en men is het ervover eens. Wil je het beste van het beste, dan haal je een P5WD2-E. 'Goedkoop' dualcoren gaat nu echter niet meer op, de P5WD2-E kost namelijk bijna 2x zoveel als de P-D 805. Dit bord ondersteunt DDR2 en PCIe.

En dit heb ik op de asus site gevonden.
-Intel LGA775 Pentium 4/ Celeron CPU
-Pentuim Processor Extreme Edition/ Pentium D
-ATI CrossFire
-Dual channel DDR2
-PCI Express x 16
-Serial ATA 3Gb/s (RAID0, RAID1, RAID5, RAID10)
-Intel MPT
-PEG Link
-AI NOS™.

Is dus een Ati Crossfire moederbord. En kan overweg met een core 2 duo.
Crossfire is bijna hetzelfde als sli alleen dan van Ati

Is een 1900xt geen betere keus ipv de 7900gt. Ivm Later een tweede soorgelijke kaart kopen en ze in crosfire laten werken.

[ Voor 6% gewijzigd door Oof op 10-06-2006 16:04 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb deze topic niet gekopieerd hoor :).

Maar de hoofdbedoeling is, nu deze computer kopen en dan na een paar maanden een Intel Core 2 duo en evt ook al een Direct X10 kaart te gaan kopen.
Omdat er zijn zoveel nieuwe technologieën op komst, met de lancering van Vista volgend jaar.
Maar omdat mijn huidige PC helaas niet meer kan volgen, zou ik nu een nieuwe pc willen kopen en dan volgend jaar wanneer de nieuwe Intel er is en ook de Direct x10 kaarten een kleine upgrade uitvoeren.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:22:
Ik heb deze topic niet gekopieerd hoor :).

Maar de hoofdbedoeling is, nu deze computer kopen en dan na een paar maanden een Intel Core 2 duo en evt ook al een Direct X10 kaart te gaan kopen.
Omdat er zijn zoveel nieuwe technologieën op komst, met de lancering van Vista volgend jaar.
Maar omdat mijn huidige PC helaas niet meer kan volgen, zou ik nu een nieuwe pc willen kopen en dan volgend jaar wanneer de nieuwe Intel er is en ook de Direct x10 kaarten een kleine upgrade uitvoeren.
hij kopieerde zelf wat ;)

en als je over een paar maanden(eind van het jaar komen trouwens pas DX10 kaarten, 8 serie van nvidia bv) de GPU gaat upgraden kan je beter ook een 7600GT nemen, die houd het tot dan makkelijk uit
en gamen op niet native resolutie geeft geen blur effect zoals in windows, iets met vectoren ofzo d8 ik

Verwijderd

Topicstarter
Ah, ik dacht dat hij het op mijn post had ;-), Sorry.

Maar het is dat als ik een 7900GT of zo een X1900XT neem dat mijn Pa die dan wil overnemen. En dan kan daarmee ook al een deel van die Direct X10 kaart financieren.
En het geeft idd niet een slecht beeld op een lagere resolutie, Ik speel nu ook alle games in een lagere resolutie dan 1680*1050, en dat geeft geen slecht beeld, alleen een beetje uitgerokken,maar dat valt nog heel goed mee.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2006 16:35 ]

Verwijderd

Dit is de laatste keer dat ik het zeg.
Mensen staren zich blind op de 7900gt en kijken niet naar de x1800xt die even duur is, en sneller is :?
Dat snap ik echt niet.

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:46:
Mensen staren zich blind op de 7900gt en kijken niet naar de x1800xt die even duur is, en sneller is :?
Dat snap ik echt niet.
er liep een draadje over op GoT waarin geen conclusie getrokken kon worden over welke beter presteerd omdat dat per game verschilt

de 7900GT is echter wel een nieuwere generatie wat toch meer aanspreekt

Verwijderd

Topicstarter
Maar is het misschien niet beter voor een Sli/ Nforce moederbord ?
Want ik had gehoort dat de prestaties van Crossfire moederborden voor slecht USB prestaties leiden o.d. ?

Verwijderd

ik had ook al zoiets in gedachte.. met het idee om straks nog de videokaart en de cpu te ''upgraden'' :)
Het blijft altijd lastig... er ook zoveel te kiezen!!!
(enne.. doe ik t goed?) :)
Corsair TWIN2X2048-6400PRO 2048 MB, PC6400, 800 MHz
Asus Moederbord P5B Deluxe
Intel Pentium 4 D 940 3.2 GHz, 800 MHz, Boxed
Antec P180 Zwart, Aluminium, 3 X 120mm
Antec Voeding NeoHE Power 550 Watt
Asus VGA GeForce 7900 GT 256 MB
NEC ND-4551A Zwart, Labelflash
Samsung HDD Spinpoint SP2504C 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300

€ 1561,21

Verwijderd

Waarom maakt niemand gebruik van mijn geniale topic :'(
Het grote "Ik zoek / Is deze pc goed" topic.

Verwijderd

oops.. ik sloot me hierbij aan omdat ik toch wel dezelfde argumenten hanteer als de ts..
dat topic had ik even gemist!

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Waarom zou je van een Tagan voeding naar een Antec gaan ?

Tagan is in mijn optiek beter.

Nooit problemen mee, Antec kom't nog wel eens kapot terug...

Portfolio

Verwijderd

Topicstarter
Ik blijf bij de Tagan, ik heb er goede dingen over gehoort.
Maar is er geen Moederbord dat ook intel Core 2 duo ondersteunt, maar dan wel een SLI moederbord is ? Of zijn deze Crossfire moederborden beter ? (Bij Enkele grafishe kaart , dus niet voor SLI of Crossfire).

Verwijderd

Asus Moederbord P5B (Deluxe)

- Intel LGA775 Platform
- Intel® Core™2 Extreme / Core™2 Duo Ready
- Intel® Pentium® Extreme / Pentium® D / Pentium® 4 / Celeron® D Ready
- Dual-channel DDR2 800/667/533
- AI NOS™ / AI Gear / AI Nap
- 8 Phase Power Design
- Fanless Design - Heat Pipe & Stack Cool 2
- Array Mic / Noise Filter
- WiFi-AP Solo

http://www.asus.com/produ...07&model=1179&modelmenu=1

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 19:21:
Maar is het misschien niet beter voor een Sli/ Nforce moederbord ?
Want ik had gehoort dat de prestaties van Crossfire moederborden voor slecht USB prestaties leiden o.d. ?
dat is bij een ati chipset, maar bij een intel chipset heb je dit niet:)

en @hierboven: nvidia mag de prestaties van ati kaarten niet eens verminderen en doet t zoiezo niet.

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik zit wel goed met dat moederbord mits dat ik later maar 1 Grafishe Kaart ga gebruiken (Nvidia), Of 2 Ati's in Crossfire ?

Verwijderd

ik zou gewoon voor 1 x1800xt gaan voor rond de 320 euro en straks upgraden naar dx10

Verwijderd

Topicstarter
De XFX GeForce 7900GT 550M Xtreme kost toch ook maar 320euro ongeveer, en ik denk toch wel dat deze een stuk beter zal presteren dan zo een X1800XT ?
Correct me if I'm wrong.

• nemesis_2004
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 11 juni 2006 @ 09:33:
De XFX GeForce 7900GT 550M Xtreme kost toch ook maar 320euro ongeveer, en ik denk toch wel dat deze een stuk beter zal presteren dan zo een X1800XT ?
Correct me if I'm wrong.
Ik zou je even willen verwijzen naar dit topic. De conclusie was eigenlijk dat beide kaarten even goed zijn.

Ik zou toch gaan voor de 7900GT in verband met de luidruchtige koeler die op de x1800XT zit gemonteerd.

[ Voor 11% gewijzigd door nemesis_2004 op 11-06-2006 10:05 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juni 2006 @ 16:46:
Dat snap ik echt niet.
De reden hiervoor is heel eenvoudig. Veel mensen hebben geen zin om te zoeken en roepen graag iets, het liefst zonder onderbouwing want dat kost moeite.

Het gevolg hiervan is, is dat in zo'n beetje elk topic er een discussie komt over welke grafische kaart en of sli een goed of slecht idee is. Verder komt ook meestal de intel vs amd discussie naar voren en switcht de topic starter eindelijk naar de juiste keuze. Uiteraard roept ook altijd iemand om vooral te wachten op de conroe.

Na een tijdje 3x hetzelfde te hebben gepost hebben de wat meer ervaren gotters geen zin meer om zichzelf te herhalen, zodat je allemaal topics overhoudt met reacties van minder ervaren gotters. Als voorbeeld kunnen we jou (bluecold) nemen, jij zegt ook al "dit is de laatste keer dat ik dit zeg". In een volgend topic staat dit dus niet meer en blijft er slechts de reactie over van iemand die beweert dat een x1800 veel beter is dan een 7900gt. Zo daalt het niveau en krijg je uiteindelijk dit soort topics.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

wwillem schreef op zondag 11 juni 2006 @ 14:25:
[...]
Zo daalt het niveau en krijg je uiteindelijk dit soort topics.
En om het niet verder te laten dalen gaat dit topic op slot.

Hierbij pak ik even de Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?
Ik zie dat je weinig inzet laat zien. Je vraagt of een Zalman koeler op een bepaalde processor gaat passen. De compatibiliteit van de Zalman koelers staat sinds jaar en dag op de site van Zalman :z

Overigens zoek je moederborden met Intel Core 2 Duo support. Ik krijg hierbij niet de indruk dat je gezocht hebt. In PMG loopt bv. een topic genaamd Conroe (Core 2 Duo) moederborden :)

Over de rest, dit kun je makkelijk op zoeken. Van de meeste kasten zijn afbeeldingen en mogelijk ook ervaringen te vinden. De geluidskaart, dat kun je makkelijk zelf vinden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.